Houder kruidenpotjes voor ín kastje

19-09-2010 16:32 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn kruiden aan het organiseren, en alles uit de Silvo busjes weer in de potjes van het kruidenrek aan het doen. Zo hoop ik dat ik het overzicht meer houd en voorkom dat ik straks weer 3 busjes ketoembar, 2 busjes tijm, enzovoort heb.

Nu heb ik zo'n carrouselhouder die op het aanrecht staat. Maar het lijkt me beter de kruiden op een donkere plaats te bewaren.

Waar ik naar op zoek ben is een houder voor de potjes die je in een keukenkast of la kunt leggen, en waar je de potjes dan in kunt steken, zodat ze niet steeds omvallen.

Zoiets zal toch wel bestaan? Ik kan het niet vinden.
Wat ik zoek weten jullie dus niet te vinden? Gat in de markt dus.
Beste idee van NL?

Ik heb voor de kleine Silvokruiden dit ding:

Als je het neerlegt vind ik het zelf handiger.

Ik heb nog niet zoveel kruiden, maar wat zou het ideaal zijn als er hier iets voor op de markt komt om in de lades te gebruiken.
Ik heb van xenos een ding waar al 9 potjes inzitten. Het is een vierkante houder met gaten erin.

Ik vul die potjes gewoon met zakjes of potjes kruiden. Hij is opzich wel handig.
quote:Kuzu schreef op 21 september 2010 @ 18:46:

Ik heb van xenos een ding waar al 9 potjes inzitten. Het is een vierkante houder met gaten erin.

Ik vul die potjes gewoon met zakjes of potjes kruiden. Hij is opzich wel handig.

Misschien is dat wel wat ik bedoel. Je zet dat ding dus gewoon neer?

Vandaag viel me bij de C1000 trouwens op dat ze nog maar heel weinig zakjes van Silvo hebben, de meeste kruiden zitten in glazen flesjes. Ook zonde, voor het millieu enzo.
Volgens mij hebben vrienden dat van de Hema. Hangt bij hun aan de binnenkant van een keukendeurtje. Vond het zelf ook retehandig, maar de enige deur die ik heb is van het gootsteenkastje. En dat vond ik niet zo fris.

Ik heb even voor je gegoogled en bij de Hema gekeken, maar daar kom ik hem niet tegen. Misschien wel bij de Hema zelf?
Morrie, dit is het rek wat ik bedoel.

Er zitten gaatjes in de onderkant om hem aan de muur te maken maar ik zet hem ook gewoon neer.

Als je die carousel wilt houden kun je ook alle potjes zwart schilderen (etiket erop) om ze donker te bewaren.

Zelf heb ik veel verschillende potjes, maar vind ik wel makkelijk met terugvinden.
Kruidenrekje voor binnenkant deur

Kruidenrekje voor aan de muur

Nog een kruidenrekje
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Morrie schreef op 21 september 2010 @ 21:09:

Vandaag viel me bij de C1000 trouwens op dat ze nog maar heel weinig zakjes van Silvo hebben, de meeste kruiden zitten in glazen flesjes. Ook zonde, voor het millieu enzo.

Ik ben juist blij met die glazen flesjes! Voorheen kon je overal alleen maar van die kleine plastic doosjes kopen (van die rechthoekige), die niet na te vullen waren. Die glazen flesjes zijn wel normaal navulbaar: dus 1 keer kopen, en als ze leeg zijn vul ik ze met kruiden die ik voor een prikkie bij de toko koop.

Ik bewaar mijn kruidenpotjes in een lade, rechts naast mijn kookplaat, dus lekker dicht in de buurt als ik sta te koken (sojasaus e.d. staan in de koelkast (en die staat weer rechts naast de lade met kruiden)). Ik heb nu een mix van plastic doosjes, glazen flesjes en glazen potjes die ik ooit groot bij Xenos had ingeslagen maar die achteraf toch niet zo handig bleken. De plastic potjes kunnen rechtop staan, de glazen flesjes moeten ligggen. Ik weet wel ongeveer wat waar staat/ligt, dus ik grijp zelden mis, maar ik heb het ideale systeem nog niet gevonden. Ik blijf hier dus meelezen!
Ik heb een laag mandje, a4 formaatongeveer 2 cm hoog.

Daar heb ik alle postjes in staan en ook zout en andere zakjes ed.

Als ik ga koken pak ik dit mandje en als ik klaar ben zet ik het terug, staat boven mijn gasfornuis in een kastje, ideaal.
quote:Kuzu schreef op 21 september 2010 @ 22:28:

Morrie, dit is het rek wat ik bedoel.

Er zitten gaatjes in de onderkant om hem aan de muur te maken maar ik zet hem ook gewoon neer.

[afbeelding]Ja, zoiets bedoel ik dus. En dan gewoon neerzetten. Kan ik niet mijn potjes uit de carrousel gebruiken maar dat is dan maar zo .
[quote]Capibara schreef op 22 september 2010 @ 07:44:

[...]

Ik ben juist blij met die glazen flesjes! Voorheen kon je overal alleen maar van die kleine plastic doosjes kopen (van die rechthoekige), die niet na te vullen waren. Die glazen flesjes zijn wel normaal navulbaar: dus 1 keer kopen, en als ze leeg zijn vul ik ze met kruiden die ik voor een prikkie bij de toko koop.

[quote]

Ja, ten opzicht van die dingen is het wel handig. Daar kreeg je de kruiden soms ook niet goed uit. Maar ik wil gewoon zakjes, zodat ik zelf mijn potjes kan navullen. Nu giet ik het over van de glazen Silvo flesjes naar mijn eigen potjes.
Daarom gaf ik ook de toko als tip. Daar koop ik een ons of een half pond kruiden voor dezelfde prijs als waar ik in de supermarkt zo'n klein potje voor heb.
Ik woon in een dorp. Een dorp zonder goedgesorteerde toko .
Ik ook, maar ik ga af en toe naar de stad.
O nee gats, daar kom ik niet .
Wat heel veel ruimte bespaart: zoveel mogelijk vers kopen. Ik sla eens in de zoveel tijd Indische kruiden groot in: laos, koenjit, sereh enz. en dat gaat allemaal in de vriezer. Alle poeders koop ik in grotere hoeveelheden en kiep die in een kleine maat weckpotten die ik destijds bij Blokker heb gekocht (waren toen 1 euro per stuk of zo). Als je die maar donker en droog bewaart, gaan de kruiden heel lang mee. Veel goedkoper ook dan die kleine potjes van dat nare muffe merk met dat gele etiket!

Invriezen gaat ook goed met tuinkruiden, die kan je evt. ook in een laagje water in een ijsblokjesvorm invriezen en daarna in een plastic zak in de vriezer bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven