Werk & Studie alle pijlers

Leidinggevende kinderdagverblijf

07-10-2010 20:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Graag wil ik tips, advies en/of info van jullie met betrekking tot mijn situatie.

Afgelopen juni heb ik mijn HBO diploma (MWD) behaald (ik ben 27 jaar). Ik werk nu een klein jaartje als oproepkracht in de kdv branche. Heb sinds juni 2010 mijn vaste locatie met mijn vaste groep. Werk gemiddeld 40 uur in de week en ik heb een jaarcontract gekregen met uitzicht op een vast dienstverband.

Het werk op zich vind ik hartstikke leuk! Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk. De kindjes van mijn groep zijn erg lief en met de ouders kan ik ook goed overweg. Ik heb hele leuke collega's etc.

Na mijn afstuderen wist ik van mezelf dat ik niet specifiek in de hulpverlening wilde werken ivm persoonlijke redenen en het trekt mij niet om elke dag met mensen te werken die problemen hebben. Toch heb ik de studie afgerond zodat ik een papiertje zou hebben.

Nu zit ik een beetje na te denken over mijn toekomst. Zoals ik al zei vind ik werken met kleintjes superleuk! Maar ik wil dit niet altijd blijven doen. Na een jaartje begint het toch weer bij mij te kriebelen en ik wil meer taken en verantwoordelijkheden. Ik vind het werk niet echt uitdagend genoeg. Ik kan mijn kwaliteiten niet echt kwijt en ik zou het doodzonde vinden als ik blijf hangen op de functie van pedagogisch medewerker met mijn opleidingsniveau. Al een tijdje ben ik erg geinteresseerd in de functie van leidinggevende kdv. De vraag is waar begin ik dan? Op internet heb ik een beetje lopen zoeken naar vacatures en ze vragen altijd ervaring in de kdv/bso branche en hbo werk en denkvermogen.

Op zich heb ik ervaring opgedaan in de bso/kdv (een jaar) en nu wil ik een managementopleiding doen specifiek voor leidinggevende kdv. Ik heb er 1 gevonden via het isbw. Het is een managementopleiding voor mensen die al leidinggevende zijn en een hbo achtergrond hebben. Het duurt 10 maanden. Ik ben geen leidinggevende maar vraag me af of ik een dergelijke opleiding kan volgen.

Zijn er hier mensen die mij meer kunnen vertellen over de doorgroei mogelijkheden in de kdv branche en hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Alvast bedankt!
Bel ze.

Maar het lijkt mij dat je tijdens zo'n opleiding opdrachten uit moet voeren in de praktijk, dus als leidinggevende. Dat is niet voor niets de doelgroep he. Daar zal het lesprogramma ook op afgestemd zijn.

Er zijn ook algemene post-HBO opleidingen gericht op management in zorg en welzijn, die zijn wat algemener, maar ook daar geldt dat je in de praktijk opdrachten uit moet voeren.
Probeer eens of je via het werk een cursus kan doen. Hier is het bijv mogelijk om een opleiding tot adjunct te volgen (weet de precieze naam niet). Van daar uit, kun je dan weer doorstromen naar leidinggevende
Ben ooit intern doorgegroeid van pm-er naar leidinggevende. Eerst als assistent en nu als locatiemanager.

Ze vragen in een vacature veel maar je kunt niet altijd aan de eisen voldoen. Dus schrijf en meld in je gesprek daarbij dat je een cursus management erbij wil volgen. Zijn ook organisatie's die een locatiemanager in opleiding zoeken.

succes!
http://www.ncoi.nl/opleiding/HBO-Manage ... pvang.html

Ook voor aankomend manager Kinderopvang.
Toevallig vorige week over gehad met iemand die er ervaring mee heeft. Maar zij is op een kdv gaan werken voor een aantal jaar en is zo doorgegroeid als leidinggevende, zonder extra opleiding. En dit schijnt ook wel vaker zo te gaan, omdat je dan al veel weet van het kdv en het beleid daar enzo. Dus je hoeft er niet altijd een extra management opleiding voor te doen.
Bij je werkgever aangeven dat je door wilt groeien en ook opleiding wilt volgen. Wie weet kun je starten als leidinggevende of assistent-leidinggevende en de opleiding doen op kosten van de baas!
wat is het salaris eigenlijk van een leidinggevende in kinderopvang?

heel veel succes met je keuze madeleine, ik snap dat je hoger op wilt.. je hebt nu immers ook een hbo diploma en wilt dan niet als pm-er blijven functioneren.
Geen interesse blijkbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven