Kat dood gereden

28-09-2010 11:42 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik reed vanochtend op een vrij drukke kruizing toen ik ineens voor me op de weg een kat kronkelend weg zag lopen. Een klein rood autootje reed ervoor; ik vermoed dat deze de kat heeft aan gereden. Deze reed gewoon door.....

Ik ben een stukje verder omgedraaid omdat het me niet lekker zat en had mijn mobiel al in de aanslag om de dierenambulance te bellen. Auto aan de kant gezet, kat lag op de stoep. Dood.

Ik knielde erbij en heb de kat op het gras gelegd. Kwam meteen een man aangelopen, die de eigenaar bleek te zijn. Hij keek mij heel kwaad aan en ik legde hem uit dat IK niet degene was die zijn kat had doodgereden...inmiddels kwam zijn vrouw het huis uit en zij werd helemaal hysterisch bij het zien van de dode kat.

Man ging naar binnen en kwam terug met een doos en legde de kat er in.

Hij heeft niks meer tegen mij gezegd; ik heb hem nog over zijn rug geaaid en " sterkte" gezegd. Teon ben ik terug naar mijn auto gelopen.

Weet niet precies wat ik hiermee wil zeggen....voel me ontzettend rot. Bijna schuldig, al weet ik niet waarom...
Ooooh ik ken dit gevoel.... vreselijk..... tijd geleden ook gezien dat er een kat was aangereden. Bloed lag op de grond,maar er stonden al zoveel mensen omheen.

Wat goed dat je gestopt bent. Neem het de mensen niet kwalijk. Zij zijn geschrokken en verdrietig om hun kat. Wat iedereen dan om je heen zegt dat hoor je niet. Daar luister je niet naar.

Misschien dat je ze een kaartje kan sturen?

Wens jou ook sterkte....
Ja, ik kan me voorstellen hoe dat voelt. Jaren geleden werd onze hond -voor onze ogen- doodgereden en die man vond het vreselijk, al was het niet zijn schuld.

Dit is niet jóuw schuld, maar van die andere bestuurder. Jij hebt hem nog netjes op het gras gelegd...

Ik heb ook eens gezien hoe een kat werd aangereden en even later dood ging, is ook heel erg naar.

Jij hebt echt geen reden om je schuldig te voelen hoor
Goh dat is erg naar wat je hebt meegemaakt en je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Heel verdrietig. Je hebt helemaal goed gehandeld hoor.
Heb wel 'ns een konijn aangereden en dat vond ik ook heel erg. Vooral konijnen, die hebben op mij 'n grotere aantrekkingskracht dan katten.

Maar jij hebt deze kat niet eens aangereden, dus schuldig hoef je je er al helemaal niet over te voelen. En dan nog zo onbeschoft behandeld worden door de eigenaar... Dat is het risico als je je huisdieren los rond laat lopen.
Ach wat rot. Je hebt gedaan wat je kunt en hebt geen rede om je schuldig te voelen.
Ah bah! Lijkt me echt rot om te zien (en ook om hem aan te rijden). Hoe naar ook: het kan gebeuren.

Ik vind het alleen geen stijl dat degene die heeft gedaan is doorgereden. Pff.

Overigens lijkt me een konijn, eend of wat dan ook aanrijden vreselijk.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Droomz schreef op 28 september 2010 @ 11:59:

Ik vind het alleen geen stijl dat degene die heeft gedaan is doorgereden. Maar wat moet je dan? Dood is dood. Kun je wel zielig bij gaan staan kijken, maar de klap van 'n auto overleven ze niet.
quote:elninjoo schreef op 28 september 2010 @ 11:53:

Dat is het risico als je je huisdieren los rond laat lopen.Het gaat over een kat! Moet je dan maar je kat in een konijnenkooitje stoppen?
Je kan op z'n minst kijken of een dier dat je aanrijdt nog leeft of niet, en als ie dood is 'm aan de kant van de weg leggen, om te voorkomen dat ie tot gort gereden wordt. Want dat vind ik wel zo naar, dat er dan vervolgens nog tig auto's overheen rijden, bah.

Ik heb meerdere katten aan de kant van de weg gelegd, die nog 'heel' waren, waarbij degene die 'm aangereden had doorgereden was.

Ik vind het heel goed wat je gedaan hebt hoor! Die mensen zijn idd gewoon verdrietig..
quote:elninjoo schreef op 28 september 2010 @ 12:01:

[...]

Maar wat moet je dan? Dood is dood. Kun je wel zielig bij gaan staan kijken, maar de klap van 'n auto overleven ze niet.Als je niet gaat kijken weet je niet of ie dood is! Er zijn katten zat die niet dood zijn na een aanrijding hoor.
Elninjoo, hij was dood. Bovendien is het wel zo netjes en hygiënisch om een kat even aan de kant van de weg te leggen, ook als hij al dood is. Dat geldt ook voor andere (grotere) dieren.

Ik vind het wel onbeschoft om kwaad te worden. Als een kat overreden is, is het in 99% van de gevallen de schuld van de kat. (En inderdaad van de eigenaar die het beest buiten laat lopen.)
Ga in therapie!
quote:SeptemberGirl schreef op 28 september 2010 @ 12:03:

[...]

Het gaat over een kat! Moet je dan maar je kat in een konijnenkooitje stoppen?Hoi SG!
Ga in therapie!
jij hoeft je niet schuldig te voelen,maar die eig van het arme poezedier wel!! het is HUN keuze geweest om de poes over straat te laten lopen met ale risico,s van dien :(

(ervan uitgaande dat poes niet ontsnapt is)

heb ooit een poes naar de Da gebracht omdat deze voor mn neus was aangereden.die persoon stopte,stapte uit en reed toen weer door.poes heeft het gered maar de eig was niet blij met de kosten begreep ik later van de Da."echte dierenvriend" dus!!
quote:SeptemberGirl schreef op 28 september 2010 @ 12:03:

[...]Het gaat over een kat! Moet je dan maar je kat in een konijnenkooitje stoppen?met een beetje moeite en goede wil is het mogelijk een veilige kattentuin te maken.dus in een konijnenkooitje stoppen hoeft zeker niet!!!
Ja ook meegemaakt, ik stond in een zijstraat en zag een auto voorbij sjeezen, kat stak over en kwam eronder

die lul reed door, ik ben er heen gereden en heb de kat in het gras gelegd, en de dierenambulance gebeld

word nu nog kwaad op die vent
quote:dubiootje schreef op 28 september 2010 @ 12:08:

[...]

Hoi SG! heey Duub!
Dank je wel voor jullie lieve reacties...

" Schuldig" is misschien niet het juiste woord...het komt denk ik meer omdat de eigenaar DACHT dat ik haar aangereden had.

Ik snap mensen die doorrijden zelf niet zo goed. Je voelt/hoort/ziet toch dat je een beest aanrijdt?

Ik zie nog de hele tijd die kronkelende achterhand van het dier voor me....
quote:Titsandwits schreef op 28 september 2010 @ 12:29:

Dank je wel voor jullie lieve reacties...

" Schuldig" is misschien niet het juiste woord...het komt denk ik meer omdat de eigenaar DACHT dat ik haar aangereden had.

Ik snap mensen die doorrijden zelf niet zo goed. Je voelt/hoort/ziet toch dat je een beest aanrijdt?

Ik zie nog de hele tijd die kronkelende achterhand van het dier voor me....

Nou ja, die eigenaar was natuurlijk ook van streek dus die reageerde vast heftig vanuit zijn emoties.

En al had je die kat wél aangereden, dan was het nog niet jouw schuld aangezien die beesten meestal ineens de weg oprennen. *Al zou ik me ook vreselijk voelen als ik een kat of welk dier dan ook aan zou rijden*

Naar, dat beeld op je netvlies
die mensen hadden jou niet kwaad aan mogen kijken. Zij hebben bewust het risico genomen dat de kat aangereden werd en anders moeten ze het dier bij zich houden.

Het feit dat jij gestopt bent, zegt een hoop over hoe je je er over voelt en dat ALS je de kat al had aangereden, dat je dat niet opzettelijk gedaan hebt.

De katteneigenaar is aansprakelijk voor zijn dier en moet zijn verantwoordelijkheid niet afschuiven op andere mensen.

Ik snap dat je je rot voelt, maar je hebt gedaan wat je kon, meer kun je niet.

[...]

Maar wat moet je dan? Dood is dood. Kun je wel zielig bij gaan staan kijken, maar de klap van 'n auto overleven ze niet.

Nou ja, ik vind dat je het dier op zijn minst aan de kant kan leggen. En de dierenambulance zou ik persoonlijk ook bellen. Als het op een snelweg is vind ik het wat anders, maar TO kon ook stoppen, dus neem aan dat het op een gewone weg is.

En inderdaad: kijken of het dier echt dood is. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk (al is het dier het vaak wel).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ben ik mee eens Droomz.

Stel dat het dier nog leeft en je kunt nog iets doen, moet ie dan daar maar op straat langzaam sterven? En ook als het dier dood is, dan leg ik hem langs de kant.

Beetje dom doorrijden is een vorm van onverschilligheid.

[...]

Maar wat moet je dan? Dood is dood. Kun je wel zielig bij gaan staan kijken, maar de klap van 'n auto overleven ze niet.

Wat meetelt is dat je als eigenaar straks een vermiste kat hebt.

Het is fijner om te weten wat er met je kat is gebeurd.

Natuurlijk is het een keuze van de eigenaar om een dier buiten los te laten lopen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet van hun beessies houden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven