Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Goeiemorgen vanuit een nat Londen!

Ik heb jullie advies even nodig.

Ik heb een hele gave vacature hier gezien......

£6000 per jaar meer en op loopafstand van mijn huis.

Komt op hetzelfde neer wat ik nu doe, maar dan voor een specifieke cruise line.

Ik denk dat ik wel ga solliciteren en dan kijk ik wel verder.

Kan altijd hier om meer geld vragen.

Ik vind mijn werk hier echt super leuk, en mijn collega's zijn fantastisch. Maar het is wel ver reizen iedere dag en de vacature heeft ook iets meer inhoud.

Moeilijk.

Maar proberen kan altijd, mischien word ik wel niet eens aangenomen, dan valt er niks te besluiten.
Meteen solliciteren!

"Nee" heb je , "Ja" kun je krijgen

En meteen vragen of er opties zijn om vanuit Macedonie te werken.
Zal ik daar mee openen Heidelberg?

Ik ga vanavond solliciteren en dan zien we wel.
Hey VG! Solliciteren! En als ze je willen heb je iets om in te zetten bij je huidige werkgever: of je vertrekt of je blijft voor hen werken, maar dan in Macedonie! :-)
Precies Kym, zo denk ik ook.

Vivagirl, dit is het moment om spijkers met koppen te slaan.

Today is your lucky day.
Maar niet starten met je Macedonie verhaal hoor VG, gewoon op de functie solliciteren en mocht je uiteindelijk eenmaal binnen zijn, dan zie je weer verder.
Ik open zeker niet met het Macedonie verhaal, dat was een grapje natuurlijk.

Ik ga zeker solliciteren en dan zien we wel wat er gebeurd.

De vacature is van 23 september, op zich al weer een tijdje terug. Maar soms kan het lang duren voordat ze iemand hebben.

Wie niet waagt, wie niet wint!

En ik zit hier ook goed, maar deze vacature klinkt ook gewoon erg leuk, met wat betere voorwaarden.
Bel ze anders even of het nog zin heeft te reageren VG. Dan horen ze je naam en stem ook direct.
Goed idee, maar dat zal vanaf kantoor moeilijk gaan.....
Even in je pauze met je mobieltje
Heb al pauze gehad, maar kan zo wel even in de gang gaan staan.
Ik heb gebeld, maar ze mogen/kunnen niks zeggen over de procedure, aangezien het via een soort van uitzendburo gaat.
Raar verhaal VG. Ze kunnen toch wel zeggen of het nog zin heeft om te reageren?!
Ik neem aan dat ze nog midden in de procedure zitten. Ik ga gewoon solliciteren en dan hoor ik het wel.
Goed plan VG! Heel veel succes!
Hi vivagirl, wens je ook heel veel succes. Enne .. zeggen dat je flexibel bent ( dat was wat ik bedoelde , maar dat had je al begrepen).
----
Grappig dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten, Majmaj. Alleen ben ik op zich wel tevreden met ons cottage, we hebben het helemaal zelf opgeknapt (alle muren Havannawit geschilderd, de deuren, plafonds en kozijnen zijn allemaal van mahoniehout) en de tuin is ook geweldig, met wel 100 fruitbomen. En het staat vlak naast de school van mijn dochter. Ideaal hoor.

Alleen, we zouden beter goedkoper kunnen gaan wonen, omdat we dan meer geld voor boodschappen e.d. overhouden. Nu sta ik vaak in de winkel van > zal ik deze deodorant nou wel/ niet kopen? En uit te rekenen hoeveel we per dag nog te besteden hebben. En dat komt, omdat sinds najaar 2008, het toerisme ver achterblijft bij de periode daarvoor. Qua aantallen bezoekers, maar de mensen die komen, houden de knip op de beurs. Ze willen wel een budgethostel en afhaalpizzas, maar geen excursies, restaurantbezoek of souvenirs. Te duur. Een soort neerwaartse spiraal, waarbij bij iedereen het vet nu wel van de ribben af is, want iedereen leeft hier van het toerisme, direct of indirect. Een vriendin van me is penningmeester bij school en zij zegt dat bijna iedereen maanden achterloopt met betalen, wat veel problemen geeft met het betalen van de salarissen.

Maar werkelijk iedereen is zo goed als blut, dus wij zijn bepaald de enigen niet. Merken jullie eigenlijk veel van die economische crisis? Of is dat bij jullie allang over intussen?
---
Òw ja, die Bouterse zal het image van Suriname in het buitenland niet veel goed doen, vrees ik.

Gelukkig heb jij een beroep in de gezondheidszorg, dat is niet zo conjunctuurgevoelig (schoonheidsoperaties daargelaten, misschien) als bijvoorbeeld het toerisme, wat zo ongeveer bezuinigingspost nummer een is, wanneer de broekriem aangetrokken moet worden.

Van die schommelende euro hebben wij ook veel last, omdat mijn man in die munt uitbetaald wordt. Drie jaar geleden was hij $1,40 waard, toen steeg hij naar $1,59 door...om te kelderen naar $ 1,20 (zowel in 2009 als in 2010) en nu is hijdan gelukkig weer bijna $1,40. Maar de prijzen zijn intussen wel flink gestegen, waardoor we veel minder in de pocket hebben dan drie jaar geleden.

En die zwakke dollar is ook slecht voor business hier (munt is hier 1:1 gekoppeld aan de US$) want hij is gewoon minder waard dan voorheen, terwijl bijvoorbeeld een tour bij ons nog precies evenveel kost, we hebben nu zelfs speciale aanbiedingen om klanten mee te lokken...maar de kosten zijn wel gestegen, waardoor er netto minder verdiend wordt.

Tja, ik denk dat we nog niet mogen klagen. Hier leeft iets van 20% van de bevolking onder de armoedegrens, dat is pas erg.
Hee MajMaj, leuk weer eens te horen hoe het met je gaat.

Aan pino denk ik ook, maar ze leest vast wel mee en wens haar veel sterkte.

Ik ben heel goed gehumeurd, het blijft lekker nazomeren. Morgen ga ik mee met het jaarlijkse personeelsreisje (=werktijd). Dat is altijd heel gezellig en goed weer altijd welkom.

Straks een taart maken voor mijn oudste dochter. Ze heeft een toernooi vrijdag en daar wordt dan koffie en taart aangeboden. Ik hoop dus maar dat het lukt met bakken, want bij mij weet je nooit ....
Ik lees net dat Antonie Kamerling zelfmoord heeft gepleegt...
Ik lees het ook net van Antonie Kamerling. Schrikken.

Ik heb gisteravond gesolliciteerd! 2x. Er waren namelijk 2 verschillende websites waar de functie op stond.

Via 1 website heb ik deze baan en ik was zeer tevreden met hun service, dus wie weet.

Ik hou jullie op de hoogte.
Hey ladies, wat lief dat jullie aan me denken! Doet me goed...

VG veel succes! Wat de anderen zeggen,nee heb je,ja kan je krijgen!

Kym, voel je je al wat beter?....Hoop echt dat je er uit komt..

Ik heb alleen de laatste bladzijde gelezen,ben best druk..

Mijn nieuwe baan bevalt goed, het is lekker afwisselend,en ik krijg alle vrijheid,dat waardeeer ik erg.Ik merk ook dat het echt goed is dat ik bezig ben,moet er niet aan denken om zonder werk te zitten nu....Ondertussen pas ik ook op, op mijn nichtje.Uit school halen straks,en dan gaan we lekker pannenkoeken bakken,met mijn moeder natuurlijk.Gezellig!

Met mijn moeder gaat het redelijk, waarschijnlijk is de operatie 1 nov. Ze is natuurlijk best nerveus, het is ook het idee, dat zo'n groot ding in je buik groeit,jakkie. En uiteraard heeft ze nu steeds lichamelijke klachten, en is ze vermoeid, maar ze staat er heel positief tegenover, wij allemaal.Goede hoop!

Heidelberg,SD en Majmaj fijn dat alles goed met jullie is!

Ik blijf meelezen....al is het wat minder vaak... X
Come fly with me on a jetplane
He Pino, fijn dat je even komt melden hoe het met je is.

Succes met je moeder, wij denken aan je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven