spaarloon vrijgave
zaterdag 18 september 2010 om 16:46
zaterdag 18 september 2010 om 20:16
zaterdag 18 september 2010 om 22:15
is okee hoor, ik heb een afspraak met iemand begin week 39
ik heb iets kostbaars aangeschaft en derhalve de afspraak
ik had dus niet op 3 weken gerekend, dus of hetzij het komt nog op tijd binnen of anderzijds zal ik de afspraak een week moeten verzetten
het kwam in ieder geval bij mij als een beetje lullig over van de bank
wellicht valt het mee te zien aan enkele reacties
ik heb iets kostbaars aangeschaft en derhalve de afspraak
ik had dus niet op 3 weken gerekend, dus of hetzij het komt nog op tijd binnen of anderzijds zal ik de afspraak een week moeten verzetten
het kwam in ieder geval bij mij als een beetje lullig over van de bank
wellicht valt het mee te zien aan enkele reacties
maandag 20 september 2010 om 20:05
De regering geeft het dan wel vrij, maar de bank heeft dan nog steeds te maken met haar eigen procedures en verwerkingstermijnen. Het vrijgeven van een geblokkeerde rekening kost helaas wat tijd, zeker wanneer er op zo'n afdeling ineens hele grote hoeveelheden formulieren binnenkomen, wat nu logischerwijs het geval is. Misschien is het geld er wel sneller dan de RABO aangeeft, het zal afhankelijk zijn van de werkvoorraad. Banken noemen vaak een langere termijn, zodat het meevalt als het eerder is. Als ze een korte termijn noemen en het duurt langer, levert dat veel klachten op, vandaar dat ze zichzelf vaak op deze manier indekken.
maandag 20 september 2010 om 20:27
quote:chopper schreef op 18 september 2010 @ 16:38:
is het spaarloon eindelijk vrijgegeven door de regering , houd de bank het 3 weken vast
Na invullen via internet van een formulier geeft de Rabobank het na 3 weken !!! vrij.......vind het een beetje kinderachtigIn de media stonden berichten dat de banken het geld liever vast zouden houden, ABNAMRO heeft haar klanten daarom ook niet schriftelijk ingelicht van de mogelijkheid om het spaarloon op te nemen en hoe je dat kan doen. Dat moest je als abnamro klant dus zelf zoeken op de site (via een klein linkje onderaan de homepage .
is het spaarloon eindelijk vrijgegeven door de regering , houd de bank het 3 weken vast
Na invullen via internet van een formulier geeft de Rabobank het na 3 weken !!! vrij.......vind het een beetje kinderachtigIn de media stonden berichten dat de banken het geld liever vast zouden houden, ABNAMRO heeft haar klanten daarom ook niet schriftelijk ingelicht van de mogelijkheid om het spaarloon op te nemen en hoe je dat kan doen. Dat moest je als abnamro klant dus zelf zoeken op de site (via een klein linkje onderaan de homepage .
maandag 20 september 2010 om 20:29
quote:Zwup schreef op 18 september 2010 @ 16:41:
Waar maak je je druk om? De regering had het ook gewoon vast kunnen laten staan. Dan had je er helemaal niet bij gekunt.Ik kan me voorstellen dat mensen zich er druk om maken, het was al erg lang bekend dat het spaarloon de 15e zou vrijkomen, dus als je een bestemming hebt voor dat geld (gaten dichten voor sommigen ) dan valt het tegen als het langer duurt.
Waar maak je je druk om? De regering had het ook gewoon vast kunnen laten staan. Dan had je er helemaal niet bij gekunt.Ik kan me voorstellen dat mensen zich er druk om maken, het was al erg lang bekend dat het spaarloon de 15e zou vrijkomen, dus als je een bestemming hebt voor dat geld (gaten dichten voor sommigen ) dan valt het tegen als het langer duurt.
maandag 20 september 2010 om 20:53
Bij de ING moet je aangeven dat je het wil laten staan. Deze bank geeft het voor iedereen vrij en je moet een verzoek indienen als je dit niet wil. Dus dat banken het vast willen houden geldt dat niet voor alle banken.
Ik kan me voorstellen dat je het liever eerder dan later ziet komen, maar als je door 2 weken al in de "problemen" komt dan is er iets grondig mis.
Ik kan me voorstellen dat je het liever eerder dan later ziet komen, maar als je door 2 weken al in de "problemen" komt dan is er iets grondig mis.