Blaasontsteking / urineweginfectie?
zondag 26 september 2010 om 09:27
Natuurlijk moet ik mijn urine laten controleren maar omdat het zondag is wacht ik er sowieso nog een dagje mee.
Ik heb weer eens de klachten die wijzen op een blaasontsteking of urineweginfectie.
Meestal sluipt het erin, zodat ik het eigenlijk eerst niet door heb..
De hele week al wat zeurende onderbuikpijn / lage rugpijn. Ik dacht eerst dat ik ongesteld moest worden, omdat ik spiraal heb merk ik daar nog weinig van.
Wel moest ik steeds vaker plassen. En sinds gisteravond voelt het ook licht branderig.
Toch ben ik nog niet overtuigd. Omdat ik gister overdag weinig last had. Wel moest ik vaker plassen dan normaal..
S avonds in bed ineens weer krampen (bij mij altijd s avonds als ik tot rust kom ofzo) en vaak moeten plassen.
Maar nu in rust.. wel een soort van pijn ter hoogte van de nieren (in de rug dus). En een zeurderig gevoel in mijn buik. Net ook wat steken.
Tsja ben zelf geen dokter hoor.
Maar vorig jaar en het jaar ervoor toch een aantal keer wel blaasontsteking gehad (1 keer op de huisartsenpost beland).
Altijd in het najaar.
Maar heb ook wel een aantal keer een schimmelinfectie gehad en die klachten lijken bij mij soms wel erg op blaasontsteking.
Nou ja ik hoop dat ik het niet heb iig, heb het niet zo op antibiotica.. sinds die keer dat ik ademhalingsmoeilijkheden kreeg en erge jeuk/uitslag
Ik heb weer eens de klachten die wijzen op een blaasontsteking of urineweginfectie.
Meestal sluipt het erin, zodat ik het eigenlijk eerst niet door heb..
De hele week al wat zeurende onderbuikpijn / lage rugpijn. Ik dacht eerst dat ik ongesteld moest worden, omdat ik spiraal heb merk ik daar nog weinig van.
Wel moest ik steeds vaker plassen. En sinds gisteravond voelt het ook licht branderig.
Toch ben ik nog niet overtuigd. Omdat ik gister overdag weinig last had. Wel moest ik vaker plassen dan normaal..
S avonds in bed ineens weer krampen (bij mij altijd s avonds als ik tot rust kom ofzo) en vaak moeten plassen.
Maar nu in rust.. wel een soort van pijn ter hoogte van de nieren (in de rug dus). En een zeurderig gevoel in mijn buik. Net ook wat steken.
Tsja ben zelf geen dokter hoor.
Maar vorig jaar en het jaar ervoor toch een aantal keer wel blaasontsteking gehad (1 keer op de huisartsenpost beland).
Altijd in het najaar.
Maar heb ook wel een aantal keer een schimmelinfectie gehad en die klachten lijken bij mij soms wel erg op blaasontsteking.
Nou ja ik hoop dat ik het niet heb iig, heb het niet zo op antibiotica.. sinds die keer dat ik ademhalingsmoeilijkheden kreeg en erge jeuk/uitslag
zondag 26 september 2010 om 12:50
zondag 26 september 2010 om 13:03
Omdat ik niet koorts heb, moet ik het gewoon even aankijken. Als ik echt heel erg last heb mag ik altijd weer bellen. No problem.
Voor nu gewoon veel drinken en extra vitamine C nemen.
En dan morgenochtend even urine laten controleren bij de eigen huisarts.
Ik ben benieuwd.
Heb nu toch wel echt het idee dat het weer zover is
Krijg steeds meer drang/druk en branderig gevoel. Net ook wat steken in mijn plasbuis leek het. Yak.
Voor nu gewoon veel drinken en extra vitamine C nemen.
En dan morgenochtend even urine laten controleren bij de eigen huisarts.
Ik ben benieuwd.
Heb nu toch wel echt het idee dat het weer zover is
Krijg steeds meer drang/druk en branderig gevoel. Net ook wat steken in mijn plasbuis leek het. Yak.
zondag 26 september 2010 om 13:08
zondag 26 september 2010 om 17:44
quote:miss dubbelfriss schreef op 26 september 2010 @ 13:08:
Bellen!!
Je zit niet te wachten op een nierbekkenontsteking!! Ik kan je uit ervaring vertellen hoe pijnlijk het is. En ik balanceerde toen op het randje van thuisblijven en ziekenhuisopname!!
Beterschap!
Ik heb al gebeld aan het begin van de middag, maar hoefde niet meteen langs te komen.. Omdat ik er geen koorts bij had.
Inmiddels ineens weer minder klachten. Dus ik kijk het even aan. Hoe het vanavond en morgenochtend voelt.
Ik heb veel gedronken iig. Thee, water, van dat spa uit pak.
Goed doorspoelen de boel
Bellen!!
Je zit niet te wachten op een nierbekkenontsteking!! Ik kan je uit ervaring vertellen hoe pijnlijk het is. En ik balanceerde toen op het randje van thuisblijven en ziekenhuisopname!!
Beterschap!
Ik heb al gebeld aan het begin van de middag, maar hoefde niet meteen langs te komen.. Omdat ik er geen koorts bij had.
Inmiddels ineens weer minder klachten. Dus ik kijk het even aan. Hoe het vanavond en morgenochtend voelt.
Ik heb veel gedronken iig. Thee, water, van dat spa uit pak.
Goed doorspoelen de boel
maandag 27 september 2010 om 12:27
Vanochtend toch potje urine ingeleverd.
Na nog wat getwijfel, want ik vond de klachten toch wel iets afgenomen inmiddels..
Net gebeld voor de uitslag en het was inderdaad een urineweginfectie dus ik kan vanmiddag een kuur ophalen bij de apotheek.
Wat is nou trouwens het verschil.. weet iemand dat? Of is het hetzelfde: blaasontsteking en urineweginfectie.
Of leidt de infectie tot een ontsteking.
Daar was ik nog wel even benieuwd naar.
Ik had nog wel zoiets: het zal wel weer niks zijn. Omdat ik ook wel eens heb laten controleren en dan was het niks.
Maar voelde me toch nog wel erg moe en ook niet helemaal lekker. Dat kan daar dus wel van komen.
Toch niet heel ernstige klachten bij het plassen ofzo. En ook niet acute drang.
Nou ja iig goed dat ik het even na heb laten kijken
Na nog wat getwijfel, want ik vond de klachten toch wel iets afgenomen inmiddels..
Net gebeld voor de uitslag en het was inderdaad een urineweginfectie dus ik kan vanmiddag een kuur ophalen bij de apotheek.
Wat is nou trouwens het verschil.. weet iemand dat? Of is het hetzelfde: blaasontsteking en urineweginfectie.
Of leidt de infectie tot een ontsteking.
Daar was ik nog wel even benieuwd naar.
Ik had nog wel zoiets: het zal wel weer niks zijn. Omdat ik ook wel eens heb laten controleren en dan was het niks.
Maar voelde me toch nog wel erg moe en ook niet helemaal lekker. Dat kan daar dus wel van komen.
Toch niet heel ernstige klachten bij het plassen ofzo. En ook niet acute drang.
Nou ja iig goed dat ik het even na heb laten kijken
maandag 27 september 2010 om 12:30
ik had vorige week acute blaasontsteking ( heb ik altijd, nooit eens een sluimerende ).. mijn god wat doet dat pijn. direct naar de dokter ( was gelukkig maandag ) en direct AB. En nu ben ik er weer vanaf. Wel heel veel last gehad van de AB.
Fijn voor jou dat je nu ook AB krijgt. Als het de goede AB is moet je binnen een dag verbetering merken.
Fijn voor jou dat je nu ook AB krijgt. Als het de goede AB is moet je binnen een dag verbetering merken.
maandag 27 september 2010 om 12:53
quote:kitty elastic schreef op 27 september 2010 @ 12:30:
ik had vorige week acute blaasontsteking ( heb ik altijd, nooit eens een sluimerende ).. mijn god wat doet dat pijn. direct naar de dokter ( was gelukkig maandag ) en direct AB. En nu ben ik er weer vanaf. Wel heel veel last gehad van de AB.
Oei das vervelend Kitty.. Ik heb nooit echt heel veel pijn. Ja in buik en onderrug maar niet bij het plassen zelf. Ook wel blaasontsteking gehad.
Maar is een infectie misschien "milder" dan een ontsteking?? @stukje_cake: jij schrijft urinewegontsteking, bij mij hadden ze het over een infectie.
Dus weet niet of het hetzelfde is.
In ieder geval voel ik me niet helemaal 100%. Weinig eetlust en wat slapjes. Het is vorige week al wat begonnen, achteraf gezien.
Ik krijg nu nitrofurantoïne.. Deze heb ik nog nooit gehad dus ik ben even benieuwd. Ik kan het vanmiddag ophalen bij de apotheek.
Ik heb het niet zo op AB. Maar als het moet dan moet het
Oei das vervelend Kitty.. Ik heb nooit echt heel veel pijn. Ja in buik en onderrug maar niet bij het plassen zelf. Ook wel blaasontsteking gehad.
Maar is een infectie misschien "milder" dan een ontsteking?? @stukje_cake: jij schrijft urinewegontsteking, bij mij hadden ze het over een infectie.
Dus weet niet of het hetzelfde is.
In ieder geval voel ik me niet helemaal 100%. Weinig eetlust en wat slapjes. Het is vorige week al wat begonnen, achteraf gezien.
Ik krijg nu nitrofurantoïne.. Deze heb ik nog nooit gehad dus ik ben even benieuwd. Ik kan het vanmiddag ophalen bij de apotheek.
Ik heb het niet zo op AB. Maar als het moet dan moet het

maandag 27 september 2010 om 18:53
quote:stukje_cake schreef op 27 september 2010 @ 12:30:
Urineweginfectie is volgens mij een verwaarloosde blaasontsteking.
Ik merk iig nooit dat ik een blaasontsteking heb, tot ik te laat ben en dan heb ik een urinewegontsteking. Voel me dan wel flink ziek.
Blaasonsteking is een urineweginfectie. Wordt precies hetzelfde mee bedoeld.
Infectie is niet erger dan een onsteking, ook niet verwaarloosd, of wat dan ook. Het is gewoon hetzelfde. In de volksmond wordt van blaasonsteking gesproken, de huisarts etc spreek van een urineweginfectie (UWI) of een cystitis.
Maar het is dus allemaal hetzelfde.
Urineweginfectie is volgens mij een verwaarloosde blaasontsteking.
Ik merk iig nooit dat ik een blaasontsteking heb, tot ik te laat ben en dan heb ik een urinewegontsteking. Voel me dan wel flink ziek.
Blaasonsteking is een urineweginfectie. Wordt precies hetzelfde mee bedoeld.
Infectie is niet erger dan een onsteking, ook niet verwaarloosd, of wat dan ook. Het is gewoon hetzelfde. In de volksmond wordt van blaasonsteking gesproken, de huisarts etc spreek van een urineweginfectie (UWI) of een cystitis.
Maar het is dus allemaal hetzelfde.
maandag 27 september 2010 om 19:15
Duidelijk. Ik had inmiddels ook al ontdekt dat het hetzelfde is. Maar ze zeggen idd bij de huisartsenpraktijk altijd "urineweginfectie".
Heb nu een vijf daagse kuur van 4 capsules per dag. Een uur geleden de eerste ingenomen.
Heb het idee dat ik er wat misselijk van wordt. Blug. Nou ja we zullen zien.
Thanks voor de reacties allemaal! Toch niet voor niks gebeld
Heb nu een vijf daagse kuur van 4 capsules per dag. Een uur geleden de eerste ingenomen.
Heb het idee dat ik er wat misselijk van wordt. Blug. Nou ja we zullen zien.
Thanks voor de reacties allemaal! Toch niet voor niks gebeld
maandag 27 september 2010 om 21:56
Nu even wat anders.. een uur na het innemen van de eerste capsule begin ik al wat jeuk te krijgen. Dus vraag me af of ik hier dus ook allergisch voor ben.
Eerder allergische reactie gehad van Trimo..(en nog wat )
Ik durf nu voor de nacht niet zo goed nog eentje te nemen.
Na die "leuke" ervaring van die keer: ik kreeg er moeite met slikken door en ademhalingsproblemen. Ook erge jeuk dus.
Tjezus zeg heb daar niet weer trek in. Mag hopen dat de huisarts dat nog wel weet.
Bij de huisartsenpost kreeg ik een keer amoxicillinetabletten. Volgens mij was ik daar juist niet allergisch voor.
Wel dat je wat bijwerkingen hebt van je maag, maar dat komt vaak voor.
Ik vind dit weer een beetje eng.
Misschien weet jij er iets van Empress??
Ik heb eigenlijk nooit jeuk. Nu voelt het over mijn hele bovenlichaam licht branderig aan.
Kan het niet echt pijn noemen, wel jeuk.
Maar niet continue. Met vlagen.
Oh why!
Ik denk dat ik de tweede nu even niet neem .Morgenochtend weer en dan kijken wat de reactie is en dan mijn huisarts bellen.
Van de verhalen op internet werd ik niet vrolijk..
Je kan idd ernstige reacties krijgen.
En dat vind ik voor de nacht dan weer creapy.
Ik vroeg ook nog of het wel de juiste soort was. Ik kreeg een stagiair aan de lijn bij de ha praktijk.
natuurlijk had zij het niet voorgeschreven. Dat doet de arts.
Maar nu dus jeuk op mijn bovenarmen en rug. En heb het idee dat ik ook wat slikklachten heb. Niet heel ernstig.
maar voor mij genoeg om een andere soort te vragen.
Ik weet het antwoord eigenlijk ook wel.
Serieus.. het is nu bijna vier uren na de eerste capsule. 1 zo'n klein ding en daar reageer je op
Eerder allergische reactie gehad van Trimo..(en nog wat )
Ik durf nu voor de nacht niet zo goed nog eentje te nemen.
Na die "leuke" ervaring van die keer: ik kreeg er moeite met slikken door en ademhalingsproblemen. Ook erge jeuk dus.
Tjezus zeg heb daar niet weer trek in. Mag hopen dat de huisarts dat nog wel weet.
Bij de huisartsenpost kreeg ik een keer amoxicillinetabletten. Volgens mij was ik daar juist niet allergisch voor.
Wel dat je wat bijwerkingen hebt van je maag, maar dat komt vaak voor.
Ik vind dit weer een beetje eng.
Misschien weet jij er iets van Empress??
Ik heb eigenlijk nooit jeuk. Nu voelt het over mijn hele bovenlichaam licht branderig aan.
Kan het niet echt pijn noemen, wel jeuk.
Maar niet continue. Met vlagen.
Oh why!
Ik denk dat ik de tweede nu even niet neem .Morgenochtend weer en dan kijken wat de reactie is en dan mijn huisarts bellen.
Van de verhalen op internet werd ik niet vrolijk..
Je kan idd ernstige reacties krijgen.
En dat vind ik voor de nacht dan weer creapy.
Ik vroeg ook nog of het wel de juiste soort was. Ik kreeg een stagiair aan de lijn bij de ha praktijk.
natuurlijk had zij het niet voorgeschreven. Dat doet de arts.
Maar nu dus jeuk op mijn bovenarmen en rug. En heb het idee dat ik ook wat slikklachten heb. Niet heel ernstig.
maar voor mij genoeg om een andere soort te vragen.
Ik weet het antwoord eigenlijk ook wel.
Serieus.. het is nu bijna vier uren na de eerste capsule. 1 zo'n klein ding en daar reageer je op
dinsdag 28 september 2010 om 09:14
Hoi dames.. gelukkig ben ik er nog
Ik heb gewoon de 2e capsule voor de nacht niet meer genomen en toen zakten de verschijnselen langzaam af.
Ik moet nu afwachten. Assistenten moeten overleggen met de huisarts.
Zelf heb ik de apotheek gebeld om na te kijken wat ik eerder heb gekregen.
Waar ik dus de vorige keer goed op reageerde was dezelfde antibiotica dus begrijp er niks van.
Hoop dat er nog wel een type is waar ik wel tegen kan.
Dit is dus waarom ik er een hekel aan heb.
Tien jaar geleden ooit dat Trimethoprim (heb t even opgezocht ) gehad en toen geen reactie.
Twee jaar geleden dat en ik kreeg ernstige bijwerkingen.
Wat ik nu denk is misschien verbeeld ik me het gewoon, kneep mijn keel niet dicht van de angst..
maar ja bullshit natuurlijk. ik kreeg die jeuk al een uur na inname. En nu ik niks meer genomen heb is het verdwenen.
Leuk als je hooggevoelig bent
Waar ik bij de tandarts altijd megaverdovingen moest hebben om maar niks te voelen, kan ik van bepaalde stoffen amper wat hebben.
Ik heb gewoon de 2e capsule voor de nacht niet meer genomen en toen zakten de verschijnselen langzaam af.
Ik moet nu afwachten. Assistenten moeten overleggen met de huisarts.
Zelf heb ik de apotheek gebeld om na te kijken wat ik eerder heb gekregen.
Waar ik dus de vorige keer goed op reageerde was dezelfde antibiotica dus begrijp er niks van.
Hoop dat er nog wel een type is waar ik wel tegen kan.
Dit is dus waarom ik er een hekel aan heb.
Tien jaar geleden ooit dat Trimethoprim (heb t even opgezocht ) gehad en toen geen reactie.
Twee jaar geleden dat en ik kreeg ernstige bijwerkingen.
Wat ik nu denk is misschien verbeeld ik me het gewoon, kneep mijn keel niet dicht van de angst..
maar ja bullshit natuurlijk. ik kreeg die jeuk al een uur na inname. En nu ik niks meer genomen heb is het verdwenen.
Leuk als je hooggevoelig bent
Waar ik bij de tandarts altijd megaverdovingen moest hebben om maar niks te voelen, kan ik van bepaalde stoffen amper wat hebben.