Poweryoga
woensdag 6 oktober 2010 om 11:08
Ik, een leek op yogagebied met echt NUL ervaring, wil graag yoga gaan doen. Nu lijkt het me leuk om 1 les hatha yoga en 1 les poweryoga per week te doen. Is poweryoga wel te doen voor absolute beginners? Ik heb wel conditie, maar ben echt een stijve plank (vandaar ook dat ik met yoga wil beginnen ) Wat raden jullie me aan?
woensdag 6 oktober 2010 om 11:25
Ja, het lijkt me heerlijk! Ik kan ook altijd na een tijdje nog poweryoga erbij gaan doen inderdaad, zit alleen een beetje met de tijden en oppas voor de kinderen. Maar ik denk dat je met 2x in de week wel meer bereikt, of niet? Ik kan me niet voorstellen dat mijn lichaam nou echt soepel wordt van 1x per week een uurtje.
Beginnersgroepen heb ik hier in de buurt nog niet kunnen ontdekken. Zou wel echt iets voor mij zijn, omdat ik dus zo stijf ben en korte spieren heb. Ik heb een tijdje pilates gedaan en was zelfs tussen allemaal oude dametjes nog veruit de slechtste, dus dat was niet zo leuk....
Beginnersgroepen heb ik hier in de buurt nog niet kunnen ontdekken. Zou wel echt iets voor mij zijn, omdat ik dus zo stijf ben en korte spieren heb. Ik heb een tijdje pilates gedaan en was zelfs tussen allemaal oude dametjes nog veruit de slechtste, dus dat was niet zo leuk....
woensdag 6 oktober 2010 om 11:35
quote:babado schreef op 06 oktober 2010 @ 11:14:
Wel pittig hoor, maar probeer het eens! Je kan ook beginnen met een paar weken 1x Hatha en dan de Poweryoga oppikken. Ik vind het wel heel erg leuk en je voelt je super erna!
Eens!
Of volg gewoon één hatha-les. Gaat het je echt heel gemakkelijk af, dan ren je door naar poweryoga!
Wel pittig hoor, maar probeer het eens! Je kan ook beginnen met een paar weken 1x Hatha en dan de Poweryoga oppikken. Ik vind het wel heel erg leuk en je voelt je super erna!
Eens!
Of volg gewoon één hatha-les. Gaat het je echt heel gemakkelijk af, dan ren je door naar poweryoga!
woensdag 6 oktober 2010 om 12:45
quote:flip123456789 schreef op 06 oktober 2010 @ 11:38:
Thanks, dat is ook een goed idee. Ik kan gewoon eerst een proefles volgen.
En volg dan een proefles bij beide lessen. Als het kan bij nog meer soorten yoga, er zijn er nog zoveel buiten power en hatha om. Yoga les kan ontzettend verschillen per school maar zeker ook per leraar. Het is het prettigste als je wel een klik voelt met de lerares. Op de yogaschool hier vond ik de hatha lessen bijvoorbeeld veel te zweverig. De power vond ik loeizwaar maar de lessen zelf passen goed bij wat ik wil bereiken met mijn yoga-lessen dus dit was voor mij een match.
Veel plezier!
Thanks, dat is ook een goed idee. Ik kan gewoon eerst een proefles volgen.
En volg dan een proefles bij beide lessen. Als het kan bij nog meer soorten yoga, er zijn er nog zoveel buiten power en hatha om. Yoga les kan ontzettend verschillen per school maar zeker ook per leraar. Het is het prettigste als je wel een klik voelt met de lerares. Op de yogaschool hier vond ik de hatha lessen bijvoorbeeld veel te zweverig. De power vond ik loeizwaar maar de lessen zelf passen goed bij wat ik wil bereiken met mijn yoga-lessen dus dit was voor mij een match.
Veel plezier!