Wat te doen met Veel druiven?

09-10-2010 12:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behalve dan opeten of meenemen naar het werk en aan de bewoners geven?

Ik ga er geen wijn van maken, dat voorop. Ik ben gewoon benieuwd of iemand nog creatieve ideeën heeft voor wat je met een paar kilo druiven kunt doen.

Opeten kan natuurlijk altijd, maar misschien heb ik wel ergens nog niet aan gedacht, wat me een geweldig idee lijkt
668, the neighbour of the Beast
jam.. of sap?
Maar druivenjam vind ik dan weer raar, of niet? Sap van maken zou ik nog wel grappig vinden.

Maar verder dan jam, sap of wijn kwam ik dus ook niet. En ik wil iets creatiefs
In muffins gooien?

Sap maken?

Salade maken?

Door je zuurkool?
Misschien kun je er ook mee schilderen?
Waarom creatief zijn als je er heerlijke sap, wijn of jam van kunt maken?
Druivenvlaai kan natuurlijk altijd.
Door de smoothie..
Maar wijn maken doe je niet zomaar even Helianthus. Sap maken wil ik eventueel nog wel proberen, maar ik denk dat ik ze anders gewoon maar weer mee naar het werk neem

Blijft toch ook succes verzekerd.

Was alleen benieuwd of iemand iets geniaaaaals wist om met een zooi druiven te doen, maar blijkbaar kun je er inderdaad niet veel meer mee dan opeten of sap van maken
quote:stukje_cake schreef op 09 oktober 2010 @ 12:52:

Door de smoothie..Da's nog wel een idee. Heb ook kiwi's en peren in huis, dus misschien dat ik daar wel iets mee doe nog.
23 recepten met druiven
incl. Chocolade-fondue en ook een smoothie.

Die smoothie is wel apart. Combinatie van druiven en komkommer......
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 09-10-2010 13:09
Reden: Smoothie net bekeken
% gewijzigd
Marels, er zijn bedrijven waar je je druiven kunt inleveren. Meer particulieren doen dat. Afhankelijk van je hoeveelheid druiven krijg je na het hele proces een aantal flessen wijn. Ik zal zo even op zoek naar wat linkjes.

Als je elk jaar veel druiven hebt, kun je een startersset overwegen, te koop bij de brouwmarkt in Almere.
Stoofvlees met druiven, is weer es wat anders
Druivensap maken?
Mijn schoonmoeder maakt er dikke sap van, in grolschbeugelflesjes. Heel zuur. Maar zelf gooien ze het door de yoghurt.
Ik heb er zelf ooit 'ns sap van gemaakt. Uuuuren bezig geweest, keuken 1 grote bende en 't was nog niet lekker ook...

Ach de merels zijn er blij mee
83 recepten met druiven. O.a. druivengelei, salades met druiven, sangria (leuk voor een feestje!) en zuurkool met druiven.
Wij hadden ook weer een goede oogst dit jaar en hebben er sap van de maakt.

Ik heb zo'n sapmachine waar je de hele druiven in gooit en dan komt en sap aan de ene kant uit en pulp aan de andere kant.

Sap even koken met een paar scheppen suiker, schuim er af scheppen en in kannen in de koelkast bewaren. Heerlijk!
quote:Goldielocks schreef op 09 oktober 2010 @ 13:47:

Sap even koken met een paar scheppen suiker, schuim er af scheppen en in kannen in de koelkast bewaren. Heerlijk!Je kan bij het koken ook wat appelsap (en dan minder suiker doen), heerlijk! Na het koken wel even zeven zodat de pitten, takjes en velletjes eruit zijn.
Nee joh, inleveren is de moeite niet.

En ik ben niet zo van echt koken met fruit, dus gebakken druiven en stoofvlees met druiven gaat 'm niet worden.

Nee, ik ga er óf sap van maken, of maar gewoon meenemen naar het werk en aan de bejaarden geven. Die zijn er tenslotte nog steeds gelukkig mee.

Is dat dan niet het beste doel dat je voor je druiven kunt hebben?
Druivenstroop. Dat maken ze in Turkije van druiven. Maar dan ben je wel minstens een dag kwijt met koken. En ze voegen er iets van kalkpoeder aan toe om het wat in te dikken.
quote:Marels schreef op 09 oktober 2010 @ 13:56:

Nee joh, inleveren is de moeite niet.

En ik ben niet zo van echt koken met fruit, dus gebakken druiven en stoofvlees met druiven gaat 'm niet worden.

Jammer, ik bedacht nog een lekker recept: varkenshaas bakken, als ie gaar is sinaasappelsap en druiven toevoegen en even laten inkoken. Ook heel lekker!
Hahaha Flower, nee, daar houd ik echt niet van inderdaad. Stom eigenlijk, dat ik dat helemaal niks vind. Gruwel, fruit door je warme eten
Gemiste kans hoor! Doneer ze dan maar aan de bejaarden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven