Gezondheid alle pijlers

Vaginale afscheiding

22-09-2010 10:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een heel vervelend probleem waarvan ik mij afvraag of ik nou de enige ben die dat heeft.

Ik lees hier wel al een aantal dingen over schimmelinfecties met veel jeuk en dat soort klachten maar ik heb dus alleen maar last van afscheiding maar dan echt heel veel afscheiding..

Het is dik en wit en soms kan ik er wel 3 inlegkruisjes mee vullen per dag.. sorry dat dit niet zo smakelijk klinkt maar ik zit er echt mee. Het is zo erg dat ik vaak de sex met mijn partner afwijs omdat ik weet dat mijn onderbroek alweer vol zit of dat mijn vagina helemaal nat is van de afscheiding en dit is nou niet echt sexy.

Ik heb ook al gelezen dat je een aantal dingen kan doen om het te voorkomen zoals geen strings, strakke broeken en wassen met alleen lauw water maar hier let ik allemaal al op.

Zijn er meer vrouwen die hier dagelijks last van hebben?
quote:FladderVlindertje schreef op 22 september 2010 @ 12:32:

Dank voor alle reactie's zeg!

Iets tijdelijks is het niet ben ik bang want ik loop er al zo'n twee jaar mee rond maar de laatste tijd wordt het wel steeds erger.

Maar jolie205, is dit met een simpel kuurtje op te lossen?! Maar dan moeten ze zeker een uitstrijkje nemen ofzo? En wat zeg ik dan tegen mijn man zucht.

Met joghurt ga ik niet beginnen hoor haha, ik heb al weleens gelezen dat dit een behoorlijke fabel is inderdaad.

Uit welk jaar komt die kerel van jou? Tssss, echt...

Nou gewoon dat je misschien een schimmelinfectie hebt. En dat is géén SOA hoor. Na een kuurtje voor bijvoorbeeld blaasontsteking kan je dit al krijgen.

Hoogstwaarschijnlijk krijg je vaginale zetpillen. 's Avonds inbrengen, onderbroek aan en gaan slapen. 's ochtends ff lekker douchen. Zonder lactacyd!!! Dat helpt je vagina echt om zeep.

Dus, wat ga je doen? Toch maar eens ff bellen voor een afpsraak bij de huisarts? Want dit is ook geen doen.
Ik heb er nu ook 'last' van (tijdens zwangerschap). Bij mij hielp het dragen van alleen katoenen ondergoed erg goed.

Die vaginale zetpil is toch helemaal niet erg? Ik heb een blaasontsteking en van de antibiotica een schimmelinfectie gekregen. 3 van die zetpillen en je bent helemaal van die schimmel af!

En wat je je man moet zeggen? Nou, dat hij de eerste paar dagen geen sex krijgt omdat je een candida infectie hebt.

Bij mij is die infectie al zo normaal (elke keer na antibiotica, laatste jaar nu al 3-4x) dat vriend er niet eens meer van opkijkt.
Ik heb een hele lieve vent hoor, waarsschijnlijk reageert die ook wel normaal maar ik schaam me er gewoon voor, ik vind ja i don't know.. ik vind het moeilijk om over me schaamte heen te stappen dat heeft meer met mezelf te maken dan met mijn man.

Oke.. ik ga straks bellen voor een afspraak..

Thanks.
Ik zei net dat ik er al zo'n twee jaar last van hebt maar nu lees ik jullie berichten en in de afgelopen nou 2 a 3 jaar heb ik twee keer een kuur gehad voor een blaasontsteking.. nooit gerelateerd aan dit verhaal terwijl ik er dus al ruim twee jaar nu mee rond loop..
Oftewel.. ik kan het dus gewoon doodnormaal hebben opgelopen door antibioticakuur voor mijn regelmatige blaasontstekingen toen de tijd!

En ik blijf er schaamtevol mee rond lopen..

Dankjulliewel
Misschien dat je je tegenover de ha schaamt, maar over de schaamte heen stappen is toch veel beter dan 2 jaar (twéé jaar!!) hiermee rond te lopen???

En dat terwijl je er mogelijk binnen een paar dagen vanaf kan zijn!!??
heb je trouwens een mannelijke of een vrouwelijke ha?

Als je je tegenover een vrouwelijke huisarts minder zou schamen, is het misschien een goed idee om een andere huisarts te zoeken. Grote kans dat je in je leven nog een keer de ha nodig hebt.
Het kan heel goed verergeren door het gebruik van Lactacyd, ik zou je adviseren daar ook (tijdelijk) mee te stoppen, zodat je eventueel verschil kunt merken. Het is echt slecht spul!
Stel je hebt idd een candida of schimmelinfectie.

Ik heb altijd geleerd dat je partner, tenminste diegene waar je mee sext, ook nagekeken moet worden. Anders ben jij behandeld en er vanaf en word je weer besmet na de eerste keer sex.

In da tgeval is het dus niet alleen tegen je partner zeggen dat je een uitstrijk moet en wat je hebt, maar ook: Suprise hunny, de dokter wil jouw pielemans ook ff ter hand nemen voor controle op besmettelijke zaken.....
Nope
Was dat bij jou ook zo stukje_cake? Dat je partner ook elke keer behandeld werd als jij het had???

Oh my god.
quote:FladderVlindertje schreef op 22 september 2010 @ 13:20:

Was dat bij jou ook zo stukje_cake? Dat je partner ook elke keer behandeld werd als jij het had???

Oh my god.

Ja dat is wel het beste, maar ik kreeg gewoon een extra pilletje van de huisarts, die hoefde niet mijn partner te zien/onderzoeken

Het was zelfs nog zo dat ik zelf dat extra pilletje aan de huisarts vroeg en hij reageerde "oh ja wat goed van jou om daar aan te denken"
Tjee dus eigenlijk heeft elke vrouw hier wel eens last van
quote:FladderVlindertje schreef op 22 september 2010 @ 13:33:

Tjee dus eigenlijk heeft elke vrouw hier wel eens last van

Ik denk dat je daar zeker wel vanuit kunt gaan alleen is het niet normaal dat je je zo vaak moet verschonen (en daar dan 2 jaar mee rond blijft lopen) sorry voor mijn botheid!

Maar wat bij mij normaal is, is dat er dus helemaal niets in mijn broek zit....nooit en natuurlijk heb ik ook afscheiding maar niet zo dat het eruit komt, zo snel gaat het niet
Ik hoor ook dat dagelijks gebruik van Lactacyd juist niet goed is. Net als het dagelijks dragen van inlegkruisjes.

Ik ben onlangs wel naar de HA geweest (veel afscheiding en een beetje ruikend) en ik had een vaginale infectie.

Dus toch naar de HA gaan, ik heb zelf een kweek stokje meegekregen en moest die ergens anders inleveren.
Ik heb net de huisarts gebeld

1 pil.. krijg ik en dan moet het over zijn.

Jaren mee rond gelopen en 1 pil gaat het verhelpen als het goed is, het is toch niet te geloven.

Bedankt voor jullie reactie's
hoi

ik zou gewoon naar je dkt gaan die kan je vast veder helpen en als het je niet lekker zit gewoon kweekje en uitstrijke vragen dan weet je misschien iig dat het daar wel of niet aan ligt

ik had ook jaren last van vage klachtjes maar ook steken enz in buik afscheiding en noem maar op(uit die kweekjes een kwam paar keer wat uit een bacterie) altijd mee gelopen toen was ik het zo zat dat ik weer kweekje en ook maar is uitsrijkje heb laten nemen daar kwam allebei niks uit maar goed ik bleef daarna nog met klachten lopen ik weer terug naar huis arts en heb me laten doorverwijzen naar gyn inwendeig onderzoek gehad die was goed kweekje ook aleen uitstrijkje niet ik had pap3b cin 3 ik ben ondertussen geholpen over 2 weken hoor ik of het allemaal weg is en ben dan ook benieuwed of ik van die klachten af ben

succes en gewoon bellen hoor je wil niet weten hoe vaak ik daarmee naar de dkt ben geweest hij is er voo en voor hjem is het heel normaal

groetjes
quote:FladderVlindertje schreef op 22 september 2010 @ 14:22:

Ik heb net de huisarts gebeld

1 pil.. krijg ik en dan moet het over zijn.

Jaren mee rond gelopen en 1 pil gaat het verhelpen als het goed is, het is toch niet te geloven.

Bedankt voor jullie reactie's

Goed zo!

Maar heb je nou ook een pilletje voor je man gevraagd?
Ja heb ik gevraagd maar dit hoefde niet zei zij. Zij zei overigens dat het wel goed voor me was om lactacyd te gebruiken.. Gelukkig kon het ook zo over de telefoon viel allemaal best wel mee dus. Als dit niet aanslaat dan moet ik wel een uitstrijkje laten nemen maar we gaan de hoop maar inzetten op die ene pil.

Is ook apart trouwens dat ik maar 1 pil krijg nu.
quote:FladderVlindertje schreef op 22 september 2010 @ 15:03:

Ja heb ik gevraagd maar dit hoefde niet zei zij. Zij zei overigens dat het wel goed voor me was om lactacyd te gebruiken.. Gelukkig kon het ook zo over de telefoon viel allemaal best wel mee dus. Als dit niet aanslaat dan moet ik wel een uitstrijkje laten nemen maar we gaan de hoop maar inzetten op die ene pil.

Is ook apart trouwens dat ik maar 1 pil krijg nu.

Het zal wel Fluconazol zijn.

Het kan allemaal heel makkelijk via de telefoon, klopt!

Maar ik vind het dan weer vreemd dat je HA zegt dat een pil voor je man niet nodig is, voorkomen is altijd beter en hij hoeft er ook maar 1 te slikken.

En dat zij het gebruik van Lactacyd aanraadt begrijp ik ook niet, vieze troep vind ik het, ik zou dan Bioclin nemen voor de buitenkant en mocht je willen spoelen met iets anders dan alleen lauw water zou ik een druppeltje Tea Tree oil erbij doen!
Fijn dat je de huisarts gebeld hebt.

Het is helemaal niet gezegd dat er een uitstrijkje moet worden gedaan in dit soort gevallen hoor. Als jij uitlegt hoe het eruit ziet en wat je voelt, dan weten ze vaak al voldoende. Het is inderdaad wel zo, zeker als je er al een tijdje mee rondloopt, dat je partner ook behandeld moet worden. Wat zoveel betekent voor hem als een weeklang een paar pillen slikken en klaar. Voor de vrouw zijn er een aantal mogelijkheden:

- Gynodactarin. Dit geniet de voorkeur in principe. Dit zijn 3 kleine eivormige capsules die je 3 avonden achtereen vaginaal inbrengt vlak voordat je gaat slapen (want gezien het feit dat de tablet smelt kun je daarna beter niet meer rondlopen etc.)

- Een pil (die TO dus nu gekregen heeft) die je eenmalig inneemt en die de darmflora en daarmee ook de gist- en schimmelbalans herstelt.

- Een kuur van ongeveer een week aan oraal in te nemen pillen. Werkt minder locaal, dus daarom is het niet de eerste keuze, maar werkt ook goed. Dit is dezelfde kuur als die je partner zou krijgen.

Zeker als de vrouw en haar partner zonder condoom vrijen is het aan te raden om de partner mee te laten behandelen, omdat ook hij op den duur klachten van jeuk en branderigheid zou kunnen krijgen en daarnaast is het zo dat je elkaar over en weer zou blijven besmetten dus dan kom je er nooit vanaf.

Tot zover de les medicatie

Rest mij nog 1 vraag voor jou. Je bent natuurlijk niet verplicht om hier antwoord op te geven, maar waarom ben jij zo bang voor je vriend en voor je huisarts? Ben je bang dat ze denken dat het een SOA is en dat je het "van iemand" zou hebben opgelopen? Ik snap sowieso niet dat je vriend je niet allang aan je haren naar de huisarts heeft gesleept, maar goed, dat is mijn mening...
Overigens wel eens met Farfalla dat ik het HEEL erg vreemd vindt dat je vriend niet meebehandeld wordt en dat ze voorstander is van Lactacyd. Dat is echt tuig namelijk.....
candida?

dit is een gist die van nature in de vagina voorkomt, maar bij sommige vrouwen gaat groeien waardoor er een witte, brokkelige afscheiding ontstaat. Op den duur kan jeuk/pijn voordoen.

ga asm naar huisarts; hoe sneller erbij met candida hoe beter het te behandelen is
Ik ken dit probleem wel. Al voor ik voor het eerst ongesteld werd heb ik best veel last van slijmverlies. Sommige vrouwen hebben dat idd een stuk erger dan andere. Goed wassen (ik gebruik ook lactacyd) en verder heb ik er niet zoveel problemen mee, even als manlief...

Succes iig!
Hoi iedereen,

Ook ik, 29 jarige meid, heb last van veel vaginale afscheiding. Dit heb ik nu zo'n jaar, voorheen nooit problemen ermee gehad. Vooral in de week voordat ik mijn pillenstrip beeindig heb ik er ontzettend veel last van. Het jeukt en irriteert mijn vagina. Ik ben al bij de dokter geweest, laten testen. Ze konden wel een bacterie vinden, maar volgens hun was het niets ernstigs en hoorde de afscheiding gewoon bij mij. Ik gebruik op dit moment een lichte pil, microgynon 20, maar wil toch maar eens een zwaardere gaan proberen. Weet iemand een andere oplossing? 'S nachts wordt ik af en toe gewoon wakker van de jeuk, dan moet ik onder de douche gaan staan, waarna het wel weer even gaat. Errug vervelend!

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven