Gezondheid alle pijlers

acupunctuur/orthomoleculair arts

02-10-2010 20:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat op dit forum een deskundige schuilt......

ik heb verschillende klachten die in de reguliere gezondheidszorg niet boven water komen. In principe geen probleem ik weet zelf wat wel/niet te doen.

nu heb ik het idee dat mijn hormoonhuishouding aardig van slag is doordat ik veel te vroeg bevallen ben en de nodige stress heb.

de klachten die ik heb:

-continu warm hebben (normaal koud van aard)

-verminderde libido

- humeurig

-nachtelijke rugpijn

-vermoeidheid

klachten die al jaren spelen:

-overgevoelig voor stof

-gevoelige luchtwegen

-snel suikerafhankelijk

ik weet dat de meeste klachten ook alleen veroorzaakt kunnen worden door hetgeen ik meegemaakt heb maar niet geschoten is mis toch? ik denk erover om in de alternatieve sector te kijken wat ik kan doen.

is er een deskundige in the house?

liefs fener
Je bent al bij een endocrinoloog geweest, concludeer ik dat correct?
nee ben er nog niet geweest
ik heb oa darmonderzoek gehad jaren geleden in ziekenhuis, kwam niets uit. (toch echt last van oplospoeders en melk)

zie nu dat ik buikklachten niet in t lijstje heb geschreven.

heb een operatie ondergaan om meer lucht te krijgen , rechter tussenschot verruimd. heeft geen moer geholpen. toen kwam de arts tot de conclusie dat mijn weefsel overgevoelig was en wilde het verlittekenen. ja duh ik weet ook wel dat t overgevoelig is maar waarom??? als iemand bij mij komt met last van zijn arm hak ik toch ook die arm niet eraf....
Tja, mijn advies zou ook zijn eerst voor consult naar een endocrinoloog. Mocht daar niets uitkomen kun je altijd nog alternatieve arts bezoeken.
middels dit topic probeer ik erachter te komen of deze klachten hormonaal van aard kunnen zijn. dan kan een endocrinoloog een optie zijn
hey! het voordeel van het alternatieve circuit is dat er naar het gehele lijf en de persoon wordt gekeken, en niet lokaal naar waar het plekje / jeukje zit. er wordt niet naar de symptoom gekeken (en gefixt), maar naar waar het vandaan komt. ik heb er zelf altijd veel baat bij gehad. doen! kan nooit kwaad. succes!
Oke, wellicht is het handig om naast een lijstje van je klachten ook een lijstje van bezochte deskundigen bekend te maken? Ik begrijp dat een darmonderzoek niets heeft uitgewezen. Je hebt een neusoperatie gehad waarbij je arts tot de conclusie kwam dat je weefsel overgevoelig was.

Ben je al eens bij een allergie-deskundige geweest? Wat zegt je huisarts? Bloedonderzoek gehad?
ik heb mijn darm en kno klachten gelaten voor wat t was,omdat ik de onderzoeken beu was. vooralsnog gaat dit redelijk mits ik niet veel melk en oplosmelk/coffee e.d drink. kan niet alleen door mijn neus ademen maar met mn mond open kom ik er:)

voor de rugpijn ben ik bij de huiarts geweest. heb diclofenac 75mg gekregen, hielp nauwelijks. Heb zelf een verwijzing voor de manueel therapeut gevraagd. De pijn is nu anders van aard, ik voel het verschil tussen vastzittende gewrichten en spierpijn.Ik ga nu niet graag naar de huisarts. ik vermoed dat hij me na de psycholoog stuurt ipv onderzoek gaat doen.(gezien mijn vroeggeboorte en overlijden van mijn zoontje).
Je hebt je zoontje vroegtijdig verloren, wat vreselijk..... Veel sterkte.

Is het misschien een idee om via de huisarts een medische check-up aan te vragen? Of anders via zo'n instelling die dat doen (bijvoorbeeld pre-scan). Pas wanneer er bij een volledige medische keuring of doorlichting niets uit komt zou ik het in het alternatieve circuit zoeken.
ik weet dat een lichaam bij een vroeggeboorte ontregeld kan zijn, maar krijg niet gegoogled wat een redelijke termijn voor herstel is. wellicht dat dit een goede vraag is voor de huisarts.

Zit ik nog wel met die rugpijn, ik word elke nacht wakker van de pijn. Ben zelf oefentherapeut dus ben erop los gaan oefenen ed. de rugpijn is zo lastig omschrijfbaar. medicatie, manueel therapie en massages van collegas zetten geen zoden aan de dijk.

Ik weet dat ik geen rugafwijking heb in de zin van hernia e.d het zijn echt de spieren. dus ben erg nieuwsgierig naar eventuele verbanden tussen hormoonhuishouding en rugklachten.
lieve fener, ga je gewoon verdiepen in het alternatieve circuit, en ga daar mee aan de slag. berichten hieronder zijn goedbedoeld, maar blijkbaar kom je gewoon niet heel veel verder in het reguliere circuit. Mensen zijn er bang voor omdat ze het niet begrijpen, terwijl bijvoorbeeld een homeopaat zoveel meer voor je kan betekenen dan een huisarts of bloedonderzoek. Er wordt naar jou gekeken, naar je hele lijf, in plaats van naar alle kleine stukjes.

Ik heb zelf veel baat gehad bij toegepaste kinesiologie. Gewoon rustig je erin verdiepen en een afspraak maken als de tijd er rijp voor is. Consulten worden in de meeste gevallen gewoon vergoed (let er wel op dat de genezer is aangesloten bij een vakorganisatie). Je kan je er in ieder geval nooit slechter door gaan voelen, mocht je ergens bang voor zijn. Veel succes!
Heb je deze klachten sinds je bevallen bent van je zoontje?

Heb je toen veel bloed verloren?
quote:SeptemberGirl schreef op 02 oktober 2010 @ 21:22:

lieve fener, ga je gewoon verdiepen in het alternatieve circuit, en ga daar mee aan de slag. berichten hieronder zijn goedbedoeld, maar blijkbaar kom je gewoon niet heel veel verder in het reguliere circuit. Mensen zijn er bang voor omdat ze het niet begrijpen, terwijl bijvoorbeeld een homeopaat zoveel meer voor je kan betekenen dan een huisarts of bloedonderzoek. Er wordt naar jou gekeken, naar je hele lijf, in plaats van naar alle kleine stukjes.

Ik heb zelf veel baat gehad bij toegepaste kinesiologie. Gewoon rustig je erin verdiepen en een afspraak maken als de tijd er rijp voor is. Consulten worden in de meeste gevallen gewoon vergoed (let er wel op dat de genezer is aangesloten bij een vakorganisatie). Je kan je er in ieder geval nooit slechter door gaan voelen, mocht je ergens bang voor zijn. Veel succes!Waar baseer je dat op?
@septembergirl

ben er eigenlijk al uit om in iedergeval een consult bij een acupuncturist te maken. ben niet aanvullend verzekerd en hoopte hier wat meer info te krijgen zodat ik niet 10 consulten her en der zelf moet betalen.waarvoor ben jij behandeld?

ik denk dat voeding veel voor mij doet, ik reageer altijd sterk op stoffen als caffeine alcohol e.d
@pelikaan

de eerste rij klachten heb ik sinds de geboorte van mijn zoon. ik heb toen bijna een liter bloed verloren maar had nog wel een hb van 7,4

het tweede rijtje zijn klachten die al jaren voortduren

ben benieuwd waarom je het vraagt
ps heb ook veel opvliegers gehad na de bevalling maar na de 1e menstruatie was dat over. mijn menstruatie is wel anders. veel korter en het komt trager op gang.
Ben je niet voor een deel "gewoon" aan het ontzwangeren? Dat eerste rijtje herken ik voor een groot deel en dat wijt ik aan ontzwangeren.
Tijdens je zwangerschap wordt je hypofyse groter. Als je dan tijdens je bevalling erg veel bloed verliest, bestaat de mogelijkheid dat (een deel van) je hypofyse afsterft (je krijgt dan ook enorme hoofdpijn, als je dat niet gehad hebt, kun je dit eigenlijk wel wegstrepen). Je kunt daarna allerlei vage klachten krijgen. Je hormoonhuishouding wordt immers door de hypofyse geregeld. Het is echter een zeer, zeer zeldzame aandoening. Feit is wel dat 'ie daardoor minder snel wordt herkend. Ik denk bij jouw klachten niet meteen hieraan, maar wil wel aangeven dat het verstandig is om eens een endocrinoloog te bezoeken.

Het heet overigens Syndroom van Sheehan.
@septembergirl zie op een site over kinesiologie dat de hoogte van mijn rugpijn kan duiden op een probleem in longen/luchtwegen. nu wordt t interessant....
hoi Wuiles! Dat baseer ik op ervaringen van mezelf, en van personen in mijn omgeving.

Fener, ik zou contact opnemen met je zorgverzekeraar als je niet zeker bent over vergoeding. Ook acupuncturisten zijn veelal aangesloten bij een brancheorganisatie. Veel succes, hopelijk voel je je snel beter.
@supersmollie, ja kan grotendeels wel maar al 4 maanden geen nacht doorslapen van de pijne rug is mij te erg. dat is de reden dat ik verder wil zoeken. met die andere klachtjes kan ik prima leven. omdat de rugklachten voor mij vaag zijn en ik andere klachten heb dacht ik aan een gezamelijke veroorzaker,bijv hormonen. etc etc
@pelikaan

kunnen we afvinken, wel hoofdpijn maar meer zeurend,en al menstruaties gehad
quote:fener schreef op 02 oktober 2010 @ 22:01:

@pelikaan

kunnen we afvinken, wel hoofdpijn maar meer zeurend,en al menstruaties gehadGelukkig maar ;)
dat dacht ik ook:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven