Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hee mamamuis, ik weet dat je het goed bedoelt hoor, en ik ben het juist met je eens dat iedereen zelf moet weten wat ze doet tijdens haar zwangerschap. Ik vind alleen ook dat je dan achter je beslissing moet staan.

Moontje, ik denk dat het echt toeval is dat je de baby iets minder voelt, net nu je een paar slokjes hebt gehad.

Soms lijkt het inderdaad alsof er helemaal niets meer mag tijdens je zwangerschap, als je de boekjes moet geloven. Probeer je niet al te veel zorgen te maken, het komt echt wel goed!
tja, genoeg discussie nog over wat nu wel en niet mag, ik vind het soms ook wel lastig. Maar de meeste dingen vind ik het gewoon niet waard, en dan neem ik het risico maar liever niet. Ik denk dat het best van invloed is dat je je misschien schuldig voelt over die slokjes, en nu je kindje minder voelt. Vrijdag heb ik een topic zitten lezen over een kindje dat bij 39 weken in de buik was overleden, en zaterdag had ik dus dat ik minder voelde. Dan ga je je zo druk maken, en dat is denk ik juist niet bevorderlijk!

Vanmiddag heb ik trouwens weer wat geschop gevoeld, volgens mij ligt mijn knulletje gewoon wat anders waardoor ik hem minder voel, want het voelt ineens heel anders. Ik ben gelukkig niet meer zo bezorgd nu, maar bel morgen voor de zekerheid nog even de VK. het verhaal van Mirre haar gyn stelde me ook wel gerust eigenlijk!

Vandaag lig ik lekker te luieren op de bank, heerlijk!
Alcohol: inderdaad niet goed om daar tijdens de zwangerschap veel van te nemen. Maar ik vind ook dat er wat overdreven wordt gereageerd terwijl Moontje zich ongerust maakt.

Alcohol is het slechtste tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap, oftewel: als alle organen aangelegd en ontwikkeld worden. Daarna kan het minder kwaad. Vroeger werd een glaasje oud bruin bier op zijn tijd zelfs aangeraden! En hoeveel vrouwen drinken in het begin juist omdat ze nog niet weten dat ze zwanger zijn? Ikzelf ook, niet veel, omdat ik er natuurlijk al wel mee bezig was. Maar met mijn verjaardag twee glaasjes en met Koninginnedag ook. En in augustus heb ik ook een glaasje champagne gedronken om iets te vieren (verder alleen maar een kersenbonbon en één slokje bier). Ik voelde me bij die champagne ook heel schuldig, dus ik ga het niet nog een keer doen, maar ik denk niet dat dat al kwaad kan. Misschien naïef, maar er lopen zoveel mensen op aarde rond waarvan de moeder rookte of dronk tijdens de zwangerschap. Roken is trouwens wel veel slechter! Maar bij stevig verslaafde rooksters wordt het soms afgeraden helemaal te stoppen, maar max. vier sigaretten per dag door te roken. Daar zou het kindje minder onder te lijden hebben dan onder stress. Persoonlijk zou ik al voordat ik zwanger wil worden afkicken, maar goed, ik heb dan ook nooit gerookt. Oké, ik heb ook even mijn hart gelucht, no offense!

Ik voel mijn meisje over het algemeen dagelijks, maar de ene dag ook veel meer dan de andere, misschien komt het omdat je zelf wat drukker bent geweest, zodat de kleine lekker doorslaapt. Niet meteen zorgen maken, Moontje!

Ik heb ook het verhaal gelezen waarover Teepje het had en wil daar verder niet te veel over nadenken, brrr.
dankjewel dames ik kijk het nog een paar dagen aan..Ik vraag me af als het nu mis zou zijn, kunnen ze er toch niks meer aan doen op dit termijn?

Dat soort verhalen zijn verschrikkelijk en toch word je er tijdens de zwangerschap op de een of andere manier naartoe getrokken. Gelukkig zijn dat wel uitzonderingen..
Ik lees dat soort verhalen bewust niet. Helemaal geen zin om me zorgen te maken over iets wat gelukkig heel weinig voorkomt. Maar stiekum ben ik wel blij met elke week die ik verder ben want ons beebje is steeds meer levensvatbaar. Niet dat dat altijd zin heeft maar toch....gevoelsmatig.
Ik ben even in de stress.....

Zag net dat een van onze katten wormen heeft. Ik heb haar gelijk ontwormpilletjes gegeven en de andere kat is buiten dus die moet morgen. Nu hebben we gelijk alles gestofzuigd maar toch ben ik geschrokken.

Ik heb al op meerdere sites gekeken maar kan niet vinden of het nu wel of geen kwaad kan en omdat hier meer kattenmensen zitten.....

Wat ik dacht te zien heeft de kat een lintworm eitje. Bah ben helemaal geschrokken en voel me heel vervelend nu. Ik ben juist altijd zo voorzichtig en nauwkeurig met ontvlooien en ontwormen, maak geen kattenbakken schoon en nu hebben we dit.....
@moontje: gefeliciteerd met je verloving! (wat een ouderwets woord eigenlijk, haha) Wat de alcohol betreft: ik ben natuurlijk geen arts, maar ik denk dat je er nu niet meer zoveel aan hebt om je er heel druk over te maken, waarschijnlijk is de invloed van alle stress-stofjes dan groter dan de invloed van de alcohol! Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer.

@helena: fijn dat de echo nu goed was! Zal wel een pak van je hart zijn, of niet?

@Mirre: wij doen geen extra check-up meer, ik was de vorige keer voldoende gerustgesteld door de gynaecoloog en door het feit dat de cystes al zo sterk gekrompen waren. Bovendien had ik ook het gevoel dat ik het genieten en het vertrouwen maar steeds zat uit te stellen van echo tot echo. Wij hebben dus maar besloten er gewoon fiducie in te hebben en dat lukt aardig goed!

@rustige kindjes: wij hebben wel zo'n Angelsound, gewoon voor de geruststelling eigenlijk. Maar ik heb ook wel mensen gehoord die er juist heel krampachtig van aan het controleren gingen, dus het kan ook averechts werken!

Ons kindje is overigens juist voortdurend heel druk, wat niet altijd even handig is als je bijvoorbeeld probeert te slapen, en van dat voortdurende getrappel tegen mijn blaas word ik ook een beetje !
@mamamuis: jeetje, ik heb geen idee of dat kwaad kan, maar wel vervelend als je er altijd zo op let! Anders gewoon even de verloskundige bellen?

Ik heb gisteren toch geen angelsound gekocht, omdat ik inderdaad bang ben dat ik er nog meer gestressed van word. Gisteren voelde ik overdag al wat meer beweging en 's avonds ging hij weer helemaal los. Kortom, ik moet vertrouwen hebben, iets wat ik al vanaf het begin van de zwangerschap schijnbaar toch lastig blijk te vinden!

@littlegreen, goed hoor dat je dat vertrouwen gewoon wel hebt, ik denk dat dat heel belangrijk is, misschien kan ik nog iets van je leren!

En over die nare verhalen, tja, dat kan je inderdaad beter niet doen, en ik probeer het altijd te vermijden, maar ik word er inderdaad ook naar toe getrokken, stom he? Soms is internet wat dat betreft geen zegen....

Zo, een nieuwe week is weer begonnen, vandaag ben ik 25 weken, toch weer een mooie mijlpaal! Op mijn werk ben ik nu begonnen met praten over mijn vervanging, wel leuk om daar concreet me aan de slag te gaan! Nog 11 weken (kan niet helpen dat ik toch al aftel....)
Ook allemaal genoten van het mooie weer? Heerlijk. En ook nu komt de zon hier al door! Heb m'n witte broek maar weer eens uit de kast getrokken.

@mamamuis: geen idee, maar ik denk (maar check het even) dat het voor jou geen kwaad kan zolang je de kattenbak door iemand anders laat verschonen. Wel een goeie reminder voor mezelf: ik moet ook maar weer eens ontwormingspilletjes halen voor onze kat. Mooi dierendagcadeau...

Over onze kat gesproken...zou ze toch in de gaten hebben dat er iets gaat veranderen in huis? Ze heeft de afgelopen maand een keer in de kelder geplast en zaterdag gepoept op zolder. En ze was al die tijd gewoon zindelijk. Tot dit voorjaar deed ze alles op haar bak, nu meestal buiten (ze is 1.5 jaar). Of zou ze een keer ergens van zijn geschrokken toen ze op haar bak zat? Erg off topic trouwens.

@maliboo: veel plezier vandaag bij je eerste zwangerschapscursus!

@kamertje: de verf en het behang is binnen!! Vrijdag ga ik het oude behang van de muur halen. Gisteren hebben we de bugaboo in elkaar gezet, ook maar even aluminiumfolie inleggen tegen de kat.
Goedemorgen dames....

Alle een goed weekend gehad, op de onrust na die ik gelezen heb.... Een beetje alcohol kan echt geen kwaad, en wat eerder gezegd wordt in de eerste 3 mnd is het erger dan nu. Beter niet dan wel maar ja dat is voor iedereen voor zich.

Dat er bij sommige al een kraampakket in huis is, joh wat vroeg al, ik zat er laatst al aan de te denken, ik moet hem zelf kopen. Was zo stom geweest om na de 2e terug naar de basis te gaan... dus nu mag ik het zelf aanschaffen. Maar per 1 jan. ben ik weer goed aanvullend verzekerd, net op tijd voor de bevalling ahhahaha.

Denk dat ik van de week maar eens inkopen (weer) ga doen.

Ik moet wel zeggen dat het bij mij dit weekend ook vrij rustig was in de buik.... gisteravond wederom tussen 23:00 en 23:30 was het weer gerommel. Dus ik vermoed dat deze rond dit tijdstip ook geboren gaat worden....
Hoi hoi meiden,

Alcohol, ik ben er zelf erg op tegen. Maar dat komt misschien ook wel door mijn 3 miskramen. Ik voel me al schuldig na 1 slok. Ik ken ook iemand die gewoon een wijntje drinkt en gewoon rookt. Die zei tegen mij, mag best hoor. Maar ik kan het niet en wacht nog eventjes netjes af.

teepje, hier was de kleine ook rustig dit weekend. En heb gister de angelsound er weer even bij gepakt. Gebruik hem sinds ik hem voel helemaal niet meer maar gister maakte ik me ook even druk. had het hartje snel gevonden. En vandaag is de kleine ook weer lekker druk.

Wij hebben van het weekend het kamertje geschilderd. Nu de kozijnen nog een keertje en de verwarming en dan kunnen de meubeltjes komen. Begint steeds echter te worden zo.

vanavond mijn eerste cursus avond. Ben benieuwd.
dag dames!

Ik ben terug van een heerlijk weekendje Zuid- Limburg! Raar om te beseffen dat we straks niet meer met z'n tweeen zijn....

@alcohol ik weet tegenwoordig niet meer wat zoveel goed als kwaad kan. Het lijkt me dat een paar slokjes geen kwaad kan. Ik drink geen alcohol meer, maar afgelopen vrijdag heb ik een wijnproeverij gedaan (uiteraard alles uitgespuugd!!!) maar ik zal in totaal vast wel een slok hebben binnenkregen..... Ik denk idd dat het vooral is dat als je denkt dat je het niet voelt dat dat dan ook zo zal zijn!

morgen heb ik al de partneravond met zwangerschapsgym! Is wel een beetje vroeg, maar in november kan ik niet vandaar dat het nu is

@little green ja, ben erg opgelucht. Goed dat die extra controle laat zitten, als je je er goed bij voelt, dan zou ik het ook niet doen. En zo zie je bij ons maar weer dat alles goed is!

Joepie al weer ruim 25 weken!! nog maar 11 weken werken.. ik tel ook af!
mamamuis: lintworm ziet er uit als een lang plat lint. Daar breken stukjes vanaf, die planten zich voort. Volgens mij komen er geen eitjes uit de achterste van de kat.

Buiten ontwormen en je handen goed wassen kun je er nu denk ik niks meer aan doen. Het kan gebeuren.

Als je kat spagetti kotst (zo ziet het eruit) is het een andere worm. Die legt wel eitjes meen ik.

Spannend dames: zwangerschapscursus en partneravond. laten jullie weten wat jullie ervan vonden?

Mijn VK zegt ook dat je pas na de 28 weken alarm hoeft te slaan als je je kindje niet voelt. Toch is het een doods gevoel als je hem een halve dag niet voelt. Stom he?

Ja, helena, straks zijn jullie met jullie drieeen en is alles anders. (Vraag je je dan niet af wat is er anders?) Dat deed ik altijd toen ik nog geen kindje had.

We gaan even namen en kaarten bekijken.

Zwaai

(Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ja je kat merkt het wel)
Zo net de zwanger fit cursus gehad. Eerst wat info over houding, daarna paar oefeningen (soort aerobics) gedaan en daarna nog even ontspannen. Was echt heerlijk om weer even te bewegen.

Floortje leuk kaartjes uitzoeken. Moeten wij ook nog gaan doen.

Wie is er al uit de kaartjes?
Zo net de zwanger fit cursus gehad. Eerst wat info over houding, daarna paar oefeningen (soort aerobics) gedaan en daarna nog even ontspannen. Was echt heerlijk om weer even te bewegen.

Floortje leuk kaartjes uitzoeken. Moeten wij ook nog gaan doen.

Wie is er al uit de kaartjes?
Oeps dubbel
Hoi allemaal!

@littlegreen: Dankje! Ik denk zelf ook dat t meevalt achteraf..Ik voel d'r tenminste weer duidelijk, maar ik doe het geen tweede keer!

@sinojo: Kun je aan de tijstip dat je kindje nu druk is echt al iets afleiden? Alle kindjes zijn toch druk als de moeder rustig is?

@maliboo: Ik kan me heel goed voorstellen dat je door drie miskramen nog veel voorzichtiger bent en er moeite mee hebt als mensen laks omgaan met dingen als alcohol en sigaretten, maar afgezien van de drie slokjes die ik heb gedronken na het aanzoek ben ik daar ook erg op tegen!

@Helena: gelukkig hebben jullie een leuk weekend gehad met z'n tweeen! Al kun je daar niet echt meer van spreken he! Merk je ook dat de baby drukker is als je zelf ontspannen bent?

@iedereen: Zijn jullie ook zo in jezelf gekeerd? Ik blijf maar denken aan de baby en de babyspullen, het lijkt wel of er in mijn hoofd geen ruimte meer over is! Zelfs over het huwelijksaanzoek ben ik redelijk nuchter, arme vriend!
Moontje, ik veroordeel je niet hoor. Vriendlief en ik waren laatst een weekendje weg en omdat de eerste nacht niet Zo super was door het bed kregen we een flesje champagne als excuus. Ik heb toen ook 3 slokken op. En o wat voelde ik me daarna schuldig. Die paar slokjes zullen echt geen kwaad kunnen maar mijn gevoel zegt gewoon dat ik geen heel glas moet gaan drinken. En die paar slokjes was even met uitzondering. De volgende keer is die kleine uit mijn buik.
dag ladies, ik heb gisteren nog even de VK gebeld omdat ik achteraf toch nog even wilde checken of ik nu had moeten bellen of niet. Omdat ik hem nu weer goed voel waren de zorgen eigenlijk al voorbij. Ze zei inderdaad hetzelfde, vanaf week 27/28 moet je dan wel alarm slaan, maar nu mag het nog! Nou, ik voel toch liever gewoon wel wat. Het getrappel is trouwens wel veranderd, ik heb het idee dat ik nu langzaam ook het verschil begin te voelen tussen gewoon een trapje, of soms echt een koprol, grappig!

mijn cursus begint pas over drie weken, leuk om alvast wat verhalen te lezen hier!
@moontje: het kan wel kloppen wat sinojo zegt, bij veel vrouwen beginnen de weeën als ze zelf rustig zijn, bijvoorbeeld als ze op bed liggen. Onbewust wacht zo'n baby'tje denk ik tot de moeder er 'klaar' voor is.

Gisternacht kreeg ik ineens ontzettende steken in mijn linkertepel, echt heel raar, niet in heel mijn borst. Een beetje alsof er messteekjes in werden gezet. Ik vond het heel eng eigenlijk. Kan dit te maken hebben met de voorbereiding voor de borstvoeding? Ik dacht, misschien komt er nu wel een beetje melk uit, wat je vaker hoort, maar dat was niet zo. Heb vandaag weer een drukke dag op het werk, maar misschien straks toch maar VK bellen en wellicht de huisarts...
@mickey79, dat van je tepel, en die steken dat kan normaal zijn hoor bij zwangerschap, ik had bij mijn oudst er heel veel last van omdat ik toen ook met 3 mnd in de winter zat, het is de kou die erop kwam, ik liep met navelbandjes in mijn bh om de kou buiten te houden hahahahaaha. Het zijn de hormonen..... maar je kan het voor de zekerheid navragen maar het kan geen kwaad en lekken kan ook. Is voorbereiding op.....

En vanavond is voor mij de avond, ik heb om half 7 mijn 3 & 4 D echo....... oh ben zo nieuwsgierig. Zeker omdat mijn man nog steeds niet er aan uit kan dat het een meisje wordt en hij nog een extra bevestiging wil hebben....terwijl het heel duidelijk op de echo te zien was.

Maar stel je toch eens voor dat ze vanavond zeggen, mw proficiat je krijgt een zoon.......ohhhhh en dan hahahahahah. Nee dat kan haast niet
Haha Sinoja daar was ik met mijn 20 weken echo ook bang voor. Heb steeds gedacht misschien heeft hij het met 16 weken wel verkeerd gezien. Maar het was nog steeds een jongetje.

Mickey, ik had ook af en toe die steken. En wat sinojo al zegt...lekken. Ik heb daar al last van. Gelukkig valt het nog mee maar had 2 keer paar stipjes in mijn shirt toen ik wakker werd. Overdag gelukkig nog geen last van gehad.

Teepje, beter een keer te vaak bellen dan niet toch! Ben je ook weer gerust gesteld.

Hier gister een druk kind in mijn buik en vandaag voel ik eigenlijk nog niets. Dat maakt me dan ook wel weer onzeker. Maar goed ben nog maar 23 weken dus dan mag het dus nog.

Meestal voel ik hem dan savonds nog wel even dus kijk nu alweer uit naar vanavond.

Vanavond ga ik ook weer lekker verder met de babykamer. Morgen ben ik ook vrij dus morgen ook lekker aan de gang en dan hoop ik eigenlijk dat ik het morgen af krijg.
nou... ben vandaag een dagje thuis gebleven van het werk. Werd om 4.00 uur wakker en raakte vervolgens volledig in paniek. Ik was volledig het overzicht kwijt. Ben veel te druk geweest de afgelopen dagen. Vriendlief was zo lief.... we zijn er samen uit gegaan en heb een lijst gemaakt wat ik allemaal wilde doen vandaag. schoon bed, stofzuigen, lijm kopen, cadeau ruilen, post, mailen, kpn bellen, was opruimen, brief posten, keuken schoonmaken, opbergboxen kopen, badkamer soppen, eten kopen/koken, om 18.30 uur naar zwangerschapsgym, 21.30 opa en oma ontvangen.

Zo dat lucht op! Als ik er reëel naar kijk slaat het werkelijk nergens op dat ik me hier zo druk over maak, maar het idee dat dit allemaal moet gebeuren en ik eigenlijk tot 18.00 uur moest werken, maakte me helemaal in de war. En, o ja vriendlief komt eerder uit z;n werk om te helpen en wilde ook nog wel de babykamer uitruimen als ik dat wilde.

Nu huil ik weer... hihi

sorry voor de ego post!
*klaagmodus aan*

Hier vandaag 24 weken en een bleh dagje. Al een paar dagen verkouden en niet lekker. Vanmorgen dus vroeg boodschappen doen. Moest met de auto van manlief en die is ongeveer 3 keer zo lang als mijn eigen hobbelhokje.....en natuurlijk.....met indraaien raakte ik net de muur, heel licht en bijna niks van te zien maar toch....grrrr.

Manlief vindt dat helemaal niet erg en dat zei hij ook wel 10 keer maar ik voelde me zo lullig.

Net maar weer verder met de kamers boven, en ben helemaal klaar met het klussen. Wil gewoon dat het af en opgeruimd is....

* klaagmodus uit*

@mickey....steken heb ik ook soms. Meestal net iets onder mijn tepel. Doet best gemeen zeer.

@ maliboo.....lekker valt hier gelukkig ook nog mee, tot nu toe 1 keer. Gelukkig gaan we de winter tegemoet. Bij Niek was ik in de zomer zwanger en in zomershirtjes zie het sneller en erger dan in een dikke wintertrui haha.

@sinojo......wat leuk dat je een echo krijgt. Het is vast nog steeds een meisje hihi.

@teepje.....gewoon bellen als je je ongerust maakt. Ze zijn ervoor en als je daarmee gerust gesteld bent.....gewoon bellen.

@helena.....wat een lieve vriend heb je. Klinkt wel heel herkenbaar. Er moet nog van alles en voor mijn gevoel zo'n korte tijd. Lijstjes doen het bij mij dan ook altijd erg goed. Probeer te relativeren en zoveel mogelijk te genieten van je dagje thuis.

Gistermorgen gewogen en ik ben meer dan een kilo afgevallen. Ik weet dat de gyn dat wel goed vind maar ik schrok toch een beetje. Ik heb niks anders gedaan.....dan kan ik toch niet afvallen?! Tot nu toe ben ik 2,5 kilo aangekomen sinds ik zwanger ben. Ga me nu ineens zorgen maken.....had al gedroomd dat we een heel mager kindje kregen....(van die zielige reclames en acties...)
troost mamamuis: ik ben tegen een lantaarnpaal aangereden. GRRR

Volgens mij kan het geen kwaad dat je van de 2,5 kg nu 1 kg weer kwijt bent. Je hebt ook zoveel geklust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven