Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Hoi lieve outsiders,

Maj; heel wijs om even genoegen te nemen met de dingen die je nu hebt. Heel knap ook dat je het zo kunt zien en het voor nu kunt accepteren. Volgend jaar gewoon verder zoeken, genieten nu (en dat doe je zo te lezen wel )

Ik heb gesolliciteerd op die plek ja, nu reactie afwachten (een uitnodiging of afwijzing).

Pino, wat fijn dat je je draai weer wat vindt daar in NL! Knap ook! Je baan klinkt leuk (vrijheid is belangrijk en zeker passend denk ik na je grote buitenland-avontuur..).

Spannend, de operatie van je moeder, maar dat is al gauw en dat is maar goed ook. In de stress zitten is drie keer niks. Veel sterkte ermee!

En jee ja, Antonie dood. Ik schrok wel. Heel erg triest vind ik het. Vooral de confrontatie met zulke depressiviteit, maar blijkbaar zo'n masker kunnen ophouden (want hij werkte volop). Heel erg.

Ik heb geen nieuws eigenlijk. Het gaat zoals het gaat. En ach, dat kan altijd beter.
@pino, goed dat je zoveel afleiding hebt. Dat je gezellig pannekoeken bakt met je nichtje en je moeder. Je bent onmisbaar op het moment.

@vivagirl, hoe vond je moeder haar tas?

Ik ken Antonie Kamerling eigenlijk alleen van goede tijden. Voor de nabestaanden een groot gemis en verdriet, voor hemzelf rust.

Ik wens jullie alvast een prettig weekend, want morgen ben ik de hort op.
Mijn moeder vond de tas erg leuk. Ze zat gelijk te bedenken hoe ze er mee over straat kon!

Vrijdag alweer, bijna weekend.

Nog niks van sollicitatie gehoord trouwens (jantje ongeduld). Ik neem aan dat ik wel een mailtje krijg als de functie al vergeven is.

Fijn weekend voor iedereen, heeft iemand nog leuke, spannende plannen?
Hier geen spannende plannen: zaterdag werk, zondag naar de universiteit om aan mijn thesis te werken en ook maandag weer keurig op de werkvloer. Volgende week vrijdag weer een overleg met mijn begeleidend docent en ik moet natuurlijk wel iets hebben om hem te laten lezen. Voorlopig lijkt het erop dat ik, tot ik eind november even naar Nederland mag, een vrij eentonig leven zal hebben met vooral veel tijd doorbrengen in de bibliotheek van de universiteit.

Volgende week ga ik heel even op en neer naar Osaka/Kyoto om, je raad het al, een bibiotheek en een docent te bezoeken.

Gelukkig is er ook soms nog tijd om even frustraties en calorietjes weg te werken bij de fitness of om met vriendinnen uit eten te gaan (hoeft hier gelukkig niet al te duur te zijn anders zou ik erg snel failliet zijn maar helaas zijn zo de afgesporte calrieen echter wel snel weer terug) .

Van de week even een schrikmoment omdat een neef van mij plotseling vermist was (door ongeluk lichamelijk gehandicapt en medicijn-afhankelijk) maar gelukkig is hij weer terecht.

Ik lees vooral veel mee zonder echt actief mee te schrijven maar ik wou iedereen die nu met moeilijke beslissingen, moeilijke relaties of zieke familieleden te maken heeft even een hart onder de riem steken. Het liefst zou ik zeggen `alles komt goed`, maar uit ervaring weet ik dat dat helaas niet altijd zo is. Dus voorlopig, maar `sterkte en neem de tijd, ook voor jezelf`.
Ik sluit me bij Nichiran aan. Voor iedereen sterkte.

Kym, heb je al iets meer duidelijkheid?

Ik zit aan de andere kant van dezelfde situatie. Ik wil zo graag bij hem zijn, maar het gaat gewoon niet. Ik zal nog even geduldig moeten zijn. Maar we hebben het zo ontzettend leuk gehad in Nederland, en mijn gevoelens voor hem worden alleen maar sterker. Wist niet dat dat nog sterker kon worden, maar blijkbaar wel dus.

Het is moeilijk. Ik snap hoe jij je voelt.

Nichiran, dat zal echt even schrikken geweest zijn! Gelukkig is hij weer terecht.

Ik vind dat ook altijd moeilijk, doordat we in het buitenland wonen en er niet altijd voor de familie kunnen zijn.

Mijn oma is best ziek, alhoewel ze zelf zegt van niet en ze voelt zich goed.

En mijn broertje die net op zijn 18e vader is geworden. Ik wil hem graag steunen, maar hoe doe je dat op stand? Ik vertel hem bijna dagelijks hoe trots ik op hem ben en dat doet hem heel goed. Maar ik zou ook graag echt wat fysieks voor ze doen. Middagje oppassen zodat zij even kunnen bij slapen ofzo. Maar dat moet ik in December maar doen.

Zonnetje schijnt hier en de voorspellingen voor het weekend zijn ook goed, dus daar kan ik maar beter gebruik van maken.
Toch nog even lezen;

je broertje blijft je broertje is het niet vivagirl, maar hij is ook al een broer geworden nu. Mijn zusje is ook al 30, maar het blijft mijn zusje. Iets beschermends heb ik ook altijd nog. Dat blijft.

@Nichiran, jij hebt ook altijd genoeg te doen!! Gelukkig is alles goedgekomen met je neef. Dat is echt schrikken.

Het personeelsreisje was okee, leuke kollega's het was gezellig.

Morgenvroeg moet dochterlief voetballen, dus staan we langs de lijn.s'Middags met vrienden barbequeen. Zondag gaan we naar Frankfurt. Een vriendin van mijn man ophalen, zij is bij haar moeder en wil hier nog bij vrienden blijven. Ze woont in Florida en is een maand in Germany omdat haar moeder 85 wordt.

Een heel weekend vol dus..
Ja, mijn broertje blijft voor mij jong, ondanks dat hij inmiddels vader is geworden. Ik denk dat mijn oudere zus ook zo naar mij kijkt.

Heb je een beetje een leuk weekend heidelberg? Druk zeg.

Ik heb helemaal geen plannen, even helemaal niks.

Ik hoop dat het zonnetje er nog even door komt, dan ga ik er even uit om te fotograferen.

Kym, heb jij inmiddels een beslissing genomen? Ik lees soms even mee op je andere topic en ik zag dat je nu een topic hebt geopend over je huis in Nederland.....

Hoe dan ook, sterkte en een knuffel, er is hier geen 1 juiste oplossing/beslissing.
Hey VG (en de anderen),

Ik kom er niet uit nee, ga wel terug, maar hoe & wanneer is nog niet duidelijk. Erg goed gaat het niet met me nee. Al 1,5 week niks doen, doet een mens geen goed.
knuffel voor jou.

Dit is erg moeilijk.
Het drukke weekend is voorbij, ik ben er nog moe van. Veel te veel op mijn oude dag.

Voetbalstress, want we hadden verloren..

Dan barbequeen in de volkstuin (dat betekent alles hoog sjouwen, want het ligt aan de helling en er is geen water/stroom). We hadden wel super mooi weer. geen wolkje aan de lucht. Kampvuur gemaakt, lekker gegeten inkl. marshmellows. Tot midden in de nacht.

's Morgens vroeg op.

Dan naar Frankfurt.

Frankfurt is een leuke stad, maar op zondag is alles gesloten. We waren uit eten , met zijn allen en daarna dan weer retour met vriendin en bagage.

Tuin nog opruimen, strijken ..

Nu heb ik de maandag nodig om uit te rusten.

@Kym, had je een posititef antwoord op je sollicitatie?

@vivagirl, hoe staan de akties bij jou?
Op zondag alles gesloten in Frankfurt? Dat had ik niet verwacht van z'on stad.

Hoe zit dat bij iedereen met op de openingstijden van de winkels?

Hier is alles altijd open. Bijna dan.

En ik heb jaren in Amerika gewoond en dan wen je daar ook wel aan. En dan kom je weer in Nederland, met z'n regeltjes.

Kom op, die winkels open op zondag, goed voor de economie.

En gaat dit tegen je geloof in, dan winkel of werk je niet. Simpel.

Hier lekker relaxed weekend gehad. Nu weer op kantoor. Maandag...... Maar op zich makkelijke week, want morgen niet aan het werk (moet naar het ziekenhuis om de cellen van mijn foute uitstrijkje te laten verwijderen) en donderdag een cruise schip bezoek, dus dan naar Southampton.

Druk bezig ticket te vinden, maar lukt nog niet echt. London - Amsterdam, dan Amsterdam - Skopje, dan Skopje - London.

3x een enkeltje is super duur. Heb nog geen goeie prijzen voor deze driehoek gevonden, en ook niet alle websites hebben de optie om dit in te voeren. Ik kan ook retourtje Amsterdam - Skopje doen en dan door naar Londen, maar dan ben ik de terug weg wel erg lang onderweg...........
Hier zijn er bepaalde koopzondagen, maar een paar keer per jaar. De evangelische kerk is er niet zo voor...

Er zijn soms ook koopavonden tot 24:00 uur.

In de regel zijn de winkels op zondag gesloten.

Alleen bij het tankstation of Hauptbahnhof kun je terecht, maar da's wel prijzig.

Ik wens je het allerbeste voor morgen Vivagirl, doen ze dat ambulant, of blijf je er een nachtje. En kun je gelijk je cyste laten onderzoeken? En dan meteen donderdag weer werken?
Zo is het in Nederland toch eigenlijk ook?

Ik snap dat de winkelier het niet gewoon zelf mag beslissen.

Binnen bepaalde tijden natuurlijk.

En de supermarkten mogen ook best tot veel later open.

Ik ben het hier zo gewend en zou niet meer zonder kunnen.

In Macedonie is alles ook altijd open.

Ik mag gewoon weer naar huis en woensdag gewoon weer aan het werk.

Ik kan wel lang bloeden en mag 6 tot 8 weken geen sex. Komt precies uit....
Wel rustig aan doen hoor! En denk aan pijnstillers, dat lijkt me geen overbodige luxe.
Ik ben verder de hele dag vrij, dus dat komt wel goed.

Staat verder niks over in de brief, alleen over het bloeden.

Komt wel goed, ik ben niet zo kleinzerig.
Ben je dan helemaal alleen, of heb je een vriendin die wat voor je kan halen/doen?
Kan de buurvrouw altijd vragen, maar ik geloof niet dat dat nodig is. Ik denk dat het ook meer spotten is, dan echt bloeden.
--
Hallo!

Beetje chaos hier, vandaag de stilte (weet soms niet meer zo goed wat ik allemaal moet schrijven).

VG, heel veel succes morgen, hopelijk valt het allemaal mee! Heb je nog gesolliciteerd trouwens?

Heidel, Frankfurt schijnt een leuke stad te zijn. Ik ken alleen het vliegveld. Groot! Deed er wel een kwarier over om van de ene naar de andere gate te lopen!

Maj, hebben jullie je hondje al, nog niet dus? Hoe oud is ie nu en heb ne al een naam?

En ach, tot 3:00 op stap vind ik nog aardig hoor. Ik houd het tegenwoordig ook niet veel langer uit

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor die studie, dat maakt alles een stuk definitiever en besluiten worden genomen in sneltreinvaart. Misschien ook goed, zo'n duwtje in m'n rug. Vind het heel dubbel voelen, maar merk wel dat ik er voor wil gaan. Spannend allemaal. Ook verdrietig mbt vriend natuurlijk. Maar ik geloof er nog steeds in dat we het kunnen redden samen, hoe dan ook!
Kym, gefelicteerd dat je bent uitgenodigd voor een gesprek. Hartstikke goed!

Als je tips wilt over een long-distance relatie, dan vraag maar raak, ik voel me inmiddels wel een expert op dat gebied

Ik heb trouwens geboekt voor Macedonie, voor Oud&Nieuw.

En Kerst in Nederland!

Fijn gevoel.

Majmaj, leuk om ook even weer een berichtje van jou te lezen. Je klinkt heerlijk opgewekt en vrolijk. Houden zo!
---
Mijn constructie is al volgt:

24 dec Londen - Amsterdam, vroeg in de ochtend.

27 dec Amsterdam - Skopje ( met overstap in Brussel en Begrado )

3 jan Skopje - Amsterdam (met overstap in Belgrado ) en dan van Amsterdam door naar London.

2 Tickets los van elkaar geboekt, dus in Amsterdam uitstappen, koffer halen en op nieuw weer inchecken.....

Gekken werk! Maar het is niet anders.

Kerst met mijn familie en nieuwe nichtje vieren en het nieuwe jaar inluiden mijn vriend! Ook voor het eerst dat we dat samen zullen vieren.

Majmaj, ga jij naar Nederland, of komen je ouders naar Suriname?
---
Haj MajMaj,

ben ook nieuwsgierig hoe de pup nu heet en wie er gewonnen heeft?

Leuk dat de familie van je vriend gezellig is, zou ook anders kunnen zijn. Ik heb niet zoveel plezier met mijn schoonfamilie.

Kym, prima dat je mag komen voor een gesprek. Dat zet zoden aan de dijk.

Vivagirl, hopelijk valt de ingreep erg mee. Ik denk aan je.

Je hebt alweer iets om naar uit te kijken (en al geboekt). Al een reactie op je sollicitatie toevallig?
Ja Majmaj, vertel even of je al een naam hebt voor je pup! Ik ben benieuwd.

En ja, het is een hele wereldreis naar Macedonie......maar naar Groningen vind ik ook altijd ver. Klein uurtje in het vliegtuig naar Amsterdam, daar ben je echt zo. Ik woon ook heel dicht bij het vliegveld, scheelt ook. Maar dan dat rot eind naar het noorden......vind ik altijd minder.

Ik heb nog niks gehoord van mijn sollicitatie. Jammer. Functie zal wel al vergeven zijn. Maar dan kunnen ze op zijn minst mij even een mailtje sturen. Ik zal er zelfs nog even een mailtje achter aan sturen.

Ik vertrek zo naar het ziekenhuis, ik laat jullie weten hoe het gegaan is (zonder in al te veel details te treden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven