Geld & Recht alle pijlers

Wat als je niet betaalt?

04-10-2010 20:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een behandeling bij de tansarts stop gezet omdat hij een kleine kroon heeft gemaakt die niet past bij de andere tanden. Nu stuurt hij een brief met een afspraak om die zelfde kroon te plaatsen, terwijl ik dat op de eerste afspraak niet wilde! In zijn brief staat ook dat ik er mee akkoord ging dat de gemaakte kroon geplaats zal worden! Volgens mij wil hij met zijn nieuwe afspraak en zijn brief een bewijs tegen mij hebben om later te kunnen zeggen dat ik niet naar mijn afspraak kwam en zo kan hij de kosten daarvan vragen!

De vraag is, mag hij brieven schrijven met inhoud die niet klopt?

Wat kan hij doen als ik niet betaal?

Er loopt een klacht tegen hem, maar die instantie zegt niks met de betalingen te maken hebben en dat die hem niet kunnen verplichten om daarmee te wachten totdat er een beslissing komt!

Moet ik gewoon betalen en wachten op de uitslag van mijn klacht en mijn geld terug vragen? Als ik betaal, betekent dat dat ik akkoord ben met de behandeling? Ik vind het zo stom om die tandarts nog geld te betalen. Hij heeft iets van 3300 euro in totaal gekregen voor niks!

Ik weet echt niet wat ik moet.
ik zou bij je ziektekostenverzekering vragen hoe of wat verder
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Bel of ga langs bij het juridisch loket. Zij kunnen je hier advies over geven.
Just in case, voor het dossier. Schrijf hem dat je die kroon niet wil hebben, omdat hij niet past. Als hij iets schrijft wat niet klopt, dan is het in ieder geval goed dat je kan aantonen dat je hem hebt gewezen op zijn vergissing en hem de kans hebt gegeven die vergissing te herstellen.

Betekent misschien wel dat hij mag verwachten dat je toch in ieder geval iets betaalt. Hij heeft kosten gemaakt. En je wil een kroon (die wel past). Maar met deze levert hij een soort van wanprestatie.

Hierover zou ik inderdaad wel nog even vragen aan verzekering of juridische types in hoeverre er over en weer verplichtingen zijn.

Als hij uiteindelijk een kroon maakt die wel past zonder extra te rekenen, dan is er niets aan de hand?

(Geldt overigens niet voor van die reclamebedrijven die je zomaar iets schrijven helemaal zonder dat je ze ergens van kent. Dan is het een truc om aan je gegevens te komen).
In elk geval zul je formeel verweer moeten maken (een brief schrijven waarin je aangeeft dat je juist niet akkoord ging met de kroon) en daar kan het JL je bij helpen (of je rechtsbijstandsverzekering).
quote:Zwup schreef op 04 oktober 2010 @ 20:29:

Bel of ga langs bij het juridisch loket. Zij kunnen je hier advies over geven.Zo, van die jongens heb ik sinds vandaag een veeeel minder hoge pet op. Ik had een vraag (probleempje met de buren), en ik had me een of ander langzaam fossiel aan de lijn die echt alleen maar dingen opsomde die ik zelf natuurlijk allang had bedacht.... Zo, even mijn gal gespuit, bedankt!
Hahaha, ja sommige mensen die daar werken zijn niet helemaal top. Dat frustreert echt enorm. Maar je kan ook een goede treffen. Ik ben beide inmiddels al tegengekomen. Je kunt het iig proberen toch?
quote:Zwup schreef op 04 oktober 2010 @ 21:00:

Hahaha, ja sommige mensen die daar werken zijn niet helemaal top. Dat frustreert echt enorm. Maar je kan ook een goede treffen. Ik ben beide inmiddels al tegengekomen. Je kunt het iig proberen toch?Ja tuurlijk, heb je ook gelijk in. Wel balen dat ik zo'n ouwe googchemerd aan de lijn kreeg... misschien dat ik nog even langs ga! (ik had er iig meer van verwacht...)
Dus hij is al geplaatst?

Normaal is het zo dat je tijdens het eerste behandelbezoek een noodkroon krijgt en moet terugkomen om de kroon te laten plaatsen. Hij laat hem dan eerst zien, en als hij volgens je wens is wordt hij geplaatst. Eventuele veranderingen kunnen alleen voordat hij geplaatst wordt, worden aangebracht, dan mag je hem ook weigeren en een nieuwe laten maken, iets waar ze nooit dol op zijn.

Als hij eenmaal is geplaatst is er niks meer aan te doen. Dan is hij ook gekocht. Hij zit dan muurvast en is niet zonder geboor en schade weg te krijgen.

Ik zou nog eens raad gaan vragen bij http://tandarts.nl/

Die weten er alles van; ook van je rechten.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 oktober 2010 @ 21:01:

[...]

Ja tuurlijk, heb je ook gelijk in. Wel balen dat ik zo'n ouwe googchemerd aan de lijn kreeg... misschien dat ik nog even langs ga! (ik had er iig meer van verwacht...)Ik had het andersom....had een heel fijn gesprek aan de telefoon en ging later voor verder advies even bij de balie langs en daar had ik de pech een of andere verschrikkelijke muts te treffen die echt geen idee had waar ze het over had. Heel erg jammer. Maar het eerste telefoontje heeft wel erg geholpen.
quote:Zwup schreef op 04 oktober 2010 @ 22:03:

[...]

Ik had het andersom....had een heel fijn gesprek aan de telefoon en ging later voor verder advies even bij de balie langs en daar had ik de pech een of andere verschrikkelijke muts te treffen die echt geen idee had waar ze het over had. Heel erg jammer. Maar het eerste telefoontje heeft wel erg geholpen..
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 05-10-2010 22:08
Reden: provocerend, op de persoon
% gewijzigd
WTF? Waar slaat dit nou weer op?
'
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 05-10-2010 22:08
Reden: quote van bewerkte posting
% gewijzigd
Fijn, zo'n off-topic onder de gordel aanval. Dat getuigt van klasse chopper
met een beetje geluk en een toverstafje zien we chopper binnenkort terug op het volgende topic:

klik
Ik heb al gestaft
Schrijf hem direct een (aangetekende!) brief, waarin je jouw verhaal (de feiten) meldt. Dus eensch met Yhabibi. Hiervoor hoef je je echt niet eerst te verdiepen in allerlei juridsiche procedures.

Geef na je verhaal aan dat je hoopt dat hier sprake is van een misverstand en dat anders hiermee je vertrouwen in zijn oprecht handelen beschadigt is.

Vervolgens meld je dat je graag in samenspraak tot een oplossing wilt komen en spreek je de hoop uit dat je niet genoodzaakt hoeft te worden om over te gaan tot het nemen juridische stappen (kleine dreiging).

(Ik heb zelf ooit door dit handelen, weliswaar in een heel andere situatie, een rekening van 750 euro niet hoeven te betalen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven