Steeds dat gedoe tijdens het verschonen

11-10-2010 19:31 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, mijn zoontje van een ligt net in bed en ik ben het ff helemaal zat. Het is weliswaar geen gigantisch probleem, maar ik loop er wel meerdere keren per dag tegenaan: hij wil niet blijven liggen met verschonen en/of verkleden. Draaien, staan, kruipen, huilen en krijsen, het is elke keer een behoorlijke worsteling en ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Afleiden, een speeltje geven, zingen, het helpt allemaal maar even. Ik ben nu dus op zoek naar tips. Wie oh wie?
quote:biol schreef op 11 oktober 2010 @ 19:34:

tja, daar moet je echt even doorheen... dat gaat weer over.

Die van mij heeft ook zo`n periode gehad... gelukkig niet heel lang, maar verschonen en aankleden was een drama..

inmiddels is hij weer heel makkelijk af te leiden met de meest gekke dingen.

Nu is t echt zo te doen.Even doorheen? Eeeeh, die van mij doet het al vanaf dag een. Ze is nu twee en ik houd haar vaak niet meer, gewoon te sterk. Zijn dus bezig met potje enzo. Wil haar zsm uit de luiers hebben want het kost me mijn polsen.
Hier ook heel herkenbaar, bijna fijn om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat... Zoon bemoeit zich ook nog graag met het schoonmaken van poepbillen, nou ja wat daar het resultaat van is hoef ik denk ik niet uit te leggen. Wat hier het beste werkt, is hem een doekje geven en vragen of hij zijn neus schoon wil maken of dat hij nog weet waar zijn oren, neus, ogen enz. zijn. Daar win ik weer wat seconden mee. Maar daar is TO's zoon misschien nog wat klein voor (misschien voor de toekomst als hij ook lastig blijft...).
Ook tips voor de toekomst onthoud ik;-)
ik weet niet hoe lang het al speelt maar het kan ook oorpijn zijn.. dat had een van mijn kinderen iig.
quote:biol schreef op 11 oktober 2010 @ 19:34:

tja, daar moet je echt even doorheen... dat gaat weer over. Wanneer dan????

Die van mij heeft ook zo`n periode gehad... gelukkig niet heel lang, maar verschonen en aankleden was een drama..

inmiddels is hij weer heel makkelijk af te leiden met de meest gekke dingen.

Nu is t echt zo te doen.
quote:fleurtje schreef op 11 oktober 2010 @ 20:44:

[...]

Even doorheen? Eeeeh, die van mij doet het al vanaf dag een. Ze is nu twee en ik houd haar vaak niet meer, gewoon te sterk. Zijn dus bezig met potje enzo. Wil haar zsm uit de luiers hebben want het kost me mijn polsen.Oh. Kut. Dus. Nou ja, weet ik dat. Zucht.
Die van mij doet het ook vanaf dag 1, ik weet al 6 maanden niet beter, hoopte eigenlijk dat het minder zou worden maar het wordt dus nog erger? pfffff;-)

Heb haar soms in de houdgreep anders "eet" ze zich een weg door de commode heen.
Aargh, reactie verdwenen. Gaan we nog een keer:

Het heeft bij ons ook maanden geduurd, maar echt, het gaat over. Ik heb het gevoel dat het te maken had met het leren lopen, het leek alsof ze haar energie en ontdekkingsdrift niet kon intomen.

Wat nog wel eens wilde helpen, was dat we op de kast naast de commode een mandje hadden staan met interessante dingetjes, bijv. speldjes, kammetje, flesjes zeep, watjes, en wat speeltjes. Elke keer als ze ging klauteren, mocht ze daar naartoe klauteren om iets uit te zoeken waarmee ze tijdens het verschonen wilde spelen. Deze vorm van inspraak maakte haar meestal tevreden genoeg om het verschonen daarna (redelijk) rustig af te maken.

Sterkte!
quote:Suze02 schreef op 11 oktober 2010 @ 21:14:

[...]

Oh. Kut. Dus. Nou ja, weet ik dat. Zucht.Yep. En al die tips die hier gegeven worden: not a chance hier in huis.
Nee, speeltjes en er een kiezen enz werken niet hier... Pfff... Ben stiekem ergens wel blij dat ik niet de enige ben;-)
quote:Punkiedunkie schreef op 11 oktober 2010 @ 21:28:

Nee, speeltjes en er een kiezen enz werken niet hier... Pfff... Ben stiekem ergens wel blij dat ik niet de enige ben;-)

Enige dat hier werkt is fixeren met een een arm, maar das best onhandig in je eentje.

Tegenwoordig verschoon ik plasluiers weleens terwijl ze staat, maar daar ben ik niet zo'n held in.
Mijn dochter heeft dat ook een hele tijd gehad, maar gelukkig is die fase voorbij. Wij verschoonden haar zoveel mogelijk met z'n tweeën of op de bank voor de tv als afleiding.

Ze deed eigenlijk alleen rustig als ze werd verschoond door iemand anders, maar dat moet ik in het kader van mijn eigen topic van vanmiddag maar niet hardop zeggen.
quote:flowerbloem schreef op 11 oktober 2010 @ 21:58:

Mijn dochter heeft dat ook een hele tijd gehad, maar gelukkig is die fase voorbij. Wij verschoonden haar zoveel mogelijk met z'n tweeën of op de bank voor de tv als afleiding.

Ze deed eigenlijk alleen rustig als ze werd verschoond door iemand anders, maar dat moet ik in het kader van mijn eigen topic van vanmiddag maar niet hardop zeggen.Whahaha
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik dacht yesss eindelijk tips. Zoontje doet het ook van dag 1 én wordt allen maar erger. (nu bijna 8 maanden)

Zou ik ook maar alvast beginnen met potjestraining??
Fase......... En heel irritant ook. Dochter heeft er ook een handje van. Als ze afgeleid is niet, of als een ander haar verschoont (grrrr) maar zodra ze de kans krijgt zet ze het op een gillen en krijsen. Ik heb van die luierbroekjes gekocht, die gaan makkelijker aan omdat ik het gevecht echt beu was. Af en toe gebruik ik die, alleen die zijn weer heel vervelend als ze poept.

Verder kent mijn dochter (21 maanden) nu de uitspraak "wil jij een tik op je billen?". Heel erg, maar dan ligt ze stil. Alles geprobeerd; grapjes, kiekeboe, terugworstelen, negeren, die broekjes; madam vindt het soms gewoon leuk om tegendraads te zijn. Hoort erbij zeggen ze, zucht....

(Oh ja, ben nu 39 weken zwanger, ben al blij als ik haar boven op die commode heb. En dan dat gekrijs erbij, ik moet regelmatig even tot 10 tellen ).
Bij sommige kinderen is het dus GEEN fase.
Wat ook kan helpen, is een spiegel. Zal vast niet voor alle kinderen leuk zijn, maar ken er een aantal bij wie het hielp. Kinderen willen vaak graag zien wat er gebeurt. Als je een spiegel aan de muur maakt zodat ze zichzelf steeds ziet, kan ze precies zien wat er gebeurt.
Ik heb al maanden het zelfde probleem dat mijn kleine meisje (15 maanden) weigert te liggen sinds ze weet dat zitten en staan ook heel interessant zijn. In eerste instantie werkte afleiden nog met een speeltje of muziekdoosje boven de commode. Alleen.... ook daar ging het nieuwe vanaf. Nu heb ik een plank boven de commode met allerlei baby-creme en wat al niet meer. Sinds een paar weken verschoon ik haar staand terwijl zij de boel opnieuw op de plank aan het reorganiseren is. Sindsdien vecht ze niet meer tegen het verschonen en eerlijk gezegd is het ook erg gemakkelijk.... alle luiers worden op deze manier nu verschoond. Dus misschien ook iets om te proberen.
De mijne is ondertussen 1 inderdaad en heeft er nog steeds geen zin in. Jammer dus, geen fase maar gewoon een dwars kind. Gelukkig is ze verder super schattig
Eigenlijk ben ik wel "blij" dat mijn dochter dit al sinds de geboorte doet. Ik draai mijn hand er niet meer voor om om een rollende spartelende pilates-oefeningen doende baby te verschonen eigenlijk.

Wat ik doe als echt niks helpt is het onderlichaam klem zetten met mijn elleboog/onderarm en dan razendsnel de schone luier dichtmaken. Het vergt even wat oefening maar hier helpt het redelijk;-) Ook hangt er een gekleurd rammelend beest boven haar hoofd.
Ik draai mijn hand er ook niet meer voor om, mijn polsen zijn nl redelijk naar de klote door deze grappen.
Ik heb hier 2 van die grapjassen................

Ze worden donderdag een jaar maar al maanden is het verschonen een ware veldslag. De hoezen van de aankleedkussens gaan zeer regelmatig in de was daar ik ze niet stil kan houden tijdens het verschonen van met name poepluiers!

En dan dat gegil erbij...................alsof je ze ik weet niet wat aandoet!

Heb geen tips maar lees wel mee!
Whaha, ja dat gegil inderdaad....nou ja hier eigenlijk heel boos gebrul.

Bij extreme poepluiers verschonen we haar samen (als we allebei toevallig thuis zijn). 1 houdt haar benen omhoog en haar lichaam in toom, de ander veegt als een razende de billetjes schoon.

Topsport!

Fleurtje, een soort RSI dus eigenlijk van het verschonen?
Heel herkenbaar en hij is nu 2,5 en nog steeds (vooral bij boodschap nr 2) heeft hij er af en toe last van.

Ook leuk, op een heerlijk rustige camping (toen was hij net 1) een poepbroek verschonen om 600 uur....... Volgens mij dacht de hele camping dat hij alle hoeken van de caravan te zien kreeg........)
Ik laat mijn dochter altijd met de babyfoon spelen. Ze snapt inmiddels welke knopjes de muziek doen, en hoe ze kan switchen tussen de muziekjes, dus daar heeft ze uren lol mee (en ja, ze heeft zich er ook een keer mee geelektrocuteerd, maar daar heeft ze van geleerd )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven