Steeds dat gedoe tijdens het verschonen

11-10-2010 19:31 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, mijn zoontje van een ligt net in bed en ik ben het ff helemaal zat. Het is weliswaar geen gigantisch probleem, maar ik loop er wel meerdere keren per dag tegenaan: hij wil niet blijven liggen met verschonen en/of verkleden. Draaien, staan, kruipen, huilen en krijsen, het is elke keer een behoorlijke worsteling en ik weet gewoon niet wat ik er mee moet. Afleiden, een speeltje geven, zingen, het helpt allemaal maar even. Ik ben nu dus op zoek naar tips. Wie oh wie?
tja, daar moet je echt even doorheen... dat gaat weer over.

Die van mij heeft ook zo`n periode gehad... gelukkig niet heel lang, maar verschonen en aankleden was een drama..

inmiddels is hij weer heel makkelijk af te leiden met de meest gekke dingen.

Nu is t echt zo te doen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hmmm, hier is het al maanden gaande en het wordt alleen maar erger. Maar goed te horen dat het ooit eens over gaat...
Gewoon wachten tot het overgaat.

Als die achttien is doet hij het echt niet meer, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
:-)...
Hoe oud is je zoontje?

Mijn dochter van nu bijna 11 maanden heeft dat ook een tijdje gehad, omdraaien, gaan zitten, kruipen, alles behalve stil liggen. Wat ze erg leuk vond was een hydrofiel luier, die legde ze dan elke keer op haar gezicht en dan wegtrekken, en ik zeggen kiekeboe, nou dat vond ze na 50 keer nog steeds leuk!

Het ging trouwens vanzelf weer over, heeft denk ik een week of 3 geduurd...
Broekjes in plaats van luiers? Dan kun je hem staand verschonen. Is even oefenen in geval van een poepluier, maar gaf in ieder geval bij ons minder frustratie dat liggend verschonen.
Oh je zoontje is 1 zie ik, wel goed lezen Husk.
Hij is een en ik gaf al aan dat het al maanden duurt. Kiekeboe helpt ook niet. Soms moet ik ook wel om hem lachen, maar de laatste tijd wordt het alleen maar erger en ik wil niet in een soort van strijd komen. Zucht... Ben ook niet op mijn best vandaag.
Geen tips hier, ben blij dat ik die fase gehad heb!

Vreet energie.
Hmm, dat van die broekjes is een idee. Heb je die ook al zo klein? Hij heeft net luiers maat 4.
t heeft bij mij ook wel iets langer geduurd dan een paar weken hoor...

Echt wel een maand of 3/4....maar t gaat echt over.

Wij zitten nu in de gil fase bij t naar bed gaan... helemaal in paniek...wil naar beneden... niet in bed.

Nu net een flesje warme melk gegeven. Dat pakt hij wel dankbaar aan... tja, ook daar moeten we door heen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Pff, het is wat, die fases;-)...
Punkiedunkie. Die broekjes heb je al vanaf 4 ( maat ) maar ja met een poepbroek is t weer geen optie. Hier precies tzelfde. Zoon van 16 maanden vindt t ook vreselijk helaas.
Heeeel herkenbaar dat worstelen met verschonen. Soms heb ik echt hulp nodig want anders zit alles onder de poep van dat gedraai. Maar inderdaad het is een faaaaase, Niet echt een leuke maar het gaat over. Hier helpt een speeltje in haar hand nog wel. Muziekdoosje is favoriet, of een boekje. Ik heb er in ieder geval een aantal liggen zodat als de lol van de ene eraf is ze snel een andere in haar hand krijgt. Broekjes zijn wel handig maar ik kan dan nog steeds niet echt goed schoonmaken met een poepluier dus ik worstel liever even.
Luier verschonen o pdie leeftijd is topsport.

Wij deden het soms wel een met zijn tweeën.

Die fase gaat over.

Echt!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Helaas geen tips voor je maar echt het gaat over... doorbijten maar ik weet uit ervaring dat het energie vreet. Mijn dochter is nu 21 maanden en sinds kort gaan ze spontaan liggen voor een schone luier, wist niet wat er gebeurde! Hier heeft ze ook maanden moeilijk gedaan en nu ineens is het over. Heb ook een tijdje huggies gebruikt, in ieder geval een strijd minder na een plas luier.
Voor de jongste van 10 maanden heb ik een speciaal (nouja) speeltje wat ik hem geef bij het verschonen, en alleen dan. Als hij dat niet heeft is het ook rollen en draaien en doen.

Maar ik neem aan dat de fase waarin dat speeltje niet mee genoeg is ook wel gaat komen, hahahah
Vrienden van ons hebben een spiegel tegen de muur achter de commode. Onze dochter vond dat altijd erg interessant en bleef heel braaf naar zichzelf liggen kijken, terwijl ze thuis nog wel eens ging worstelen. Maar misschien werkte dat alleen omdat ze daar maar af en toe verschoond werd, dat weet ik natuurlijk niet.
Ja, zo'n spiegel hebben ze bij het kdv ook, maar ik weet niet zo goed waar wij een spiegel

moeten vastmaken. Toch eens uitvogelen

of het echt niet kan...
Hier hetzelfde bij dochter van net een jaar. Ik geef haar tijdens het verschonen altijd iets te eten in de hand.

Stukje appel, banaan, ontbijtkoek, broodkorstje o.i.d.

Werkt hier als een tierelier.
The time is now
Dubbelvouwen (op de rug liggend)

Dan valt er een stuk minder te friemelen.

Denk ik. Ben het redelijk vergeten dus, nu minstens 6,5 jaar verder.
quote:Punkiedunkie schreef op 11 oktober 2010 @ 20:33:

Ja, zo'n spiegel hebben ze bij het kdv ook, maar ik weet niet zo goed waar wij een spiegel

moeten vastmaken. Toch eens uitvogelen

of het echt niet kan...

Je hebt evt. ook zoiets;

@banba: Wow, da's een goeie, nooit aan gedacht en hij is dol op eten:-). Bedankt!
De mijne is ook nogal gefocused op eten, blijft zo mak als een lammetje liggen . Ik ben beniewd of het bij jou ook werkt.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven