vochtvreter van Bison?

21-09-2010 16:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met deze?

Ik heb er net 1 gehaald omdat het weer erg vochtig word. We hebben een zeer klein douche(daar 1 neerzetten of in de hal?)

En ik heb in de studeerkamer altijd de was te drogen hangen.. is het slim om er dan dan nog 1 neer te zetten?

Waar zet ik ze/hem neer?

Totaal aantal stemmen: 4

1 in de douche. Geen stemmen
1 in de gang. Geen stemmen
1 in de douche en 1 in de studeerkamer. Geen stemmen
1 in de gang en 1 in de studeerkamer. (50%)
alleen 1 in de studeerkamer. Geen stemmen
Geen... (25%)
anders...... (25%)
Kind leef je uit en zet overal 1 neer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Had je niet wat meer opties in de poll kunnen maken?
Als je 'm in de douche neerzet kun je 'm binnen no time weer vervangen. Idem met naast de drogende was neerzetten. Gewoon teveel aanvoer van natte lucht zeg maar.

Is meer ventileren geen optie?
We hebben alle roosters openstaan, maar als het koud is, en de verwarming aan is ramen open geen goed idee.

Daarom heb ik mee zo;n ding gehaald.

Iemand een beter idee van waar ik hem dan neer moet zetten?
Ik heb er 1 in de badkamer en in de ruimte waar de was droogt: ja, vaak vervangen, maar de lucht is een stuk droger.

Wat ook helpt is 1 in de keuken als je daar geen raam of goede ventilatie hebt.
quote:moeilijkenaam schreef op 21 september 2010 @ 17:10:

We hebben alle roosters openstaan, maar als het koud is, en de verwarming aan is ramen open geen goed idee.

Daarom heb ik mee zo;n ding gehaald.

Iemand een beter idee van waar ik hem dan neer moet zetten?

Gaat niet helpen, die vochtvreter.

Toch de ramen open zetten, ook al is de verwarming aan. Hoeft maar een uurtje per dag, dan is de meeste vocht er alweer uit. Ook een raam openzetten in de kamer waar de was droogt, helpt tevens om de was sneller te drogen. Hoe vreemd het ook klinkt, je laat namelijk warme vochtige lucht op die manier naar buiten. Daar koelt hij af en laat zijn vocht weer los. Laat je het raam dicht kan die vocht nergens heen en trekt in de koudere delen van het huis.
Als je naar het douchen het raam even open zet, ben je het vocht zo kwijt. Is de slaapkamer op dezelfde veriepding als de douche. Zet de ramen even tegen elkaar open, kan het vocht zo weg.

Op deze wijze wordt het leefklimaat in jouw huis gezonder.
Ik zat me laatst hetzelfde af te vragen. Ik droog mijn was in de raamloze badkamer, omdat er in de rest van mijn studio geen plaats is. De was droogt nu nauwelijks. Het duurt meer dan 24 uur wil iets droog zijn. Dat is echt belachelijk lang. Zou zo'n vochtvreter ervoor zorgen dat het iets sneller droogt? Het maakt me niet uit dat ik het ding vaak zou moeten vervangen....
quote:Zwup schreef op 21 september 2010 @ 18:04:

Ik zat me laatst hetzelfde af te vragen. Ik droog mijn was in de raamloze badkamer, omdat er in de rest van mijn studio geen plaats is. De was droogt nu nauwelijks. Het duurt meer dan 24 uur wil iets droog zijn. Dat is echt belachelijk lang. Zou zo'n vochtvreter ervoor zorgen dat het iets sneller droogt? Het maakt me niet uit dat ik het ding vaak zou moeten vervangen....

Huur dan ook een huis mens

Een keer extra centrifugeren wil ook helpen .
quote:ronniemitchel schreef op 21 september 2010 @ 18:35:

[...]

Huur dan ook een huis mens

Ik woon liever in een studio in het centrum dan in een krottig huis in een buitenwijk Voor een echt fatsoenlijk huis had ik nog te weinig punten. Dan maar een zeer fatsoenlijke studio
Oh, das wel een goed idee Ronnie
Ik centrifugeer altijd na het wassen nog een keer, met een beetje goed weer is het dan zo droog,en anders duurd het door het extra centrifugeren maar 1 dag,bij mij hangt het in het trapgat, dochterlief heeft het idee van was ophangen bij moeders vanmiddag bedacht dus gaat haar zooi bij mij straks nog een keer in de wasmachine, ja ja voor de extra centrifuge beurt,denk je lekker geen was aan de rek te hebben komt je kind er wel mee
Ik centrifugeer sowieso erg goed. dubbele aantal toeren geloof ik.(is wasmachine/centrifuge combi bovenlader)

Maar het duurt zolang voor het droogt en daar staat het raam nu nog gewoon open iig.
quote:moeilijkenaam schreef op 21 september 2010 @ 18:51:

Ik centrifugeer sowieso erg goed. dubbele aantal toeren geloof ik.(is wasmachine/centrifuge combi bovenlader)

Maar het duurt zolang voor het droogt en daar staat het raam nu nog gewoon open iig.Ja maar als je met al die regen het raam open houdt heeft het niet zoveel nut, omdat het buiten ook vochtig is....
zwup het helpt wel als de luchtvochtigheid lager is hoor.

Maar dan zou ik niet die dure bisongevallen halen.

Ik heb er laatst een zootje gehaald bij Action voor geloof 1,50 per stuk.

Incl 2 vullingen.
bievelien, dat is dan een tip voor volgende keer. ik wist niet zo goed waar ik hem moest halen, en kom laatste tijd bijna nooit in de stad, dus heb maar vanmiddag meteen meegenomen.
maar dan kun je wel voor weinig er een paar bijhalen....
Oeh, das een goede tip. Ik zal zaterdag eens kijken daar. Was al van plan naar de bouwmarkt te vliegen

Ronnie
Maakt niet zoveel uit lijkt me. Voorkomen is wel sowieso beter dan genezen! Die doosjes zijn nogal duur als je zo constant moet blijven kopen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-09-2011 17:22
Reden: Spam
% gewijzigd
[quote]mariekevang schreef op 03 september 2011 @ 11:49:

Maakt niet zoveel uit lijkt me. Voorkomen is wel sowieso beter dan genezen!

Goede morgen Marieke Vang, de laatste reactie is van een jaar geleden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-09-2011 17:23
Reden: Spam
% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven