Werk & Studie alle pijlers

thuisstudie Frans, welke

29-09-2010 09:51 34 berichten
heb in mijn stad rondgekeken naar verschillende

cursussen. die zijn over het algemeen s'avonds,

wat voor mij niet zo handig is.

bedacht dus dat misschien een thuis cursus handiger was.

mijn vraag is alleen

met welke hebben jullie goede ervaringen?

niet te duur zou ook leuk zijn......
Alle reacties Link kopieren
www.livemocha.com

daar leer je snel een taal en op een leuke manier en... is gratis.

het enige wat je extra doet is taallessen van anderen nakijken die Nederlands willen leren.
Rosetta Stone is goed. Ik weet niet heo duur die is, ik heb hem gratis gekregen.

Ook kun je het boek 'Frans voor zelfstudie van Prisma gebruiken

( http://www.managementboek ... _zelfstudie_luuk_dijkstra )

er zit ook een taalcd bij.

Succes!
Assimil cursussen, ongeacht in welke taal, zijn ook heel goed.
Wil je de taal voornamelijk leren spreken kan je ook een Michel Thomas cursus doen. Op Michelthomas.co.uk kun je proefjes luisteren van de verschillende taalcursussen die hij heeft en het zo uitproberen.
Voor een goede duidelijke basis vond ik zelf Living Language erg handig. (heb niet Frans gedaan maar een andere taal) Het boek is erg leuk want naast (duidelijke) grammatica uitleg, nieuwe woorden en zinnen etc staan er ook veel leuke stukjes in over het land en de cultuur waarin de taal wordt gesproken. Bevat geloof ik 6 extra CD's waarin bijna alles wat in het boek staat wordt uitgesproken. In tegenstelling tot sommige van dit soort Cd's zijn deze heel duidelijk uitgesproken. Living Language kost iets van 45 euro per taalpakket. Kan je gewoon bij Bol.com bestellen.

LOI is verder ook prima met taalcursussen, voordeel in vergelijking met de andere cursussen is dat alles ook wordt nagekeken en je dus weet of je op de goede weg bent. Ook je uitspraak wordt zo beter. Ook kun je een cursus doen gericht op een Frans examen geloof ik. (zoals bij Engels en Duits)

Pimsleur is ook leuk om erbij te doen. Kan je in online boekenwinkels wel downloaden (kost wel geld), even op googlen.
wat een reacties! bedankt!

ik wist niet dat er veel meer mogelijk is dan alleen

'de bekende' thuisstudis zoals de LOI die ik toch wel

vrij prijzig vind.

het echte basisfrans beheers ik trouwens wel,

maar wil dat nog een beetje uitbreiden.

nadeel: nou moet ik gaan kiezen
Ik heb nog een tweeehands thuisstudie LOI staan... vriendenprijsje

Helaas nooit vergekomen, dus je huiswerk zul je zelf na moeten kijken...:-)
Haha in dat geval heb ik ook de volledig Michel Thomas cursus Frans wel ;) Als je de basis al beheerst heb je het meest aan de 'Advanced course'.
Ik heb thuis ongebruikte studie van de LOI liggen. Frans. 3 mappen, audio CD's, werkboek en leerboek. Daarvoor moet je ook de basis gehad hebben.

Ik doe er verder niks meer mee, was helaas wel prijzig om te kopen ;)
lichtelijk; wat is een vriendenprijsje

cacaopoeder: wat is prijzig
ach, doe een bod (lichtelijk@hotmail.com)

Ik heb ruimte nodig en Frans neemt meer ruimte in m'n kast dan in m'n hoofd. Jij hebt de ruimte, dus daar komen we vast wel uit.

Het is de basiscursus Frans, hij is nu vast ook wel te zien bij LOI.nl.
net ff gekeken en het is dus de beginnerscursus?

bedankt voor het aanbod maar ben bang dat dat een beetje te simpel is voor mij... op de site staat dat het vergeleken wordt met de cursus b1 van alliance francaise, en die is dus te makkelijk voor mij. maar nogmaals bedankt
350 euro, maar dat was inclusief de hulp van een online leraar. Die ik nooit gehad heb. Het is prima zelf te doen, maar dan moet je wel basiskennis hebben.

Het boek begint met de basis, maar wordt al snel aan wat moeilijker. Je kunt je aan het einde van de cursus wel verstaanbaar maken met een aantal gesprekken e.d.
ok dus het is meer dan je m'appelle pietje puk? klinkt goed

maar wil je die volle 350 ervoor cacao poeder? dan kan ik het namelijk ook wel zelf bestellen bij bol.com

zat net ff bij de nti te kijken, weet iemand of dat wat is?

zit overigens nog wel te twijfelen. duik straks maar ff een boekwinkel in....
Ja meer het je m'appelle bladiebla gedeelte.

Uh nee, ik hoef niet het volle bedrag. Het is wel een volledige thuisstudie en gecertificeerd, mocht je dat ook bij bol.com kunnen bestellen dan zou ik dan gewoon doen, waarschijnlijk is dat dan helemaal goedkoop.

Ik zou niet weten wat ik ervoor zou kunnen vragen nu, de taal is niet veranderd en het de boeken zijn nog compleet nieuw in principe. Het is maar wat je ervoor over hebt denk ik... anders kijk je eerst is rond, je kunt ook simpel weg een cd-rom kopen met audio oefeningen natuurlijk. Het is maar wat voor niveau je ermee wilt bereiken...
ok maar is de hele cursus enkel basis a la je m'appelle

of is het wat uitgebreider??

ik wil vooral mijn woordenkennis wat uitbreiden en wat uitgebreidere zitten kunnen.
de luistercursus van Prisma, weet iemand of dat wat is??
Nou, je begint natuurlijk met de basis maar het blijft niet bij je m'apelle, dan zou je geen 2 dikke boeken en een doos met audio cd's hoeven te gebruiken. En dat heeft mijn pakket wel.

Maar volgens mij ben je niet echt bereid op mn aanbod in te gaan en wil je graag verder zoeken. Ook geen probleem.
cacao, dat klopte ook maar ik heb me eigenlijk bedacht.

ik d8 eerst meer aan die boeken a la prisma, maar volgens mij zijn dat niet echt lessen....

ook ik ben aan het kijken via marktplaats voor priveles,

maar ik weet toch niet of ik dat wat vind.

het voordeel van een thuiscursus is dat je het in je eigen tijd kan doen.

ik begrijp van jou dat wat jij hebt dus aardig uitgebreid is? toch wel handig want zo goed is mijn basis frans nu ook weer niet...

dan denk ik toch dat het wat voor me is.

wel onder voorbehoud aangezien ik een privedocent gevonden heb (die kan alleen in het weekend en dat vind ik niet zo prettig dus vandaar mijn twijfel)

aan wat voor prijs zit jij zelf te denken?
oww help ik zit nu echt in dubio want ik heb dus iemand

gevonden die prive les geeft en niet erg duur is.

moet nu dus echt ff nadenken.

een thuiscursus heeft wel wat omdat je het in je eigen tijd kan doen, maar verder heb je geen begeleiding wat van die priveles weer een voordeel is...... pieker pieker.......
en als niemand meer reageerd kom ik er helemaal niet uit...
Als je beter leert met leraar, neem je die priveles,

Kun je jezelf ook goed aansturen qua leren, dan is een LOI ook voldoende.
ik ben helemaal niet wispelturig of zo

maar ik zit toch te twijfelen of ik die priveles wel wil.

deze persoon kan alleen in het weekend, dan heb ik dus niet zoveel zin...

het voordeel van die LOI is dat je het kan doen wanneer je zelf wilt. moet wel zeggen dat ik jaren terug ook es een thuiscursus had (niet van LOI) waar ik niks mee deed.

dat moeten we uiteraard niet weer hebben....

nog een voordeel is dat ik toevallig 2 mensen ken die errug goed frans spreken, daar zou ik met vragen altijd heen kunnen.

cacaopoeder, ik overweeg toch om het van je over te nemen...

(als het aanbod nog geldt en je nog niet gek geworden bent van mijn wispelturigheid )
Zeg het maar wanneer je eruit bent en je met een redelijk bod komt, want anders blijft het in mn kast verstoffen zoals het nu ook doet.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven