Werk & Studie alle pijlers

Wie kan mij helpen?

23-09-2010 11:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel werk ik fulltime en ben ik in principe net klaar met mijn MBO opleiding. Omdat ik mij toch ooit op een ander vlak zou zien werken, wil ik graag een opleiding volgen (in de avond, dat is toch deeltijd?) alleen weet ik niet welke opleiding ik moet kiezen om het werk te doen wat ik graag zou willen. (uiteindelijk wil ik mijn eigen bedrijf starten)

Wat ik graag zou willen:

Niet hele dagen op kantoor zitten, maar ook onderweg zijn. Deelnemen aan beurzen en evenementen, een beetje marketing en promotie. Ook zou ik het fantastisch vinden om grote evenementen e.d. te organiseren, zoals beurzen/concerten (een beetje het Ahoy gevoel) ik wil in ieder geval niet mijn hele leven aan mijn bureau gekluisterd zitten en brieven typen.

Ik heb zelf al gezocht en dan kom ik uit op HBO event management. Lijkt mij heel leuk, dit is vrijwel alleen te doen op particulieren scholen en ik zou graag een wat minder dure opleiding kiezen.

Wie kan mij helpen? en hebben jullie suggesties voor opleidingen en misschien de naam van de functie die ik hierboven (misschien een beetje vaag en algemeen beschrijf, sorry daarvoor, zit in mijn hoofd)?
Ken je (n)iemand die in die branche zit?
Wat heb je nu voor opleiding gedaan? Is het niet mogelijk om zo'n soort baan binnen je eigen vakgebied te zoeken? Ik denk dat een dergelijke baan (promotie, beurzen, organisatie) in veel verschillende sectoren te vinden is.
-
Is iets in de PR niks voor jou? Werk zelf bij een multinational en ons bedrijf staat meerdere keren per jaar op diverse beurzen in binnen- en buitenland. Dan ben je wel niet betrokken bij het organiseren van de beurzen an sich, maar wel met het promoten van het bedrijf.

Je bent vaak (voor de pers zeker) het eerste aanspreekpunt binnen het bedrijf.

De medewerkers van onze PR afdeling zijn vaak op weg, brengen zelden hele dagen achter hun buro door.
HBO Communicatie. Wil je persé de beurs zelf organiseren? Het is ook leuk om bij een bedrijf te werken dat deelneemt aan beurzen. Als je voor een wat groter bedrijf de marketing gaat doen, zal je de meeste tijd aan je bureau doorbrengen, maar kun je er ook soms op uit. Je kan dan zelf de stand ontwerpen, folders, bedrijfslogo, website, relatiegeschenken e.d. Maar het blijft een kantoorbaan.
Ik heb hbo vrijetijdsmanagement gestudeerd in de richting van evenementenorganisatie.

Dat is geen particuliere opleiding. Misschien is deze ook in deeltijd te volgen.

Veel succes!
quote:Cacaopoeder schreef op 23 september 2010 @ 12:06:

Ik zou het nu ook kunnen doen, ben nu secretaresse.

Alleen binnen het bedrijf waar ik nu werk, zijn er andere mensen die de 'leukere' dingen van mijn vak als werkzaamheden hebben. Dit zou ik graag willen doen, maar dan ook alleen maar de organisatie e.d. dus hiervoor moet ik mij verder opleiden. Ik zou nu ook op beurzen kunnen staan, maar dit komt bij het bedrijf bijna nooit voor. Ik zou kunnen zoeken naar een functie waarbij dit veelal wel het geval is, maar ik wil hier ook nog een tijd werken.

@marie_liselotte1981: Ik ken niemand in die brancheJe zegt wat je wilt en tegelijkertijd gooi je die deur weer dicht. Keuzes maken!!!!. Als je daar wilt blijven werken, wil je dus niet op beurzen. Wil je op beurzen gaan staan, dan wil je daar dus niet blijven.
Ik hoef het niet perse zelf te organiseren, maar er wel aan deelnemen. Ik merk aan mezelf dat ik soms een beetje gek wordt van altijd op dezelfde plek werken.

@marie_liselotte1981: ik wil er ook niet voor altijd werken, maar een tijd moet wel lukken.
http://www.bedrijfshogeschool.com/iemes.html ?
buiten specifieke opleidingen, kan je ook aan meer algemene opleidingen als HEAO, Bedrijfskunde e.d. denken. Dat geeft je een basis, je ambitie doet de rest.

Succes!
Facilitymanagement, vrijetijdskunde, marketing en communicatie, kan eigenlijk van alles zijn!
Misschien zou het voor mij een optie zijn om via de LOI te leren, iets waarvoor ik niet naar school hoef en alsof kan daar blijven werken nu. Want ik wil mijn geld graag blijven behouden.

Hebben jullie daar ervaring mee?
Mij lijk Media & Entertainment Management wel wat voor jou dan. Dit kan je wel op het HBO doen.
Wat houdt de opleiding Media en Entertainment Management in?

De opleiding Media & Entertainment Management (MEM) leidt je op tot coördinatie- en managementfuncties achter de schermen in de wereld van film/ televisie, evenementen, muziek en interactieve media. Denk bijvoorbeeld aan een functie bij radio- of televisieomroep, filmproductiebedrijf, entertainmentbedrijf, communicatiebureau, eventcastingbureau of uitgeverij.

Media en Entertainment Management: Iets voor mij?

Ben je creatief, actief en onderneem je graag zelfstandig activiteiten? Heb je het eindexamenfeest op school georganiseerd? Beheer jij altijd de 'pot' als je samen met je vrienden een dagje op stap gaat? En weet jij altijd precies waar iets te beleven valt? Dan is de opleiding Media & Entertainment Management (MEM) echt iets voor jou. Tijdens de opleiding leer je met heel veel verschillende mensen samen te werken aan een productie, binnen de gestelde financiële en materiële beperkingen en vóór de deadline is verstreken.
@Primabella: ja, zoiets lijkt me heel leuk.

Alleen ben ik bang dat er nooit meer iets van komt, aangezien ik nu begonnen met met werken en een goed salaris mij ook heel erg bevalt. Heb ook plannen om op korte termijn uit huis te willen en dan heb ik een goed bedrag nodig om iets leuks te kunnen opbouwen. Maar wie weet, ik ben nog jong!
Kan je die niet deeltijd doen dan? Dan kan je en geld verdienen en studeren. Is wel wat zwaarder natuurlijk, maar heb je wel wat je wilt.

Je argument dat je uit huis wilt, snap ik niet helemaal, aangezien heel veel HBO studenten uit huis wonen. Zij kunnen dat ook betalen, dus dat moet jij ook kunnen. Zeker als je de afgelopen en komende tijd nog kan sparen.

Wel snap ik je gewenning aan het geld; maar dat is uiteindelijk jouw keuze: hoe graag wil je het?

Je bent nog jong, maar dit argument zal waarschijnlijk niet veranderen (je bent dan nog steeds gewend aan het geld), alleen eerder moeilijker worden (je wilt misschien samenwonen, kinderen, je vindt je te oud om nog te switchen), hoewel het natuurlijk altijd kan.
Dus, even kort samengevat: je weet niet zo goed waar je ambitie ligt? Je hebt eigenlijk geen grote droom/ambitie, zoiets waar je echt alles voor over zou hebben?
Jawel, dat schrijf ik in mijn TO, een eigen bedrijf starten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven