Campina fruitmelk foetsie
zaterdag 9 oktober 2010 om 19:30
Ik ben sinds vorige week verhuisd naar een andere stad. 2 weken geleden was ik er ook al een paar dagen en toen hadden ze hem nog bij de AH XL hier om de hoek; Fruitmelk (banaan of aardbei) van campina. Qua smaak spreeekend de vroegere Tjolk!
En nu is ie weg! Uit het assortiment gehaald. Wat nu??? Dit was mijn grote verslaving. Ik mocht er maar 1 per week kopen, en dan was hij ook altijd binnen een half uur op. Ik vond het de lekkerste smaak te wereld!!
zaterdag 9 oktober 2010 om 23:46
quote:Marels schreef op 09 oktober 2010 @ 22:39:
Lekker politiek incorrect; of het stalmelk, weidemelk of macrobiotische knuffelmelk is boeit me weinig. Als ik iets lekker vind, vind ik iets lekker.
Same here
Ik hoop het ook... maandag naar de jumbo!
Duimen jullie voor mij?!
De teleurstelling die ik nu elke dag voel als ik naar de AH ga, is bijna niet mee te dealen... Ik hoopte namelijk al een week lang dat ik gewoon mis greep. Hoe erg kun je jezelf voor de gek houden!!
Lekker politiek incorrect; of het stalmelk, weidemelk of macrobiotische knuffelmelk is boeit me weinig. Als ik iets lekker vind, vind ik iets lekker.
Same here
Ik hoop het ook... maandag naar de jumbo!
Duimen jullie voor mij?!
De teleurstelling die ik nu elke dag voel als ik naar de AH ga, is bijna niet mee te dealen... Ik hoopte namelijk al een week lang dat ik gewoon mis greep. Hoe erg kun je jezelf voor de gek houden!!
zondag 10 oktober 2010 om 00:13
Ik vind trouwens sowieso dat AH veel minder a-merk producten heeft dan vroeger hoor. Veel is nu eigen merk. Volgens mij kun je gewone campina melk er ook al niet meer halen, alleen ah melk. Dus verbaast me niet zo dat ze het eruit hebben gehaald. Maar dan kan het bij andere winkels best nog gewoon te koop zijn. Alleen wel vervelend als je iedere keer daarvoor speciaal naar een andere winkel moet.
zondag 10 oktober 2010 om 12:38
Op de een of andere manier worden alle dingen die ik lekker vind uit de handel gehaald
Ik drink ook vaak de fruitmelk van Campina, maar bij de AH hier hebben ze nu alleen nog maar de banaan-variant. Ik heb laatst ook de bananenmelk van Danoontje geprobeerd, maar die kwam niet in de buurt. Een tijdje terug had je van die rietjes met korrels erin. Die had je in de smaken banaan en aarbeid. Die waren qua smaak wél precies hetzelfde als de fruitmelk van Campina.
Ik drink ook vaak de fruitmelk van Campina, maar bij de AH hier hebben ze nu alleen nog maar de banaan-variant. Ik heb laatst ook de bananenmelk van Danoontje geprobeerd, maar die kwam niet in de buurt. Een tijdje terug had je van die rietjes met korrels erin. Die had je in de smaken banaan en aarbeid. Die waren qua smaak wél precies hetzelfde als de fruitmelk van Campina.
zondag 10 oktober 2010 om 13:03
zondag 10 oktober 2010 om 13:07
quote:Dumare schreef op 09 oktober 2010 @ 20:46:
Tjolk bestaat nog steeds. Ze verkopen het bij de Jumbo zag ik laatst.
Tjolk is een zuiveldrank voor de jeugd. Het merk verscheen in Nederland op de markt in de tweede helft van de jaren zeventig. Eind jaren tachtig verdween Tjolk van het toneel, maar in 2010 verscheen de drank weer op de markt.
De oorspronkelijke naam van Tjolk was Sjolk, maar bierfabrikant Skoll vond dat te veel lijken op zijn eigen naam en dwong via een rechtszaak af dat de naam werd veranderd. De ironie wil dat Tjolk later hetzelfde vond van Shoq, een concurrerend chocoladedrankje, en toen zelf naar de rechter stapte om een naamswijziging te eisen. Tjolk was er aanvankelijk in vijf smaken, ieder met een vrolijk dier op de verpakking:
* aardbei (konijn)
* banaan (aap)
* chocolade (bruine beer)
* tropisch fruit (papegaai, later vervangen door een dolfijn)
* melk (koe)
In 2009 kondigde Tjolk een comeback van de zuiveldrank aan, die begin 2010 weer in de schappen zou staan. Tjolk is inmiddels verkrijgbaar in de smaken mango, limoen, banaan, chocola, choco/banaan en choco/rozijn.[1] De drank wordt tegenwoordig geproduceerd in Groot-Brittannië.
De dieren verschenen ook op T-shirts, Tjolk drinkend met een rietje. De bekendste reclameslogan was "Tjolk is lekker, overal en altijd!".[2]
Tjolk bestaat nog steeds. Ze verkopen het bij de Jumbo zag ik laatst.
Tjolk is een zuiveldrank voor de jeugd. Het merk verscheen in Nederland op de markt in de tweede helft van de jaren zeventig. Eind jaren tachtig verdween Tjolk van het toneel, maar in 2010 verscheen de drank weer op de markt.
De oorspronkelijke naam van Tjolk was Sjolk, maar bierfabrikant Skoll vond dat te veel lijken op zijn eigen naam en dwong via een rechtszaak af dat de naam werd veranderd. De ironie wil dat Tjolk later hetzelfde vond van Shoq, een concurrerend chocoladedrankje, en toen zelf naar de rechter stapte om een naamswijziging te eisen. Tjolk was er aanvankelijk in vijf smaken, ieder met een vrolijk dier op de verpakking:
* aardbei (konijn)
* banaan (aap)
* chocolade (bruine beer)
* tropisch fruit (papegaai, later vervangen door een dolfijn)
* melk (koe)
In 2009 kondigde Tjolk een comeback van de zuiveldrank aan, die begin 2010 weer in de schappen zou staan. Tjolk is inmiddels verkrijgbaar in de smaken mango, limoen, banaan, chocola, choco/banaan en choco/rozijn.[1] De drank wordt tegenwoordig geproduceerd in Groot-Brittannië.
De dieren verschenen ook op T-shirts, Tjolk drinkend met een rietje. De bekendste reclameslogan was "Tjolk is lekker, overal en altijd!".[2]
zondag 10 oktober 2010 om 18:46
dinsdag 12 oktober 2010 om 08:46
Oh Tjolk, heerlijk was die en dan vooral banaan! Ik baal ook dat fruitmelk foetsie is máár ik zag vandeweek Alpro Soya met bananensmaak staan (bij AH) en dat heb ik geprobeerd en JAWEL! Het smaakt naar Tjolk (vind ik dan)! Niet zuur i.i.g.!
Hij is er ook in bosvruchten, echter weet ik (nog) niet hoe die smaakt.
Hij is er ook in bosvruchten, echter weet ik (nog) niet hoe die smaakt.
dinsdag 12 oktober 2010 om 12:01
7 Km is toch niets? Ik doe boodschappen verspreid over ca. 30 km: in mijn eigen woonplaats, in de plaats waar ik werk en in 't dorp waar ik onderweg langsrij. En ik rij rustig ergens speciaal naartoe als dat de enige locatie is waar ze iets verkopen wat ik wil hebben. Beetje moeite kun je er toch wel voor over hebben?