tussen 2 vuren

26-09-2010 11:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik sta een beetje tussen 2 vuren in. Het is na 8 jaar uit tussen mijn schoonbroer en zijn vriendin, en ik ben met dat meisje bevriend geraakt. Ze zijn met ruzie uit elkaar gegaan en omdat ze 2 kinderen samen hebben zijn ze ook nog aan elkaar verbonden.

Ik vind het alleen heel irritant dat als mijn vriend dingen zegt over zijn broer wat met hem en zijn ex te maken heeft, dat zijn ex dan mij dan opbelt om te zeggen dat ze ook zo iets heeft gehoord en of dat echt waar is.. Maar als het tussen mij en mijn vriend uit zou zijn dan zou ik ook wel willen weten hoe en wat hij allemaal doet/zegt..

Ik zit er een beetje tussen in en vind dat mijn vriendin 100% gelijk heeft met alle problemen die ze nu hebben. Dit tot ergernis van mijn vriend.

Pff, wat moet ik nou?
afspreken met je vriend dat jullie je er niet mee bemoeien. Het moet niet tussen jullie in komen te staan, het is nl niet jullie probleem. Probeer van elkaar te begrijpen dat jullie beide een andere kant steunen.
Waarom kan je niet gewoon tegen alle twee zeggen dat je er niks mee te maken wil hebben.

Laat ze het met elkaar uitzoeken. Ze zullen je vast wel begrijpen.
In die situatie heb ik een paar jaar terug ook gezeten. Maar wel met dat verschil dat beide schuld hebben aan de slechte relatie, ondanks dat beide vinden dat de schuld vooral bij de ander ligt.

Uiteindelijk heb ik "gebroken" met de vriendin omdat ik de verhalen van haar kant niet meer aan wilde horen (niet in de mate waarin zij ze wilde vertellen iig). Mijn zwager heeft wat minder behoefte om zijn verhaal te spuien en als hij dat al doet, dan gaat dat op een heel andere manier. En bovendien zijn mijn zwager en mijn man niet alleen broers maar ook elkaars allerbeste vrienden, daar zou ik ook nooit tussen willen komen.

Nu gaan ze het weer proberen, en dat vind ik best lastig, vooral omdat ik haar heb laten vallen dus. Maar feit dat ik het lastig vind is compleet ondergeschikt aan het belang van hun gezin natuurlijk.
ik zou me er zoveel mogelijk buiten houden.

Aangeven dat je haar vriendschap belangrijk vindt en wilt behouden, maar dat je het lastig vindt om in het midden te staan.

Ook met je vriend afspraken maken (dat jullie je er beiden buiten houden) al is dat voor je broer mss lastiger omdat het om zijn broer gaat..

Eventueel gewoon geen antwoord geven o haar vragen als ze het blijft doen..

Succes
Niet met elkaar over elkaar praten. Jij kan toch niks aan de situatie veranderen tussen zijn broer en zijn ex, wat je mening daar ook over is. Dus het probleem laten waar het thuishoort. En dat is niet bij jou en ook niet bij je vriend. En die vriendin heeft vast ook wel andere mensen met wie ze erover kan praten. Jij bent daarvoor niet de aangewezen persoon en dat kan je ook best aangeven.
Dankje voor de reacties! Ik vind het inderdaad wel lastig want mijn vriend en mijn vriendin willen ook allebei weten of de andere 'partij' nog wat over hem/haar heeft gezegd wat zij/hij moet weten.

Ga inderdaad zeggen dat ik er niks mee te maken wil hebben. Maar hoe kan ik mijn vriendin dan toch steunen? Of moet ik dat aan haar andere vriendinnen (die de situatie niet helemaal begrijpen) overlaten?
quote:sabbb schreef op 26 september 2010 @ 12:33:

Dankje voor de reacties! Ik vind het inderdaad wel lastig want mijn vriend en mijn vriendin willen ook allebei weten of de andere 'partij' nog wat over hem/haar heeft gezegd wat zij/hij moet weten.

Zij moeten helemaal niets weten via jou. Zeker je vriendin niet, zij moet met haar ex communiceren en je vriend moet met zijn broer communiceren. Laat je niet gek maken door beide, jij hebt geen verantwoordelijkheid wat dit betreft.

quote:sabbb schreef op 26 september 2010 @ 12:33:

Ga inderdaad zeggen dat ik er niks mee te maken wil hebben. Maar hoe kan ik mijn vriendin dan toch steunen? Of moet ik dat aan haar andere vriendinnen (die de situatie niet helemaal begrijpen) overlaten?

Bij ons ging dit niet. Nadat ik haar had laten weten dat ik er niet voor haar kon zijn in deze kwestie ging de vriendschap over. Zij zag dat als een keuze tegen haar, ipv een neutrale keuze.

Als je mazzel hebt dan ziet jouw vriendin het wel als een neutrale keuze, maar die kans lijkt me klein vanwege de emotionele rollercoster waar ze waarschijnlijk in zit. Dan zou je wel dingen met elkaar kunnen ondernemen die zorgen voor wat ontspanning juist, boiscoopje, sporten, etc. maar geen oeverloze gesprekken gaan voeren over de ex, bezigblijven dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven