Mode & Beauty alle pijlers

Zo rood hoofd bij presentatie, wie heeft tips?

25-11-2007 11:46 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, aanstaande vrijdag heb ik weer een presentatie voor veel mensen.

Zodra ik in het middelpunt sta krijg ik een rode kop.

Of het nu in groot gezelschap is of in een klein groepje. Ik heb het altijd gehad, heb zelfs in mijn middelbare periode er heel veel moeite mee gehad (gepest enzo...)

Nu heb ik het wel geaccepteerd en het gebeurt veel minder dan vroeger.

Maar ja... bij zo'n presentatie gaat het altijd mis. Soms zelfs nog halverwege... Rode kop, helemaal gevlekte hals. En dat gaat dan ook het eerste half uur niet meer weg.

Kan wel janken dan, zo erg, alsof ik op van de zenuwen ben ofzo...

Mijn vraag nu: wat kan ik er aan doen?

De tip om veel met make-up te werken werkt bij mij niet. Je hebt dan een redelijk dekkende make-up nodig en ik heb veel sproeten, dus zie er gek uit als ik ineens egaal ben

Sowieso zal ik kijken of ik een grote sjaal oid om doe, om mijn hals wat te bedekken, dat scheelt misschien al?

Maar verder?

BESTE ALLEMAAL:

ergens staat mijn emailadres nog in dit topic. Ik wil hierbij aangeven dat ik geen pillen meer opstuur. Regelmatig mailen mensen me, maar ik heb na die enkele keer niks meer opgestuurd. Ik kan het risico niet nemen dat er iets zou gebeuren en wil dat risico ook niet nemen.

Ik ben geen arts, en raad je dan ook aan om voor bepaalde medicatie naar je huisarts te stappen.

Ik zal dan ook niet meer reageren op mails met deze verzoeken.

Groetjes,

Vinyl

Ik pas de kleur nog maar even aan, want zelfs nu, half 2010, komen er nog verzoeken binnen voor pillen. IK DOE HET NIET!
Herkenbaar! Wat bij mij werkte: zorg dat je goed voorbereid bent (scheelt stress), trek kleren aan waar je je lekker in voelt en verder niet zoveel. Okee, je krijgt een rode kop, dat is nou eenmaal zo. als de inhoud van je verhaal verder goed is, maakt dat eigenlijk niks uit. Ik merkte bij mezelf dat het bij mij echt minder werd toen ik accepteerde dat het zo is. Zo zit ik in elkaar, nou én.

Ik heb zelf wel eens complimenten gehad dat ik zo eerlijk durfde te blozen
Klopt wel hoor, ik heb het in die zin wel geaccepteerd, het is nu eenmaal zo en dat zeg ik dan ook wel eens. Maar het is bijna geen blozen meer, ik ontplof bijna. Waren het maar schattige rode wangetjes... haha

Ik ga me juist ongemakkelijk voelen van het blozen, niet van het presenteren zelf, gek he?
En dan mensen die zeggen: je bent helemaal gevlekt, hahahahahahaha

(grr... ik vind het helemaal niet grappig, en dat dat zo is weet ik ook wel)
hoi,

ik heb hier zelf ook last van niet echt een rood hoofd maar wel veel zenuwen wat ik doe?

Miss een beetje simpel maar mij zenuwen zijn een stuk minder als ik me goed voor bereid en alvast oefen voor mensen.

hoop dat je er wt aan heb succes!
Hier hetzelfde probleem, ook als ik goed voorbereid ben.

Ik zeg het nu altijd aan het begin van de presentatie. Gewoon als grapje.

Een beetje in de zin van "als ik dalijk een rood hoofd krijg, dan is dat gewoon van de inspanning en niet omdat ik jullie allemaal naakt voorstel".

Meestal wordt er dan wat gelachen en is het goed.
Goed dat je het zegt.Maak er maar een grapje van.

Plus de wereld vergaat niet. Succes je kunt het!
Nou ja, dit is de vereniging van mijn werk, allemaal mannen van 65 tot bijna dood, haha

Dus dat van dat naakt is misschien niet zo goed... hahahaha

Maar goed, ik zou er wel iets van kunnen maken misschien ja!
Goede tip Blumpke

Ik wordt gelukkig niet rood, maar werd wel altijd heel zenuwachtig, wat je aan mijn stem kunt horen. Tot ik presentatietrainingen moest volgen. Wat ik daar echt van heb geleerd is dat het erger voelt dan dat het er voor anderen uitziet. Terwijl ik bang was dat ik doodzenuwachtig overkwam, zag je op de video nagenoeg niets... .

Verder werd er echt op gewezen dat de echte zenuwen na een paar minuten altijd over zijn. Die moet je dus door zien te komen. Wat ik daarna altijd heb gedaan is me vooraf al voorstellen dat ik er stond. Dus terwijl ik bijv. zit te wachten tot ik 'moet' zit ik met klamme handjes me in te beelden dat ik er sta. Dan valt het 5 minuten later in het echt sowieso mee en daarmee had ik een deel van de zenuwen al gehad.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig echt niet meer opkijk tegen het geven van een presentatie, dus het zal ook wel gewenning zijn. Succes in ieder geval vrijdag en ga jezelf niet gek lopen maken de hele week!
Dat zeg ik....
Ik herken het inderdaad ook. Vreselijk... ik krijg een hoofd als een tomaat en vlekken in mijn nek. Ik doe dan ook vaak een kolletje aan bij presentaties (wel een beetje lastig als het zomer is, maar goed). Ik kreeg vroeger het predicaat zontomaatje...

Maar ik heb het geaccepteerd. Het is niet anders.... je kunt er verder weinig aan doen. Goed voorbereiden en een grapje maken zou ik niet doen tenzij ze er over beginnen. Gewoon negeren..... en anders als je wel een grapje wilt maken iets in de trant van: goh al die mannen in de zaal... ik krijg het er warm van?
Daar heb ik ook altijd last van.

Ik heb dat zelf ook in de gaten, het enige dat je kunt doen is accepteren dat je er last van hebt.

Zorgen dat je goed voorbereid bent, wat dia's hebt die mensen een beetje afleiden en goed slapen van te voren.

En het is helemaal niet erg als je zenuwachtig bent, half Nederland heeft er last van, en jij hebt het lef wel!
Nou ja, heb het lef.... Ik moet wel.. hahahahaha

Maar goed, ik zal proberen me goed voor te bereiden. Het onderwerp ligt me wel, dat ben ik namelijk. Moet me voorstellen en uitleggen wat ik doe enzo.

Maar ooh... al die starende ogen... boehoehoe
Leidt die ogen af met iets, neem voorbeelden mee, foto's etc. Dat maakt een presentatie ook wat levendiger.

Vertel een leuke anekdote over jezelf, wees trots op jezelf. Zorg dat je kleren aan hebt waar je je lekker in voelt en die je erg goed staan.

In ieder geval veel succes, en onthoud:

Piekeren neemt je zoren voor morgen niet weg, maar wel de kracht van vandaag!
Nou, eigenlijk pieker ik ook niet zo over de inhoud, ik ga dat donderdag maar doen denk ik, en neem inderdaad wat voorbeelden mee van dingen die ik al gemaakt heb ofzo?
Weet natuurlijk niet waar het over gaat, maar als dat iets toevoegt aan je presentatie zeker doen.

Je kan vertellen wat je wilt, maar als je iets laat zien krijgen mensen er ook een beter beeld bij.

Je piekert misschien niet over de inhoud, maar zoals ik uit je berichten lees wel over je algemene voorkomen (vlekken in de hals en zo...)

Als je erg zweet, geen kleding aan trekken waar in je zweet vlekken onder je oksel kunt zien. Die blunder heb ik ooit eens gemaakt... Ik heb toen maar mijn colbertje aan gehouden, terwijl het snik heet was.
Nou, het gaat over mezelf en wat ik doe...

Maar daar maak ik me niet zo druk om, ik klets best makkelijk, maar inderdaad die vlekken en die knalrode kop....

Qua kleding kleed ik me inderdaad in iets ademends, dankjewel!
Een vroegere vriendin van mij had er iets voor. Pilletjes geloof ik. Maar ja, heb je niet zoveel aan nu, want weet niet precies wat het was. Misschien ha even bellen of google uitpluizen.
http://blozen.proboards31...7444524&page=6#1145368597

Hier staat ook een middel beschreven. Op het bloosforum
Ah, dankjewel, ik ben gelijk gaan lezen! Maar klinkt toch wel een beetje griezelig, ook omdat je er slaperig van kunt worden...

Helaas ken ik niks homeopatisch ofzo, dat zou ik nog wel durven!!
Hoi ik weet niet of je ppt gebruikt tijdens je presentatie, maar dan kan je het licht uit doen of donkerder zetten zodat je slides beter opvallen, en je rode hoofd minder
Volgens mij had vriendin iets homeopatisch. Reformwinkel anders een bellen?
Nou, ik heb geen presentatie, dus dat gaat niet lukken, zou wel een ideale oplossing zijn iig!!

Enne... die reformwinkel ga ik ZEKER bellen!
Misschien een vraag die niet helemaal toespitst op je probleem, maar vind je presenteren wel leuk?

Ikzelf moest ook eens presenteren..ik sliep er niet meer van. Toen het zover was voelde ik me misselijk worden en zei dat ik het niet meer ging doen. 't Was maar voor studie en iemand nam het over. Ik had er het 'gezeur' voor over, het leek alsof ik flauwviel van de spanning toen. Goed, de sfeer was voor mij een stuk minder maar ik heb het niet gedaan en doe het niet meer. De wereld vergaat niet als je niet presenteert.

En een sjaaltje vind ik een goed idee en getinte dagcreme kan ook helpen, trouwens.
Nee, ik vind het niet echt leuk, maar ik moet wel regelmatig voor zowel school als studie.

Mijn gezicht is nog redelijk getint van een recente vakantie. Maar ja, ik word echt vuurrood, dus het knalt overal doorheen helaas...
Tja een heel herkenbaar probleem. Ik had vroeger altijd ontzettend last van blozen, totdat ik op internet las over een medicijn dat bij een aantal mensen ontzettend goed had geholpen. Het betreft een medicijn met daarin het bestanddeel Oxybutinine. Ik was nogal huiverig om een medicijn te gaan gebruiken wat eigenlijk voor andere doeleinden is gemaakt. Ik las echter ook dat sommige mensen overleg hadden gehad met hun eigen huisarts en dat de huisarts had aangegeven dat ze het dan maar moesten proberen. Ik heb het medicijn besteld via internet (in het buitenland) en gebruik het nu zo’n 6 maanden zonder last van bijwerkingen. En sinds ik het medicijn gebruik (overigens alleen op de dagen waarop ik denk dit nodig te hebben) heb ik geen een keer meer gebloosd. Ik weet niet of het ook werkt tegen vlekken in de nek, want daar had ik geen last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven