bevestiging nodig

21-09-2010 16:00 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb constant bevestiging nodig . Ik vraag bijna om de twee dagen aan mijn vriend zie je mij nog graag ? Meestal wordt hij hier boos om ,en zegt hij afwezig ja , en dan vraag ik zie je mij echt graag ,dan wordt hij nog bozer en zegt da heb ik zojuist toch al gezegd. Als hij weg is moet ik hem ook constant kunnen bellen of sms. Mijn vriend ik geen prater en kan ook niet goed complimentjes geven of zeggen wat hij voelt. Dit alles maakt mij zo onzeker. Hij is ook altijd te laat en wil vaak dingen alleen doen. Ik wil dan altijd mee met hem ,maar hij zegt altijd dat hij tijd voor zijn eigen nodig heeft . We hebben bijna iedere dag ruzie door deze dingen . Wat kan ik hier aan doen ? Waarom kan mijn vriend mij niet gewoon de bevestiging geven in plaats van boos te worden ?
Waarom hij jou niet gewoon die bevestiging kan geven in plaats van boos te worden? Misschien omdat je die bevestiging constant nodig hebt. Heb je wel door hoe vermoeiend dit voor hem is? Je moet zelf zorgen dat je meer zelfvertrouwen krijgt en steviger in je schoenen staat, dat kan hij niet voor je doen!
Weet je TO, je moet gewoon zo doorgaan. Is hij zo verdwenen, heb er ook geen last meer van dat je iedere keer om bevestiging moet vragen.

Vind je het gek dat hij boos wordt? Nou ik niet hoor. Het zou me namelijk mateloos irriteren aan zo'n afhankelijk schoothondje dat constant aandacht vraagt. En dan ben ik nog wel een vrouw.
Pfff, lijkt me heel vermoeiend.

zowel voor jouw vriend als voor jouzelf.

Kun je niet beter aan je zelfvertrouwen gaan werken in plaats van constant om bevestiging te vragen?

Als hij niet gek op je zou zijn, dan zou hij ook niet bij je zijn.

Toch?
ja zoals krant zegt. Ik denk dat je sommige dingen ook vooral bij jezelf moet zoeken. Het is natuurlijk ook lastig om zelfverzekerd te zijn, maar het moet geen weerslag hebben op je relatie als je dat niet bent. Ten eerste eens praten met je vriend waarom je altijd bevestiging zoekt, want nu begrijpt hij je niet.

Ten tweede misschien hulp zoeken? kan uit ervaring zeggen dat dat werkt.
Hoe zou jij het vinden als je telkens moet zeggen dat je nog om je vriend geeft, geloof me: daar ga jij heel moe van worden en op een gegeven moment zo moe dat je het verder niet meer ziet zitten met hem

Je moet hier echt mee ophouden, want je maakt naar mijn idee je eigen relatie stuk hierdoor!

En je vraagt waarom je vriend je die bevestiging niet kunt geven?

WAAROM kun jij niet ophouden met constant vragen/zeuren?
Lieve schat ga aan je zelfvertrouwen werken ik word al moe van je als ik het lees.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lees anders deze twee topics even door. Zeer veel gelijkenissen.

Bang om hem kwijt te raken

waar komen deze gedachtes vandaan.?

Ben benieuwd naar je reactie als je beide topics (iig de bovenste) gelezen hebt.
Als je ook bijna iedere dag ruzie hebt he, waarom wil je dan zo graag bij elkaar blijven?

Ik heb nu alweer ruim 9 maanden een relatie en nog geen 1 keer ruzie gehad. Ik moet er niet aan denken om in een relatie te zitten waarin ruzie maken er gewoon bij hoort (kennelijk).
Oei, Evaka, dit gedrag zúigt! Natuurlijk wordt hij boos. Hoe zou jij het vinden als hij de hele dag om je kop ging zeuren om iets wat jij als de vanzelfsprekendste zaak van de wereld beschouwt?

Misschien helpt het om even de zaken uit elkaar te trekken. Jouw onzekerheid en jouw behoefte aan bevestiging = jouw probleem. Houd het daar ook. Wat je nu doet, is jouw probleem op zijn bordje leggen en alle verantwoordelijkheid voor het "oplossen" van jouw probleem ook bij hem leggen. Oplossen tussen aanhalingstekens, want het is natuurlijk helemaal geen oplossing dat hij je volcontinu bevestiging geeft. Een ander kan nooit de oplossing zijn voor jouw probleem.

Jouw probleem, dat zul jij aan moeten pakken. Ga werken aan je onzekerheid, dan sla je twee vliegen in één klap: 1) je houdt je relatie een stuk leuker als je je problemen bij jezelf houdt en 2) je wint aan zelfvertrouwen als je leert dat jij verantwoordelijk bent voor jouw problemen.. maar dat jij dus ook de enige bent die in staat is ze op te lossen.

Hopelijk heb je hier iets aan. De topics die Chardonnay aanhaalt, ken ik niet, maar daar staan gegarandeerd goede tips in. Succes!
quote:Chardonnay schreef op 21 september 2010 @ 16:16:

Als je ook bijna iedere dag ruzie hebt he, waarom wil je dan zo graag bij elkaar blijven?

Ik heb nu alweer ruim 9 maanden een relatie en nog geen 1 keer ruzie gehad. Ik moet er niet aan denken om in een relatie te zitten waarin ruzie maken er gewoon bij hoort (kennelijk).Nou ja, als de mijne zich zo had gedragen in het begin, hadden we ook elke dag ruzie gehad hoor. En dan had ik het denk ik getrokken tot ik het gezeur beu was. Dat kan bij sommige mensen gerust 9 maanden duren. (Sommige ándere mensen dan wel te verstaan. )
Stop met dit gruwelijke claimgedrag en zoek hulp bij een psych. Want hiermee jaag je echt je vriendje weg. Niemand zit te wachten op een (negatieve) aandachtszuiger...
quote:Chardonnay schreef op 21 september 2010 @ 16:12:

Lees anders deze twee topics even door. Zeer veel gelijkenissen.

Bang om hem kwijt te raken

waar komen deze gedachtes vandaan.?

Ben benieuwd naar je reactie als je beide topics (iig de bovenste) gelezen hebt.

Tsssssssssk, hoef jij niet te werken of zo....

Die link wilde ik net posten maar ja...druk aan het werk

Maare.....TO....dat dus!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je vraagt je af waarom hij boos wordt en je niet gewoon de bevestiging geeft....

Je kunt het ook omdraaien, waarom geloof je je vriend niet gewoon als hij zegt hij je graag ziet en blijf je maar steeds opnieuw dezelfde vraag stellen. Het lijkt wel of je hem niet gelooft.
quote:Aranea schreef op 21 september 2010 @ 16:04:

Weet je TO, je moet gewoon zo doorgaan. Is hij zo verdwenen, heb er ook geen last meer van dat je iedere keer om bevestiging moet vragen.

Vind je het gek dat hij boos wordt? Nou ik niet hoor. Het zou me namelijk mateloos irriteren aan zo'n afhankelijk schoothondje dat constant aandacht vraagt. En dan ben ik nog wel een vrouw.

Eens!

Ga werken aan je zelfvertrouwen. Nu maak je van jouw probleem zijn probleem. Niet ok dus.

Verder is het heel normaal om in een relatie óók je eigen dingen te doen en niet continu op elkaars lip te zitten.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Jeetje, met dat gedrag zou ik je niet eens als een vriendin willen. Hoe moet dat zijn voor een partner?

Dit onzekere gedrag is toch een afknapper eerste klas?

Waarom doe je zo labiel? Heb je iets meegemaakt waardoor je zo bent geworden?

Je moet er echt iets aan doen, dit is niet leuk voor jezelf en niet voor een ander.

Praat met een psycholoog, dit gedrag moet je afleren voordat je er mensen door wegjaagt.
quote:scroppino schreef op 21 september 2010 @ 17:20:

Jeetje, met dat gedrag zou ik je niet eens als een vriendin willen. Hoe moet dat zijn voor een partner?

Dit onzekere gedrag is toch een afknapper eerste klas?

Waarom doe je zo labiel? Heb je iets meegemaakt waardoor je zo bent geworden?

Je moet er echt iets aan doen, dit is niet leuk voor jezelf en niet voor een ander.

Praat met een psycholoog, dit gedrag moet je afleren voordat je er mensen door wegjaagt.Iets in mij zegt dat dit allang meerdere malen een keer gebeurd is

Verder helemaal met je eens hoor!
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Je begint met zeggen dat jij steeds bevestiging nodig hebt. Maar je eindigt met de vraag waarom je vriend dat niet constant wil geven. Heb je door dat jouw gedrag het probleem is, niet zijn reactie er op?

Bevestiging nodig hebben is heel normaal, maar je draaft door als je er steeds om vraagt en dan alsnog niet gelooft wat hij zegt.

Als jij elke dag vraagt om een bevestiging, en dan ook nog op jouw manier, krijgt hij niet eens de kans uit zichzelf te zeggen dat hij je graag heeft. Je zegt zelf al, het is niet zo'n prater. De bevestiging die jij zoekt krijg je dan ook niet uit een kruisverhoor, maar laat hij op andere manieren merken. Door nog steeds een relatie met je te hebben, bijvoorbeeld. Het is niet eerlijk naar hem dat je door jóuw onzekerheid, hém niet vertrouwt. Niet leuk voor hem, en niet leuk voor jou.

Een oplossing is dus om van die onzekerheid en het gedrag dat daar uit voortkomt af te komen. Dat kan met professionele hulp, maar dat zal moeten beginnen met de wil je eigen gedrag te veranderen, ipv het zijne.

Veel succes!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Wat is dat toch met al die meiden die geen seconde zonder hun vriend kunnen? En nooit willen geloven dat hun vriend écht wel blij met ze is want dat hij anders wel voor een ander had gekozen... Pffff vermoeiend zeg, zo'n vriendin!
quote:evaka schreef op 21 september 2010 @ 16:00:

Hallo,

Ik heb constant bevestiging nodig . Ik vraag bijna om de twee dagen aan mijn vriend zie je mij nog graag ? Meestal wordt hij hier boos om ,en zegt hij afwezig ja , en dan vraag ik zie je mij echt graag ,dan wordt hij nog bozer en zegt da heb ik zojuist toch al gezegd. Als hij weg is moet ik hem ook constant kunnen bellen of sms. Mijn vriend ik geen prater en kan ook niet goed complimentjes geven of zeggen wat hij voelt. Dit alles maakt mij zo onzeker. Hij is ook altijd te laat en wil vaak dingen alleen doen. Ik wil dan altijd mee met hem ,maar hij zegt altijd dat hij tijd voor zijn eigen nodig heeft . We hebben bijna iedere dag ruzie door deze dingen . Wat kan ik hier aan doen ? Waarom kan mijn vriend mij niet gewoon de bevestiging geven in plaats van boos te worden ?Eerlijk gezegd als ik dit lees, begrijp ik wel dat je van zijn gedrag onzeker kan worden en daardoor meer bevestiging wil. Je vriend komt op mij niet zo heel lief over, met dat boos worden. Hij kan ook constateren dat je inderdaad veel bevestiging nodig hebt en met jou daarover praten en een oplossing zoeken. Dus ik denk dat je vriend hierin ook wel een beetje kan meewerken om jou minder onzeker te maken en dan hoef jij minder bevestiging te vragen!
Nou Lunari, goeie vraag!

Ik snap het ook niet.

Hoe zag het leven voor deze onzekere meisjes/vrouwen eruit zonder vriend? Konden ze toen wel functioneren?
Dat vraag ik me dus ook af. Hoe was jouw leven voordat je hem tegenkwam TO?
TO, hoe zijn jullie bij elkaar gekomen? Je zegt dat je vriend geen prater is, maar ik neem aan dat hij (in ieder geval in het begin) toch zo zijn manieren heeft gehad om je te laten merken dat hij gek op je is. Er zijn heeeel veel meer manieren dan dat alleen maar zéggen tegen iemand. Zie je die manieren wel? Weet ik veel, misschien zorgt hij wel altijd dat de tank van je auto is, hoef je nooit de afwas te doen, krijg je ieder weekend ontbijt op bed. Niet iedereen laat op dezelfde manier zien dat hij/zij van iemand houdt tenslotte!
Ik ndek dat ieder gezond mens hard weg zal rennen bij dit claimende gedrag. Krijg er hier achter de laptop al rillingen van, brrrr.
En hoe lang hebben jullie eigenlijk al wat met elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven