welke edelstenen zijn dit?

04-10-2010 16:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo forumdames!(en enkele heer)

gisteren ben ik naar een beurs geweest en heb ik 2 sieraden gekocht, dit is me als parelmoeropaal verkocht. Nu wou ik dit opzoeken waar deze stenen voor waren, maar ik kan er niets over vinden, er lijkt er geen eentje op!

ik heb ze gekocht omdat ik ze mooi vond, maar waar de stenen voor dienen vind ik ook van belang.

de ene is apart grijs en de andere apart donkerblauw zwartachtig, eigenlijk meer zwart met een blauw gloed.

ben benieuwd of er mensen zijn met een beetje kennis hier van!
Ik vrees gewoon glas....
Het lijkt niet op opaal in mijn ogen. Zo van een foto kan ik er ook weinig zinnigs over zeggen. Misschien is parelmoeropaal wel een zelfverzonnen term? Kun je het desbetreffende bedrijf niet bellen en vragen om uitleg? Zo van een foto kan hier niemand je uitsluitsel geven.
klik hier
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Some_One schreef op 04 oktober 2010 @ 16:21:

Ik vrees gewoon glas....Ik ken behoorlijk wat halfedelstenen (want edelstenen zijn het zeker niet) en ik herken dit niet. Zitten er ook tekeningen in de steen of zijn ze egaal?
-4 dubbel -
-4 dubbel -
10-tellers heetten deze vroeger toch bij het knikkeren?
of klik hier
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
ik denk ook dat dit glas is, zeker die blauwige, want ik heb glaskralen die er precies zo uitzien...
@ Rosaliedje

Dat zegt helaas niets.
Zijn ze doorschijnend? Of zit er tekening in?
Inderdaad glas en halfedelstenen is ook een nietszeggende naam.
ik zeg knikkers
2 keer zelfs
quote:PattiPage schreef op 04 oktober 2010 @ 16:23:

[...]

Ik ken behoorlijk wat halfedelstenen (want edelstenen zijn het zeker niet) en ik herken dit niet. Zitten er ook tekeningen in de steen of zijn ze egaal?Halfedelstenen bestaan niet. Die term is al zeker 20 jaar geleden afgeschaft.
de witte vermoed ik een girasol opaal....

de blauwachtige kun je bij het blauwe niet in de steen kijken en bij het zwart achtige op 1 punt wel als je het in de zon houd maar dan zie je een blauwe gloed.

of ik heb een hele zeldzame die veel geldwaard is;)
Die witte is op z'n gunstigst een geslepen stuk kwarts, die andere herken ik niet als edelsteen.
met glas bedoel ik dat het gemaakt is door mensen en dat het dus geen edelsteen is. (dwz gemaakt door de natuur)
Ze heten ook wel cateye. deze staan op een kralensite en zijn 10 cent.

Ik vermoed dat ze inderdaad van echt glas zijn.
Ik herken het wel en het is idd synthetisch vervaardigd. het is glas met een effect erin. Je ziet het op dit moment veel als balletjes die je in een ring kan klemmen, of in het soort hangertjes als wat jij ook hebt gekocht.

Het ziet er leuk uit, maar het is geen edelsteen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kan iemand mij vertellen wat de steen in de ring van mijn oma -erfstukje- mogelijk is ?

Oranje met donkeroranje evenwijdige streepjes. Lichtdoorlatend, maar niet doorzichtig.

Kan het een "regelmatig gelijnde agaat" zijn ?
Wanneer is iets eigenlijk een edelsteen, en wanneer een halfedelsteen ?
Ik heb op cateye gegoogled...ben beet genomen......

maar dan schaadt hij ook niet... laat ik het maar positief bekijken;)

kun je ook edelstenen bij elkaar dragen? ik heb de rode jaspis en wil er eigenlijk wel een andere bij gaan dragen.. rode jaspis is op aanraden geweest, omdat ik veel in het negatieve zat en zodat ik weer met beide benen op de grond gezet werd..

(deze probeer ik soms weg te leggen, maar pak hem weer als het weer minder goed met me gaat)

nu zoek ik iets voor geduld hebben, en liefde geven en weer rust in mijn gedachten. ik zie alleen door de bomen het bos niet meer....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven