
premie volksverzekering (aangifte 2009)
zaterdag 9 oktober 2010 om 14:26
Hoi allen,
ik heb net mijn belastingaangifte ingevuld voor 2009.
nu staat er op het einde bij overzicht:
onder het kopje premie volksverzekeringen
premie inkomen ¤x
premie aow ¤x
premie anw ¤x
premie awbz ¤x
premie volksverzekeringen ( en dan hier een bedrag van bijna 1700 euro)
ben ik dit bedrag nu verschuldigd aan de belastingdienst?
lijkt mij van niet maar ik begrijp niet wat ik hier mee moet (of moet ik hier helemaal niets mee?
)
helemaal boven bij het overzicht staat onder het kopje terug te krijgen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: ¤0,-
wat betekent dit nu? iemand die me meer duidelijkheid kan en wil verschaffen hierover?
spijt me als het hier al eerder aan de orde is gekomen o.i.d. maar ik heb de aangifte dus nog niet verzonden omdat ik bang ben dat ik het helemaal bovengenoemde bedrag moet gaan betalen en ik wil graag even weten wat dit nou allemaal inhoudt. momenteel is er niemand thuis die ik dit even na kan vragen of die er verstand van heeft.
alvast heel erg bedankt!
ik heb net mijn belastingaangifte ingevuld voor 2009.
nu staat er op het einde bij overzicht:
onder het kopje premie volksverzekeringen
premie inkomen ¤x
premie aow ¤x
premie anw ¤x
premie awbz ¤x
premie volksverzekeringen ( en dan hier een bedrag van bijna 1700 euro)
ben ik dit bedrag nu verschuldigd aan de belastingdienst?
lijkt mij van niet maar ik begrijp niet wat ik hier mee moet (of moet ik hier helemaal niets mee?

helemaal boven bij het overzicht staat onder het kopje terug te krijgen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen: ¤0,-
wat betekent dit nu? iemand die me meer duidelijkheid kan en wil verschaffen hierover?
spijt me als het hier al eerder aan de orde is gekomen o.i.d. maar ik heb de aangifte dus nog niet verzonden omdat ik bang ben dat ik het helemaal bovengenoemde bedrag moet gaan betalen en ik wil graag even weten wat dit nou allemaal inhoudt. momenteel is er niemand thuis die ik dit even na kan vragen of die er verstand van heeft.

alvast heel erg bedankt!


maandag 11 oktober 2010 om 19:24
60 euro voor een aangifte voor 2 personen is goedkoop. 140 euro is aan de prijs. Als en/of uw partner lid bent van een vakbond is de aangifte (praktisch) gratis. Ook een aangifte via een ouderenbond is gratis, maar daarvoor zult u nog te jong zijn en/of te veel verdienen.
Als bovenstaande mogelijkheden niet van toepassing zijn, dan blijft er niet veel anders over als dat u de aangifte zelf doet, tenminste als het niet teveel mag kosten. Als u een simpele aangifte heeft met alleen inkomensgegevens en hypotheekaftrek kunt u vrijwel alle gegevens vooringevuld downloaden van de Belastingdienst - behalve het invullen van de hypotheekrenteaftrek zelf natuurlijk. Verzenden (met Digid) en klaar.
Als u vragen over uw aangifte heeft - vragen kunnen ook betrekking hebben op het invullen zelf - dan zijn er diverse belastingfora met mensen die u belangeloos en geheel gratis graag advies willen geven. Dat kan op het belastingforum zelf maar ook via de (verborgen) prive-mail als de verstrekte gegevens een te hoog privacy-gehalte hebben.
Als bovenstaande mogelijkheden niet van toepassing zijn, dan blijft er niet veel anders over als dat u de aangifte zelf doet, tenminste als het niet teveel mag kosten. Als u een simpele aangifte heeft met alleen inkomensgegevens en hypotheekaftrek kunt u vrijwel alle gegevens vooringevuld downloaden van de Belastingdienst - behalve het invullen van de hypotheekrenteaftrek zelf natuurlijk. Verzenden (met Digid) en klaar.
Als u vragen over uw aangifte heeft - vragen kunnen ook betrekking hebben op het invullen zelf - dan zijn er diverse belastingfora met mensen die u belangeloos en geheel gratis graag advies willen geven. Dat kan op het belastingforum zelf maar ook via de (verborgen) prive-mail als de verstrekte gegevens een te hoog privacy-gehalte hebben.

maandag 11 oktober 2010 om 20:00
Dat is makkelijk te repareren hoor. Als de aangifte nog niet definitief is, gewoon nog een keer versturen. De oude gegevens worden overschreven en de nieuwe aangifte inclusief de gecorrigeerde en aangevulde gegevens telt.
Als de aangifte definitief is en de 6 weken na het definitief worden zijn voorbij, dan krijgt u te maken met een speciaal soort bezwaarschrift: het verzoek tot ambtshalve herziening. Eventueel kunt u via de Belastingtelefoon een afspraak maken met het Regiokantoor.
Bij de Belastingdienst is wat dit betreft veel mogelijk: verzoek ambtshalve herziening kan sinds kort zelfs met terugwerkende kracht tot en met aangiftejaar 2003.
Als de aangifte definitief is en de 6 weken na het definitief worden zijn voorbij, dan krijgt u te maken met een speciaal soort bezwaarschrift: het verzoek tot ambtshalve herziening. Eventueel kunt u via de Belastingtelefoon een afspraak maken met het Regiokantoor.
Bij de Belastingdienst is wat dit betreft veel mogelijk: verzoek ambtshalve herziening kan sinds kort zelfs met terugwerkende kracht tot en met aangiftejaar 2003.