Werk & Studie alle pijlers

Nima marketing A

28-09-2010 15:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eruit --> ik wil naast mijn baan weer een opleiding/training volgen!

De keuze is gevallen op Nima Marketing A. Ik zit qua werk al richting een communicatiekant en marketing heeft mij altijd al getrokken. Nima A lijkt mij een goede basis om mij hierna verder te verdiepen en de overstap naar een marketingbaan te maken.

Maar nu, er zijn examens in januari 2011 en juni 2011. Examen doen in januari lijkt mij niet meer te lukken, dus het wordt juni.

Helaas zitten alle avondopleidingen al vol, gaan niet door wegens te weing aanmeldingen, of zijn al een tijd begonnen.

Het moet dus een thuisstudie worden. Geen probleem, partner leert ook naast zijn baan en samen stimuleren we elkaar wel, maar ik kom er maar niet uit welke aanbieder de beste thuisstudie opleiding heeft. NTI? LOI? NCOI? Ik lees zoveel wisselende verhalen, wie heeft het verlossende antwoord?
Volgens mij hoef je helemaal geen opleider te vinden voor Nima A. Als je de boeken leest die op de literatuurlijst staan en qua rekenen de basis kent, dan moet je het ook met zelfstudie kunnen doen. Is ook een stuk goedkoper.

Bovendien staan er oefenexamens op de site, zodat je zelf in de gaten kunt houden hoe het met je kennis staat.
Thx Zwup, thuisstudie moet inderdaad lukken. Ik kan proberen om deel A1 in januari te doen en deel A2 in juni.

Maar dan nu nog de aanbieder met de beste boeken?
De boeken kan je gewoon in de boekhandel halen toch?
Ik heb NCOI gedaan. Het slagingspercentage van NIMA is erg laag, voor A2 dan (open gedeelte). Ik meen iets van 38% ofzo, dat is dus incl de mensen die het voor de 2e / 3e / 4e keer doen. Toch heeft van mijn " klas" ruim de helft het gehaald. Je moet natuurlijk wel serieus aan de slag gaan en echt, er gaat dan best wat tijd in zitten.
Tsja zelfstudie kan dus best, doet het meerendeel, maar daavan slaagt dus ook bijna niemand in 1x. En aangezien zo'n examen e500 kost
Ik heb alleen ervaring met NIMA sales A
Ik zou toch een (half) jaartje wachten tot je weer in een avondcursus terecht kunt. A1 is erg goed te doen, en ook leuk om te leren als je al in de richting van communicatie werkt. Maar A2 is bijna niet te doen als je thuisstudie doet, elk beetje hulp dat je kan gebruiken aan iemand om vragen te stellen, stok achter de deur voor 'huiswerk' etc moet je volgens mij aangrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven