Blij met Rutte!

30-09-2010 17:09 703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe kabinet!

Ik ben er blij mee. Laat ze NL maar hervormen, ik ben er helemaal klaar voor. Meer blauw op straat, prestatieloon voor leraren, strengere eisen aan migratie...kom maar op, Rutte/Verhagen!

Wat vinden jullie?
quote:Michelle90 schreef op 30 september 2010 @ 17:13:

Ik ben ook blij ermee!!! Helemaal voor de ouderzorg vind ik een hele goede stap en de snelheid is ook niet verkeerd. Maar met dat rookverbod voor kleine cafe's....Wanneer is een cafe klein en wanneer issie groot?< 70 m2 volgens het regeerakkoord.
quote:jaap schreef op 01 oktober 2010 @ 09:12:

[...]

En het mooie is, dat door het beleid van het kabinet Wilders die 'brains' uit andere delen van de wereld er ook niet meer in komen. Want de deur gaat op slot voor Chinezen, Indiërs, Pakistani en studenten uit Afrika. Dit land wordt weer een land voor boeren en vissers. Beetje Griekenland-zonder-zon, zeg maar
quote:Mazou schreef op 30 september 2010 @ 17:26:

Prestatieloon voor leraren?

Getverdemme zeg, dan worden ze straks dus getoetst op de resultaten die hun leerlingen behalen, en krijg je in het onderwijs nog meer prestatiegerichtheid waar alleen de sterkste leerlingen van zullen profiteren en de kinderen uit sociaal zwakkere milieu's het onderspit zullen delven.

En de leraar heeft ook al geen tijd meer voor ze, want die moeten hun targets halen en dat ook nog eens allemaal gaan aantonen.

Jakkes.

Waarom heeft de IB'er 10 kasten vol met materiaal om van viertjes wanhopig vijfjes proberen te maken ? Respecteer nou eens dat niet iedereen de Havo kan doen, en dat er ook timmermannen en loodgieters nodig zijn.

Dat kinderen op school opgevoed moeten worden om beter te leren eten en te sporten vind ik ook belachelijk. Dat is een taak van de ouders, niet voor de onderwijzers, en als je dat niet wilt doen als ouder, dan moet je geen kinderen maken, of ermee leren leven dat je te stom bent om ze op te voederen.

Als ouder ben je verantwoordelijk voor de opvoeding van je kind, niet de school. Van voeding tot veterstrikdiploma.
quote:Mazou schreef op 30 september 2010 @ 17:36:

[...]

Ja en klagen over dat er zoveel schooluitval is. En dat dat de maatschappij zoveel geld kost.Schooluitval wordt harder aangepakt. Zie het regeerakkoord.
Dit wordt een kabinet van 'eerst zien dan geloven'.
quote:Zamirah schreef op 30 september 2010 @ 17:52:

[...]

Ja, dit meen ik wel, in veel gevallen is dit zo.

En voor de mensen die echt hulp nodig hebben: heel normaal dat je daar ( een gedeelte) voor betaalt! Waarom ( wederom) afwimpelen op de maatschappij???? Waarom weer afwimpelen op de belastingbetaler? Lekker makkelijk...

"De Belastingbetaler" heeft geen cent meebetaald aan het psychologisch onderzoek voor Moppekind. En die 700 euro is ons elke cent dubbel waard geweest. We begrijpen nu meer van ons kind, en kunnen de school en verenigingen uitleggen hoe ons kind denkt. Dit heeft veel rust gegeven en die rust is zelfs onbetaalbaar.

Overigens had "de belastingbetaler" van mij best mee mogen betalen. Een onderzoek bij een instituut dat wél vergoed zou worden had waarschijnlijk een ander en veel duurder resultaat opgeleverd, omdat zij Nederlands kampioen Ritalin-verstrekker is.

Drogeer alle "lastige" kinderen, dan zijn de juffen en de maatschappij blij.
http://www.kabinetsformat ... ect&s=obj&objectid=127446

Even lezen, dat praat gemakkelijker ?
Zaterdag zal het CDA congres het wel goedkeuren.

Het kabinet Rutte I lijkt een feit!!!

Vele helderzienden die dit uitgesloten hebben moeten waarschijnlijk een nieuwe kristallen bol kopen.

Het halve forum zou tickets naar betere oorden kopen en wellicht weer terug komen bij de val van het kabinet.

Het eerste liberale kabinet in honderd jaar!!

Dat er nog maar velen mogen volgen.
quote:kareltje01 schreef op 01 oktober 2010 @ 08:22:

Hoeveel mensen gaan nu echt emigreren trouwens?

Voorheen zou het halve forum gaan emigreren als PVV zou gaan gedogen.

Zou het halve forum inderdaad verhuizen?Kan ik niet betalen want ik zit in de Wajong. En nee, in de Wajong zitten heb je het NIET breed.
quote:jaap schreef op 01 oktober 2010 @ 09:12:

[...]

. Dit land wordt weer een land voor boeren en vissers. Beetje Griekenland-zonder-zon, zeg maar Toch voelt dat een heel stuk beter dan Joegoslavië-zonder-zon, zeg maar
quote:Luci fer2 schreef op 01 oktober 2010 @ 10:51:

Toch voelt dat een heel stuk beter dan Joegoslavië-zonder-zon, zeg maarDaar kom je nog wel achter? Hadden ze daar ook niet iets met Moslims die ze niet meer zagen zitten?
Blij met Rutte van mij mag je maar kom dan niet klagen als het dadelijk allemaal verschrikkelijk tegenvalt! Ik had even het idee dat ik Balkenende hoorde praten daar kwam op den duur ook alleen nog maar onzin uit!
quote:jaap schreef op 01 oktober 2010 @ 10:55:

[...]

Daar kom je nog wel achter? Hadden ze daar ook niet iets met Moslims die ze niet meer zagen zitten? De spjjker op z'n kop Jaap.

Er zijn er genoeg, op grote schaal nog meer binnenhalen kan goed blijven gaan
quote:kareltje01 schreef op 01 oktober 2010 @ 09:43:

Heer Jaap,

U weet net zo goed als ik dat er niet zo heel veel hoog geschoold personeel uit Afrika NL binnen komt.

Chinezen zullen echt nog wel welkom zijn als ze wat toevoegen.

Pakistani kun je beter buiten de deur houden wat mij betreft.

Indiers, ik heb er lange tijd gewerkt, het niveau wordt gruwelijk overdreven in NL. Het stelt allemaal niet zo veel voor hoor.

Er staat in heel India geen fatsoenlijk gebouw of brug.

En software komt er ook niet vandaan.(..)

Sinds wanneer is China een 'westers' land dan? Het overgrote deel van de immigranten die nu Nederland binnenkomen, zijn afkomstig uit voormalige oostbloklanden. Daar zet het kabinet Wilders geen rem op, uiteraard. Want hoe moet hij dat uitleggen aan zijn vrouw?

Het aantal hoog geschoolde Indiërs is in Nederland niet zo groot, en dat zal door de maatregelen van het kabinet Wilders ook wel zo blijven. Maar in Engeland en de VS is dat wel anders!

Dat er in India een hoop mis is, dat komt niet in de laatste plaats omdat al die mensen met een goede opleiding (veelal opgeleid op Engelse en Amerikaanse universiteiten) zich niet in India vestigden? Oh! Hé! Eye-opener?
Wajong.

Er schijnt meer dan 6% van de 'jongeren' in de wajong te zitten.

Dat lijkt me ook wat overdreven veel.

Voor elk wissewasje kan je nu daar in terecht komen.

Daar moet veel strenger bij de poort gecontroleerd worden, wanneer de aantallen omlaag gaan, kunnen de schrijnende gevallen ook meer krijgen.
quote:Luci fer2 schreef op 01 oktober 2010 @ 11:01:

De spjjker op z'n kop Jaap.

Er zijn er genoeg, op grote schaal nog meer binnenhalen kan goed blijven gaanDe geest van Milosevic en Karadzic waart door ons land. Ga zo door......
quote:jaap schreef op 01 oktober 2010 @ 11:03:

[...]

Sinds wanneer is China een 'westers' land dan? Het overgrote deel van de immigranten die nu Nederland binnenkomen, zijn afkomstig uit voormalige oostbloklanden. Daar zet het kabinet Wilders geen rem op, uiteraard. Want hoe moet hij dat uitleggen aan zijn vrouw?

Nee Japie, want dat zijn Europese staatsburgers en die mogen zich hier vestigen, dat heeft niks met z'n vrouw temaken.
quote:jaap schreef op 01 oktober 2010 @ 11:03:

[...]

Het aantal hoog geschoolde Indiërs is in Nederland niet zo groot, en dat zal door de maatregelen van het kabinet Wilders ook wel zo blijven. Maar in Engeland en de VS is dat wel anders!

Dat er in India een hoop mis is, dat komt niet in de laatste plaats omdat al die mensen met een goede opleiding (veelal opgeleid op Engelse en Amerikaanse universiteiten) zich niet in India vestigden? Oh! Hé! Eye-opener?

Mijn ogen zijn geopend hoor.

Wij doen economisch niet onder voor Engeland dus ik zie geen enkele reden om Indiers meer toe te laten.

Chinezen daar moet wat mij betreft goed naar gekeken worden. Handelsbetrekkingen met China zullen belangrijker worden.

Voor de rest mag van mij betreft de grens flink dicht.

De USA laat geen kansarmen toe terwijl Europa in feite de bestemming is voor kansarmen, daar doet de huidige regering wat aan.

Komt u nou eens met aantallen onmisbare hoge functies die in NL nu opgevuld worden door Afrikanen?
quote:Luci fer2 schreef op 01 oktober 2010 @ 11:06:

[...]

Nee Japie, want dat zijn Europese staatsburgers en die mogen zich hier vestigen, dat heeft niks met z'n vrouw temaken.Sarkozy heeft de oplossing al gevonden.
quote:moppetoet schreef op 01 oktober 2010 @ 11:08:

[...]

Sarkozy heeft de oplossing al gevonden.

Als ik als Nederlander mijn caravan in het eerste de beste plantsoen parkeer en er permanent in blijf wonen, wordt ik ook gesommeerd weg te gaan!

De Roma doet dat in Frankrijk met hele families, maar dan mag er opeens niks van gezegd worden...?
Wajong:

Instroom, uitstroom en lopend bestand Wajong (x 1.000)

Instroom

Uitstroom Lopend

bestand

einde jaar

2003 8,2 4,4 138,5

2004 9,4 4,9 142,6

2005 10,4 5,6 147,2

2006 13,6 4,9 155,9

2007 15,3 4,4 166,8

2008 16,1 4,3 178,6

2009 17,9 3,9 192

Dus eind 2009 :192000 mensen in de Wajong!

http://www.uwvjaarverslag ... ng-uitkeringen-2009-.aspx

Zoveel zieken, zwakken en misselijken wonen er toch niet in NL?
Alle eenmanszaken cafe's mogen de asbakken weer op tafel zetten.Een klein cafe met 5 man personeel dus niet.

En ja ik ben ook blij met Rutte....
Sarkozy heeft groot gelijk

Alleen een verdwaasd Europees commissie lid maakt daar een grote heibel over.

Een overgroot deel van de Fransen steunt zijn president daarin.

Die mensen komen uit een ander land, komen zomaar ergens de boel bezetten, leeg roven en bevuilen en dan zou je ze niet terug naar eigen land kunnen sturen????????

Gekker moet het niet worden met die Europese commissie.
quote:kareltje01 schreef op 01 oktober 2010 @ 10:39:

(..)Het eerste liberale kabinet in honderd jaar!!

(..)Liberaal?!? 'Linkse' spilzucht en overheidsbemoeienis, gecombineerd met 'rechtse' vreemdelingenhaat en extreem nationalisme. Waar doet jou dat aan denken?
De bezuinigingsplannen. Ik noem er een paar.

Openbaar bestuur. Ben ik het volledig mee eens. Ze kunnen het niet maken om in deze situatie zichzelf te ontzien.

Sociale zekerheid.

Zorgtoeslag fors omlaag. Oneens. Een verlaging; oke. Maar fors, 50%?? Dat is me toch wel iets te gortig.

AOW-leeftijd omhoog is noodzakelijk.

Bijstand verlagen en wajong afschaffen.. ik weet het niet. Het idee van een uitkering (bijstand) voor de doelgroep spreekt me an sich wel aan.

Zorg

Beperking basispakket. Oneens; het wekt de -waar betaal ik uberhaupt nog (een steeds hogere) premie voor - gedachte op.

Bewoners tehuizen zelf huur laten betalen. Eens (mits naar draagkracht). Grote groep ouderen is vermogend; ze doen toch niks met het geld laat ze dan maar hun eigen zorg (gedeeltelijk) betalen.

Onderwijs:

Studiebeurs beperken voor bachelors

Studiefinanciering moet op de schop, maar hoe? Lastig. Wat me in het huidige stelstel tegenstaat is dat ik - en vele studenten met mij - de basisbeurs krijgen omdat er verwacht wordt dat ouders een bijdrage leveren in het bekostigen van de studie. Ik betaal alles zelf. Veel medestudenten ook en ik ken niemand die ook daadwerkelijk de ouderbijdrage van paps of mams ontvangt (in natura laat ik even buiten beschouwing). Gevolg: ik werk me een slag in de rondte. Maar. Ik ken ook een grote groep studenten - met name op het mbo - die wel een forse aanvullende beurs krijgen omdat ouders een laag inkomen hebben / uitkeringsgerechtigd zijn. Deze groep (niet allemaal hoor) klapt zichzelf in de handen. Een bijbaantje? Waarom zou ik? Met 300 stufie kan ik ook lekker leven.

Prestatieloon voor leraren vind ik onzin. Vorige week is uit onderzoek gebleken dat het onderwijs veeeel te bureaucratisch is. Docenten zijn uren kwijt met het bijhouden van administratie en verantwoording afleggen aan ouders/instanties. Gevolg: minder tijd voor de klas. Daar zit het probleem.

Er komt geen kilometerheffing en de maximumsnelheid op autosnelwegen gaat naar 130 km/uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven