Krentenbaard op vinger,gadverdamme!!
vrijdag 1 oktober 2010 om 12:02
Gadverdamme, zo smerig, ik heb dit nog nooit eerder gehad. Maandag werd ik wakker met zomaar een groot rond stuk vel van mijn vinger af. Het werd groter, vel erom heen liet ook los.Gisteren naar huisarts gegaan, bleek het krentenbaard ( Impetigo) te zijn. Ik heb fucidin gekregen, maar heb nog nooit eerder in mijn omgeving gehoord dat een volwassen iemand het had, ik vind het ook best gênant. Mijn kinderen hebben het niet. Ooit eerder gehoord dat het op deze manier bij volwassenen voorkwam?
vrijdag 1 oktober 2010 om 12:54
vrijdag 1 oktober 2010 om 12:55
Believe me, krentenbaar is ook errug besmettelijk. Maar je moet er wel ontvankelijk/vatbaar voor zijn, misschien is dat met schurft anders? Ik spreek gelukkig niet uit ervaring bij mezelf, maar mijn zoon heeft met regelmaat krentenbaard. In zijn gezicht....
Ik stoor me dus ook heel erg aan dat 'gadverdamme' in de topictitel, want hij kan er, net als jij, helemaal niets aan doen.
Ik stoor me dus ook heel erg aan dat 'gadverdamme' in de topictitel, want hij kan er, net als jij, helemaal niets aan doen.
vrijdag 1 oktober 2010 om 14:14
Wij hebben een hele periode met krentenbaard gekampt. Eerst dochter (gezicht), toen papa (gezicht), toen ik (op mijn bil), toen zoon (op zijn eczeemwangen - zo zielig). Toen ik weer (in mijn neus) en omdat zoon nog borstvoeding kreeg besmette wij elkaar over en weer. Duurde wel een half jaar eer het helemaal weg was.
vrijdag 1 oktober 2010 om 19:24
Ouwe kijk er alsjeblieft mee uit! Ruim 2 jaar gelden had mijn oudste dochter ook krentebaard. Ik had een wondje aan mijn pink en daar is die krentenbaard ook in gaan zitten. Super besmettelijk dus.Later bleek dat ik een streptokokken bacterie had.
Misschien heb je er wel eens van gehoord die vleesetende bacterie. Ik ben er enorm ziek van geweest en moest met spoed geopereerd worden. Het begon bij mij ook met het loslaten van vel. Gelukkig was mijn arts erg doortastend en heeft me direct doorgestuurd naar de eerste hulp, want anders weet ik niet hoe het afgelopen was.
Dus, ik wil je niet bang maken maar, houd het goed in de gaten.
Misschien heb je er wel eens van gehoord die vleesetende bacterie. Ik ben er enorm ziek van geweest en moest met spoed geopereerd worden. Het begon bij mij ook met het loslaten van vel. Gelukkig was mijn arts erg doortastend en heeft me direct doorgestuurd naar de eerste hulp, want anders weet ik niet hoe het afgelopen was.
Dus, ik wil je niet bang maken maar, houd het goed in de gaten.
zaterdag 2 oktober 2010 om 22:32
Oh jee, wat charlotte nu schrijft, ik ben hier speciaal weer naartoe gekomen omdat het niet kleiner maar nog steeds groter wordt. Donderdag ben ik met de fucidin creme begonnen. Vanmorgen zat er een nieuwe rand los vel omheen wat ik er zo af kon trekken, ongeveer een halve cm breed. Ik heb vaker dan de geadviseerde 2 keer per dag fucidin erop gesmeerd, en zojuist heb ik weer eens goed gekeken, en kon er opnieuw losgelaten vel aftrekken, ongeveer een kwart cm nu. Ik trek dit vel eraf omdat de crème er dan goed bij kan komen. Het ziet er echt lelijk uit, zal dit reden zijn om niet tot maandag af te wachten en morgenochtend de dokterspost te bellen als er morgenochtend weer nieuw los vel omheen zit? Ik word best wel ongerust nu. En ja, ik kijk heel goed uit om mezelf en anderen niet meer te besmetten. Ik loop met gaasverband eromheen en doe een latex handschoen aan als ik eten kook en mijn kinderen eten of drinken geef en met de afwasmachine leeghalen enzo.
zaterdag 2 oktober 2010 om 22:47
Hoi Ouwe
ik ben blij dat je even terug bent gekomen op het topic. En mijn reactie hebt gelezen. Houd ook even je temp. in de gaten. Ik kreeg nl ook koorts. Mocht ook absoluut niet mijn kinderen verzorgen. Ik weet dat is heel
lastig. Maar geef het even uit handen tot je meer weet. Bel anders voor de zekerheid even met de huisartsenpost morgen. Succes.
ik ben blij dat je even terug bent gekomen op het topic. En mijn reactie hebt gelezen. Houd ook even je temp. in de gaten. Ik kreeg nl ook koorts. Mocht ook absoluut niet mijn kinderen verzorgen. Ik weet dat is heel
lastig. Maar geef het even uit handen tot je meer weet. Bel anders voor de zekerheid even met de huisartsenpost morgen. Succes.
zaterdag 2 oktober 2010 om 22:58
Fijn dat je zo snel reageert charlotte, en dank je wel voor je meelevendheid. Ik voel me echt niet ziek en het doet ook bijna geen pijn. Ik kijk echt goed uit voor mijn kinderen, ik heb het dik ingezwachteld met gaasverband, en in principe is krentenbaard niet meer besmettelijk als je 48 uur fucidin hebt gesmeerd, maar neem toch het zekere voor het onzekere en heb het daarom dik ingezwachteld en raak servies en eten alleen aan met handschoen aan. Ik ga inderdaad morgenochtend de huisartsenpost bellen. Ik ben niet iemand die voor ieder wissewasje bij de huisarts zit, maar vraag me af of dit wel of niet spoed is, dokterspost is alleen voor spoedgevallen, hmm , lastig.