Hoe reageerde jouw lichaam na verwijderen Mirena?

zondag 3 oktober 2010 om 19:52
Hoi!
Over een paar mnd heb ik vijf jaar een spiraaltje, waardoor deze vervangen/verwijderd moet worden.
Op dit moment ben ik al 14 jaar bezig met anticonceptie: pil en spiraaltje. Eigenlijk vanaf het moment dat ik ongesteld werd. Ik zit er dan ook (samen met vriend) aan te denken om het spiraaltje niet te vervangen. Om te zien hoe mijn lijf werkt zónder 'kunstmatige' hormonen. Kijken of ik me minder vaak misselijk/PMS-erig voel. Kijken of ik nog een libido heb haha. Maar ik twijfel nog. Wat als het tegenvalt? Wat als ik er meer puistjes van krijg of er juist nog PMS-erig van word?
Ik weet dat we allemaal een ander lichaam hebben en dat ik mijn lichaam niet met dat van anderen kan vergelijken. Maar toch stel ik de vraag. Hoe 'was/reageerde' jouw lijf na het verwijderen van de Mirena? Voelde het beter? Wat waren voor jou de lichamelijke, en misschien wel psychische, effecten? Beter of juist slechter? Vond je het een gedoe om weer een condoom te gebruiken?
Misschien helpt het mij in onze beslissing om wel of geen spiraaltje meer te laten plaatsen.
Over een paar mnd heb ik vijf jaar een spiraaltje, waardoor deze vervangen/verwijderd moet worden.
Op dit moment ben ik al 14 jaar bezig met anticonceptie: pil en spiraaltje. Eigenlijk vanaf het moment dat ik ongesteld werd. Ik zit er dan ook (samen met vriend) aan te denken om het spiraaltje niet te vervangen. Om te zien hoe mijn lijf werkt zónder 'kunstmatige' hormonen. Kijken of ik me minder vaak misselijk/PMS-erig voel. Kijken of ik nog een libido heb haha. Maar ik twijfel nog. Wat als het tegenvalt? Wat als ik er meer puistjes van krijg of er juist nog PMS-erig van word?
Ik weet dat we allemaal een ander lichaam hebben en dat ik mijn lichaam niet met dat van anderen kan vergelijken. Maar toch stel ik de vraag. Hoe 'was/reageerde' jouw lijf na het verwijderen van de Mirena? Voelde het beter? Wat waren voor jou de lichamelijke, en misschien wel psychische, effecten? Beter of juist slechter? Vond je het een gedoe om weer een condoom te gebruiken?
Misschien helpt het mij in onze beslissing om wel of geen spiraaltje meer te laten plaatsen.
zondag 3 oktober 2010 om 20:56
hoi
ik heb voor een half jaar terug de myrena laten plaatsen voor de 2de keer
helaas weer zonder succes
ik bllijf nu aan een stuk door menstrueren.
ze kunnen niks meer voor me doen,dus moet op 4 november een baarmoederverwijdering ondergaan.pfffff
na verwijdering van myrena had ik ook veel rugpijn en puistjes
groetjes sylvia
ik heb voor een half jaar terug de myrena laten plaatsen voor de 2de keer
helaas weer zonder succes
ik bllijf nu aan een stuk door menstrueren.
ze kunnen niks meer voor me doen,dus moet op 4 november een baarmoederverwijdering ondergaan.pfffff
na verwijdering van myrena had ik ook veel rugpijn en puistjes
groetjes sylvia

dinsdag 5 oktober 2010 om 20:18
Na ruim vijf jaar is de Mirena bij mij verwijderd. Omdat hij "op" was en omdat wij een kinderwens hadden. Na de verwijdering 1 maal ongesteld geworden (na een paar dagen) en de maand daarop direct zwanger geraakt. Inmiddels is de tweede Mirena weer geplaatst, 6 maanden na de bevalling. Met of zonder; ik merk geen verschil. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nooit last heb gehad van menstruatie perikelen of last van hormoon schommelingen. Alleen altijd last van zeer veel bloedverlies. Ik ben een van de gelukkigen die niet meer ongesteld word met een Mirena. Het bloeden was was na de bevalling een paar maal heftig. Ik heb de menstruatie nooit gemist en ben daarom blij dat de tweede spiraal geplaatst is.
Al met al heb ik, buiten het bloedverlies om, geen verschil gemerkt.
Al met al heb ik, buiten het bloedverlies om, geen verschil gemerkt.
woensdag 6 oktober 2010 om 15:42
Ook hier een meelezer, ben in januari aan de beurt voor vervanging. Maar nu geen twijffels over vervanging. Ben net 34 en heb (nog steeds) geen kinderwens. Over 5 jaar (als de situatie nog is zoals die nu is) wil ik een definitieve vorm van anticonceptie (sterilisatie).
Ik heb ook jaren de pil geslikt, maar ben daar op een gegeven moment (in een man-loze periode) anderhalf jaar mee gestopt. Ik heb eigenlijk nooit iets van verschil gemerkt (niet op gelet trouwens ook) wb PMS, acne en libido noch met pil, noch met spiraal, noch met nada. Geen menstruatie met mirena vind ik wel superfijn trouwens.
Heb altijd begrepen dat verwijderen helemaal gaan pijn doet, maar weet niet of dat voor mij ook geldt aangezien de touwtjes niet meer zichtbaar zijn en het dus met een speciaal tangetje moet of (als dat niet lukt) hysteroscopisch.
Ik heb ook jaren de pil geslikt, maar ben daar op een gegeven moment (in een man-loze periode) anderhalf jaar mee gestopt. Ik heb eigenlijk nooit iets van verschil gemerkt (niet op gelet trouwens ook) wb PMS, acne en libido noch met pil, noch met spiraal, noch met nada. Geen menstruatie met mirena vind ik wel superfijn trouwens.
Heb altijd begrepen dat verwijderen helemaal gaan pijn doet, maar weet niet of dat voor mij ook geldt aangezien de touwtjes niet meer zichtbaar zijn en het dus met een speciaal tangetje moet of (als dat niet lukt) hysteroscopisch.
woensdag 6 oktober 2010 om 15:46
Mijn lichaam reageerde twee keer hetzelfde: namelijk door vrijwel direct zwanger te worden.. Na deze zwangerschap zal ik er ook weer een laten plaatsen, ben zeer tevreden over de mirena.
Ik kreeg beide keren ook twee dagen na verwijdering een bloeding, vergelijkbaar met een ongesteldheid, en daarna dus niet meer.
Verwijderen was pijnloos, ik vond de eendenbek het vervelendste.
Ik kreeg beide keren ook twee dagen na verwijdering een bloeding, vergelijkbaar met een ongesteldheid, en daarna dus niet meer.
Verwijderen was pijnloos, ik vond de eendenbek het vervelendste.
woensdag 6 oktober 2010 om 16:08
woensdag 6 oktober 2010 om 16:18
woensdag 6 oktober 2010 om 17:24
Wat fijn om te lezen! Ik had ooit namelijk een gruwelverhaal gehoord van iemand dat het zo verschrikkelijk was! Maar dat valt dus gelukkig allemaal reuze mee..
Maar goed, om nog even op je vraag terug te komen bladie: nee ik twijfel niet. Ik ben 23 en nog volop aan het studeren, een kind lijkt me nu niet handig
@ aikidoka: je kunt dus meteen bij de verwijdering er een nieuwe in laten zetten? Want dat vroeg ik me af. Ik hoef pas in april en dan vraag ik het allemaal daar nog wel eens na hoor, maar ik zat er zo eens over na te denken.
Maar goed, om nog even op je vraag terug te komen bladie: nee ik twijfel niet. Ik ben 23 en nog volop aan het studeren, een kind lijkt me nu niet handig
@ aikidoka: je kunt dus meteen bij de verwijdering er een nieuwe in laten zetten? Want dat vroeg ik me af. Ik hoef pas in april en dan vraag ik het allemaal daar nog wel eens na hoor, maar ik zat er zo eens over na te denken.
woensdag 6 oktober 2010 om 17:32
Zo pijnlijk dat het plaatsen was zo makkelijk ging het verwijderen. Even een korte pijnscheut die direct verdween.
Ik heb me altijd erg goed gevoeld met de Mirena en ook ik was benieuwd of mijn lichaam anders zou aanvoelen als ik zonder moest.
Inmiddels is de Mirena alweer 6 maanden uit mijn lichaam en ik voel me nog steeds hetzelfde. Ik werd direkt ongesteld en ik kan de klok gelijk zetten op wat betreft mijn cyclus. Ben de eerste maanden 2 dagen ongesteld geweest per ongesteldheidsperiode. Nu ongeveer 3 1/2 dag.
Qua libido is er niets veranderd, nog steeds hetzelfde (hoog). Af en toe wat puistjes die ik voorheen nooit had. Geen last van ongesteldheidskrampen of stemmingswisselingen oid.
Eigenlijk is alles hetzelfde gebleven.
Gelukkig
Ik heb me altijd erg goed gevoeld met de Mirena en ook ik was benieuwd of mijn lichaam anders zou aanvoelen als ik zonder moest.
Inmiddels is de Mirena alweer 6 maanden uit mijn lichaam en ik voel me nog steeds hetzelfde. Ik werd direkt ongesteld en ik kan de klok gelijk zetten op wat betreft mijn cyclus. Ben de eerste maanden 2 dagen ongesteld geweest per ongesteldheidsperiode. Nu ongeveer 3 1/2 dag.
Qua libido is er niets veranderd, nog steeds hetzelfde (hoog). Af en toe wat puistjes die ik voorheen nooit had. Geen last van ongesteldheidskrampen of stemmingswisselingen oid.
Eigenlijk is alles hetzelfde gebleven.
Gelukkig
woensdag 6 oktober 2010 om 17:36
dinsdag 19 oktober 2010 om 21:31
quote:bladie schreef op 03 oktober 2010 @ 22:35:
Liezebetje: Oh dus jij staat ook voor de keuze? Twijfel je ook?
Sylvia: Wat naar voor je
. Heb je wel al kinderen? Ik wens je heel veel sterkte!
hoi
ja ik heb 2 kindjes
eentje van 2 jaar en een van 4 jaar 4 novembet krijg ik een operatie
heb ook een onderwerp geplaatst baarmoederverwijdering
Liezebetje: Oh dus jij staat ook voor de keuze? Twijfel je ook?
Sylvia: Wat naar voor je

hoi
ja ik heb 2 kindjes
eentje van 2 jaar en een van 4 jaar 4 novembet krijg ik een operatie
heb ook een onderwerp geplaatst baarmoederverwijdering
woensdag 20 oktober 2010 om 00:10
dit is al mijn tweede, het duurt nog een jaartje voordat hij eruit moet..ik ben zelf erg blij met de mirena, geen ongesteldheid en nergens last van..
het verwijderen van de eerste ging vrij makkelijk, heb daarna wat krampen gehad, wat wel weer wennen was omdat ik al jaren niet meer ongesteld was..en heb daarna een paar maanden aan de pil gezeten om te kijken of dat zou bevallen..nou was er eigenlijk vrij snel achter dat de mirena toch het beste bij mij paste en ben weer een aantal jaren aan de mirena..
voordelen mirena voor mij: geen bloedverlies, nergens aan hoeven te denken...geen moodswings zoals ik had met de pil
de pil kreeg ik veel last van puistjes in mijn gezicht, terwijl het misschien bij anderen juist helpt..ontzettende vreetkicken..en moodswings..vriendlief was erg blij dat ik weer aan de mirena zat..
maar zoals je zelf zei: ieder lichaam is anders..
het verwijderen van de eerste ging vrij makkelijk, heb daarna wat krampen gehad, wat wel weer wennen was omdat ik al jaren niet meer ongesteld was..en heb daarna een paar maanden aan de pil gezeten om te kijken of dat zou bevallen..nou was er eigenlijk vrij snel achter dat de mirena toch het beste bij mij paste en ben weer een aantal jaren aan de mirena..
voordelen mirena voor mij: geen bloedverlies, nergens aan hoeven te denken...geen moodswings zoals ik had met de pil
de pil kreeg ik veel last van puistjes in mijn gezicht, terwijl het misschien bij anderen juist helpt..ontzettende vreetkicken..en moodswings..vriendlief was erg blij dat ik weer aan de mirena zat..
maar zoals je zelf zei: ieder lichaam is anders..