Gezondheid alle pijlers

Vaginale afscheiding

22-09-2010 10:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een heel vervelend probleem waarvan ik mij afvraag of ik nou de enige ben die dat heeft.

Ik lees hier wel al een aantal dingen over schimmelinfecties met veel jeuk en dat soort klachten maar ik heb dus alleen maar last van afscheiding maar dan echt heel veel afscheiding..

Het is dik en wit en soms kan ik er wel 3 inlegkruisjes mee vullen per dag.. sorry dat dit niet zo smakelijk klinkt maar ik zit er echt mee. Het is zo erg dat ik vaak de sex met mijn partner afwijs omdat ik weet dat mijn onderbroek alweer vol zit of dat mijn vagina helemaal nat is van de afscheiding en dit is nou niet echt sexy.

Ik heb ook al gelezen dat je een aantal dingen kan doen om het te voorkomen zoals geen strings, strakke broeken en wassen met alleen lauw water maar hier let ik allemaal al op.

Zijn er meer vrouwen die hier dagelijks last van hebben?
Al bij de huisarts geweest?
Nee, ik ben wel van plan om te bellen maar ik vind het niet prettig om het hier over te hebben zoals je misschien begrijpt.

Het is ook niet dat ik verder andere klachten heb ofzo dus ik dacht misschien dat bijna alle vrouwen hier wel last van hebben.. al lijkt mij dit niet want echt veel is er niet over te vinden.

Ik wilde toch mijn huisarts al gaan bellen voor iets anders dus wellicht dat ik me moed verzamel om dit ook even na te vragen ja.
Misschien is de zuurgraad bij jou niet goed? Misschien een rare vraag, maar hoe hou je het schoon. Was je het alleen met lauw water? (hoef je niet te beantwoorden hoor).

Wat heel goed helpt is Lactacyd. Elke dag een klein beetje op een washandje en naspoelen met lauw water.
Dubbel gepost!
Een beetje is normaal, maar het klinkt bij jou wel erg extreem.. Zou toch even naar de HA gaan, het kan nl op meer dingen wijzen dan een schimmelinfectie (bijv endometriose geloof ik, maar ik ben geen arts dus laat er maar eentje voor je kijken. Snap wel dat het ongemakkelijk is
Inlegkruisjes kunnen het ook verergen. Katoenen ondergoed dragen en voor de zekerheid er een extra in je tas stoppen.

Je kan je voor de sex ook nog even snel opfrissen als je je anders te bezwaarlijk voelt richting vriend.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Ik was al bijna elke dag met lactacyd wasgel inderdaad dus dat heb ik al een hele poos.

Ik heb net de huistarts gebeld voor iets anders maar ze klonk zo gehaast en nu durfde ik het nog niet te vragen.. ooh.

Ik snap wel dat jullie ook geen antwoord kunnen geven hierop, blijkbaar hebben weinig andere vrouwen hier last van :(
elke dag lactacyd kan je zuurgraad ook behoorlijk aantasten he. Ik heb al aardig wat gynacologen gezien en die waren allemaal fel tegen.
Je verwacht binnen 20 minuten antwoord? Jemig!

Mijn tip: Begin eens te wassen met alleen maar water en stop met het dragen van inlegkruisjes.

Als het dan na 2 weken nog erg is, neem dan contact op met je huisarts hierover.
Toch echt naar de huisarts.

Die hoort dagelijks genante toestanden. Zou toch fijn zijn als je er straks vanaf bent!
quote:katrien1974 schreef op 22 september 2010 @ 10:52:

elke dag lactacyd kan je zuurgraad ook behoorlijk aantasten he. Ik heb al aardig wat gynacologen gezien en die waren allemaal fel tegen.Je hoort er inderdaad wel verschillende verhalen over, maar bij mij helpt het heel goed (doe het ook niet elke dag hoor).
Maar waarom gebruiken jullie lactacyd dan, omdat jullie er ook last van hebben?

Ik verwacht trouwens geen antwoord binnen 20 minuten hoor ik dacht alleen misschien dat ik reacties zou krijgen van ooh dat is normaal dat heb ik ook en dat is dus niet zo gelukkig voor jullie maar
Misschien komt het bij jou juist door lactacyd?

Ik heb ook echt nare verhalen over gehoord, ik heb het zelf nooit gebruikt dus ik kan er niet over oordelen maar het lijkt me niet goed. Gewoon lauw water schoon spoelen, verder het daar met rust laten.

Zou ik doen he
Inlegkruisje ben ik al mee gestopt inderdaad (bedankt voor de tips tropuwens )

Maar als ik me alleen zou wassen met water dan heb ik het idee dat het zo vies is daaronder haha maar misschien helpt het wel om het juist even niet te doen maar ik ben met lactacyd begonnen juist omdat ik last van afscheiding had.
Geen inlegkruisjes en zeker geen Lactacyd. Gewoon vaker schoon ondergoed aantrekken en naar de huisarts.
Mijn HA heeft ook weleens gezegd dat ik het moest spoelen met Yoghurt want dat tast de zuurgraad ook aan.
Zonder diagnoses te willen stellen (want dat moet je dokter doen) klinkt mij dit als een candida-infectie. De jeuk die daarbij vaak wordt beschreven hoeft niet bij iedereen (direct) voor te komen, maar kan bij onbehandelde candida wel later alsnog op gaan treden. Dit is niet iets om mee rond te blijven lopen en je huisarts is de aangewezen persoon om een diagnose te stellen. Als het inderdaad een candida-infectie is, kun je een kuurtje krijgen en ben je er met een paar dagen hopelijk van af.

Blijf nou niet weg bij een arts alleen omdat jij het genant vindt. Die heeft echter wel gekkere dingen gezien dan dit hoor, geloof me.
anoniem_110881 wijzigde dit bericht op 22-09-2010 16:46
Reden: lees na een paar uur deze pagina weer, zie ik me toch een koe van een spelfout :-)
% gewijzigd
quote:vlinder72 schreef op 22 september 2010 @ 11:42:

Mijn HA heeft ook weleens gezegd dat ik het moest spoelen met Yoghurt want dat tast de zuurgraad ook aan.Huh? Is het dan niet de bedoeling dat de zuurgraad juist niet aangetast wordt?
Spoelen met yoghurt en de zogenaarmde yoghurttampon is allang achterhaald. Dat is dus NIET goed voor de zuurgraad en vormt juist een voedingsbodem voor allerlei schimmels en andere micro-organismen. Niet doen dus.
Oh en de Lactacyd en al dat soort middelen: ook niet goed voor je zuurgraad helaas...
Als je het niet een fijn idee vindt om je alleen met water te wassen kun je ook parfumvrije zeep kopen, bijvoorbeeld die van Unicura. Ik heb er veel aan gehad bij huidproblemen maar misschien dat het ook jou wel helpt. Sowieso is het handig om even contact met de huisarts te hebben.
Ik heb het alleen in bepaalde dagen van m'n cyclus.....ongeveer 1,5 week voordat ik m'n menstruatie moet krijgen, een dag of 3/4 en dan is het weer normaal.
Ik heb dit sinds ik zwanger ben. En ik herken je verhaal qua seks etc. Bij zwangerschap is het meestal juist een 'goed'teken. Je vagina wordt schoongehouden om infecties juist te voorkomen. Maar prettig is het niet. Gelukkig is het bij mij dus een zwangerschapskwaal, dus dat heb ik mijn vriend ook uitgelegd. Misschien is het bij jou ook een tijdelijk iets. Verandering van hormonen of iets dergelijks. Lastig, he.
Dank voor alle reactie's zeg!

Iets tijdelijks is het niet ben ik bang want ik loop er al zo'n twee jaar mee rond maar de laatste tijd wordt het wel steeds erger.

Maar jolie205, is dit met een simpel kuurtje op te lossen?! Maar dan moeten ze zeker een uitstrijkje nemen ofzo? En wat zeg ik dan tegen mijn man zucht.

Met joghurt ga ik niet beginnen hoor haha, ik heb al weleens gelezen dat dit een behoorlijke fabel is inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven