Bezoek van schoonouders

05-10-2010 13:35 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nogal vaak dat mensen het niet prettig vinden als schoonouders onverwacht aan de deur staan voor een 'gezellig' bezoekje. Nu ben ik het daar wel mee eens, ik ben namelijk nogal op mijn privacy gesteld. Wat vinden jullie ervan? Juist gezellig zo onverwacht en het maakt niet zoveel uit of willen jullie het ook graag van te voren weten?

Even nog een toevoeging:

Ik vind het trouwens ook niet prettig als mijn eigen ouders zomaar op de stoep staan. Van vrienden kan ik het dan wel weer hebben ;) Heel raar van mezelf ;)
Ik wil het wel graag van te voren weten, ben ook erg op mijn privacy gesteld.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik hou sowieso niet van mensen die onverwachts voor de deur staan. Kleine moeite om even te bellen of 't uitkomt toch?
Ik vind het ook vervelend als ze onaangekondigd op de stoep staan op zondagochtend of sávonds als ik eigenlijk wil gaan slapen. Hierom vragen wij ook even te bellen van te voren. Helaas doen ze dit nog steeds niet.
quote:elninjoo schreef op 05 oktober 2010 @ 13:37:

Ik hou sowieso niet van mensen die onverwachts voor de deur staan. Kleine moeite om even te bellen of 't uitkomt toch?

Ja dat doen mijn schoonouders: ''hoooi we zijn nu in de buurt dus we komen even langs!''

No way dat je dan kan zeggen dat het niet zo schikt.... Maarja mijn schoonouders zijn dan ook hele aparte.
Geen probleem mee! Vind het juist gezellig! Daarbij komt dat ik wel hele leuke schoonouders heb, en ook leuke ouders.

Ze verwachten ook echt niet van mij, als ze onverwacht komen, dat huis netjes aan kant is. Echter valt dat ook wel mee bij mij, het is altijd wel redelijk netjes. En haal dan snel even iets lekkers bijj de tankstation op de hoek.
Here I am - now what are your other two wishes...
Eerst bellen of het uikomt, doen ze dat niet en ik heb er echt geen zin in, dan stuur ik ze ook gewoon weg. Wie het ook is....

Ik vind het zo onbeschoft dat sommige mensen aannemen dat je maar ff tijd voor ze hebt. Ik wil soms gewoon in mijn blote kont op de bank zitten en kan schoonpa, ma of eigen moeder (vader leeft niet meer) daar echt niet bij gebruiken.
Nope
Ik heb daar ook een hekel aan, als ze zonder bellen langs komen. Veel ex schoonouders van mij deden dat. Gewoon binnen stormen zonder bellen.

Soms lagen we dan gewoon op bed op zondagochtend, stonden ze zowat in de slaapkamer.
ik hou niet zo van onverwachte en verwachte bezoekjes van schoonouders.......

Voorderest heb ik liever een telefoontje vooraf maar verder altijd iedereen welkom.
Ik ben ook erg op mijn privacy gesteld.

Ze moeten zeker bellen!

Ik heb het wel eens gehad op een luie zondag. Zit je lekker in je slobberkleding, staan je schoonouders ineens voor de deur. Uit protest ging ik eerst een half uur onder de douche staan.
Ik vind het ook vervelend. Vaak heb je een plannetje voor de dag in je hoofd en dan loopt het allemaal net even anders.

Gelukkig komen mijn schoonouders niet onaangekondigd, ze komen uberhaubt niet meer, dus dat probleem hebben we niet.
Haha ik herken me zo in jullie reacties! Stond ik 's ochtends in de keuken met alleen een klein dekentje om me heen om wat water te pakken na een heftige nacht ;) Staat schoonmoeder aan de deur: haaaai ik was toch in de buurt, ik denk ik kom effe langs om wat post af te gooien! Sta je daar half naakt, Aargh echt zooo irritant!
Ik vind onverwacht visite sowieso niet fijn, ook niet van schoonouders. Ik kan het alleen verdragen van mijn buurvrouw en 2 beste vriendinnen. Als ik net ergens mee bezig ben in huis ga ik er ook gewoon mee door als ze komen. En als het niet uitkomt, zeg ik gewoon, ok ff snel een bakkie, maar ik moet echt verder. Ze begrijpen dat helemaal, en vaak pak ik expres de wasmand met was erbij om onderwijl te vouwen, sla ik 2 vliegen in i klap. Ik vind het jammer dat ik zo in elkaar steek, maar visite is soms niet welkom, gewoon omdat ik er geen zin in heb en lekker iets voor mezelf wil doen of zo. Je kan je schoonouders best zeggen dat je het leuk vindt als ze komen, maar het fijn vindt als ze het even laten weten, kan je misschien nog een grapje maken over het schoonmoeder proof maken van je huis....
Mijn schoonouders komen soms ook onverwacht. En dan kunnen ze ook nog zeuren dat het huis niet schoon genoeg is. Vreselijk.

Ik heb al vaker aangegeven dat ik het op prijs zou stellen als ze vooraf even zouden bellen, zodat ik nog even één en ander op zou kunnen ruimen. Ik moet zeggen dat ze nu meestal wel bellen, maar laatst kwamen ze toch ineens onverwacht. Tja, dan ga ik mij ook niet druk maken over of het huis wel helemaal schoon is.
Als mensen niet zeuren over de troep zijn ze welkom. Heb ook altijd wel iets in huis om snel iets lekkers te kunnen maken voor onverwacht bezoek.

Als het bezoek is dat kinderen in een leeftijd dat ze overal aanzitten meeneemt, wil ik het wel van tevoren weten. Kan ik mijn huis nog een beetje kind-proof zien te maken. Of gewoon weigeren omdat ik daar geen zin in heb op mijn vrije dag.
ik ben dus zo'n iemand die onverwacht op bezoek komt. Tenminste bij mijn moeder en schoonouders. Maar dat is meestal wel op de vaste momenten. Zaterdag als we boodschappen hebben gedaan, gaan we meestal ook even langs de schoonouders.

Als iemand onverwacht komt en ik heb geen tijd, dan zeg ik dat gewoon. Meestal vinden ze het dan niet erg. Dan hadden ze eerst maar moeten bellen.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 05 oktober 2010 @ 13:41:

Eerst bellen of het uikomt, doen ze dat niet en ik heb er echt geen zin in, dan stuur ik ze ook gewoon weg. Wie het ook is....

Ik vind het zo onbeschoft dat sommige mensen aannemen dat je maar ff tijd voor ze hebt. Ik wil soms gewoon in mijn blote kont op de bank zitten en kan schoonpa, ma of eigen moeder (vader leeft niet meer) daar echt niet bij gebruiken.

Wegsturen zal ik dan weer niet doen.

Dat vind ik dan weer een beetje onbeschoft.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Ouwe schreef op 05 oktober 2010 @ 13:49:

Je kan je schoonouders best zeggen dat je het leuk vindt als ze komen, maar het fijn vindt als ze het even laten weten, kan je misschien nog een grapje maken over het schoonmoeder proof maken van je huis....Ja daar heb ik ook aan zitten denken. Het probleem is dat mijn schoonouders boeren zijn. Bij boeren is het hartstikke normaal dat heel de dag bezoek binnen komt vallen zonder vooraf te bellen. Ik weet nu al dat ze me totaal niet gaan begrijpen daarin. Dus tja het wordt denk ik gewoon de deur op slot en doen alsof je niet thuis bent ;)
lekker Nederlands zijn we toch.

alles moet gepland en aangekondigd.

ik ben zelf net zo hoor maar eigenlijk is het best jammer dat we blijkbaar alles geregiseerd willen hebben.
Ik zou rustig zeggen dat ik op 't punt sta weg te gaan als iemand me voor 't blok zet dat ze zo voor de deur staan.

Maakt me trouwens niet uit voor de eventuele rommel in huis, maar als ik gewoon lekker m'n eigen ding aan 't doen ben en me daar op ingesteld heb, dan heb ik geen trek om onverwachts mensen te moeten entertainen.
Ik heb daar geen problemen mee eigenlijk. Moet zeggen dat het niet heel vaak voorkomt, meestal bellen ze uit zichzelf wel vantevoren. Ik doe het zelf eigenlijk ook bedenk ik me nu Wij gaan ook wel eens naar (schoon)ouders als we toevallig in de buurt zijn en tijd over hebben voor een bakkie ofzo. Tis niet altijd gepland, dus dan is eerst bellen ook lastig. Zo geldt het andersom ook denk ik. Of bellen jullie dan zelfs nog vanuit de auto? Wij iig niet.
quote:elninjoo schreef op 05 oktober 2010 @ 13:37:

Nou, dit dus. Interesseert mij echt niet of het nu om schoonouders, ouders of wie dan ook gaat. Ik hou niet van onverwachts bezoek.

Ik vind nogal raar overkomen om het te specificeren naar die bepaalde doelgroep. Ben je dan minder op je privacy gesteld als het bijvoorbeeld om vrienden gaat?
quote:calvijn1 schreef op 05 oktober 2010 @ 13:52:

[...]

Wegsturen zal ik dan weer niet doen.

Dat vind ik dan weer een beetje onbeschoft.

Vind je? Ik vind het veel onbeschofter als ze onverwachts voor de deur staan, zeker omdat ik het ook altijd zeg tegen mensen. Altijd ff bellen van te voren, svp. Al bellen ze maar een minuut van te voren. Bijna-man snapt dat ook niet. Die begrijpt het verschil niet tussen een minuut van te voren bellen of gewoon op de stoep staan. Ik moet dan altijd uitleggen dat het erom gaat dat je eigenlijk geen nee meer kan zeggen als ze er al staan.

Het is ons huis en wij bepalen wanneer iemand welkom is, de visite niet.

Ik sta ook nooit onverwacht op de stoep en bel altijd ruim van te voren.

En natuurlijk in een noodgeval sla ik echt de deur niet in iemands gezicht dicht.
Nope
Mijn schoonouders komen ook wel eens onaangekondigd. Ik vind dat gewoon gezellig. Ze zijn van harte welkom. Mijn vader moet 2 uur rijden om naar mij toe te komen, dus die zal niet onverwachts voor de deur staan.
quote:vicodin schreef op 05 oktober 2010 @ 13:49:

Mijn schoonouders komen soms ook onverwacht. En dan kunnen ze ook nog zeuren dat het huis niet schoon genoeg is. Daarom heb ik mijn schoonvader na zo'n (herhaalde) opmerking destijds een stofdoek in de hand gedrukt met de opmerking dat hij zich zeker niet moest inhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven