Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Oh, vergeet ik nog helemaal. Ook nog 1 keer Arroz de Mariscos. Met naast mosselen, almejas en inktvis ook spinkrab erin. Ook errug lekker.
quote:Teigera schreef op 10 oktober 2010 @ 11:36:

@Lampje: ik sla de horrorverhalen over tilapia en pangasius niet in mijn hoofd op, heb gisteravond nog smakelijk tilapia gegeten. *stopt vingers in oren voor eventuele nieuwe horrorverhalen* Ben het wel met GB eens dat je het flink moet kruiden, anders is het niet veel.Je kunt bij wijze van net zo goed tofu nemen.
Ja, GB, dat is zo!! Haha, dat is ook smakeloos van zichzelf... Gisteravond had ik tilapia in een groene Thaise curry, met citroengras, en dan wordt het bij elkaar wel een smakelijk geheel.
Maar ja, in groene curry wordt alles wel lekker natuurlijk. Haha.
Welke groene curry gebruiken jullie altijd? Ben nog steeds op zoek naar een lekkere groene curry die niet overheersend naar koriander smaakt. Lust wel koriander, maar het moet niet de hele smaak van het gerecht beheersen.
Heb nu zakjes van de toko. Kan even kijken welk merk. Heb het ook weleens zelf gemaakt. Is ook goed te doen. Kun je zelf bepalen hoeveel koriander je gebruikt.
Ok, thanks!

Ik zal eens langs de toko gaan en ook even gaan zoeken naar een receptje om het zelf te maken.
GB, dat klinkt allemaal lekker!

Twijfelmeid, was het een leuk/lekker jubileumetentje?

Vanavond? Of makkelijk de zuurkoolstamppot die al klaar is warm maken? Of wilde zalmfilet met iets van aardappel en iets van groente? Ik zie wel, het is nog vroeg.
De curry die GB post heb ik inderdaad ook wel gebruikt. Ik heb nu een andere, gewoon uit de supermarkt, namelijk deze:

Smaakt die erg naar koriander Teig?

Ik ken wel de rode curry-variant van jouw plaatje.
....
anoniem_15642 wijzigde dit bericht op 10-10-2010 12:34
Reden: 1x is wel genoeg Winnie...
% gewijzigd
quote:winniethepooh schreef op 10 oktober 2010 @ 12:33:

Smaakt die erg naar koriander Teig?

Ik ken wel de rode curry-variant van jouw plaatje.Nee, ik en vriend vinden van niet. Maar ja, wij hebben ook geen problemen met koriander. Ik denk dat je het gewoon maar uit moet proberen, als het niks is voor je dan weet je dat ook weer. Ik had er overigens ook nog wat citroengras in gedaan, voor een frissig smaakje.
Ik moet het inderdaad maar gewoon uitproberen. Hahahah de prullenbak is geduldig...;-)
Ik doe er ook altijd nog citroenblaadjes, lichte sojasaus en nam pla door.
Hmmmm klinkt allemaal goed zeg!!!

Volgend weekend maar eens wat rommelen in de keuken dan...
Krijg nu ook trek in groene curry... Misschien mijn plan heroverwegen. Moet ik alleen wel boodschappen doen.
Ok, ok, volgende keer wordt het dus Thaise tofu ‘en papillote’.... Ben het er ook mee eens dat tilapia smakeloos is, maar in deze versie zit soyasaus, sesamolie, gember, knoflook en rode peper, dus daar leuk je het beest aardig mee op.

Lekker gegeten op je vakantie, GB! Zalig al die vis, schelp- en schaaldieren!

Ik gebruik deze green curry paste en doe er zelf nog knoflook, groene chilipepers, gember, ketoembar, citroenblaadjes, beetje suiker door.
@Lampje: volgens mij heb ik die curry pasta een keer gebruikt, maar das al een tijd geleden. Moet die maar weer eens halen. Kan me in ieder geval niet herinneren dat ik die vies vond..
Ah ja, die producten van Blue Elephant zijn heel ok!

Ik kom ook weer eens langsgewaaid... Beetje druk dus niet veel tijd om te forummen. Gisteren op pad voor nieuwe badkamertegels, en zo direct naar vrienden om daar te helpen klussen.

Vrijdag zou ik met een vriendin gaan eten + stappen maar de plannen zijn gewijzigd. Ging ik uiteindelijk maar met Lief uit eten, even snel naar de mexicaan. Was ok, ik had chimichangas met gestoofd rundvlees.

Gisteren aten we bij Lief's familie vanwege een verjaardag. Heerlijke curry met rundvlees, peultjes, mini-maïs, bamboescheuten en rijst.

Vandaag gaan we weer uit eten. Geen idee waar naar toe. Vandaag ben ik precies 2 maanden terug uit China, en zijn Lief en ik dus 2 à 3 maanden samen Dat moet gevierd worden!!

Morgen maak ik trouwens voor vrienden Duitse Spätzle met Geschnetzeltes (varkensvleesreepjes met champignons in een sausje) en cake toe. Die cake ga ik vanavond zelf bakken, pak heb ik ook uit Duitsland meegenomen
Wat vervelend Age, al dat uit eten gaan....

Gefeliciteerd met jullie jubileum van 2 a 3 maanden!

Succes met klussen en veel plezier vanavond!
quote:Kuzu schreef op 08 oktober 2010 @ 17:37:

Wat een rotnieuws Sabbb.

Extra beveiliging aanbrengen in huis nu?

Is wel bekend hoe ze zijn binnengekomen?

Wat voor dolma maak je?

Welke soort dolma? Uhm weet niet welke er allemaal bestaan maar gewoon paprika gevuld. Maar mijn moeder komt uit een land in de buurt van turkije, dus ik weet niet of het wel echt turks is. Het lijkt iig op dolma's.

We denken wel aan extra beveiliging ja..
Lekker.

M'n schoonmoeder vult ook wel tomaten enz.

Is ook wel lekker.

Vandaag eten we bij mijn schoonouders, zoals elke zondag.

Weet nog niet wat.
quote:sabbb schreef op 10 oktober 2010 @ 14:28:

[...]

Welke soort dolma? Uhm weet niet welke er allemaal bestaan maar gewoon paprika gevuld. Maar mijn moeder komt uit een land in de buurt van turkije, dus ik weet niet of het wel echt turks is. Het lijkt iig op dolma's.

We denken wel aan extra beveiliging ja..

Nu word ik nieuwsgierig, want ik kom ook uit een land in die omgeving

Dolma´s as in gevulde paprika´s kun je wel invriezen ja, maar dan zijn ze vind ik echt een stuk minder lekker.
Hahah echt Ruza, wat leuk? Begint het woord paprika daar met ar...? Er zijn niet zoveel mensen met mijn afkomst hier in NL..

Gefeliciteerd twijfelmeid en Age. Vriend en ik zijn vandaag 2 jaar samen. 10-10-'10.. We gaan niet uit eten, we vieren het niet echt maar zijn gewoon heel de dag lekker samen. Ik maak vandaag hete kippepoten uit de braadzak met gevulde champignons, rijst en een salade. Niet super culinair dus, maar we doen vandaag lekker uitrusten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven