Gezondheid alle pijlers

mensen ervaring met anti depressiva?

04-10-2010 20:18 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo mensen

heest een van jullie eraring met anti depressivia?

en de bijwerkingen?

en is het zo dat je minder zin krijgt in sex?
Blablalizz, het kan zijn dat AD je libido verlaagt. AD kunnen nu eenmaal bijwerkingen geven en gelukkig hoef je daar niet altijd last van te krijgen.

In het begin zijn de bijwerkingen heftiger dan wanneer je het medicijn langer slikt.

Het is voor iedereen heel persoonlijk.

Succes
Ja: Niet doen!
Want Grungy?

Ik heb verschillende AD's gehad en eigenlijk nooit of maar lichte bijwerkingen gehad...

Nogmaals wat bij mij zo is hoeft bij een ander niet zo te zijn.
hier AD die de lust dus wel wegnemen.

moet eerlijk zeggen dat dat voor mij een grote reden is om ze meestal te "vergeten".

totdat ik er weer doorheen zit,en ze weer regelmatig moet gebruiken.
ben aan het afbouwen

paroxetine

klote spul

mijn libido blijft hetzelfde

mijn gevoelens waren zo afgestompt, ik mistte mijn oude ik.

Met afbouwen is het zo dat je de hele tijd lichte 'stroomstootjes' in je hoofd hebt, duizelig, misselijk, maagpijn, hoofdpijn, angstig, veel honger.

Een ramp.

Weet niet waar jij aan zit?

O ja, opbouwen ook precies hetzelfde, maar dan zonder de stroomstootjes.
Oops, is dat Seroxat Grungy?

Zelf heb ik het nooit gehad maar weet wel dat het afbouwen moeilijk kan zijn.

Sowieso moet je, ongeacht welk AD je slikt, het altijd onder toezicht van een arts afbouwen.

Ik heb bijna nooit last van bijwerkingen gehad en ook nooit met afbouwen en helaas heb ik er al ettelijke geslikt.

Nu slik ik overigens lexapro, 10 mg onderhoudsdosis en ben al bijna 4 jaar stabiel.
Ach ik slikte ze drie maanden als ware het snoepjes, geen enkele bijwerking en ook niet op- of afgebouwd. Mijn libido bleef hetzelfde en mijn persoonlijkheid ook, alleen mijn down-gevoel verdween en daardoor kon ik aan mezelf werken.

Nu liggen ze in mijn la, voor het geval dat en ik heb ze nooit meer nodig gehad.

Alleen maar positieve ervaringen van mij dus.
Mijn libido werd minder, maar slik(te) nog meer dan dat. Moeite met klaarkomen, maar beleef nog wel plezier aan seks hoor!

Seks trouwens liever als ik beter in mijn vel zit, dan met een kop vol zorgen/stress.
This is not kosher!
Ben trouwens ook van de prozac af! Na 5 AD! WOEHOE!
This is not kosher!
ach, 't is maar waar je je prioriteiten liggen. Ik ben ervan overtuigd dat als je je nog druk maakt om libido (of: je nog druk kúnt maken om libido), je misschien nog even iets dieper moet. Maar dat vind ik.
Wellhello:

Zo zie je maar weer, het werkt voor elk mens weer anders.

Ieder mens is anders, dus elk lichaam reageert ook weer anders.
quote:fleurtje schreef op 04 oktober 2010 @ 20:54:

ach, 't is maar waar je je prioriteiten liggen. Ik ben ervan overtuigd dat als je je nog druk maakt om libido (of: je nog druk kúnt maken om libido), je misschien nog even iets dieper moet. Maar dat vind ik.

Ik las vandaag overigens ook dat elke dag een half uurtje joggen / flink doorwandelen even effectief is als anti-depressiva....
Mwah, als dus in dat diepe zit, niet meer hoor, septembergirl.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 oktober 2010 @ 20:56:

[...]

Ik las vandaag overigens ook dat elke dag een half uurtje joggen / flink doorwandelen even effectief is als anti-depressiva....

Gevaarlijke uitspraak, ook al wordt het geadviseerd bij 'tijdelijke' dipjes. Deze uitspraak gaat niet op voor mensen met 'echte' depressies en heb dit zo vaak aan moeten horen dat ik me bijna een loser vond terwijl ik de AD heel hard nodig had (en me sowieso een loser vond) en zonder de juiste medicatie had ik nooit zo goed mijn therapie-tijd kunnen volbrengen.

Ik begrijp wat je bedoelt maar vond dat ik dit even moest zeggen! :-)
This is not kosher!
quote:SeptemberGirl schreef op 04 oktober 2010 @ 20:56:

[...]

Dat laatste is niet zomaar waar, hoor.

Voor lichte depressies kan dat opgaan, want daarbij werkt AD niet bijzonder veel beter dan andere dingen (zoals sporten, therapie etc).

Voor flinke depressies gaat het niet op. Daarbij helpt AD gewoon goed (in 70% van de gevallen) en ook aantoonbaar beter dan andere zaken.

Bij een flinke depressie is flink sporten nauwelijks mogelijk (licht bewegen soms nog wel en dat is goed) en een libido is dan ook totaal ondergeschikt aan de ellendige ziekte die je dan hebt.
quote:Grungy schreef op 04 oktober 2010 @ 20:54:

Wellhello:

YEAH men!

Het duurt even maar dan heb je ook wat!

Zou trouwens niet schromen om het weer te gebruiken mocht het nodig zijn.
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 04 oktober 2010 @ 21:03:

[...]

Gevaarlijke uitspraak, ook al wordt het geadviseerd bij 'tijdelijke' dipjes. Deze uitspraak gaat niet op voor mensen met 'echte' depressies en heb dit zo vaak aan moeten horen dat ik me bijna een loser vond terwijl ik de AD heel hard nodig had (en me sowieso een loser vond) en zonder de juiste medicatie had ik nooit zo goed mijn therapie-tijd kunnen volbrengen.

Ik begrijp wat je bedoelt maar vond dat ik dit even moest zeggen! :-)

Hier goede ervaringen, ik kreeg zeker niet minder zin in seks. Sterker nog de medicijnen hielpen me weer zin op te bouwen meer in bed te doen dan dagenlang slapen en huilen.
ok thnx

tis maar voor een lichte depressie maar twijvelde eraan ok er aan te beginnen

jeetje al die bijwerkingen normaal ben ik daar niet zo van van de bijwerkingen maar schrok er toch wel van

ik hoop dat ik mn eigen ik weer eens kan vinden
Tja sex was ook het laatste waar ik aan dacht, beter worden en gelukkiger worden was mijn eerste priortiteit.
ja ok maar zonder sex word ik nog depressiever dat vind ik toch belangrijk om me goed te voelen
Maar zeg eens eerlijk dan, wat heb je denk je: lichte dip, medium dip of echte depressie?

Bij het eerste zouden de bijwerkingen me wellicht afschrikken, bij het tweede een stuk minder en bij het laatste zou ik ze op de koop toenemen.

Dan maar even geen sex, who cares?
@bosaapje,

je weet dat je na een half jaar stabiel mag afbouwen?
Bijwerkingen zijn trouwens persoonsgebonden, sommigen hebben pech en hebben last van alles, sommigen hebben lichte bijwerkingen en ik had totaal nergens last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven