3 drupjes per maand?
dinsdag 21 september 2010 om 23:35
dinsdag 21 september 2010 om 23:44
dinsdag 21 september 2010 om 23:51
quote:Longlasting schreef op 21 september 2010 @ 23:44:
Wat ik mij overigens wel afvraag; is het bij jullie soms ook zo'n slagveld op de plee? En als ik dan ergens anders ben dan thuis (waar geen vochtige doekjes zijn) hoe blijven jullie fris? Alleen wc papier is niet voldoende om die bloedlucht (sorry) weg te nemen.Nee. Gebruik je geen tampons? Dat zou ik je dan aanraden.
Wat ik mij overigens wel afvraag; is het bij jullie soms ook zo'n slagveld op de plee? En als ik dan ergens anders ben dan thuis (waar geen vochtige doekjes zijn) hoe blijven jullie fris? Alleen wc papier is niet voldoende om die bloedlucht (sorry) weg te nemen.Nee. Gebruik je geen tampons? Dat zou ik je dan aanraden.
dinsdag 21 september 2010 om 23:57
quote:Ste_ schreef op 21 september 2010 @ 23:51:
[...]
Nee. Gebruik je geen tampons? Dat zou ik je dan aanraden.Jawel ik gebruik tampons. Maar met het (alleen tijdens de eerste dagen) uithalen van de tampon komt er vaak een vloed mee of nog erger klodders en dat loopt soms weleens uit tot een slagveld. Sta ik met doekjes het sanitair schoon te poetsen
[...]
Nee. Gebruik je geen tampons? Dat zou ik je dan aanraden.Jawel ik gebruik tampons. Maar met het (alleen tijdens de eerste dagen) uithalen van de tampon komt er vaak een vloed mee of nog erger klodders en dat loopt soms weleens uit tot een slagveld. Sta ik met doekjes het sanitair schoon te poetsen
woensdag 22 september 2010 om 00:27
woensdag 22 september 2010 om 07:57
Voorheen altijd een drama! Meerdere dagen heel veel bloedverlies. Echt goed opletten om niet door te lekken, vooral 's nachts. Altijd een tampon én maandverband. Sinds 9 maanden een Mirena; het is fantastisch! Nog wel wat bloedverlies voor ong 5 dagen maar een inlegkruisje is dan voldoende en verder geen klachten (alleen een grote neiging om op te gaan ruimen
) 1 x in de 3 a 4 weken een korte pijnsteek in mijn buik maar ook dat wordt minder.
woensdag 22 september 2010 om 08:11
Zelf vroeger paar dagen ongesteld, niet veel gelukkig. Kon ik met een paar mini tampons en een enkele normale oplossen. Na de geboorte van laatste kind (9 jr geleden) bleef ik maar erg ongesteld, belachelijk veel en ook nog pijnlijk. Zo erg dat ik bij de gyn terecht kwam. Deze raadde me een ablatie aan. (poliklinisch gaan ze met warm water gevuld ballonnetje in baarmoeder om zodoende overmatig slijmvlies te laten slinken) Maar dat zag ik niet zitten.
Mirena gekregen en ik ben 2 dagen heel weinig ongesteld, te weinig voor een tampon. (wel inlegkruisjes)
Mirena gekregen en ik ben 2 dagen heel weinig ongesteld, te weinig voor een tampon. (wel inlegkruisjes)
woensdag 22 september 2010 om 08:16
Voordat ik aan de pil was, was ik maar 3 dagen ongesteld en had ik nergens last van. Maar ik was het of om de 2 weken of om de 5 weken. Ik kon er geen touw aan vast knopen.
Toen ging ik aan de pil, en ik ben nu 7-8dagen ongesteld. Met het gevolg dat ik me een week van te voren heel onzeker ga voelen en dik (pfff). Dan ben ik ongesteld, en dan komt er migraine, buikpijn, rugpijn, flauwvallen, misselijk etc.
Maar dat duurt meestal maar 4 dagen en de laatste 3 dagen heb ik er niet zo een last van maar ben ik het alleen nog.
En een paar dagen na mijn periode voel ik me juist weer zelfverzekerd en gelukkig.
Hormonen
Toen ging ik aan de pil, en ik ben nu 7-8dagen ongesteld. Met het gevolg dat ik me een week van te voren heel onzeker ga voelen en dik (pfff). Dan ben ik ongesteld, en dan komt er migraine, buikpijn, rugpijn, flauwvallen, misselijk etc.
Maar dat duurt meestal maar 4 dagen en de laatste 3 dagen heb ik er niet zo een last van maar ben ik het alleen nog.
En een paar dagen na mijn periode voel ik me juist weer zelfverzekerd en gelukkig.
Hormonen
woensdag 22 september 2010 om 08:24
Aan alle dames die een beetje ongesteld zijn: is dit dan puur natuur of gebruiken jullie de pil of mirena? Ik heb een paar keer spiraaltje/mirena voorbij zien komen. Met een koperspiraal ga je vaak (zeker de eerste 3 maanden) heftiger menstrueren.
Ik ben het gewoon 5 a 6 dagen. De eerste twee dagen heel heftig, daarna gaat 't wat rustiger aan. Met de Diane halveerde dit zowat. Een dag heftig(maar superplus in combi met maandverband was dus echt niet nodig) en na 4 dagen was het echt over ook.
Ik ben het gewoon 5 a 6 dagen. De eerste twee dagen heel heftig, daarna gaat 't wat rustiger aan. Met de Diane halveerde dit zowat. Een dag heftig(maar superplus in combi met maandverband was dus echt niet nodig) en na 4 dagen was het echt over ook.
donderdag 23 september 2010 om 10:13
Hier ook zonder anticonceptie een ramp.. ik was het ook zo'n 5 a 6 dagen waarvan de eerste 2 erge buikpijn en veel bloedverlies
Nu heb ik de Mirena.. en na de eerste maanden continue licht bloedverlies en 1 menstruatie eigenlijk niet meer ongesteld.
Alleen krijg ik er acne van dus hij gaat er weer uit. Dan ga ik de Diane pil proberen.
Met de pil (microgynon jaren geslikt..) had ik ook nog wel 4 dagen menstruatie en ook wel buikpijn.
Ik droomde ook van die twee dagen menstruatie maar helaas was ik het gelijk heel erg in mijn puberteit al. Als je dan opstond op school, dan voelde je het gewoon lopen pfff. Ik moest elk lesuur wel "verschonen". Tampons lekker bij mij gewoon door, zelfs de super.
Drama.
Na de zwangerschap was het wel iets beter maar ben het dus nog vrij lang en heftig.
Nu heb ik de Mirena.. en na de eerste maanden continue licht bloedverlies en 1 menstruatie eigenlijk niet meer ongesteld.
Alleen krijg ik er acne van dus hij gaat er weer uit. Dan ga ik de Diane pil proberen.
Met de pil (microgynon jaren geslikt..) had ik ook nog wel 4 dagen menstruatie en ook wel buikpijn.
Ik droomde ook van die twee dagen menstruatie maar helaas was ik het gelijk heel erg in mijn puberteit al. Als je dan opstond op school, dan voelde je het gewoon lopen pfff. Ik moest elk lesuur wel "verschonen". Tampons lekker bij mij gewoon door, zelfs de super.
Drama.
Na de zwangerschap was het wel iets beter maar ben het dus nog vrij lang en heftig.
donderdag 23 september 2010 om 16:01
Ik slik de pil en ben er meestal zo'n dag of 5 mee bezig. De eerste dag is gewoon zwaar k*t. Niet zo zeer het menstrueren, maar vooral de bijwerkeningen; hoofdpijn/buikpijn/stemmingswisselingen. De laatste dag/dagen is het veel en veel minder gelukkig.
Zonder pil is 't ongeveer hetzelfde alleen zijn de stemmingswisselingen nog erger, dus vooral daarom ben ik in eerste instantie de pil gaan slikken.
Zonder pil is 't ongeveer hetzelfde alleen zijn de stemmingswisselingen nog erger, dus vooral daarom ben ik in eerste instantie de pil gaan slikken.