Werk & Studie alle pijlers

Werken onder mijn niveau

23-08-2010 17:05 156 berichten
Zo, mijn vakantie zit er op. En dan moet je wat bij lezen, en soms valt je dan iets op dat je al maanden gezien hebt, maar wat nooit voldoende irriteerde om er op te reageren, en nu zie je het dan ineens zo vaak terugkomen dat je denkt: HALLLOOOOOOOO DOE EENS NORMAAAAAAL!!!

Ja, of zoiets dan he.

Goed, het punt:

"je niveau" is niet iets dat je door opleiding bereikt. Het is niet iets dat je aangeboren hebt gekregen, of dat je door een wonderlijk goddelijk ingrijpen hebt gekregen. Jouw niveau is waar alles bij elkaar komt: je hersens, je inzet op school en tijdens studie, je netwerk, je sociale vaardigheden, hoe hard je hebt gewerkt, je ambities, je dromen, je idealen, ga zo maar door.

Dus nee: die baan waar je nu in zit is NIET onder je niveau. Jij zit daar, DUS is het jouw niveau. Je kan hooguit heel eventjes onder je niveau werken, maar als je echt onder je niveau werkt, dan zorg je dat je binnen heel korte tijd op je niveau werkt. Werk je er al wat langer (langer dan een maand zonder stappen om iets anders te krijgen) dan IS DIT JOUW NIVEAU. Leer er maar mee leven, ook voor een drs kan de kassa precies het goede niveau zijn. Ook voor iemand zonder scholing kan directeur van een goedlopend bedrijf precies het goede niveau zijn. (Waarom zegt nooit eens iemand "ik werk eigenlijk boven mijn niveau"?)

Dat geklets over "eigenlijk onder mijn niveau werken" is een slap excuus om geen stap te verzetten en aan jezelf uit te leggen dat je je ambities niet waar maakt, dat je de beloftes uit je studietijd niet waar maakt, etc., etc.

Alles achter "eigenlijk" is bull shit.

Dus nee, je werkt niet onder je niveau, je werkt precies op je niveau. Zo niet, ga dan op je niveau werken, en zeur er niet zo over.

(En maak je geen zorgen, je mag mij arrogant noemen: ik werk ver boven mijn niveau, want ik heb helemaal geen niveau. Geen enkele serieuze opleiding afgemaakt, en behoorlijk spellen kan ik ook niet)

Ik werk echt onder mijn niveau!

Totaal aantal stemmen: 40

weeeehhhheeeeel!!!! *stampvoet* (20%)
ver er onder! (13%)
niveau? welk niveau? (35%)
niveau? het is toch nivo? (10%)
werken is voor mensen zonder niveau (23%)
Alle reacties Link kopieren
quote:rider schreef op 28 september 2010 @ 22:46:

ehm, wat is SATC-jargon?

http://lmgtfy.com/?q=SATC
.
.
@dreamer - Je motto; Shakespeare? "For there is nothing either good or bad, but thinking makes it so."?
Littlemissvixen.. nee, maar wel trots, want zelfde gedacht als Shakespeare, dus kennelijk. Was meer mijn gedachte naar aanleiding van een topic hier, waarin gevraagd werd hoe 'men' iets deed en waarin ik niet het idee had dat er slechts één manier was, maar meerdere. En dat anders dus niet gelijk beter is. Ook een opsteker voor mezelf: dat ik het anders doe dan collega's of m'n moeder, maakt niet dat IK het dus fout doe (omdat ik het idee heb dat zij het altijd zo goed doen)
Later is nu
quote:dreamer schreef op 30 september 2010 @ 10:06:

Littlemissvixen.. nee, maar wel trots, want zelfde gedacht als Shakespeare, dus kennelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven