sollicitatie na mailen?
woensdag 6 oktober 2010 om 15:32
als je een week geleden een goed sollicitatie gesprek hebt gehad waarin is gezegd dat ze je een aanbod zullen doen.. Hoe lang wacht je dan voordat je zelf er even achter aan mailt of belt ? Ik weet van mensen die daar werken dat het allemaal niet zo vlot loopt etc. dus het is op zich niet raar dat we nog niets gehoord hebben maar toch.. het was een echt een leuk en goed gesprek en we zijn erg benieuwd naar het aanbod etc.
dus .. mailen/bellen of niet ?
woensdag 6 oktober 2010 om 15:36
als je een week geleden een gesprek hebt gehad zou ik zeker even bellen. Niet mailen, maar bellen. Met mailen geef je de ruimte aan het bedrijf om je nog een paar dagen te laten wachten. Met bellen dwing je ze zacht tot een reactie.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 6 oktober 2010 om 15:47
Ik zou ook bellen, niet alleen om de reden die Biol noemt, maar ook omdat toonzetting in mailtjes soms lastig is (tenzij je met smileys gaat werken en dat zou ik toch ook maar niet doen in zo'n mailtje ) en een mailtje daardoor vervelend/ zeurderig kan overkomen terwijl je dat bij een telefoongesprek minder snel hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
woensdag 6 oktober 2010 om 15:52
quote:poldervrouw schreef op 06 oktober 2010 @ 15:32:
als je een week geleden een goed sollicitatie gesprek hebt gehad waarin is gezegd dat ze je een aanbod zullen doen.. Hoe lang wacht je dan voordat je zelf er even achter aan mailt of belt ? Ik weet van mensen die daar werken dat het allemaal niet zo vlot loopt etc. dus het is op zich niet raar dat we nog niets gehoord hebben maar toch.. het was een echt een leuk en goed gesprek en we zijn erg benieuwd naar het aanbod etc.
We?
Maar als je na een week nog niets heb gehoord, zou ik zeker even bellen, niet mailen. Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan!
We?
Maar als je na een week nog niets heb gehoord, zou ik zeker even bellen, niet mailen. Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan!
woensdag 6 oktober 2010 om 16:53
woensdag 6 oktober 2010 om 16:55
[quote]jolief schreef op 06 oktober 2010 @ 15:58:
dat "we" viel mij ook al op..
ben je samen met iemand anders op gesprek geweest?[/quote
is het dan zo raar dat als je ergens mee bezig bent dat je er je dan samen mee bezig houdt ? Het is toch geen eenmans aktie ? Het heeft gevolgen voor het hele gezin dus dat is het toch we.. En dat WE niet samen op gesprek zijn geweest lijkt met helder.. WE hebben toch ook samen gezocht naar vacatures etc. en dan praten WE samen over het hoe en wat.. dus.. Blijkbaar mag ik mezelf geen WE vinden.
dat "we" viel mij ook al op..
ben je samen met iemand anders op gesprek geweest?[/quote
is het dan zo raar dat als je ergens mee bezig bent dat je er je dan samen mee bezig houdt ? Het is toch geen eenmans aktie ? Het heeft gevolgen voor het hele gezin dus dat is het toch we.. En dat WE niet samen op gesprek zijn geweest lijkt met helder.. WE hebben toch ook samen gezocht naar vacatures etc. en dan praten WE samen over het hoe en wat.. dus.. Blijkbaar mag ik mezelf geen WE vinden.
woensdag 6 oktober 2010 om 16:59
[quote]poldervrouw schreef op 06 oktober 2010 @ 16:56:
weet blij dat ik niet schrijf "me mannetje", me vent, manlief etc.
quote]
Ja, heel blij!
Ik snap het nu wel hoor, je 'we' verhaal, maar uit je OP was niet duidelijk dat je man een gesprek had. Als dat er had gestaan, had ik de 'we' wel begrepen.
weet blij dat ik niet schrijf "me mannetje", me vent, manlief etc.
quote]
Ja, heel blij!
Ik snap het nu wel hoor, je 'we' verhaal, maar uit je OP was niet duidelijk dat je man een gesprek had. Als dat er had gestaan, had ik de 'we' wel begrepen.
woensdag 6 oktober 2010 om 19:24