Ik ben zo bang... deel 5

31-07-2010 10:15 3032 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar. En van honden houden is een vereiste :-)

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 4: Ik ben zo bang... deel 4
Daar ben ik blij om zeg.......aardappel anders hihi nog nooit gegeten, ik ben benieuwd!

Wij gaan zo ook iets goors eten, kant en klare lasagne uit een diepvriespak. Dat doe ik wel eens vaker als ik werken moet, dan kan mijn man het alvast in de oven zetten. Hij doet bij ons altijd de buitenboel, het zijn maar balkonnetjes dus dat valt mee, maar het moet gezegd, we hebben de schoonste stoepjes van de buurt. Hij is van goede wil hoor, maar geen huishoudwonder, zijn appartement zag er ook niet uit toen ik hem leerde kennen. Hij noemde het zijn hobbyhok.
Klinkt eigenlijk een beetje raar hobbyhok huh? een bureau een computer een bank met campingtafeltje en een tv. (hij woonde er al zes maanden, figure toi)
sorry erg lang geleden. Ik werk veel. En heb best veel pijn weer. Tja zelfmoord soms snap ik wel. Soms lijkt alles zo leeg. Maar zelf nooit doen. Want zit niet in mijn aard opgeven. Terwijl mijn hart soms over uren huil om teveel. Maar goed hou niet van zeuren bereik je niets mee. laptop weer terug nieuw maar was kapot. Nu na drie weken wachten hoop wel doe. Met kids vlles goed. Dochter 22 okt examen spannend . Ook weekend antwerpen geweest was ergens te zwaar teveel gelopen. Wel mooi en zeker genoten. En ja ben 46 jaar geworden 6 okt heb erge moeite ik haat mijn geboorte dag nog erg best. Niet mijn zelf trouwens kom teveel pijn op mijn af. Maar met gezin probeer iets van te maken moest wel tien uur werken die dag. Nou wat rusten. Liefs iedereen anita
Lieve Anita

Jarig geweest ook nog!

Alsnog een hele dikke knuffel en van harte gefeliciteerd van mij.

Dat je zoveel pijn hebt vind ik echt rot voor je; weet je waar het van komt?

Antwerpen klinkt leuk, ook al heb je te veel gelopen. Ik hoop zo dat je wat minder hard hoeft te werken binnenkort....

Gelukkeling, de Aardappel Anders was heerlijk :-) Tomaatje erbij, champignonnetje erover en heerlijk was het.

Ik hoop dat jullie lasagne ook te eten was!

En ik snap dat hobbyhok-idee wel hoor :-) Mannen hebben toch vaker dan vrouwen dat hun huis of appartement lijkt op een grote speelplaats

Zometeen weer met de voeten in een bak water (Sjur, gouden tip!!!) en dan naar bed.

Morgen is er de jaarlijkse boerenmarkt in de omgeving, daar wil ik graag naartoe.

Zoebie, heb je een fijn weekend? ook voor jou!
Anitaaaaaaaaaaaa! daar ben je! fijn van je te horen, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Spannend voor je dochter inderdaad, is ze als ze slaagt dan al klaar met haar opleiding? of is het pas het begin?

Waar heb je pijn? kun je het wel volhouden allemaal?

Verjaardagen zijn bij mij ook geen dagen die ik graag vier, ik houd niet van dat geren en gevlieg op je eigen verjaardag, meestal vier ik het gelijk met man, die is drie weken later jarig en zijn moeder stáát er dan op om te komen. Hij vindt het zelf ook leuk, maar mannen blijven lang kind en hij hoeft er zelf niks aan te doen, denk ik dan . (Zoebie had ik maar een beetje meer van jouw Brabantse gezelligheid) Ach het is maar goed ook, want hoe vaak zie je nu iedereen? enfin ik zou liever met iedereen lekker naar een restaurant gaan, maar dat wordt al snel wat duur.

Bo hoe waren de aardappels? hier hebben we heerlijk gegeten, ik kan het iedereen aanraden hoor!
Oeps tegelijk gepost haha, welterusten voor straks, week ze lekker.........
Hallo lieve vrouwen,

Een grote zwaai vanaf hier! Ben druk met andere dingen.

Bo, fijn dat het wat beter gaat en je eetlust terug is.
Wat fijn Bo, dat het voetenbad je goed doet! Doe je er ook olie in?

Ik heb net een poedelmomentje gehad: even haar in de spoeling (ja, nu pas) en daarna een maskertje op. Sjurman in een deuk, toen ik met zo'n kleimaskertje op de kamer binnenkwam. En ik mocht dus niet lachen, anders zou ik krakkelee op de kop hebben. Gaat de schat me aan het lachen proberen te maken... t Is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Ik zit er met een perzikzacht huidje bij.

Nadat we vandaag klaar waren met wegbrengen van wasmachine en kookplaat, ben ik nog even in de tuin aan het snoeien geweest. Wat is dat toch lekker, de tuin wordt er knapt er van op en ik voelde me na afloop zeer voldaan. Morgen nog een beetje, nadat we even lekker de duinen in zijn geweest. We willen daar wel een soort van traditie van maken, als het lekker weer is even met z'n tweetjes naar buiten.

Hopelijk is het morgen bij jou ook zo lekker aan het nazomeren, zodat je nog even van het zonnetje kunt genieten.

Anita, wat fijn om je weer te lezen!

Lieve allemaal, welterusten voor straks en alvast een fijne zondag!

!
Bo wat goed dat de voetbadjes helpen. En zo'n kacheltje heb ik ook. Alleen slaapt hij nog apart. Hij moet nog te vaak op s'nachts. Vooral nu het weer kouder wordt mis ik hem wel. Anders ook wel hoor. (een beetje) haha Geluk, Brabantse gezelligheid. Ik kom uit Zuid-Holland. Maar we zijn wel van de gezelligheid en dat is één van de dingen die ik hier altijd mis. Vanmorgen heb ik weer Scouting uitgeholpen, toen boodschappen en daarna met schoondochter en honden een lange boswandeling gemaakt. Heerlijk was het in de zon. Sedi heeft gezwommen en Saar pootje gebaad. Morgen gaan we naar de boot. Slaap lekker allemaal met kacheltjes.
Goedemorgen dames

ik kom jullie allemaal een fijne dag wensen. Ik ga heerlijk aanrommelen in huis en misschien even het zonnetje buiten opzoeken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ha girls,

Bo, hoe is het met de handen? Doen ze nog zo'n pijn? Ik geef er een kus op vanaf hier.

Fijn dat de zon schijnt bij jou, doet hij hier ook, alleen is het nogal winderig en fris. Wel mooie herfstkleuren al hoor hier, bij jou ook? De bosrand kleurt zachtjes geen, bruin en rood. Ik heb zin in pompoensoep, al heb ik dat nog nooit gegeten.

De buurvrouw heeft snert gemaakt en kwam een bak brengen. Die gaan we morgen opeten. Ook goed, snert, bij gebrek aan pompoensoep.

Ingmagh, hoe het écht met me gaat......

Best ruk. Maar het is alleen mentaal he, fysiek gaat het prima. Ik tel mijn zegeningen zo veel mogelijk en probeer weer vertrouwen te krijgen in dat alles goedkomt en dan vooral de band tussen Wé en mij. Die is toch wel het belangrijkst nu. Of het lukt zal de tijd leren. Dat roep ik al jaren op de relatiepijler, die kalenderwijsheid en nu ik 'm zelf in de praktijk mag brengen denk ik dat het inderdaad zo is, zo voelt het wel, dat er tijd nodig is om pijn te verzachten.

Anita, blij dat ik je weer lees en gefeliciteerd met je verjaardag nog!

Wat naar dat je zo'n pijn hebt meid.

Itsme, hoe is het met de kleine poes?
EV komt even zwaaien en een knuf brengen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Goede (zonovergoten)morgen!

Leo fijn je te lezen, het valt niet mee allemaal, maar het is goed te zien dat je sterk blijft en de moed niet opgeeft.

Bo vandaag hoop ik op nog meer verbetering voor jou, lekker wat buiten lopen en vooral lekker eten! elke 3 uur een klein voedzaam hapje om aan te sterken.

O Zoebie zuid holland , ik heb kennelijk associaties met brabant als ik aan gezellig denk....

Vanmiddag op mijn werk heb ik alle tijd om uitgebreider te typen.

fijne dag allemaal!
Hoi allemaal!

Het gaat wel vandaag; nog steeds pijnlijke handen, maar ach.

Gelukkeling, wij gaan zo naar de boerenmarkt, heb er zin in!

Iedere drie uur wat eten gaat alleen niet lukken, dat gooi ik er direct weer uit. 's Avonds kan ik redelijk eten, maar gedurende de dag is het nog drama.

EV, en voor jou!

Leo, wat fijn je weer te lezen.

Het is hier inderdaad ook mooi herfstig, maar wel heel koud vandaag. Ik mail je binnenkort weer even, heb in ieder geval veel aan je gedacht. Sterks voor jou, zoals altijd.

Norre,

Zoebie, wat een gezellig drukke dag gisteren! En wat leuk dat Saar met haar pootjes in het water gaat. Joe en SAm vinden de bergbeekjes hier helemaal te gek, maar soms vergissen ze zich en staan ze ineens tot aan hun nek in het water en dàt vinden ze minder grappig

Ik wens je een superlekkere dag op de boot toe! Zal wel één van de laatste keren zijn, dit jaar?

Sjur, in de tuin werken is zo lekker ontspannend soms. Goed idee om er elke dag even samen uit te gaan; frisse lucht is belangrijk. Hoe is Sjurman trouwens onder de komende verhuizing? Heeft hij er zin in?

Phoehee, heb jij een lekker weekend?

Ik ga me douchen en heeeeel warm aankleden voor ons uitje zometeen. Drie lagen thermo-ondergoed
3 lagen thermo ondergoed?! Kun je je dan nog bewegen?

Blij te lezen dat je je iig ietsjes beter voelt en tenminste 's avonds weer trek hebt. X
Bo je wordt dan een thermische mummy! Maar waar het om gaat is dat je lekker naar buiten kan. Is dat het uitje of gaan jullie iets anders doen?

Leo bijzonder dat je zin hebt in pompoensoep maar het nooit hebt geproefd! Is lekker hoor. Ik hoop dat je hulp op de relatiepijler ook voor jezelf kan gelden. Misschien nieuwe nick maken, post openen en als Le reageren.

Wij hebben gister 9 km gewandeld, en in het bos bij een hut wat gedronken. Prachtig weer! Vandaag wandelen we naar een sportevenement in de stad. De zon schijnt nog steeds.
Let the sun shine! Wat een prachtig weer is het vandaag. Wel fris maar totaal helder en een zon die erg haar best doet. Tijd om zo eens de schoenen aan te trekken en naar buiten te gaan.

Leo, fijn om je weer even te lezen. Is het nog zo onzeker momenteel, hoe je relatie met Wé verder gaat? Wat je zegt, de tijd zal het leren, maar soms gaat de tijd lang niet snel genoeg, of juist te snel... Een warme knuffel voor jou lieve Leo!

Werk ze, Gelukkeling!
Hé meiden!

Sjur, nog even en je bent verhuisd! Verhuizen schijnt in de top 3 van meest stressvolle life events te staan, ik denk dat het inderdaad in die top 3 thuishoort. De zwaarste klus van het verhuizen is juist het ontastbare, namelijk de emoties die het oproept. Fijn dat je je hoofd kunt leegmaken in de tuin. Een tuin geeft rust en kracht, vind ik.

Eleonora, wat een moeilijke situatie is dit. Maar je klinkt ondanks alles zo sterk en hoopvol. En dat zijn de pijlers van de liefde, hoop en geloof. Ik wens je alle kracht en wijsheid toe voor de komende tijd.

Phoehee, zo, dat is een fikse wandeling! Vindt Okkie het fijn in de kinderwagen? En hoe gaat het met slapen buiten de draagdoek? Moeilijk is dat hè, dat je hem straks op de creche moet onderbrengen. Wij hadden een oppas aan huis maar ik heb ook tranen met tuiten gehuild op mijn eerste werkdag. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat, de rit naar Frankrijk. Maar dat zal vast goedkomen, Okkie als enige 'man' tussen al die lieve vrouwen.

Gelukkeling, ik kan mij voorstellen dat er bij het overlijden van een publiek persoon weer van alles naar boven komt als je zelf ook te maken hebt gehad met zelfdoding. Dat is natuurlijk ook iets heftigs. Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd, en ik denk dat er maar weinig mensen beseffen hoe erg een depressie kan zijn. Ik hoop daarom dat het mensen wakker heeft geschud, dat men zich eindelijk eens de ernst van een depressie realiseert.

Ingmagh, hoe gaat het nu op je werk? Het lijkt mij heel vervelend om op eieren te moeten lopen. Ziet het er naar uit dat dit op korte termijn gaat verbeteren? Met tegenzin naar je werk gaan houdt niemand lang vol, dat is zo schadelijk voor je. Ik hoop op verbetering van de werksfeer!

Anita, nog gefelicteerd met je verjaardag! Ben je nog wel een beetje verwend?

Spuka, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Wat ontzettend naar dat je ook weer aan de chemo zit. Is het nog vol te houden met je werk?

Robo, een boerenmarkt, dat klinkt leuk zeg! Hoe ziet zo'n Franse boerenmarkt eruit? Kan je dan ook koeien en schapen kopen? Ik benijd jouw plattelandsleven. Ik moest wel lachen om je 3 lagen thermo-ondergoed Gelukkig kan je er nog grapjes over maken, want neuropathische pijn is zeer onprettig. Je kunt er ook niet zo heel veel aan doen helaas. Bewegen is in ieder geval goed voor de circulatie en kan tevens verlichting geven van de pijnklachten. Hopelijk doet het struinen over de boer'nmarkt je goed. Misselijkheid is al net zo waardeloos. Ondanks een intensief anti-emetica schema is het niet altijd te voorkomen. Fijn om te lezen dat je eetlust langzaam maar zeker een beetje terugkomt, er is niks aan als je geen zin hebt in eten.

Ik las ergens terug dat je met Petit had gesproken over een eventuele andere chemokuur mocht deze niet aanslaan. Ik wilde je even zeggen dat ik het heel erg moedig en sterk vind dat je de regie in handen houdt en voor een groot deel je eigen beleid voert. Dat bewijst maar weer eens wat voor een intelligente en krachtige vrouw jij bent.

Zo, ik moet maar eens gaan. Ik zou eigenlijk al in Barcelona zitten, maar het leven kun je niet altijd plannen. Ik was even hier nodig, maar morgen ga ik alsnog. Jammer, ik zou namelijk onderwijs geven aan de cursisten die maandag examen gaan doen, en dat kon nu niet doorgaan. Vandaag maar lekker genieten met dochter, het is zulk prachtig weer. En morgen vliegen we dan samen naar Barcelona. Voor het eerst met kind op congres, ik ben benieuwd. Mijn man is er gelukkig ook bij, anders zou het niet te doen zijn. En ik heb weer een nieuwe baan. Heb een ontzettend mooi aanbod gekregen enkele weken terug en afgelopen week was het rond. Per 1 november begin ik. Moet het nog even laten bezinken, maar ik heb er veel zin in.

Fijne dag voor jullie allen!
Milaatje, wat gaaf! Gefeliciteerd met je nieuwe baan :-)

En alvast een heel goede reis gewenst naar Barcelona!

Jouw leven is ook één grote carrousel soms... geniet van je mooie dochter en tot snel!

Wij zijn terug van de boer'nmarkt; het was leuk en heel zonnig.

Een stuk kaas gekocht (voor mij) en vier verschillende worsten (voor Ro).

Nu best moe, lekker uitrusten.
VIER verschillende worsten? Zal die man blij zijn!

Ik heb net even gekeken bij Norzoon. Hij mocht penalty's nemen in de rust bij het 1e elftal. Er ging er natuurlijk geen een in, maar moeder stond te stralen.
milaantje je heb werk leuk joh. Ik moet met mijn werk meer mijn grenzen aan geven. Heb dwars koppig karakter wil teveel van mijn zelf vergen. Kaas worst heerlijk robo koop dat ook graag lekkere spullen. Ben verwend chocolade griekse taart elfje speld film tinkerbel leuk horloge. En uit eten zat dus. Kijken nu robin hood. Maar dacht effe jullie bedanken voor leuke berichten. Nu heerlijk weer gisteren ook erg fijn weer in stad gewandeld . Wel schoonouders afgezegd voor vandaag had teveel botpijn. Ze snapte het anders pech. Denk ook aan mijn eigen zwaar genoeg. Komenandere keer maar. Nu fij kalm aan met gezin zeer belangrijk.
dochter doe steeds gedeelte examen. Dit gedeelte belist rest van opleiding mag doen geschikt is. Anders moet ze wat anders kiezen of lagere opleiding, ze doe alles aan te slagen. Man en ik op werk helpen ze haar. Werk n enkel weekend vind ik zat. Leren gaat voor en gisteren avond fij uitgeweest ook belangrijk ontspanning. Oudste erg zin sociale werk plek. Jongste wat minder school naar zin. Maar met gesprekkenwat beter. Duim was tussen deur gekomen brr gelukkig nu beter. Bij dokter gaatje in nagel druk weg te nemen. Was zo dapper hij zei heb ik van jou lief he. Ik zei dapper mag maar uitte ook. Zei hij maar vertrouw op jou mamma bij jou kom goed vast. Jij zorgtoch goed kom maar zei huilenis nooit zwak. Zwak is nooit je ware ik te zien. En ruimte te gunnen voor andere zich zelf kunnen zijn. Niet je leven verhuil maar je niet verhuld bijf jezelf. Hij snapte het ruimte voor uite voor elkaar belangrijk. Liefs iedereen lieve robo rot pijn je heb . Geen dag voorbij niet aan je denk. Rust goed maar goed je vast. Belangrijkste innerlijk huis vol rust is dat uiterlijk is niet van belang. . Ben ookniet zo poets vrouw als vroeger gelukkig knuf iedereen
Van harte gefeliciteerd Mila! Jij maakt ook een hoop mee op dit moment, over stressvolle life events gesproken...

Fijn dat het leuk was Bo, lekkere kaas en worsten mmmmmmmmmm zeker droge worst? ik krijg er subiet zin in! De meisjes helpen Ro wel met opeten als ze er zijn, als ze dat uberhaupt halen die worsten aan jou zal het niet liggen, jij eet geen varken toch?

Hier is het toch nog lekker druk vandaag, zo vliegt de tijd voorbij, nog maar een uurtje en mijn werkweekend zit er ook weer op.

Ik heb net alweer een volgende vakantie aangevraagd, eind februari willen we weer naar Thailand gaan.

Eet smakelijk voor straks.
Milaatje gefeliciteerd met de nieuwe baan!

Anita fijn om je te lezen.

Een extra dikke knuffel voor Leo

Bo geen boeken van de boekenmarkt?

Ik heb verder een dikke vette andijvie post. Heb m'n kast winterklaar gemaakt. Het tuinstel schoongemaakt, 4 wassen gedraaid, de badkamer schoongemaakt en de keukenkastjes ook maar gelijk meegenomen.

Ow en een baret gehaakt.
O Anita dat joch, zijn duim tussen de deur! Ik heb het ook gehad en durfde niet naar de dokter, het deed al zo'n pijn. Flink kind! Mijn nagel is er trouwens van de week alsnog afgegaan, nu pas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven