Brekende Vliezen!
dinsdag 5 oktober 2010 om 11:37
38,5 week zwanger en mijn kindje is nog niet volledig ingedaald... dat betekent dat als mijn vliezen breken ik direct plat moet liggen en naar t ziekenhuis moet. Prima... doen we...
Ja zei de gynaecoloog dus zorg dat je niet te ver van huis bent en dat je altijd de mogelijkheid hebt om weg te komen...
Maar ik ken niemand bij wie de vliezen gebroken zijn in de supermarkt/tijdens t winkelen/op visite bij iemand anders...
Julie wel?? Vertel vertel!
Ja zei de gynaecoloog dus zorg dat je niet te ver van huis bent en dat je altijd de mogelijkheid hebt om weg te komen...
Maar ik ken niemand bij wie de vliezen gebroken zijn in de supermarkt/tijdens t winkelen/op visite bij iemand anders...
Julie wel?? Vertel vertel!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 11 oktober 2010 om 12:56
maandag 11 oktober 2010 om 15:45
Voor de klas...
Ja echt. Ik was 34 eneenhalve week zwanger en zou pas met 36 wk met verlof gaan. Dat liep even anders dus.
Het was overigens geen echte plons, maar het kwam met kleine scheutjes, dus ik had in eerste instantie niet eens door dat het mn vliezen waren. Ben gewoon doorgegaan met lesgeven (had op de wc even een maandverbandje uit de automaat gehaald) en daarna op de fiets naar huis -toen was ik inmiddels zo zeiknat dat er wel een lichtje ging branden, ja.
Ja echt. Ik was 34 eneenhalve week zwanger en zou pas met 36 wk met verlof gaan. Dat liep even anders dus.
Het was overigens geen echte plons, maar het kwam met kleine scheutjes, dus ik had in eerste instantie niet eens door dat het mn vliezen waren. Ben gewoon doorgegaan met lesgeven (had op de wc even een maandverbandje uit de automaat gehaald) en daarna op de fiets naar huis -toen was ik inmiddels zo zeiknat dat er wel een lichtje ging branden, ja.
maandag 11 oktober 2010 om 23:17
Bij mijn eerste in bed, ik was al 9 dagen over de uitgerekende datum, dus elke avond was ik zenuwachtig en dacht ik 'zal het vannacht gebeuren?' Ik droomde over Danny DeVito, we stonden in een groene badkamer, en ineens werd ik wakker en voelde vruchtwater stromen, ik schrok me helemaal wild, werd bloednerveus, trillende handen en dacht de hele tijd 'dit is het, nu gaat het gebeuren'.
Bij mijn tweede werden ze doorgeprikt in het ziekenhuis.
Bij mijn tweede werden ze doorgeprikt in het ziekenhuis.
het is hier binnen beter dan buiten
maandag 11 oktober 2010 om 23:19
1e keer: Op bed na énorme vreselijke weeen.
2e keer: Aan tafel terwijl ik macaroni at.. met 25 weken..
(wel goed afgelopen allemaal!)
3e keer: In bed terwijl ik nog twijfelde(!) of de bevalling begonnen was met wat pijntjes/krampen/weeen totdat ik 't letterlijk voelde knappen in mijn buik. Toen pas vriend&vk gebeld.
Als ik er nog aan denk. Vier uurtjes later was hij geboren. Goh, tijdens lijkt het altijd zoveel langer hé.
Hij is alweer ruim 15 maanden.
2e keer: Aan tafel terwijl ik macaroni at.. met 25 weken..
(wel goed afgelopen allemaal!)
3e keer: In bed terwijl ik nog twijfelde(!) of de bevalling begonnen was met wat pijntjes/krampen/weeen totdat ik 't letterlijk voelde knappen in mijn buik. Toen pas vriend&vk gebeld.
Als ik er nog aan denk. Vier uurtjes later was hij geboren. Goh, tijdens lijkt het altijd zoveel langer hé.
Hij is alweer ruim 15 maanden.
dinsdag 12 oktober 2010 om 00:22
Ja hoor bij mij was het onderweg in de auto.... was geen plons en me dus niet meteen helemaal duidelijk wat er aan de hand was... op de wc bij tankstation onderzocht, was 36 weken en stuitligging, gebeld naar ziekenhuis om te vragen of ik inderdaad op de achterbank moest gaan liggen.... Die vertelde me dat ik zelf naar ziekenhuis mocht rijden... Toen ik daar uit de auto stapte kwam de plons... met benen wijd naar de afdeling gewandeld.... hihi kreeg allemaal succeswensen in de lift..
dinsdag 12 oktober 2010 om 00:54
Bij de eerste: ingeleide bevalling, in het ziekenhuis doorgeprikt
Bij de derde (ja, ik sla er bewust een over ): spontane bevalling, wel in het zhuis, doorgeprikt door vk
Bij de vierde: keizersnede
Bij de tweede echter: echt een harde knal en direct het bed zeiknat (gelukkig lag het zeiltje erin). Hiermee begon ook de bevalling. Het is blijven stromen tot dochter eruit kwam (6 uurtjes later).
Ik had dan ook enorm veel vruchtwater, overigens bij alle 4 de kinderen. Enorme hoeveelheid vruchtwater, enorme placenta's, enorme kinderen (4825 gram, dat soort gewichten).
En ja, ook altijd een enorme buik:
poef, ik dacht dat mijn hoofd er niet op stond
Bij de derde (ja, ik sla er bewust een over ): spontane bevalling, wel in het zhuis, doorgeprikt door vk
Bij de vierde: keizersnede
Bij de tweede echter: echt een harde knal en direct het bed zeiknat (gelukkig lag het zeiltje erin). Hiermee begon ook de bevalling. Het is blijven stromen tot dochter eruit kwam (6 uurtjes later).
Ik had dan ook enorm veel vruchtwater, overigens bij alle 4 de kinderen. Enorme hoeveelheid vruchtwater, enorme placenta's, enorme kinderen (4825 gram, dat soort gewichten).
En ja, ook altijd een enorme buik:
poef, ik dacht dat mijn hoofd er niet op stond
dinsdag 12 oktober 2010 om 02:41
Mijn vliezen braken s nachts na het piezen voor de 100ste x En het kwam in golven. Ik hoefde idd net als een aantal andere hier maar te kuchen of op te staan en daar kwam weer een golf, net als bij elke wee. Geen matje tegen opgewassen, Ben uiteindelijk maar met de dweil achter me aan gaan lopen
Half uur na het breken begonnen de weeen, en dat 14,5 uur lang om de vijf/drie/1 minuut.
Hij was al ingedaald, maar ben heel blij dat ik niet in de supermarkt stond!
Ik had een enorme buik (hé Akka?) maar halverwegen de de bevalling was de helft van mijn buik al weg, bleek dus allemaal vruchtwater te zijn.
Half uur na het breken begonnen de weeen, en dat 14,5 uur lang om de vijf/drie/1 minuut.
Hij was al ingedaald, maar ben heel blij dat ik niet in de supermarkt stond!
Ik had een enorme buik (hé Akka?) maar halverwegen de de bevalling was de helft van mijn buik al weg, bleek dus allemaal vruchtwater te zijn.
dinsdag 12 oktober 2010 om 10:36
ik vind t nu ook zo spannend.... inmiddels 39.5 week... t rommelt al een paar dagen, maar nog steeds niet volledig ingedaald (eigenwijze druif)
bij nr 1 zijn ze doorgeprikt in t ziekenhuis, en daar viel t allemaal best mee... wel wat water maar geen golven... ( wel hele koude voeten daardoor.. verschrikkelijk)
En nu tja.. nu verlies ik af en toe wat vocht... volgens de Gyn geen vruchtwater dus dat zal dan wel niet. Meer waterige afscheiding zei ze... ok!
maar ik wil zo graag bevallen... nou ja t kan max nog 2,5 week duren... ( neeeeee niet zo lang)
bij nr 1 zijn ze doorgeprikt in t ziekenhuis, en daar viel t allemaal best mee... wel wat water maar geen golven... ( wel hele koude voeten daardoor.. verschrikkelijk)
En nu tja.. nu verlies ik af en toe wat vocht... volgens de Gyn geen vruchtwater dus dat zal dan wel niet. Meer waterige afscheiding zei ze... ok!
maar ik wil zo graag bevallen... nou ja t kan max nog 2,5 week duren... ( neeeeee niet zo lang)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 12 oktober 2010 om 10:41
Hier drie keer door de vk gebroken. Bij de eerste met 5 cm, meteen een weeenstorm en na 3 uurtjes was ze er.
Bij de tweede met 8 cm, meteen persweeen en na 30 min was hij er.
En de derde moesten we wachten tot mijn man thuis was en heeft de vk met 9 cm mijn vliezen gebroken en 2 min later was onze zoon er.
Bij de tweede met 8 cm, meteen persweeen en na 30 min was hij er.
En de derde moesten we wachten tot mijn man thuis was en heeft de vk met 9 cm mijn vliezen gebroken en 2 min later was onze zoon er.