Voor de taarten-baksters.
maandag 4 oktober 2010 om 21:24
Hi!
Ik weet dat er hier wat dames zijn die toch behoorlijk professioneel taarten maken. Ik bedoel met name taarten met marsepein en icing.
Ik heb wat vragen aan jullie.
Ben namelijk al een paar jaar op hele kleine schaal bezig met het bakken van vooral marsepein taarten.
Altijd een groot succes bij degene die hem krijgt. Dat is eigenlijk altijd familie.
Omdat ik het ontzettend leuk vind én binnekort aan een nieuwe baan begin waarin ik meer vrije tijd heb, wil ik het iets meer vorm gaan geven.
Maar ik heb geen idee hoe te beginnen.
Heb al meerdere keren met m'n man gepraat hierover en hij zegt wel steeds 'gewoon doen', wat uiteindelijk niet gebeurd.
Gevolg is dat hij nu begint te lachen als ik over mn taartenverhaal begin...
Wie kan me tips geven?
Hoe zijn jullie aan naamsbekendheid gekomen?
Hoe vaak maak je taarten, vraag je er geld voor, heb je veel professionele bakspullen enz?
Alvast bedankt.
Ik weet dat er hier wat dames zijn die toch behoorlijk professioneel taarten maken. Ik bedoel met name taarten met marsepein en icing.
Ik heb wat vragen aan jullie.
Ben namelijk al een paar jaar op hele kleine schaal bezig met het bakken van vooral marsepein taarten.
Altijd een groot succes bij degene die hem krijgt. Dat is eigenlijk altijd familie.
Omdat ik het ontzettend leuk vind én binnekort aan een nieuwe baan begin waarin ik meer vrije tijd heb, wil ik het iets meer vorm gaan geven.
Maar ik heb geen idee hoe te beginnen.
Heb al meerdere keren met m'n man gepraat hierover en hij zegt wel steeds 'gewoon doen', wat uiteindelijk niet gebeurd.
Gevolg is dat hij nu begint te lachen als ik over mn taartenverhaal begin...
Wie kan me tips geven?
Hoe zijn jullie aan naamsbekendheid gekomen?
Hoe vaak maak je taarten, vraag je er geld voor, heb je veel professionele bakspullen enz?
Alvast bedankt.
maandag 4 oktober 2010 om 21:30
maandag 4 oktober 2010 om 21:37
Gewoon voorzichtig aan beginnen. Maak een website, geef door aan familie/vrienden dat je op bestelling wilt gaan bakken, zet een advertentie, hang je advertentie in supermarkten, benader winkels, bel de krant. Je kunt het op zoveel manieren kenbaar maken Als het eenmaal loopt en je doet het goed dan krijg je als het goed is genoeg bestellingen binnen.
Ik heb professionele bakspullen, vormen, tools e.d. Als ik voor anderen bak vraag ik daar geld voor. Ik bak sowieso op bestelling, dus dan vraag ik gewoon de standaardprijs. Bekenden zoals familie en goede vrienden betalen alleen de kosten van de benodigheden.
Ik heb professionele bakspullen, vormen, tools e.d. Als ik voor anderen bak vraag ik daar geld voor. Ik bak sowieso op bestelling, dus dan vraag ik gewoon de standaardprijs. Bekenden zoals familie en goede vrienden betalen alleen de kosten van de benodigheden.
maandag 4 oktober 2010 om 21:39
http://www.tante-es-lekkernijen.nl/
Deze dame vind ik erg leuk en interessant, helaas erg ver uit mijn buurt.
Deze dame vind ik erg leuk en interessant, helaas erg ver uit mijn buurt.
maandag 4 oktober 2010 om 21:40
Het is momenteel erg "in". Iedereen kent wel iemand die marsepeintaarten en cupcakes maakt.
Naamsbekendheid moet je een beetje opbouwen door je familie en vrienden je taarten te laten promoten in hun kennissenkring en op hun werk en flyertjes uitdelen in de buurt.
Ook kun je een website maken waar je steeds foto's op zet van de door jou gemaakte taarten.
Naamsbekendheid moet je een beetje opbouwen door je familie en vrienden je taarten te laten promoten in hun kennissenkring en op hun werk en flyertjes uitdelen in de buurt.
Ook kun je een website maken waar je steeds foto's op zet van de door jou gemaakte taarten.
maandag 4 oktober 2010 om 23:05
Behalve dat ik vooral hele enthousiaste klanten/kennissen/vrienden heb die mijn taarten promoten doe ik ook altijd visitekaartjes bij mijn taarten. (Van die standaard visitekaartjes die je 'gratis' online kunt bestellen) Die kunnen mensen dan weer doorgeven aan familie en vrienden als die interesse hebben. En sinds kort heb ik een hyves waar ik mijn taarten op zet zodat mensen mijn taarten daar kunnen bekijken.
Ik ben begonnen met kleine bedragen te vragen voor mijn taarten maar nu het beter begint te lopen heb ik (na overleg met een aantal klanten) de prijzen iets omhoog gedaan want al haal je de werkelijke kosten er nooit uit, er gaat ongemerkt toch een hoop tijd in zo'n taart zitten.
Ik ben begonnen met kleine bedragen te vragen voor mijn taarten maar nu het beter begint te lopen heb ik (na overleg met een aantal klanten) de prijzen iets omhoog gedaan want al haal je de werkelijke kosten er nooit uit, er gaat ongemerkt toch een hoop tijd in zo'n taart zitten.
anoniem_43797 wijzigde dit bericht op 04-10-2010 23:08
Reden: nog een kleine aanvulling gedaan
Reden: nog een kleine aanvulling gedaan
% gewijzigd
maandag 4 oktober 2010 om 23:11
Ik zie het ook steeds vaker. Heel leuk, echt waar! Heb er zelf ook ooit aan gedacht om mee te beginnen. Maar oh oh oh, wat zie ik veel mensen die dit doen, en waarvan de taarten er dan echt absoluut niet 'strak' uitzien. Dus, als jij dit wel kunt, denk ik dat het best mogelijk moet zijn om hier iets mee te verdienen . Succes!
maandag 4 oktober 2010 om 23:25
Dat het zo veel voorkomt inmiddels vind ik ook jammer.
Als ik een beetje slim was geweest was ik er een paar jaar geleden mee begonnen en nu wat meer ervaring gehad.
Maarja.. aan 'had ik maar' heb ik nu ook niks meer...
Ik ga even nadenken hoe ik het aan ga pakken.
Die flyer en website zijn ook dingen waar m'n man het over had dus ik moet maar eens gaan kijken hoe dat aangepakt gaat worden.
Als ik een beetje slim was geweest was ik er een paar jaar geleden mee begonnen en nu wat meer ervaring gehad.
Maarja.. aan 'had ik maar' heb ik nu ook niks meer...
Ik ga even nadenken hoe ik het aan ga pakken.
Die flyer en website zijn ook dingen waar m'n man het over had dus ik moet maar eens gaan kijken hoe dat aangepakt gaat worden.