Geld & Recht alle pijlers

spaarloon vrijgave

18-09-2010 16:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
is het spaarloon eindelijk vrijgegeven door de regering , houd de bank het 3 weken vast

Na invullen via internet van een formulier geeft de Rabobank het na 3 weken !!! vrij.......vind het een beetje kinderachtig
Oh vervelend! Ik had het gisteren al.
Waar maak je je druk om? De regering had het ook gewoon vast kunnen laten staan. Dan had je er helemaal niet bij gekunt.
Wat raar, ik heb er al op staan van de Rabo (en ook al uitgegeven, hihi)
quote:Zwup schreef op 18 september 2010 @ 16:41:

Waar maak je je druk om? De regering had het ook gewoon vast kunnen laten staan. Dan had je er helemaal niet bij gekunt.Ze mag het toch melden?!
Van mij wel hoor. Ik vraag me alleen af waar hij zich druk om maakt. Dat mag ik toch vragen?
Misschien heeft ze het geld heel hard nodig? Er zullen heel wat mensen zijn die hun financiële gaten gaan opvullen met het vrijgekomen spaarloon.
Volgens mij maakt ze zich niet druk, maar vindt ze het kinderachtig.

En ik zou het trouwens ook vervelend vinden, het is mijn geld, dus een bank hoeft het niet vast te houden. Vooral als andere banken wel tot uitbetaling zijn overgegaan.
Misschien duurt het even omdat het een berg extra werk is voor de bank dit allemaal te regelen. Waarom meteen van het slechtste uitgaan?
Mijn man heeft het vorige week zondag digitaal aangevraagd bij de Rabo en had het gisteren al op de rekening staan. Misschien gaat het sneller dan je denkt !
Hier heb ik hem vandaag op de post gedaan en zou binnen 5 dagen gestort worden, maar dat is wel afhankelijk van drukte natuurlijk.
Waar gaan jullie het eigenlijk aan uitgeven? Ben ik wel benieuwd naar
Vakantie of zo.
sparen
Of eigenlijk opzij zetten zodat we tegen die tijd dat het zover is, we wat luxer op vakantie kunnen gaan bijvoorbeeld.
Bij de ABN amro duurt het 14 dagen.
Volgens mij is TO geen zij maar een hij en volgens mij zijn er nu 4 spaarloontopics .

Op mijn formulier (geen printer nu dus kan niet form downloaden) duurt het max 3 weken. Is Fortis.
Thanks Thee

Sorry Chopper

Het houdt de gemoederen wel bezig als er 4 topics over lopen

Ik denk persoonlijk dat de banken zichzelf gewoon indekken door te zeggen dat het 2 of 3 weken kan duren. Anders hangt de halve wereld aan de telefoon als het niet binnen een paar dagen geregeld is.
is okee hoor, ik heb een afspraak met iemand begin week 39

ik heb iets kostbaars aangeschaft en derhalve de afspraak

ik had dus niet op 3 weken gerekend, dus of hetzij het komt nog op tijd binnen of anderzijds zal ik de afspraak een week moeten verzetten

het kwam in ieder geval bij mij als een beetje lullig over van de bank

wellicht valt het mee te zien aan enkele reacties
De regering geeft het dan wel vrij, maar de bank heeft dan nog steeds te maken met haar eigen procedures en verwerkingstermijnen. Het vrijgeven van een geblokkeerde rekening kost helaas wat tijd, zeker wanneer er op zo'n afdeling ineens hele grote hoeveelheden formulieren binnenkomen, wat nu logischerwijs het geval is. Misschien is het geld er wel sneller dan de RABO aangeeft, het zal afhankelijk zijn van de werkvoorraad. Banken noemen vaak een langere termijn, zodat het meevalt als het eerder is. Als ze een korte termijn noemen en het duurt langer, levert dat veel klachten op, vandaar dat ze zichzelf vaak op deze manier indekken.
quote:chopper schreef op 18 september 2010 @ 16:38:

is het spaarloon eindelijk vrijgegeven door de regering , houd de bank het 3 weken vast

Na invullen via internet van een formulier geeft de Rabobank het na 3 weken !!! vrij.......vind het een beetje kinderachtigIn de media stonden berichten dat de banken het geld liever vast zouden houden, ABNAMRO heeft haar klanten daarom ook niet schriftelijk ingelicht van de mogelijkheid om het spaarloon op te nemen en hoe je dat kan doen. Dat moest je als abnamro klant dus zelf zoeken op de site (via een klein linkje onderaan de homepage .
quote:Zwup schreef op 18 september 2010 @ 16:41:

Waar maak je je druk om? De regering had het ook gewoon vast kunnen laten staan. Dan had je er helemaal niet bij gekunt.Ik kan me voorstellen dat mensen zich er druk om maken, het was al erg lang bekend dat het spaarloon de 15e zou vrijkomen, dus als je een bestemming hebt voor dat geld (gaten dichten voor sommigen ) dan valt het tegen als het langer duurt.
Bij de ING moet je aangeven dat je het wil laten staan. Deze bank geeft het voor iedereen vrij en je moet een verzoek indienen als je dit niet wil. Dus dat banken het vast willen houden geldt dat niet voor alle banken.

Ik kan me voorstellen dat je het liever eerder dan later ziet komen, maar als je door 2 weken al in de "problemen" komt dan is er iets grondig mis.
Ik heb spaarloon bij de ABN, lopende rekening bij Rabo, en het is vandaag gestort :-) Dus toch sneller dan 15 werkdagen.
na bijna 1 week heb ik het nog niet

ik heb wel idioot veel overgewerkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven