Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
een grote snelle vogel [ omdat de motor ook groot en snel is en door de vormgeving] soort denk ik ,dus een roofvogel ,een gier,arend ,of valk?
arend,dat is de mooiste
Je zit in de buurt maar deze vraag is misschien te lastig.

De Hayabusa is een soort valk die in zijn duikvlucht een snelheid haalt van meer dan 300 km/u (net als de motorfiets dus).

En de Hayabusa jaagt o.a. op merels. En laat de snelste motor tot op dat moment nou de Blackbird van Honda zijn ... toepasselijke naam dus.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik zal een andere vraag neerzetten:

aan het begin van W.O. II hadden de Japanners snellere en beter bewapende jachtvliegtuigen dan de Amerikanen. Toch sneuveldenen er bij luchtgevechten veel meer Japanse dan Amerikaanse piloten. Hoe kwam dat ?
kamikaze?
jow e was te snel fachat...
Het antwoord is ook volgens mij goed, dus de volgende vraag mag. Wel niet uit die catagorie please.
Nee dit is niet het goede antwoord.

De kamikaze piloten kwamen pas aan het eind van W.O.II in aktie, als een soort wanhoops offensief. Toen hadden de Amerikanen inmiddels veel betere vliegtuigen ontwikkeld (zoals de P38 Mustang met die Rolls Royce Merlin motor die overigens ook in de Spitfire zat).

Ik wil weten waarom er aan het begin van W.O. II veel meer Japanse piloten sneuvelden hoewel hun vliegtuigen toen sneller en zwaarder bewapend waren.

FF doordenken.
ze waren dan wel sneller en zwaarder, maar de amerikanen hadden er meer?
Ze raakten in paniek?
of hadden te weinig brandstof?
Nope.

Tip: het heeft iets te maken met het verschil in ontwerp van de vliegtuigen. En uiteindelijk met de verschillen in cultuur en militaire traditie.

( ik heb maar net zo'n idee dat Yasmijn het antwoord weet ... )
Ze hadden minder controle over hun vliegtuig?
In de lucht waren de amerikanen gewend aan het nemen van initiatief terwijl de japanse piloten rustig orders afwachten
Allemaal fout. Japan had prima piloten, veel initiatief en vechtlust.

Nogmaals: het antwoord ligt in het verschil in ontwerp en bouw van de vliegtuigen. En uiteindelijk in het verschil in cultuur en militaire traditie (waardoor de Japanners hun vliegtuigen anders bouwden)
tja,te blont helaas
Ik laat de vraag gewoon nog ff staan (en ik zal een volgende vraag stellen over een ander onderwerp )
Japanners en hun vliegtuigen waren minder wendbaar, dus minder geschikt voor luchtgevechten?
De japanse vliegtuigen waren te opzichtig?
Nog steeds niet het goede antwoord.

Je moet even nadenken over hoe zo'n luchtgevecht verloopt, en hoe een vliegtuig een ander vliegtuig neerschiet. Heb je vast wel eens in een film gezien.
heey leuk trivianten! mag ik mee doen?

antwoord: er stond een grote rooie stip op die vliegtuigen? lekker makkelijk mikken?
Leuk antwoord Oef, maar niet juist. Doe nog eens een poging.
hmm de bouw...

de japanners gooide samourai zwaarden ipv rakketten?

ik vnd dit een hele leuke vraag!!

de rakketten kwamen van boven ipv van achter?
ja dit is zeker een leuke vraag. Zit me continu af te vragen wat t nou is? De meest voor de handliggende antwoorden zijn al gegeven.

Ze hadden geen schietstoelen oid? (geen idee of die toen al bestonden)

of ze zaten met meer in 1 vliegtuig (nee kan niet waar zijn)
de vliegtuigjes waren te klein? een zuchtje wind en ze kiepte om??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven