Cheers, mate...
donderdag 16 september 2010 om 20:59
De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.
Voor de stamgasten en de meelezers.
Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.
Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.
Voor het hapje bij het drankje.
Voor lief en voor leed.
Voor dansen en stomen.
Voor huilen en heulen.
Voor woede, voor wensen.
Voor grappen en grollen.
Voor de vriendschap.
Voor het delen, het geven en het nemen.
Voor elkaar.
Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
dinsdag 21 september 2010 om 10:03
Ik krijg ook altijd 1 pil als kutjeuk, want ik ben allergisch gebleken voor de eitjes, ooit. Die allergische reactie hoort samen met de eileiderontsteking en het sluitstuk-met-vacuumpomp van mijn eerste bevalling (heeee, ik zie een verband!) bij de minst leuke medische ervaringen ooit. Nu dus altijd pil, en weg met de schimmel. Dot kreeg die pil in drankvorm.
Ga op korte verhalen - schrijf cursus Kjong, schrijf per les een hoofdstuk en geef meteen een boek uit. En als je er op de fiets heen gaat, heb je meteen beweging.
Ik heb vanmiddag/vanavond werkpresentatie bij organisatie from hell, die ik moet vertellen dat ze het nog beroerder doen dan ze al denken. Geen zin in. Wat denken jullie, zou ik ze af kunnen leiden met een kek rokje? En morgen van 8 tot 6 training en daarvoor een berg huiswerk waar je groen van wordt. En ik mis wat inhoudelijke kennis, geloof ik. Ben bang dat ik dat niet in een dagje bijgespijkerd krijg. Enniewee, als ik morgen gedaan heb kan ik weer wat beter ademhalen, denk ik.
Arme poes en Bloesjes!
Ga op korte verhalen - schrijf cursus Kjong, schrijf per les een hoofdstuk en geef meteen een boek uit. En als je er op de fiets heen gaat, heb je meteen beweging.
Ik heb vanmiddag/vanavond werkpresentatie bij organisatie from hell, die ik moet vertellen dat ze het nog beroerder doen dan ze al denken. Geen zin in. Wat denken jullie, zou ik ze af kunnen leiden met een kek rokje? En morgen van 8 tot 6 training en daarvoor een berg huiswerk waar je groen van wordt. En ik mis wat inhoudelijke kennis, geloof ik. Ben bang dat ik dat niet in een dagje bijgespijkerd krijg. Enniewee, als ik morgen gedaan heb kan ik weer wat beter ademhalen, denk ik.
Arme poes en Bloesjes!
dinsdag 21 september 2010 om 10:27
Euhm.
Hebben jullie kinderen die soms hele rare dingen zeggen?
Toen Chip anderhalf was zat ze achterin de auto.
Van links komt er een auto uit de zijstraat.
Ik ga iets langzame rijden daarvoor.
En Chip zegt: Hard hard botsuh! Botsuh!
Toen Kman er pas was, en Chip dus 2, hoorden we alledrie haar zeggen tegen een paar mensen op de foto op voorkant van een magazine: En dan snij ik je zo. En zo. En zo je vinger eraf. En zo je oor eraf. Etc.
Vanmorgen zit ze op de grond te spelen, en hoor ik haar zeggen: En dan slaan met een hamer op oma's hoofd en dan is ze dood.
Excuse me!?
Hebben jullie kinderen die soms hele rare dingen zeggen?
Toen Chip anderhalf was zat ze achterin de auto.
Van links komt er een auto uit de zijstraat.
Ik ga iets langzame rijden daarvoor.
En Chip zegt: Hard hard botsuh! Botsuh!
Toen Kman er pas was, en Chip dus 2, hoorden we alledrie haar zeggen tegen een paar mensen op de foto op voorkant van een magazine: En dan snij ik je zo. En zo. En zo je vinger eraf. En zo je oor eraf. Etc.
Vanmorgen zit ze op de grond te spelen, en hoor ik haar zeggen: En dan slaan met een hamer op oma's hoofd en dan is ze dood.
Excuse me!?
dinsdag 21 september 2010 om 10:33
Haihai
Nou, een nachtreportage.. lijkt me leuk Volgens mij ging de nachtreportage van enkele jaren terug (strand) ook errug goed! Ah.. dat is nog een mooie foto om te laten zien bij cursus Nadeel van cursus is dat ineens meer foto's mislukken, omdat er minder tot niets met automatisch mag. En alles automatisme moet worden, wat je dan zelf doet ter vervanging van automatische knopjes.. enzo. ofzo.
Welke richting zit je op te denken Kjong, qua cursus? Even wat anders dan moeder of collega zijn vind ik inderdaad ook heerlijk!
Pfoei, Pimpel, wat was je laat! Komt dat deze week nog goed? Mij kon je de rest van de week bijvegen.
Nou, een nachtreportage.. lijkt me leuk Volgens mij ging de nachtreportage van enkele jaren terug (strand) ook errug goed! Ah.. dat is nog een mooie foto om te laten zien bij cursus Nadeel van cursus is dat ineens meer foto's mislukken, omdat er minder tot niets met automatisch mag. En alles automatisme moet worden, wat je dan zelf doet ter vervanging van automatische knopjes.. enzo. ofzo.
Welke richting zit je op te denken Kjong, qua cursus? Even wat anders dan moeder of collega zijn vind ik inderdaad ook heerlijk!
Pfoei, Pimpel, wat was je laat! Komt dat deze week nog goed? Mij kon je de rest van de week bijvegen.
Later is nu
dinsdag 21 september 2010 om 14:19
Of ik kinderen heb die soms hele rare dingen zeggen..
JA. Van verrekte mongol tot doodslaan en neerschieten.
Vind je 't gek, als zelfs sprookjes bol staan van de dood en verderf.
Schrijven, net als Lil lijkt mij dat een heule leuke cursus voor je. Ik zit op die bestseller te wachten, namelijk. Wat Heleen van R. kan, kan jij beter.
Wij slapen op een Auping, heerlijk omdat je standen kunt verstellen, zowel bij hoofd- als voeteneind. Om bed een mooie ombouw, zelfde als de kledingkast in strak mahonie.
Onze matrassen moeten eigenlijk ontzettend dringend vervangen worden (heeft Bambo 20 jaar geleden gekocht toen-ie op kamers ging.. schaam..) maar ik durf ze niet te vervangen want mijn hemel, die matrassen liggen werkelijk perféct. Nergens ooit lekkerder gelegen dan in mijn eigen bed. (ze zijn tussentijds wel gestoomd hoor, qua hygiëne maar dan nog, 10 jaar is de max. voor een matras zeggen hunnie)
Boxsprings schijnen ook lekker te zijn.
Zal zo even update plaatsen in AK.
En Meave, ik doe echt mijn best maar ik kom niet op die blog want account pakt-ie steeds niet terwijl ik toch echt juiste mail+ ww gebruik, heel stom. Ik geef het maar op, helaas.
JA. Van verrekte mongol tot doodslaan en neerschieten.
Vind je 't gek, als zelfs sprookjes bol staan van de dood en verderf.
Schrijven, net als Lil lijkt mij dat een heule leuke cursus voor je. Ik zit op die bestseller te wachten, namelijk. Wat Heleen van R. kan, kan jij beter.
Wij slapen op een Auping, heerlijk omdat je standen kunt verstellen, zowel bij hoofd- als voeteneind. Om bed een mooie ombouw, zelfde als de kledingkast in strak mahonie.
Onze matrassen moeten eigenlijk ontzettend dringend vervangen worden (heeft Bambo 20 jaar geleden gekocht toen-ie op kamers ging.. schaam..) maar ik durf ze niet te vervangen want mijn hemel, die matrassen liggen werkelijk perféct. Nergens ooit lekkerder gelegen dan in mijn eigen bed. (ze zijn tussentijds wel gestoomd hoor, qua hygiëne maar dan nog, 10 jaar is de max. voor een matras zeggen hunnie)
Boxsprings schijnen ook lekker te zijn.
Zal zo even update plaatsen in AK.
En Meave, ik doe echt mijn best maar ik kom niet op die blog want account pakt-ie steeds niet terwijl ik toch echt juiste mail+ ww gebruik, heel stom. Ik geef het maar op, helaas.
dinsdag 21 september 2010 om 15:42
Ehm, geloof het niet, van die kinderen en opmerkingen. Maar misschien heb ik het wel weg geblockt. Of zijn mijn kinderen juist abnormaal, kan ook Moet wel bekennen dat ze hier thuis nog steeds redelijk brave kinder-t.v. kijken (Nick Jr, Zapp enzo, en nog geen programma's voor oudere kinderen, op Annika na. Maar da's nog vrij braaf
Ik heb een IKEA boxspring. Niet slecht, ook niet bijzonder goed. Dat bed van Bam klinkt goed (nou ja, zo eentje dan, niet per se die van haar ).
Lil, jij superwijf, jij kunt dit alles. Succes om 17 uur en succes morgen, gaat allebei helemaal goed komen!
Ik heb een IKEA boxspring. Niet slecht, ook niet bijzonder goed. Dat bed van Bam klinkt goed (nou ja, zo eentje dan, niet per se die van haar ).
Lil, jij superwijf, jij kunt dit alles. Succes om 17 uur en succes morgen, gaat allebei helemaal goed komen!
dinsdag 21 september 2010 om 16:41
dinsdag 21 september 2010 om 16:52
dinsdag 21 september 2010 om 17:53
(21 september, Wereld Alzheimer dag)
Als elke dag hetzelfde is
en je steeds wakker wordt in het moment
Als je nog weet hoe de koningin heet
maar mij niet meer herkent
Als jij nog wel jij bent
Maar toch ook wat bent verdwenen
Als je stijf op je stoel zit
Met opgetrokken benen
Als je leeft in het verleden
Alsof toen meer dan ooit nu is
Als je steeds het zelfde vraagt
Of zegt : “Ik ben een vis.”
Dan zwem ik met je mee
Op de stroom van jouw gedachten
Ik weet nog wie je was
Waarover we samen lachten
Ik herinner met je mee,
Stap even mee uit het heden
Ik weet nog hoe we waren
Ik weet nog wat we deden
Soms ben je even terug,
Terug uit Alzheimerland
Dan zeg je “Dag lieverd!”
En streelt teder mijn hand.
Maar ik raak je langzaam kwijt
Je duikt steeds verder onder
De momenten dat je helder bent
Zijn telkens een klein wonder
Als later lijkt op nu
En ‘nu’ meteen al wordt vergeten
Dan hou ik nog van jou
Al zal ik alleen dat weten
Als elke dag hetzelfde is
en je steeds wakker wordt in het moment
Als je nog weet hoe de koningin heet
maar mij niet meer herkent
Als jij nog wel jij bent
Maar toch ook wat bent verdwenen
Als je stijf op je stoel zit
Met opgetrokken benen
Als je leeft in het verleden
Alsof toen meer dan ooit nu is
Als je steeds het zelfde vraagt
Of zegt : “Ik ben een vis.”
Dan zwem ik met je mee
Op de stroom van jouw gedachten
Ik weet nog wie je was
Waarover we samen lachten
Ik herinner met je mee,
Stap even mee uit het heden
Ik weet nog hoe we waren
Ik weet nog wat we deden
Soms ben je even terug,
Terug uit Alzheimerland
Dan zeg je “Dag lieverd!”
En streelt teder mijn hand.
Maar ik raak je langzaam kwijt
Je duikt steeds verder onder
De momenten dat je helder bent
Zijn telkens een klein wonder
Als later lijkt op nu
En ‘nu’ meteen al wordt vergeten
Dan hou ik nog van jou
Al zal ik alleen dat weten
dinsdag 21 september 2010 om 18:06
Nou, die ene pil kan ik nog wel even 24 uur uitstellen. Het is hectisch op het werk. Bazin heeft per direct ontslag genomen.
Dus is het ondertussen 18 uur geweest en heb ik geen jeukpil kunnen halen. Want het ziekenfondspasje ligt in mjin portemenix, en mijn allochtone meneer krijgt natuurlijk niets zomaar mee. Zélfs geen jeukpil. (Als het nou morfine was ofzo)
(Hebben jullie door dat ik Toet haar post negeer. Ik heb er heel hard om moeten janken en dat kan niet in de chaos hiero)
Ik slaap ook al jaren op een Sultan (die is het hardst bij IKEA. Ik wil geen zachte). Maar ja, die moet maar eens plaats maken voor mijn prinsgemaal na 13 jaar trouwe dienst.
Ja, zelfs sultans staan mij tot dienst. Duh!
~gaat op zoek naar een tram richting Kutkrabbeveen~
Dus is het ondertussen 18 uur geweest en heb ik geen jeukpil kunnen halen. Want het ziekenfondspasje ligt in mjin portemenix, en mijn allochtone meneer krijgt natuurlijk niets zomaar mee. Zélfs geen jeukpil. (Als het nou morfine was ofzo)
(Hebben jullie door dat ik Toet haar post negeer. Ik heb er heel hard om moeten janken en dat kan niet in de chaos hiero)
Ik slaap ook al jaren op een Sultan (die is het hardst bij IKEA. Ik wil geen zachte). Maar ja, die moet maar eens plaats maken voor mijn prinsgemaal na 13 jaar trouwe dienst.
Ja, zelfs sultans staan mij tot dienst. Duh!
~gaat op zoek naar een tram richting Kutkrabbeveen~
dinsdag 21 september 2010 om 18:41
Kjong, en een
Bazin per direct ontslag genomen? Toedeledoki zeg, dat zal inderdaad wel voor wat hektiek zoerg. (Moet er niet aan denken dat bij ons Baas acuut op zou stappen....).
Oh, dat van die pasjes bij de verkeerde persoon in de portemonnee en dan dingen niet kunnen regelen, heel herkenbaar!
Ik ben lui; ben mijn sleutels kwijt, denk dat ze boven (zolderetage) in mijn badjas zitten. Geen zin om te kijken, dus de deur gewoon open gelaten zonet toen ik kinderen ging halen. Had ik al eens gezegd dat ik niet spoor? Ik spoor dus niet!
Bazin per direct ontslag genomen? Toedeledoki zeg, dat zal inderdaad wel voor wat hektiek zoerg. (Moet er niet aan denken dat bij ons Baas acuut op zou stappen....).
Oh, dat van die pasjes bij de verkeerde persoon in de portemonnee en dan dingen niet kunnen regelen, heel herkenbaar!
Ik ben lui; ben mijn sleutels kwijt, denk dat ze boven (zolderetage) in mijn badjas zitten. Geen zin om te kijken, dus de deur gewoon open gelaten zonet toen ik kinderen ging halen. Had ik al eens gezegd dat ik niet spoor? Ik spoor dus niet!
dinsdag 21 september 2010 om 21:38
dinsdag 21 september 2010 om 22:18
Toet - van wie is die tekst? Hemel, ik moet er niet aan denken (maar denk er toch wel aan stiekem, omdat het bij GG zo ontzettend in familie zit en we van dichtbij zien hoe zijn moeder verdampt waar je bij staat )
Zo, presentatie van vanmiddag overleefd, nou morgen nog. Heb alles doorgelezen van de Huiswerkstapel, snap slechts de helft niet. Dat mogen ze me morgen uitleggen dan . Straks GG uit zijn hok sleuren en mee naar bed nemen.
Dot heeft vandaag op onduidelijke wijze in één klap al onze nog maar net aangeschafte mooie kopjes & mokken van het aanrecht geveegd. Werkelijk alles aan gruzels, We zijn nu weer helemaal terug bij de lukraak bijeen gecombineerde studentikoze meuk. Het is allemaal maar materie, maar ik was snifsnif nét begonnen met een beetje eenheid en mooi-heid in de serviesheid der dingen te brengen. O, well. niemand is gewond geraakt, en we kunnen nog drinken - vermoedelijk eindigen we met de plastic kindermokken maar hee; brand is erger .
Of je baas die spontaan en per direct ontslag, dat lijkt me ook betrekkelijk, eh, chaotisch. (En in ons geval inderdaad rampzalig Toet )
O, en mijn side-werkklus op oud werkveld gaat definitief door, hoera! Vind ik heel erg leuk . Hoef er niet eens zo bizar veel dagen in te steken, wat planningstechnisch wel goed uitkomt.
Lalala, wat een hoop werkgeklets. Iemand nog een wijntje?
Zo, presentatie van vanmiddag overleefd, nou morgen nog. Heb alles doorgelezen van de Huiswerkstapel, snap slechts de helft niet. Dat mogen ze me morgen uitleggen dan . Straks GG uit zijn hok sleuren en mee naar bed nemen.
Dot heeft vandaag op onduidelijke wijze in één klap al onze nog maar net aangeschafte mooie kopjes & mokken van het aanrecht geveegd. Werkelijk alles aan gruzels, We zijn nu weer helemaal terug bij de lukraak bijeen gecombineerde studentikoze meuk. Het is allemaal maar materie, maar ik was snifsnif nét begonnen met een beetje eenheid en mooi-heid in de serviesheid der dingen te brengen. O, well. niemand is gewond geraakt, en we kunnen nog drinken - vermoedelijk eindigen we met de plastic kindermokken maar hee; brand is erger .
Of je baas die spontaan en per direct ontslag, dat lijkt me ook betrekkelijk, eh, chaotisch. (En in ons geval inderdaad rampzalig Toet )
O, en mijn side-werkklus op oud werkveld gaat definitief door, hoera! Vind ik heel erg leuk . Hoef er niet eens zo bizar veel dagen in te steken, wat planningstechnisch wel goed uitkomt.
Lalala, wat een hoop werkgeklets. Iemand nog een wijntje?
dinsdag 21 september 2010 om 22:30
dinsdag 21 september 2010 om 22:38
Wauw, TOET! WAUW, Toet! Wauw. Ik kreeg er brok-in-keel van, en toen wist ik niet eens dat het van jou was. Heel, heel mooi.
Dot was erg geschrokken van haar actie, het maakte ook mega-herrie. Ach ja, 't gebeurt.
GG is nog niet klaar met werken, nou ja zeg. Doet ie alsof hij het nog drukker heeft dan ik! Tssssk, uitslover.
Dot was erg geschrokken van haar actie, het maakte ook mega-herrie. Ach ja, 't gebeurt.
GG is nog niet klaar met werken, nou ja zeg. Doet ie alsof hij het nog drukker heeft dan ik! Tssssk, uitslover.
dinsdag 21 september 2010 om 22:43
Toet, RESPECT!!!
Allemachtig, wat mooi. Ik zeg; klaar voor publicatie.
~slikt brok weg~
Lil, ik heb nog wel een bulk zwart-witte mokken met bijpassende espressokopjes. Als ik toch met mijn overtollige huisraad aan het leuren ben....
Willen er hier mensen nog videobanden? Of heeft iemand zo'n kleine filofax (ik heb nog gekleurde memoblaadjes in de verpakking)? Offe, offe, offe...
Kjong, in dat kader; Ikea. maar dat wist je al,
Allemachtig, wat mooi. Ik zeg; klaar voor publicatie.
~slikt brok weg~
Lil, ik heb nog wel een bulk zwart-witte mokken met bijpassende espressokopjes. Als ik toch met mijn overtollige huisraad aan het leuren ben....
Willen er hier mensen nog videobanden? Of heeft iemand zo'n kleine filofax (ik heb nog gekleurde memoblaadjes in de verpakking)? Offe, offe, offe...
Kjong, in dat kader; Ikea. maar dat wist je al,
Wat wilde ik nou toch typen?
dinsdag 21 september 2010 om 22:49
Hé Mims, wanneer kom je die kasten brengen?? Zorg ik voor een lekkere lunch oid??? Videobanden van wat? Kinderen kijken hier sinds kort weer "dikke" films
Dank voor de complimenten darlings. Ik zie nog wel wat verbeterpunten aan de tekst, vanmiddag in tien minuten geschreven, te weinig geschaafd. Maar ben ontroerd door reacties hier en bij vrouwonline (daar had ik de tekst voor mijn blog geschreven namelijk).
Ik heb nog wel een stapel bij elkaar passende kopjes hoor Lil. Volgende kerstmeet bij jou? nemen we alles mee
Dank voor de complimenten darlings. Ik zie nog wel wat verbeterpunten aan de tekst, vanmiddag in tien minuten geschreven, te weinig geschaafd. Maar ben ontroerd door reacties hier en bij vrouwonline (daar had ik de tekst voor mijn blog geschreven namelijk).
Ik heb nog wel een stapel bij elkaar passende kopjes hoor Lil. Volgende kerstmeet bij jou? nemen we alles mee
dinsdag 21 september 2010 om 23:00
hahahaha. Ik vond mijn sleutels trouwens net terug op de wasmachine. Was ik even blij dat ik zo actief was om nog even een was op te hangen en er een nieuwe in te doen. Anders had ik me morgen dus een breuk gezocht naar die sleutels.
Tuurlijk joh, het heeft geen haast. Zolang die kasten maar niet gezellig de komende herfst in de vuurkorf verdwijnen.
*helpt Mims weer overind vanuit d'r diepe buiging*
Tuurlijk joh, het heeft geen haast. Zolang die kasten maar niet gezellig de komende herfst in de vuurkorf verdwijnen.
*helpt Mims weer overind vanuit d'r diepe buiging*