een slaap probleem

04-10-2010 15:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd wat moeite om in slaap te komen?

iemand tips? ik ben tegen slaappillen ivm verslavende werking.
Doe je een recordpoging topics openen?
Hoe lang is de laatste tijd?

Zijn er sinds / net voor de de slaapproblemen begonnen dingen veranderd?

Waar uiten de slaapproblemen zich in? doorslapen inslapen anders

Heb je het er met je therapeut al over gehad?
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 04-10-2010 16:00
Reden: loepje
% gewijzigd
Heb je de standaard google antwoorden op 'slaapprobleem' al geprobeerd?
nee hoor, ik zit met sommige dingen die ik kwijt wil en de andere zijn gewoon wat luchtiger.
Melatonine.
Van een slaappil ben je niet gelijk verslaafd hoor. Maar goed, zomaar slaappillen gaan slikken is ook geen goed idee.

TV en pc uit uur voor je gaat slapen, minimaal uur naar buiten per dag, genoeg bewegen, niet eten en geen koffie oid drinken na 8e, een warm bad, warme melk (ieuw!) met eventueel wat anijs, melatonine via de drogist of de huisarts als het echt ernstig is.

Verder google; tips bij slaapprobleem.
slaapmiddelen zijn nou ook weer niet acuut verslavend hoor. Als jij tijdelijk niet zo goed inslaapt, valt het best te proberen.

Bovendien zou ik gewoon naar mn huisarts gaan, die kan jou duidelijk vertellen wat wel en wat niet helpt en rekening houden met jouw wensen.
Buiten komen en bewegen, wandelen of fietsen. Niet te veel eten kort voor het naar bed gaan. Niet te vroeg naar bed gaan. Glaasje wijn wil ook wel helpen.

Succes ermee.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Pieker je veel? Misschien kan je voor je gaat slapen in een boekje je gedachten wegschrijven.

Een warme douche helpt ook wel of een boek lezen ipv tv.
Bedankt voor de tips allemaal,

Ik heb het ook ff opgepakt met mijn therapeut, hij heeft ook nog wat tips gegeven en ik moet een cognitief schema( ik zit in schema therapie) maken, dus daar ga ik ook mee aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven