Vriendschap gevonden

23-09-2010 15:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang geen vriendinnen meer, maar heb een maand geleden een oproepje geplaats op vriendinnen gezocht. Daar heeft een leuke meid op gereageerd. we hebben al een aantal weken mail contact. Maar ik durf nog niet wat af te spreken. Vind het best wel spannend. We hebben het ook nog niet echt over afspreken gehad. We wilden allebei gewoon een tijde mailen. Maar soms weet ik niet wat ik allemaal moet vertellen via de mail.

Nu is mijn vraag. hebben jullie hier ervaring mee. Heb je zelf wel eens iemand leren kennen via internet en is zij nu een vriendin van je geworden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?? Want er is wel een klik tussen ons en ze zou best een vriendin van me kunnen worden....
Misschien dat jullie eerst eens kunnen chatten? Dan ontwikkelt zich ook een meer natuurlijk gesprek, omdat je meteen antwoord/feedback krijgt.

Je zit dan nog steeds in je eigen omgeving.

Volgend stapje is dan een keer telefonisch contact en dan daarna real life!

En wat zou je allemaal kunnen vertellen over de mail?

- wat je zoal gedaan hebt de afgelopen dagen na jullie laatste contact.

- wat je bezig houdt in het nieuws

- welke tv programma's je leuk vindt en wellicht volgt en wat je menig erover is

- je hobbies

- over je familie/ omgeving vertellen

- wat leuke anekdotes van vroeger

O ja, waarom vertel ik dit? Ik heb mijn bijna-echtgenoot via internet leren kennen. Relatieplanet. En dat is ten slotte ook een relatie en zo zijn wij ongeveer begonnen.
Nope
@cootje23 vaak merk je vanzelf wel wanneer het tijd daarvoor is of anders gooi je gewoon voorzichtig een balletje op.

Ik heb nou al bijna twee jaar via de chat en mail contact met iemand uit Hongarije en we zijn echt (hoe raar dat ook klinkt misschien) hele goede vriendinnen geworden. Ik ga volgende zomer zelfs bij haar en haar gezin op bezoek in Hongarije
Ik ken een van mijn beste vriendinnen via internet en ik denk: je mailvriendin is misschien net zo onzeker als jij.

Er is niks mis met dit ook aangeven. Mail bijvoorbeeld de volgende keer: "Ik heb geen idee hoe dit normaal gesproken werkt, maar misschien is het leuk om een keertje samen wat te gaan drinken?". Wees gewoon eerlijk. In het ergste geval wil ze alleen blijven mailen en dan kun je je daar verder in verdiepen.
Ik zou juist zo snel mogelijk IRL afspreken om te zien of er dan ook een klik is of anders kiezen voor digitaal contact net als hier op het forum.
De beste aanpak is elkaar zien, want een vriendschap hieft toch niet virtueel te blijven? Is spannend ja, maar dan weet je wel meteen of het echt klikt. Gewoon ergens wat gaan drinken.
Ik heb 4 meiden via I'net leren kennen - na 3x mailen wat gaan drinken en dat was gezellig genoeg voor herhaling. Inmiddels zijn we een leuk groepje dat met regelmaat afspreekt.

Ik heb mijn vriend ook op die manier leren kennen - nu 3,5jr geleden.

Stuur een mail en vraag of ze zin heeft om zaterdag koffie te drinken bij een leuke tent in de stad Als het ook irl goed genoeg klikt, plakken jullie er lunch/brunch er achteraan.

Niet te lang mee wachten, wordt het alleen maar moeilijker
Mijn advies is ook om zo snel mogelijk af te spreken. Je weet eigenlijk pas of er écht een klik is als je elkaar in het echt hebt gezien.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Ja ik heb ook via internet 2 vriendinnen leren kennen. We gaan binnenkort een weekend weg en spreken regelmatig af
Ik heb meerdere vriendinnen via internet 'gevonden'. Begonnen op een forum, wat eerst openbaar was, en nu besloten. Klein cluppie meiden bij elkaar.

IRL zien we elkaar een paar keer per jaar.

Met 2 van hem heb ik echt diepe vriendschappen opgebouwd. Veel op MSN, sms, en af en toe spreken we af. Nadeel is dat ze niet om de hoek wonen (en da's een understatement...).
Waarom schrijf je haar geen mail waar je precies in zet wat je nu ook op dit topic schrijft? Misschien vindt zij dat ook wel eng en kunnen jullie gewoon bespreken of en hoe jullie dit aan willen pakken?
Bijna 4 jaar geleden was ik net naar een nieuwe stad verhuisd en had daar nog geen sociale kring. Ik heb toen op een oproepje op de Yes-site gereageerd. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en heb ik er een 4 hele leuke vriendinnen aan overgehouden.

Over onderwerpen zou ik je willen adviseren goed te luisteren. Als je het zelf moeilijk vind om een onderwerp te verzinnen vraag dan over dingen in het leven van die andere meiden, goed luisteren wordt als heel prettig ervaren. Hier kan je dan zelf met je eigen ervaringen/verhalen op inhaken. De onderwerpen die matchu aandraagt zijn daar heel geschikt voor. Daarnaast de geijkte vragen over studie/baan en als ze van boeken en films houdt(en jij ook) kan je het daarover hebben.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven