alleen staande moeder

23-09-2010 13:07 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

iets meer dan een week geleden had ik mijn verhaal hier op het forum geplaatst dat ik zwanger ben en mijn vriend wilt dat ik het weg laat halen als ik dat niet doe is het uit.( nu is het wat mij betreft zoiezo uit want zo behandel je iemand niet als je zegt ervan te houden en kinderen te willen)

Nu heb ik uit mijn eerste relatie een zoontje van bijna 8 en mijn zijn vader heb ik nog een hele goede band.

maar als ik dit kindje hou krijgt die dat niet.

De afgelopen week is echt een hel geweest nu nog steeds eigenlijk.

Ik wil het kindje aan de ene kant heel graag laten komen maar aan de andere kant ben ik bang dat ik in een zwart gat val ipv een roze wolk.

nu is mijn vraag zijn er hier moeders die alleenstaand zijn met 2 kinderen en dan ook nog van verschillende vaders?

pff klinkt allemaal echt verschrikkelijk en dom maar ik zit nu in deze situatie en ben wanhopig op zoek naar een oplossing

thanks
De oplossing is abortus. Vooral als je kind 1 al nauwelijks kunt onderhouden en geen fatsoenlijke baan hebt.
Ik zou met een professional gaan praten als ik jou was, bijvoorbeeld iemand van het VBOK. Zet daarmee eens rustig alles op een rijtje.

Sterkte.
Ik ken je hele verhaal niet maar als er één is moet twee ook lukken toch? Heb je een beetje steun van mensen om je heen?
Elninjoo, ik concludeer dat jij meer weet van TO als je de conclusie trekt dat ze een kind al nauwelijks kunt onderhouden? Want dat kan ik in de openingstekst niet ontdekken?
Mijn hemel..... Waarom schrijf je trouwens niet verder op dat andere topic?
Loepje...
@elninjoo

Zelfs al klopt wat je zegt in je post (zie het in het bericht van TO niet staan) dan nog kan jij niet beoordelen of abortus voor haar de oplossing is. Dat zal zij moeten doen.

Denk inderdaad dat de boel op een rijtje zetten met een professional kan helpen.
quote:fussie schreef op 23 september 2010 @ 13:15:

Ik ken je hele verhaal niet maar als er één is moet twee ook lukken toch?

Ze heeft nu al geen baan, dus tijdens zwangerschap en met nog 'n extra kind erbij wordt ze nog onaantrekkelijker op de arbeidsmarkt.

Onderzoeken wijzen uit dat je per kind 'n ton moet rekenen qua kosten tot hun 18e jaar, dus hoe moet zij dat 2 maal op gaan brengen?
Ik zou als ik jou was het weglaten halen. Niet omdat je vriend dat wilt maar omdat je geen baan hebt. Je kan al met moeite voor je 1ste zorgen, een 2e zou de boel niet beter maken.
Ik ben sinds kort alleenstaand, drie kids( eentje woont al wel niet meer thuis sinds een jaar, maar die denkt dat het er dan veel makkelijke op wordt..ehm..)

Prima te doen.

Oh en idd twee vaders in beeld, maar kan daar nog niet veel over zeggen, het is nog pril.
Ik ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen van 2 vaders.

Ik werk en neem het grootste gedeelte van de zorg op me.

Valt niet altijd mee en aan het eind van de dag ben ik soms doodmoe maar het lukt verder prima.
quote:Michelle90 schreef op 23 september 2010 @ 13:19:

Ik zou als ik jou was het weglaten halen. Niet omdat je vriend dat wilt maar omdat je geen baan hebt. Je kan al met moeite voor je 1ste zorgen, een 2e zou de boel niet beter maken.Ik ben ervan overtuigd dat waar er een is, er ook wel twee kunnen zijn. En ze werkt niet, dus ze hoeven ook niet naar de opvang en dat scheelt een hoop geld.
Mensen mensen, wees toch niet eens altijd zo gul met spaties. Alleenstaand is het. Zonder spatie.

Sorry hoor, maar de topictitel kan ik echt niet aanzien zo.
quote:Ste_ schreef op 23 september 2010 @ 13:22:

Mensen mensen, wees toch niet eens altijd zo gul met spaties. Alleenstaand is het. Zonder spatie.

Sorry hoor, maar de topictitel kan ik echt niet aanzien zo.Hihi, zo lijkt het alsof ze inderdaad alleen als ze staat moeder is.......
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Jeetje elninjo...waarom moet je altijd zo pro abortus zijn? Ik heb al zo vaak teksten van jou gezien die er niet om liegen wat betreft het krijgen van kinderen...kun je misschien een keer uit de doeken doen waarom je zo anti kinderen bent, ik ben hier namelijk erg nieuwsgierig naar..

Ik adviseer ook VBOK, en het liefst zo snel mogelijk!

En mamaden, het IS ook lastig twee kids in je eentje op te voeden, maar zeker niet onmogelijk..het ligt er nu denk ik aan wat je voor jezelf wenst in de toekomst, want met weer een baby erbij staat je leven toch weer voor onbepaalde tijd stil, hoe je het ook wendt of keert..was je momenteel bezig met iets wat je leven weer richting geeft, bijvoorbeeld een opleiding of iets dergelijks zodat je die baan wel kunt bemachtigen?

Als je al niets bijzonders deed vind ik dat je dit kindje ook wel kunt laten komen, dan kun je na de babytijd weer voorzichtig aan je eigen leven gaan bouwen.
Ik las je vorige topic ook al.

Lijkt me erg moeilijk voor je.

Een abortus is misschien een optie, maar ik moet zeggen dat ik vind dat daar door sommigen wel erg makkelijk over wordt gedacht. Volgens mij is zoiets erg ingrijpend en als jij dit kindje graag wilt houden zal het des te pijnlijker voor je zijn.

Niet dat het makkelijk zal zijn om in je eentje twee kids op te voeden, maar onmogelijk is het zeker niet. En als jij dit kindje graag wilt laten komen dat lukt het je heus wel..

het komt erop neer dat je na zult moeten gaan wat jij wilt en wat het beste voelt..

sterkte
Ben alleenstaande moeder van drie waar helemaal geen vader meer is en dat is best te doen.

Of j ehet kindje moet laten komen of niet dat kunnen wij echter niet voor je beslissen, dat is zo'n persoonlijk en gevoelig iets dat kan niemand voor je beslissen en zelfs ervaringen en adviezen van anderen helpen in deze niks.

Je moet toch doen waar je zelf achter staat en dat kunnen wij niet bepalen vanachter ons schermpje.
quote:mavis79 schreef op 23 september 2010 @ 13:24:

Jeetje elninjo...waarom moet je altijd zo pro abortus zijn? Ik heb al zo vaak teksten van jou gezien die er niet om liegen wat betreft het krijgen van kinderen...kun je misschien een keer uit de doeken doen waarom je zo anti kinderen bent, ik ben hier namelijk erg nieuwsgierig naar..

Dat vraag ik me dus ook af!!

Leg eens uit elninjo.. en ik ben echt benieuwd

Vraag je dat ook aan mensen die erg pro-kinderen zijn?

Ieder zijn mening toch ongeacht waar die vandaan komt.

Ik vind het juist stoer dat iemand zo voor zijn mening uitkomt en er aan vast houdt hoe afwijkend soms ook.

En feitelijk heeft ze gelijk in deze alleen vind ik dat een ieder zo'n beslissing voor zich moet nemen.
quote:fleurtje schreef op 23 september 2010 @ 13:21:

[...]

Ik ben ervan overtuigd dat waar er een is, er ook wel twee kunnen zijn. En ze werkt niet, dus ze hoeven ook niet naar de opvang en dat scheelt een hoop geld.Tuurlijk zou het kunnen, maar ik denk niet dat het verstandig is. Als zij 2 kindermondjes moet voeden incl. die van haar zelf en nog eens alle andere vasten lasten moet betalen maakt ze het zichzelf wel heel erg moeilijk. Ook als ze dan later aan het werk wilt is ze niet echt heel aantrekkelijk voor bazen omdat ze 2 kinderen hebt en alleenstaand is. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zelf zou er niet voor kiezen.
Kom je hier nog wel posten TO of laat je het weer aan ons over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Vraag je dat ook aan mensen die niets met katten, honden of paarden hebben? Ik heb gewoon geen enkele affiniteit met kinderen onder de pakweg 10. Daarboven kun je er doorgaans al 'n normaal gesprek mee voeren, is er minder sprake van gedrein/gekrijs of ander kinderachtig gedrag.

Overigens raad ik echt niet in elke twijfel-topic 'n abortus aan. Maar wel bij dit soort kansloze types. Als ze deze er ook nog bij neemt dan zal ze waarschijnlijk uitkering blijven trekken, waarbij je met 2 kids natuurlijk ook geen vetpot hebt. Waarom zich niet richten op die ene die er al is en ondertussen zorgen dat ze als de sodemieter 'n baan krijgt? Dan kan ze die ene wellicht 'n beter voorbeeld bieden dan dat van 'n kansloze bijstandsmoeder.
quote:Michelle90 schreef op 23 september 2010 @ 13:31:

[...]

Tuurlijk zou het kunnen, maar ik denk niet dat het verstandig is. Als zij 2 kindermondjes moet voeden incl. die van haar zelf en nog eens alle andere vasten lasten moet betalen maakt ze het zichzelf wel heel erg moeilijk. Ook als ze dan later aan het werk wilt is ze niet echt heel aantrekkelijk voor bazen omdat ze 2 kinderen hebt en alleenstaand is. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zelf zou er niet voor kiezen.

Denk dat het voor een werkgever niet uitmaakt of er 1 of 2 zijn; verschil tussen geen kind en 1 (2,3) is voor een werkgever veel groter is, wat betreft flexibiliteit.

En vaste lasten heeft ze natuurlijk sowieso. Maar ik kan echt oprecht niet zeggen dat (los van kinderopvang), financieel gezien, 1 of 2 kinderen veel verschil maakt. Echt niet.

Maar dan heb ik het dus niet over bv tijd voor jezelf, want dan vind ik van 0 naar 1 een veel en veel groter verschil dan van 1 naar 2.
Lijkt me erg dubbel. Ik ben van mening dat een alleenstaande moeder met weinig inkomen best twee kinderen op kan voeden. Het is absoluut geen perfecte situatie, maar het is wel te doen.

Sta je sterk genoeg in je schoenen om dit aan te kunnen? Of zou je kunnen stellen, dat als je op deze leeftijd in zo'n situatie zit, je misschien eerst eens aan jezelf moet gaan werken?

Dat kan alleen jij bepalen. Als je het kind houdt kan je alsnog de knop omzetten, en iets positiefs maken van je leven. Zoek hulp bij instanties die hier ervaring mee hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven