Werk & Studie alle pijlers

Assertief zijn mbt betaling?

22-09-2010 19:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, absoluut!

Misschien kun je het brengen in de trant van...: onze eerste overeenkomst ging over het maken van foto's. Nu is er zoveel nieuws bijgekomen dat ik het daar graag even over wil hebben.

En dan breng je in het gesprek het loon ter sprake.

Ben hier ook geen ster in hoor, dus er zullen vast nog betere tips langskomen
Ik weet niet of het puur met onzekerheid te maken heeft (want dat valt best mee), maar vooral met strategie. Ik snap je punt Evidenza, maar besef wel dat het er hier echt anders aan toegaat dan in een Westers land. Ik ben er op toevallige wijze ingerold, zonder al te veel intenties, maar al snel kreeg het veel meer vorm.

Zeker in het fotovak mag je van geluk spreken als je op een gegeven moment echt aan de bak kunt met je werk. De banen in dit veld liggen niet voor het oprapen, nergens ter wereld.

Daarom zag ik het als goede kans dat ik uberhaupt iets kon doen voor dit tijdschrift, als fotograaf. En of ik er nu te laat mee ben om mijn grens aan te geven? Weet ik niet. Ze kennen me nu, weten wat ze aan me hebben e.d, wat ook sterkt. Ik bedoel; ze weten wat ze verliezen als ik opstap en ik weet zeker dat niemand daar blij mee gaat zijn. Is dus wel iets om drie keer over na te denken en denk wel dat een moment na de nadere kennismaking (ik werk nu iets meer dan een maand met ze) tactischer kan zijn, dan om direct al van alles te gaan eisen. Ik had het gevoel dat ik me toch eerst een beetje moest bewijzen. Nou, dat heb ik gedaan en dus kunnen zij nu de balans opmaken.
.
Geen reacties gelezen

Je bent freelancer dus je factureert toch gewoon je gewerkte uren mag ik aannemen?????

Nu wel bijgelezen.

Ik denk dat je een hele mooie opening hebt voor financiele onderhandeling met dat nieuwe project, samen met je presentatie van het project gelijk een financieel plaatje neerleggen. Helder en duidelijk voor jou en voor de opdracht gever.

Tevens is het misschien handig een contract voor samenwerking voor een aantal maanden af te spreken. Hiermee verzeker jij je van inkomen, maar de opdrachtgever verzekerd zich ook van het feit dat jij niet voor een paar euro meer opeens naar een andere opdrachtgever vertrekt.
Ik krijg wel betaald Evidenza, maar enkel voor de fotografie. Maar omdat het zich nu uit lijkt te breiden, wil ik meer betaald krijgen. Nee simpel gezegd heb ik geen keus: als ik zo veel uren voor hen aan de slag ga, dan moet daar een degelijke vergoeding tegenover staan, want dat betekent dat ik geen tijd over heb voor een andere baan.

En dat is het nu juist, ik wil een degelijk salaris veridenen, bij hen, prima, en anders moet ik op zoek naar wat anders.
Precies Sgaapie, een contract (al is het van korte duur) lijkt me zeer op z'n plaats. Ga ik ook aankaarten!
.
quote:Evidenza schreef op 23 september 2010 @ 16:01:

[...]

Dat had ik wel begrepen hoor. Maar ik had heel goed begrepen dat je nog veel meer deed en dat dat ónbetaald gebeurde. Gelukkig begrijp jij nu ook heel goed dat dat van de zotte is

Ik hoop dat je snel iets hoort!

Oh ja, sorry, maar inderdaad: er zijn dus veel meer taken bij gekomen.

En ja, dat hoort niet. Niet voor die betaling in elk geval
Ik heb nog steeds geen reactie. Beetje vreemd. Ik zou zelfs nog een telefoontje krijgen over een vergadering vandaag. Ook niet dus.

Twijfel of ik er nu zelf achteraan zal bellen of niet.
Oh, herstel: inmiddels ben ik gebeld

We hebben een afspraak gepland om het een en ander door te spreken.
Fijn dat je wat gehoord hebt! Bereid je goed voor en informeer van te voren naar gangbare tarieven voor dit type werk, en ga niet met alles akkoord als het niet naar je zin is.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven