Geld & Recht alle pijlers

Roepnaam veranderen

23-09-2010 18:21 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,

Ik heet eigenlijk officiieel Sanne Christel K. en mijn roepnaam was altijd Sanne.

Alleen ben er eigenlijk nooit echt tevreden mee geweest, want ik vindt het een stomme naam.

Ik zou eigenlijk veel liever Tyana heten, klinkt veel moderner en leuker.

Iedereen kent mij als Sanne, maar daar wil ik graag een verandering in brengen..

Laatst had ik me ergens gesolliciteerd, en op het sollicitatieformulier stond geen Roepnaam op, Alleen Voornaam en Voorletters, dus bij Voornaam had ik voluit Tyana geschreven, en bij voorletter T.

Dus ben vanochtend gebeld door hun en die vrouw zei tegen mij:

Hallo, spreek ik met Tyana?

Zou ik problemen krijgen als ze dadelijk op het sollicitatiegesprek door hebben dat ik eigenlijk officieel geen Tyana heet? Kan het ook zo zijn dat ik zelfs door dit reden niet wordt aangenomen? Want het is niet mijn schuld natuurlijk dat er op het formulier geen Roepnaam stond, maar voornaam en voorletters..

En owjaah, waar ik me het meest om erger is dat als ik dadelijk daar word aangenomen, en dat ze mij dan dus als Tyana accepteren, en daar zo noemen, maar dat er dadelijk bekenden (mijn vrienden, kennissen, of gewoon oude klasgenoten enzo) naar die winkel komen en dat ze dan gaan zeggen van; Ejj hoezo heet jij Tyana, zo heet je toch helemaal niet?...

Wat dan?

Tjaah toch is het natuurlijk mijn eigen keuze, maar toch zit ik hier mee. Kan iemand me raad geven wat ik in zo een situatie kan doen?
Tjah....wel een beetje dom om bij een sollicitatie die naam al te noemen terwijl je helemaal niet zo heet!!

Je kunt wel je naam willen veranderen maar dat zal je geld gaan kosten.

Dus gewoon informeren bij het gemeentehuis.
quote:Tyana schreef op 23 september 2010 @ 18:21:

Heey,

Ik heet eigenlijk officiieel Sanne Christel K. en mijn roepnaam was altijd Sanne.

Alleen ben er eigenlijk nooit echt tevreden mee geweest, want ik vindt het een stomme naam.

Ik zou eigenlijk veel liever Tyana heten, klinkt veel moderner en leuker.

Eh. Oké.

quote:

Iedereen kent mij als Sanne, maar daar wil ik graag een verandering in brengen..

Laatst had ik me ergens gesolliciteerd, en op het sollicitatieformulier stond geen Roepnaam op, Alleen Voornaam en Voorletters, dus bij Voornaam had ik voluit Tyana geschreven, en bij voorletter T.

Dus ben vanochtend gebeld door hun en die vrouw zei tegen mij:

Hallo, spreek ik met Tyana?

Zou ik problemen krijgen als ze dadelijk op het sollicitatiegesprek door hebben dat ik eigenlijk officieel geen Tyana heet? Kan het ook zo zijn dat ik zelfs door dit reden niet wordt aangenomen? Want het is niet mijn schuld natuurlijk dat er op het formulier geen Roepnaam stond, maar voornaam en voorletters..

Ehhh... En Tyana is toch NIET je voornaam?

Hele rare redenatie dit dat het dan niet jouw 'schuld is' dat je iets anders invult dan hoe je werkelijk heet.

quote:

En owjaah, waar ik me het meest om erger is dat als ik dadelijk daar word aangenomen, en dat ze mij dan dus als Tyana accepteren, en daar zo noemen, maar dat er dadelijk bekenden (mijn vrienden, kennissen, of gewoon oude klasgenoten enzo) naar die winkel komen en dat ze dan gaan zeggen van; Ejj hoezo heet jij Tyana, zo heet je toch helemaal niet?...

Wat dan?

Tjaah toch is het natuurlijk mijn eigen keuze, maar toch zit ik hier mee. Kan iemand me raad geven wat ik in zo een situatie kan doen?Goh, ik dacht juist altijd dat het de keuze van de ouders is.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik mag hopen dat dit een grapje is toch??
Je voornaam mag je niet zomaar veranderen, je roepnaam wel..
Ik vind Sanne veeeeeeel mooier dan Tiejaaahna.
Dit verhaal slaat echt als een lul op een drumstel!

Je heet helemaal gen Tyana (vreselijke naam overigens) en je had deze naam ook helemaal niet in mogen vullen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:DeKenau schreef op 23 september 2010 @ 18:27:

Ik vind Sanne veeeeeeel mooier dan Tiejaaahna.Ik ook, ik vind Tyana zo'n kampernaam..
Niet serieus he, dit.

Eens met Zwup, dus.
Je gebruikt zomaar een andere voornaam?

Dat vind ik heel vreemd.

Als je als sollicitant bij mij zou komen en ik zou achter deze rare actie komen, dan zou ik je niet aannemen. Ik zou je 'freakerig' vinden.

Overigens vind ik de naam die jij noemt afschuwelijk. Sanne vind ik een prima naam.

Tyana vind ik ordinair. Deze naam verwacht ik bij een Poolse op een 'pik me op' site.
Dit verhaal kan toch niet waar zijn
Je kunt zeggen dat Tyana je werknaam is, het Christel is voor vrienden en Sanne bedoeld is als iemand niet op je andere twee namen kan komen. Opgelost!
Je voornaam is de naam zoals die in je paspoort staat. Dus enkel als ze om je roepnaam hadden gevraagd had je daar 'n fantasienaam in kunnen vullen. Komt in elk geval nogal dom over en je gekozen roepnaam is persoonlijk mijn smaak niet.
Als je 47 bent vul je op een sollicitatieformulier toch ook niet in dat je 22 bent omdat je dat toevallig een leukere leeftijd vindt? Of Amsterdam als woonplaats omdat je Gasselternijveenschemond zo provinciaals vindt klinken?
quote:Clary schreef op 23 september 2010 @ 18:31:

Je kunt zeggen dat Tyana je werknaam isMoet je voor dat werk tegenwoordig ook al sollicitatiebrieven schrijven?
quote:Elynn schreef op 23 september 2010 @ 18:33:

Als je 47 bent vul je op een sollicitatieformulier toch ook niet in dat je 22 bent omdat je dat toevallig een leukere leeftijd vindt? Of Amsterdam als woonplaats omdat je Gasselternijveenschemond zo provinciaals vindt klinken?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Dat Gasselternij etc. bestaat dat?

Lijkt me wel leuk als nieuwe achternaam, voor mijn volgende baan.
quote:Clary schreef op 23 september 2010 @ 18:31:

Je kunt zeggen dat Tyana je werknaam is,Het klinkt inderdaad als een werknaam
Voortaan zo oplossen op je cv:

Voornamen: Sanne Christel

Roepnaam: Tyana

Wat ook voorkwam is dat ze de tweede naam als roepnaam gebruikten omdat ze de eerste niet leuk vonden. Dan gebruiken mensen vaak S. Christel Achternaam, zodat ze de eerste naam niet hoeven uit te schrijven.

Ik kwam het in mijn werk heel veel tegen omdat ik tickets boekte voor directieleden. Vrijwel 70% had een andere roepnaam dan de officiele namen. Maak die fout niet als je een vliegticket boekt, overigens...
jammer dat jullie huismoeders zo reageren
Kind, je bent gek.
quote:Tyana schreef op 23 september 2010 @ 18:37:

Stel je vraag eens op ellegirl, misschien krijg je daar de reactie waar je op hoopt.
Goh, ze zit er wel mee: FOK

En ook daar reageert ze niet meer..

jammer dat jullie huismoeders zo reagerenHahahaha! Dan ga je toch terug naar FOK? Of kreeg je daar ook niet de reacties waar je op hoopte?

Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven