Foodwatch

22-09-2010 12:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
www.foodwatch.nl

leuke site met leuke weetjes

en verder,

brood meer vezels ?

dat mag door er zaagsel aan toe te voegen

dat soort toevoegingen aan eten mag, zolang het niet opgenomen wordt door t lichaam maar weer uitgepoept ...

ik stond er echt van te kijken, ik wist het niet, jullie wel ?
en mogen broodjes aap nog wel?

of heb je harde bewijzen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zaagsel? Yuk, dat klinkt smerig. Maar tegelijkertijd, als ik het niet proef, het de functie van vezels uitvoert en niet slecht is voor mijn lijf... Dan is suiker bijvoorbeeld veel slechter terwijl dat een 'normaal' voedingsmiddel is.
of zijn dat allemaal broodje aap verhalen ...
geef mij dan maar een broodje aap, is volgens mij een stuk gezonder dan de troep die de voedselfabrikanten allemaal in je eten gooien.

Ik onthou mij al jaren van zakjes en pakjes en maak alles vers, is duidelijk geen overbodige luxe.
nee als je ziet wat daar allemaal inzit ... maar die zakjes en pakjes zijn wél makkelijk.

ik zou t best willen, minder van die zakjes gebruiken (lekker off-topic ) maar ken geen recepten, is daar een site van toevallig ? of topic ?
quote:twinkeling schreef op 22 september 2010 @ 12:13:

Zaagsel? Yuk, dat klinkt smerig. Maar tegelijkertijd, als ik het niet proef, het de functie van vezels uitvoert en niet slecht is voor mijn lijf... Dan is suiker bijvoorbeeld veel slechter terwijl dat een 'normaal' voedingsmiddel is.vind ik ook
gut, gooi er maar meteen in dan dat rode kleurstof E120 van gemalen schildluizen gemaakt wordt.

Kijk, daar heb je er een:

quote:dasminder schreef op 22 september 2010 @ 12:35:

nee als je ziet wat daar allemaal inzit ... maar die zakjes en pakjes zijn wél makkelijk.

ik zou t best willen, minder van die zakjes gebruiken (lekker off-topic ) maar ken geen recepten, is daar een site van toevallig ? of topic ?

Het internet staat vol met recepten.

Google "recepten"en je krijgt duizenden hits.

ik zou t best willen, minder van die zakjes gebruiken (lekker off-topic ) maar ken geen recepten, is daar een site van toevallig ? of topic ?wat dacht je van een goed basiskookboek?

Ja is een topic van "koken zonder zakjes en pakjes".

Koken zonder pakjes of zakjes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

ik zou t best willen, minder van die zakjes gebruiken (lekker off-topic ) maar ken geen recepten, is daar een site van toevallig ? of topic ?Is overigens niet offtopic, want in die zakjes en pakjes zit de meeste troep.
quote:Starshine schreef op 22 september 2010 @ 12:38:

[...]

wat dacht je van een goed basiskookboek?

nee want daar staan geen recenties bij.

Dank je MV :-)
quote:dasminder schreef op 22 september 2010 @ 12:45:

[...]

nee want daar staan geen recenties bij.

Dank je MV :-)

Recenties zijn toch niet van belang, in een goed kookboek staan dingen die je wel lekker vindt en die je niet lekker vindt, dat geldt ook voor internetrecepten met een recentie. De recensent kan het nog zo lekker vinden, terwijl jij het vreselijk vindt.

Over smaak valt niet te twisten.
recensies? Je weet toch zelf wel wat je wel en niet lekker vindt?

Kijk, ik kan een zakje poeder van Maggi uit het rek trekken als ik kaassaus wil over de witlof, of ik pak mijn kookboek en zoek het recept even op (heel simpel in feite: bloem, boter, melk, kaas).
quote:Starshine schreef op 22 september 2010 @ 12:37:

gut, gooi er maar meteen in dan dat rode kleurstof E120 van gemalen schildluizen gemaakt wordt.

Kijk, daar heb je er een:

[afbeelding]Wel lekker biologisch
Ik ben vaak volkomen inspiratieloos mbt koken.

Krijg iedere woensdag de wokmail van conimex, en haal veel van www.voedingscentrum.nl
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Leuk stuk over Craqottes:

| De feiten |

Snack met vezel gebrek

Kraft Foods: LU Cracottes Naturel

Ingrediënten: Tarwebloem 97%, lactose en melkeiwitten, suiker, plantaardig vet,

zout

Voedingswaarde per 100 gram: 1600 kJ (375 kcal), 12 gram eiwit, 75 gram

koolhydraten waarvan 6,3 gram suiker, 2,8 gram vet waarvan 1 gram verzadigd, 4,1

gram voedinsgvezels, 0,713 gram natrium.

De misleiding: Door onder andere 'bron van vezels' en '97% granen' prominent op de verpakking te zetten, suggereert fabrikant Kraft Foods dat LU Cracottes passen in

een gezonde levensstijl. Terwijl een Cracotte slechts 1/100 deel van dagelijkse hoeveelheid vezels bevat.

De waarheid: Cracottes bestaan niet uit volkoren granen, maar net als gewoon witbrood uit tarwebloemmeel. Om met Cracottes aan de aanbevolen dagelijkse

hoeveelheid vezels te komen moet je ruim 100 Cracottes eten, zo krijg je veel te veel calorieën binnen (2782). Beter is het om daadwerkelijk vezelrijke graanproducten als volkoren- of roggebrood op je menu te zetten.

De achtergrond: Levensmiddelenproducenten proberen geld te verdienen aan mensen die gezond willen leven. Dit doen zij door extra nadruk te leggen op gezonde ingrediënten, die feitelijk niet in grote hoeveelheden aanwezig zijn in een product.

Deze strategie wekt de suggestie van een extra gezond product, terwijl het in werkelijkheid gaat om niet meer dan een standaard product. Daarbovenop blijken dit soort producten vaak een hoog zout, suiker en/of vetgehalte te bevatten.

De bottom line: Kraft Foods moet LU Cracottes verkopen voor wat ze zijn: een snack voor tussendoor en niets meer. De fabrikant moet stoppen met het misleiden

van consumenten door net te doen alsof Cracottes goed voor de lijn, vezelrijk en gezond zijn.
Interessant idd!
quote:twinkeling schreef op 22 september 2010 @ 13:06:

[...]

Wel lekker biologisch tja, de consument wilde graag natuurlijke kleurstoffen in zijn winegums. Nou, haske natuurlijk dit.
Ik vind de site an sich overigens niet sterk, zit niet zo goed in elkaar (niet echt hanteerbaar, met allerlei PDF'jes enzo).

Voor de rest erg interessant.
of dat zuurstofwater

wie koopt dat nou, zuurtsof vervliegt als je de dop open doet en zuurstof wordt bovendien opgenomen door je longen, niet via je maag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven