Gezondheid alle pijlers

mensen ervaring met anti depressiva?

04-10-2010 20:18 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo mensen

heest een van jullie eraring met anti depressivia?

en de bijwerkingen?

en is het zo dat je minder zin krijgt in sex?
Bla,

laat je niet afschrikken door wat een bijsluiter zegt of wat er op internet staat. Toen ik ziek werd heb ik er geen moment bij stilgestaan wat de bijwerkingen konden zijn, ik wilde me weer beter voelen! Als je alleen maar AD slikt en geen therapie gaat volgen dan zou je je af kunnen vragen wat het nut kan zijn en of je het zou moeten slikken.
This is not kosher!
Ben trouwens wel lekker aangekomen...Dus als je graag een grotere cupmaat wilt...;-)
This is not kosher!
de dokter denk dat ik een indentiteitscrisis heb ben al een poos behoorlijk down depressief stemmingswisselingen

en dat kan ik mn lieve gezinnetje niet meer aandoen

dus zeg het maar wat ik heb weet het zelf niet
wil geen grotere cupmaat heb al dd hahah
kom je er vaan aan?

iemand daar ervaring mee van gewichtstoename?
Ik denk dan dat jij en je gezin meer hebben aan AD en goede therapie dan aan een bevredigend seksleven...
This is not kosher!
De enige bijwerking die ik (bewust) merkte was dat ik me eerst slechter en daarna beter ging voelen.

en dat laatste was nou net de bedoeling.

Sex had ik al geen zin, zo rot voelde ik me (dus dat kon ook alleen maar beter worden ) en dikker werd ik ook, gelukkig, want ik was zwanger.

In het kort ben ik het eens met Fleur.
Wat maakt dat nou uit!!!!!

Jemig, wil jij je niet beter voelen? En je kinderen dan, hebben liever een wat dikkere moeder (als je al aankomt) dan een ongelukkige.

Je moet er wat voor over hebben om de situatie te veranderen, dat gaat echt niet vanzelf. En zeker niet als je je alleen maar druk maakt om aankomen en je libido.

Ik ben 15 kilo zwaarder, sinds ik het psychiatrisch traject inging. Maar wat ben ik NU gelukkig zeg. Die kilo's raak ik wel kwijt (of niet) maar wat ik geleerd heb in die jaren vergeet ik NOOIT meer. Ik leef weer, dat had ik nooit durven dromen.
This is not kosher!
tis wel een moeilijke keus heb er net 17 kg af

en dat voelt wel beter

heb geen zin in veel kg erbij want dan kan ik me daar ook weer zorgen ovr maken

tis zo dubbel allemaal

en wat jullie allemaal zeggen zit natuurlijk ook wel wat in maar....

tis zo moeilijk
Okee ik wind me teveel op. Ga een antipsycho slikken (hup weer 1 kilo) en slapen. Veel beter voor me...
This is not kosher!
quote:Soppie300 schreef op 04 oktober 2010 @ 21:31:

@bosaapje,

je weet dat je na een half jaar stabiel mag afbouwen?I know. Ik moet de onderhoudsdosis blijven slikken omdat mijn lichaam zelf geen serotonine aanmaakt.
Het verschilt heel erg per persoon en per medicijn. En dan nog per dosering.

Heb je al met een arts de mogelijkheden besproken?

Ik kreeg op een gegeven moment drie opties (na 5 jaar modderen ongeveer) en koos ervoor een AD te proberen die weinig bijwerkingen zou hebben. En deze slaat goed aan.
is het nou zo'n rare gedachte dan dat ik me dat afvraag en me ongerust over maak?
quote:Wellhello schreef op 04 oktober 2010 @ 21:45:

Okee ik wind me teveel op. Ga een antipsycho slikken (hup weer 1 kilo) en slapen. Veel beter voor me...

Ik kan me vinden ik wat je zegt hoor.

Blaas in, blaas uit en slaap lekker.
dank je wallace
ik ben een eenling hier merk het wel
quote:Wellhello schreef op 04 oktober 2010 @ 21:42:

Wat maakt dat nou uit!!!!!

Jemig, wil jij je niet beter voelen? En je kinderen dan, hebben liever een wat dikkere moeder (als je al aankomt) dan een ongelukkige.

Je moet er wat voor over hebben om de situatie te veranderen, dat gaat echt niet vanzelf. En zeker niet als je je alleen maar druk maakt om aankomen en je libido.

Ik ben 15 kilo zwaarder, sinds ik het psychiatrisch traject inging. Maar wat ben ik NU gelukkig zeg. Die kilo's raak ik wel kwijt (of niet) maar wat ik geleerd heb in die jaren vergeet ik NOOIT meer. Ik leef weer, dat had ik nooit durven dromen.
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 21:50:

is het nou zo'n rare gedachte dan dat ik me dat afvraag en me ongerust over maak?

Nee hoor, hartstikke goed dat je je van tevoren inleest en ervaringen zoekt.

Ik denk dat sommigen hier zo diep zijn gegaan dat sex en gewicht het laatste was waar ze aan dachten. Ik ben daar één van.

Ik wilde alleen maar ietsje blijer zijn dan ik was, ik wilde niet meer denken mijn fiets te parkeren voor elke voorbijgaande auto.

Echt, sex en gewicht waren voor mij 'onbenulligheden'.

Ik hoop dat je eruit komt en de, voor jou en je gezin, juiste keuze maakt. Sterkte!
het gaat me er om dat ik me beter voel maar vraag me af of ik het wel nodig heb ik heb het gevoel dat de mensen hier die het gebruiken het harder nodig hebben dan ik
Nee ik snap je wel TO, maar je ziet echt beren op de weg.

Ik ben geen gram aangekomen, kreeg geen grotere borsten, kreeg geen libidoverlaging en geen enkele andere bijwerking zoals hoofdpijn, misselijk e.d.

Dat kan dus ook nog. O ja en ik had dus AD zonder therapie.

Probeer eerst beter te worden, de rest is van latere zorg.....
ik heb geen zelfmoord neigingen

ben niet de hele dag depri

maar zoek mn eigen ik

en daar ligt een hele achtergrond aan vast

na mn gewichtsverlies voelde ik me al beter

en ik vind sex heel belangrijk

dat doet mij goed

vraag me af of ik niet alleen via therapie

eraf kan komen
Het is moeilijk schrijf je.

Je hebt een man en kinderen. Jouw man is oud en wijs genoeg om met jou depressie om te gaan en anders voor zich zelf hulp in te roepen.

Onderschat echter je kinderen niet. Ook al doe je vrolijk en net alsof er niks aan de hand is, ze krijgen alles mee. Kinderen pikken veel op hoe klein ze ook zijn.

Vind jij dat jezelf maar ook je man en de kinderen recht hebben op een vrouw die gelukkig met zichzelf, die een positief zelfbeeld heeft, die weet wat ze wil, die actief leeft en dat uitstraalt naar de buitenwereld?

Wat je uit verschillende reacties hebt kunnen lezen is dat de één meer last van bijwerkingen heeft dan de ander en bij jou weet niemand het...

Je kunt je wel druk maken over libidoverlies, over het aankomen maar wie zegt dat dát gebeurd?

Je bent nu licht depressief schrijf je. Laat het niet zwaarder worden door passiviteit en gedachten van: wat als ik Ad ga slikken, word ik dan echt zo dik, zweterig etc, etc,

Nogmaals: je wordt er niet beter van.

Heb je al eens overwogen om in deeltijdtherapie te gaan zodat er gewerkt wordt aan je eigen ik dus niet alleen door gesprekken maar ook dmv sport, creativiteit etc.

Ga eens na wat er mogelijk is en bespreek dat eens met je hulpverlener. Neem actie en ga actief aan de gang ermee.
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 21:56:

het gaat me er om dat ik me beter voel maar vraag me af of ik het wel nodig heb ik heb het gevoel dat de mensen hier die het gebruiken het harder nodig hebben dan ik

Ik was van de categorie medium dip. Te veel dip om op te lossen met een boswandeling en te weinig depressie om de hele dag in bed te liggen.

Ik slikte ze zodat ik met mezelf aan de slag kon gaan....
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 21:59:

ik heb geen zelfmoord neigingen

ben niet de hele dag depri

maar zoek mn eigen ik

en daar ligt een hele achtergrond aan vast

na mn gewichtsverlies voelde ik me al beter

en ik vind sex heel belangrijk

dat doet mij goed

vraag me af of ik niet alleen via therapie

eraf kan komenIk was precies als jij, al gaf ik dan geen moer om de sex op dat moment, maar ik ging juist voor AD zonder therapie, het is jouw vrije keuze om het niet te willen slikken.
therapie komt er zowiso

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven