Geld & Recht alle pijlers

hoe lang wachten op reactie na acceptatie bod op marktplaats

26-09-2010 20:04 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort actief op marktplaats.

Maar ik erger me dood op mensen die bieden, en dan niet meer reageren als ik hun bod geaccepteerd hebt.

Hoe lang reserveren jullie een artikel /of helemaal niet als bieders niet meer reageren?

Is het onbeleefd om na 1-2 dagen geen reactie over te gaan op het 2e bod?
quote:calvijn1 schreef op 26 september 2010 @ 21:54:

[...]

Zo doe ik het ook.

Ik neem mails van 'klanten' ook serieuzer dan een bodOh, je bedoelt 'm anders, las het verkeerd!
Nope, ik ben niet zo wantrouwig dat ik dat altijd standaard doe. 't Gaat bovendien om een nogal specifiek ding dat we gekocht hebben, daar is geen grootsche fakehandel in, zeg maar. Niet zoals met kleding ofzo.

Het zal wel goed komen hoor.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 26 september 2010 @ 22:00:

Nope, ik ben niet zo wantrouwig dat ik dat altijd standaard doe. 't Gaat bovendien om een nogal specifiek ding dat we gekocht hebben, daar is geen grootsche fakehandel in, zeg maar. Niet zoals met kleding ofzo.

Het zal wel goed komen hoor.

Ik bedoelde niet voordat je betaalde, maar nu, nu je je afvraagt waarom er niet meer gereageerd wordt.

Enne, om opgelicht te worden hoeft het niet iets te zijn waar een grote fakehandel in is. Kan met alles zijn.

Met Blackberries, Ipods, bepaalde kleding, Uggs zijn mensen nog wel wantrouwig (en ben je imo gewoon een sukkel als je je daarmee op laat lichten). Maar ook bij de wat 'minder gewilde' spullen kun je behoorlijk opgelicht worden.
Even 'n nieuwsgierigheidsvraagje aan verkopers op MP. Maakt iemand van jullie wel 'ns gebruik van betaaldiensten op MP, zoals het omhoog plaatsen van 'n advertentie? Nu ben ik best makkelijk met geld, maar ik herplaats mijn advertenties toch gewoon zelf als ze te diep gezonken zijn en verwijder dan de oude.
Gratis advertenties verwijder ik en zet ze er nieuw op.Betaalde advertenties bel ik wel naar boven.
Sommige verkopers wachten veel te lang op een nog hoger bod.De meeste kopers zijn dan al afgehaakt en hebben bij een ander gekocht.Maar sommigen verwijderen hun bod dan niet dat vindt ik zo raar.
Betalen voor 'n advertentie doe ik niet. Of gaat 't dan om echt grote zaken zoals je oude auto?

Wilde ooit 'n zelfoplbaasbaar slaapmatje verkopen, maar kwam er achter dat je voor die rubriek moest betalen, dus ben ik afgehaakt.
Ik schakel ook altijd de biedfunctie uit zodat men moet mailen OF ik zet in op een minumum bod.
Ik plaats wel eens betaalde advertenties op zakelijk.
quote:elninjoo schreef op 27 september 2010 @ 08:42:

Even 'n nieuwsgierigheidsvraagje aan verkopers op MP. Maakt iemand van jullie wel 'ns gebruik van betaaldiensten op MP, zoals het omhoog plaatsen van 'n advertentie? Nu ben ik best makkelijk met geld, maar ik herplaats mijn advertenties toch gewoon zelf als ze te diep gezonken zijn en verwijder dan de oude.Nooit!
quote:ElleMichelle schreef op 27 september 2010 @ 10:23:

Ik schakel ook altijd de biedfunctie uit zodat men moet mailen OF ik zet in op een minumum bod.Ik koop nooit spullen zonder biedfunctie of die met een minimum bod. Vaak hebben de adv. met een minimum bod een veeeels te hoog startbod. In ieder geval met kleding. Hilfiger vest, bieden vanaf ½75, zgan. Dahaaaag, vorige winter gekocht, nieuw, voor ¤35.
quote:ElleMichelle schreef op 27 september 2010 @ 10:22:

Sommige verkopers wachten veel te lang op een nog hoger bod.De meeste kopers zijn dan al afgehaakt en hebben bij een ander gekocht.Maar sommigen verwijderen hun bod dan niet dat vindt ik zo raar.

Had een keer dat ik op zondag bood, op maandag nog geen reactie. Heb toen gemaild en toen zei verkoper dat ze tot volgende week zondag wachtte en de hoogste bieder kreeg hem dan. Hallo, 't is geen ebay! Bod dus weer verwijderd. (Wat je dan kunt doen: met een andere naam heel hoog bieden, vrijdag bod verwijderen en op zaterdagavond weer met je oude bod komen).

Als er na een dag niet op mijn bod gereageerd is, verwijder ik het.
Maar sommige kopers bieden zooooooooooo laag.

Vraag je 50 bieden ze 5 pffff
Soms begint een bod bij 50,dan een ander 60 enzodoor en opeens gaat het van 100 naar 250 euro,zou de verkoper dat geplaatst hebben denk je dan:-))
quote:Spijker schreef op 26 september 2010 @ 20:06:

Mijn ervaring is dat bieden op marktplaats niet zo veel betekent. Ik mail altijd als ik iets wil kopen, ik zou dat bieden dan ook uitzetten als ik jou was en het via email doen.

Zo loop je ook bieders mis. Voor mij is Marktplaats een plek om te bieden. Kan dat niet, laat ik het aan mij voorbij gaan. Vind het zo onhandig om te gaan bieden, moet ik het zelf bijhouden. Terwijl als je biedt, je een handig lijstje heb met waar je op geboden hebt en hoeveel.

Tja, gemak dient de mens wat mij betreft.
quote:ElleMichelle schreef op 27 september 2010 @ 11:06:

Soms begint een bod bij 50,dan een ander 60 enzodoor en opeens gaat het van 100 naar 250 euro,zou de verkoper dat geplaatst hebben denk je dan:-))Ja, of advertenties die er al twee maanden staan, 3x bekeken, 0 biedingen. Dan bied je vijf euro en binnen het uur ben je overboden met tien euro. Heeeeel geloofwaardig. Dan verwijder ik mijn bod dus ook.
Op het moment dat iemand een leuk bod heeft gedaan krijgt diegene een mail van mij dat ik akkoord ben, mijn gegevens etc. Hoor ik daar niks op dan op naar de volgende.
Ik vind t ook zo suf als je iets verkoopt voor zegmaar 50 euro,iemand biedt 50 euro en de volgende 50,05. Uit principe verkoop ik t dan al aan degene van 50 euro.
Van de week weer wat verkocht. 3 kledingstukken voor 30 euro ex verzendkosten.Maakt ze het geld over zonder verzendkosten. Dus ik mail dat ze de 6,75 is vergeten. Vond ze niet meer nodig, ik moest het maar gewoon opsturen en niet zo zeuren.

Heb een aantal keer verzocht of ze de kosten wilde overmaken maar ik hoorde niks.Nu heb ik net maar haar geld teruggestort.
Ik had het geld gehouden en gewacht tot de verzendkosten waren overgemaakt ,ik zou haar tot 1-12 de tijd hebben gegeven:-))
Zooooo, vind ik nog netjes van je Tiaraatje! Ik zou het een keer vragen/melden (zou in eerste instantie denken dat ze het vergeten is, heb ik zelf ook wel es). Als er dan zó'n reactie komt, zou ik het geld linea recta terugboeken.
Enne als ze nog geen verzendkosten had overgemaakt is ze haar geld kwijt,rare gasten soms op MP
Ach ze was zo stellig dat ze niks meer wilde betalen ondanks dat er in mijn advertentie stond wat de verzendkosten waren en dat bieden ex vk is. Ik dacht laat maar zitten.
quote:fleurtje schreef op 27 september 2010 @ 14:05:

Zooooo, vind ik nog netjes van je Tiaraatje! Ik zou het een keer vragen/melden (zou in eerste instantie denken dat ze het vergeten is, heb ik zelf ook wel es). Als er dan zó'n reactie komt, zou ik het geld linea recta terugboeken.

Heb MP gemaild wat ik kon doen en wat zij konden doen. Nou niet veel dus. Moest er zelf proberen uit te komen.

Heb het ook weleens eerder gehad.Die dame was het idd gewoon vergeten en maakte direct alsnog de kosten over.
Je hebt zwart op wit bewijs dat het excl verzendkosten is als ze die dan niet betaald heeft ze pech en krijgt niks maar je mag je geld houden,afspraak is afspraak...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven