Hoelang nog wachten?

07-10-2010 07:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht. We zouden het eerst gaan huren maar omdat wij de mogelijkheid hebben gekregen om het te kopen hebben we daarvoor gekozen.

Maar nu het stomme..

Als we het gingen huren konden we er gelijk in! En nu we het gaan kopen duurt het zoooooo ontzettend lang. Ik wil niet meer wachten, ik wil verhuizen!

We hebben gister pas de offerte binnen gekregen, iemand enig idee hoelang het nog moet duren? Als de hypotheek rond is, krijg je dan gelijk de sleutel? En is het raar om te vragen of je nog een keer mag kijken?
vraag het eens aan je hypotheekadviseur/bank?

Natuurlijk kun je nog eens kijken, want stel dat je wat maten wilt opnemen voor gordijnen of vloeren.
Meestal duurt het 2 maanden voor alles in kannen en kruiken is. En het is niet gek als je nog een keer wil kijken om te meten e.d.

Nog eeeeven geduld
Eh... heb je het huis nu al echt gekocht? Dan heb je met de verkoper toch meteen afgesproken wanneer de sleuteloverdracht is? En dan had je dán daarover moeten onderhandelen.
Inderdaad Kastanjez, als TO alleen nog een hypotheekofferte heeft is er nog niks gekocht. Dan heeft ze optie op het huis, en kan het nog afketsen omdat de financiering toch niet rond komt.

(dat begrijp ik nooit dat zo'n financiering niet rond komt, je weet toch hoeveel je mag lenen, voordat je gaat reageren op huizen?)
2 Maanden!!!??? Dat worden echt de langste 2 maanden van mijn leven..*overdrijf overdrijf* Maarja dat is weer wat anders, normaal vliegt de tijd.

Ja mijn vriend is naar de hypotheekadviseur gegaan, ik kon niet mee want ik was die nacht hartstikke ziek geworden. Toen hij thuis kwam schoot ik mijn vragenbom op hem af. En toen kreeg ik dit "euhm ja,, ja ik weet niet meer precies hoe het zat, maar volgens mij...." "Waarom zou ik zoiets vragen? Als het belangrijk was had hij het wel gezegd toch?"

Grrr... Maar ik durf niet echt te bellen want dat heb ik het idee dat ik zo ongeduldig overkom en dat het dan express vertraagd wordt ofzo.

Maar de financiering komt sowieso rond. Alleen omdat mijn vriend eigenlijk alles regelt met die hypotheekadviseur heb ik het idee dat ik langs de kant sta en toe kijk. Ik wil wat doen! Ik wil niet wachten, het duurt allemaal zo lang.
@financiering

ik wieet dat toen wij 1-2 jaar geleden voor een huis gingen kijken, het bedrag dat wij konden lenen per maand achteruitging (en nee, dat lag niet aan ons salaris) Kan me dus voorstellen dat als je bijv. 4-6 maand geleden een gesprek hebt gehad, het bedrag dat je toen kon lenen, net even meer/minder is dan nu...en zeker als je het maximale wilt lenen...dan kan het dus net daarop mislopen...

maar 2 maanden vind ik vrij snel...toen wij ons huis kochten, duurde het allemaal wel 3-4 maand geloof ik tussen kijken en intrekken...maar dat lag grotendeels aan onze incapabele hypotheekadviseur die zat te knoeien met papieren. mijn tip is om de hypotheek zelf te regelen. Niks zo frustrerend als afhankelijk zijn van een incapabel persoon.
Tuurlijk mag je nog eens kijken! Moet je kijken wat dat huis kost!!! En wat je aan de makelaar kwijt bent... Ik weet niet of het al leeg staat of niet? Ons huis stond al leeg, dan is het natuurlijk makkelijker.

Hypotheek rondkrijgen kost het meeste tijd. Daar hebben wij best wel bovenop moeten zitten, anders dan ben je de verkopers weer extra geld verschuldigt.

Sleuteloverdracht was voor mij een moment om nooit te vergeten. Zeker omdat ik van m'n studentenkamertje af kwam. Geniet ervan! Ga vast mooie spulletjes kijken, kijken wat je wilt in je nieuwe huisje. Dat scheelde voor mij, al die tijd dat we moeten wachten.
Ik vond het wachten ook echt vreselijk. Je krijgt de sleutel pas bij het tekenen van de hypotheek ed bij de notaris.

Bij ons deed de bank op het laatst nog best moeilijk, We moesten bijvoorbeeld onze creditcards opzeggen enzo.

Bij ons duurde het wel bijna 3 maanden. (van acceptatie bod tot sleuteloverdracht). Een spannende stressvolle periode. Als je dan uiteindelijk de sleutel hebt moet je hard aan het werk.

Succes en sterkte!
Michelle, misschien wil je dit niet horen, maar als alles heel snel gaat loop je soms ook het risico dat er iets misgaat .(ik spreek helaas uit ervaring, was ook zo gebrand op een huis en vertrouwde een onbetrouwbare hypotheekadviseur, uiteindelijk is alles goed gekomen, maar die stress....)

Een paar maanden op de rest van je leven, waar hebben we het over? Probeer je trouwens wel in de hypotheek te verdiepen, het is net zo goed jouw huis en hypotheek. Dan deel je ook de verantwoordelijkheid en is het echt iets wat je samen doet.

Als je zegt dat jullie een huis hebben gekocht, hebben jullie dan niet gevraagd wanneer jullie erin zouden kunnen?

Als je een huis hebt gekocht is het helemaal niet raar om nog een keer vantevoren te kijken en wat maten op te nemen, in overleg met de huidige eigenaren.

En stel veel vragen over de hypotheek en alles wat erbij komt, dat vertraagt echt niet de boel.

Veel plezier!
Oja, de 1e keer zat er tussen koop en overdracht nog geen 2 maanden, vandaar die stress en dat dingen misliepen.

De 2e keer meer dan een half jaar.

Als ik mag kiezen, ga ik voor dat ruime halfjaar, rustig sparen, alles regelen, inpakken. Scheelde natuurlijk ook dat we van het 1e naar 2e huis gingen na 3,5 jaar. De 1e keer hadden we bijna geen spullen.
Ik heb zelfs de sleutel gekregen van de vorige bewoners, in de maanden dat zij er nog woonden, zodat ik zelfstandig de keuken in kon meten e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven